Буклет "Робота з обдарованими дітьми"

Про матеріал

Матеріал надан у формі буклету, в якому надана стисла інформація та рекомендації педагогам щодо роботи з обдарованими дітьми, а саме: характерні ознаки та категорії обдарованих дітей, пам'ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми.

Перегляд файлу

 

ЛІТЕРАТУРА

 

1 . Конституція України.

2.  Закон України “Про освіту”

3.  Закон України “Про загальну середню освіту”,

4.  Закон України “Про позашкільну освіту”//Освіта України, № 31, 2 серпня 2000р.

5.  Указ Президента України “Про національну доктрину розвитку освіти”.

   6. Указ Президента України “Про додаткові заходи щодо державної підтримки             обдарованої молоді”

7.  Указ Президента України “Про програму роботи з обдарованою молоддю на 2001-2005 роки”

8.   Голуб Т. Виховуємо обдарованих дітей // Завуч. –2004. № 22. С.47-53.

9.   Климчук С. З досвіду роботи з обдарованими дітьми// Директор школи.-2003.-№42.

10. Красноголов В. О. Визначення поняття “обдарованість” в зарубіжній психолоro-   педагогічній літературі // Обдарова­на дитина. – 1998.- №5.

11.              Кульницька О.І. Специфіка дитячої обдарованості // Обдарована дити­на.-2001.- №1.

12.              Липова Л., Морозова Л.,  Ренський С. Концепція обдарованості та її види. // Рідна школа. – 2003. -№4. С. 10-12. 

13.              Липова Л., Морозова Л., Луценко Л. Специфіка навчання обдарованих дітей// Рідна школа.-2003.-№7. С.8-11.

14.              Обдарована дитина.//Завуч.-2009.-№ 23-24.

15.              Пшеничка П. Розвиток творчих здібностей учнів.// Шлях освіти.-1999.-№1.-С. 24-27.

16.              Савенков А.И. Детская одаренность и школьное обучение // Народное образование.

17. Сухомлинський В. Сто порад учителеві.    Вибрані твори.-К.,1976.-Т.2.

 

 

 

 

 

РОБОТА З      ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

 

 

           http://allforchildren.ru/pictures/school21_s/school21058.jpg

 

 

 

            Матеріал підготувала

                вчитель хімії  вищої категорії

                СЗШ № 4 м. Сєвєродонецька

                Ципіна Ганна Валентинівна

 

 

   Немає дітей обдарованих і необдарованих, талановитих і звичайних.

Обдаровані, талановиті всі без винятку діти. Розпізнати, виявити, розкрити, виростити, виплекати в кожного учня його неповторно індивідуальний талант – це означає піднести особистість на високий рівень розквіту людської гідності.

 

                         В. Сухомлинський    

 

 

 

http://komysheva.ucoz.ru/Child_with_boock-3-gh.jpg

          Характерні ознаки  

         обдарованих дітей :                   

  • надають перевагу спілкуванню з старшими дітьми і дорослими;
  • відрізняються блискучою пам’яттю;
  • люблять не лише ставити запитання, а й вислуховувати відповіді на них;
  • люблять розв’язувати різноманітні задачі;
  • виявляють здібності до малювання, музики;
  • мають багатий словниковий запас, говорять складними (розгорнутими) реченнями;
  • рано захоплюються читанням і багато читають;

 

Три категорії обдарованих дітей (за М.С. Лейтесом):

  • учні з ранньою розумовою діяльністю;
  • учні з прискореним розумовим розвитком;
  • учні з окремими ознаками нестандартних здібностей.

 

 

 

Пам’ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми

 

  • Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо вразливих і чуттєвих до всього, що стосується їхнього «я».
  • Допомагайте обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію.
  • Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми.
  • Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки.
  • Скеровуйте енергію і творчість обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їх праця приносила користь.
  • У роботі з обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу.
  • Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань.
  • Привчайте обдарованих дітей працювати спільно, це допоможе їм легше адаптуватися до соціальних умов.
  • Заохочуйте дітей, це стимулює їх.
  • Тісно співпрацюйте з батьками обдарованих дітей, щоб розвинути здібності кожної дитини.

  Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми:

1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.
4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.  

http://i.allday.ru/e2/c9/6b/1345146043_schoolchild-2-4.jpg

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку