Матеріал надан у формі буклету, в якому надана стисла інформація та рекомендації педагогам щодо роботи з обдарованими дітьми, а саме: характерні ознаки та категорії обдарованих дітей, пам'ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми.
ЛІТЕРАТУРА
1 . Конституція України. 2. Закон України “Про освіту” 3. Закон України “Про загальну середню освіту”, 4. Закон України “Про позашкільну освіту”//Освіта України, № 31, 2 серпня 2000р. 5. Указ Президента України “Про національну доктрину розвитку освіти”. 6. Указ Президента України “Про додаткові заходи щодо державної підтримки обдарованої молоді” 7. Указ Президента України “Про програму роботи з обдарованою молоддю на 2001-2005 роки” 8. Голуб Т. Виховуємо обдарованих дітей // Завуч. –2004. № 22. С.47-53. 9. Климчук С. З досвіду роботи з обдарованими дітьми// Директор школи.-2003.-№42. 10. Красноголов В. О. Визначення поняття “обдарованість” в зарубіжній психолоro- педагогічній літературі // Обдарована дитина. – 1998.- №5. 11. Кульницька О.І. Специфіка дитячої обдарованості // Обдарована дитина.-2001.- №1. 12. Липова Л., Морозова Л., Ренський С. Концепція обдарованості та її види. // Рідна школа. – 2003. -№4. С. 10-12. 13. Липова Л., Морозова Л., Луценко Л. Специфіка навчання обдарованих дітей// Рідна школа.-2003.-№7. С.8-11. 14. Обдарована дитина.//Завуч.-2009.-№ 23-24. 15. Пшеничка П. Розвиток творчих здібностей учнів.// Шлях освіти.-1999.-№1.-С. 24-27. 16. Савенков А.И. Детская одаренность и школьное обучение // Народное образование. 17. Сухомлинський В. Сто порад учителеві. Вибрані твори.-К.,1976.-Т.2.
|
РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ
Матеріал підготувала вчитель хімії вищої категорії СЗШ № 4 м. Сєвєродонецька Ципіна Ганна Валентинівна
|
Немає дітей обдарованих і необдарованих, талановитих і звичайних. Обдаровані, талановиті всі без винятку діти. Розпізнати, виявити, розкрити, виростити, виплекати в кожного учня його неповторно індивідуальний талант – це означає піднести особистість на високий рівень розквіту людської гідності.
В. Сухомлинський
|
Характерні ознаки обдарованих дітей :
Три категорії обдарованих дітей (за М.С. Лейтесом):
Пам’ятка вчителю для роботи з обдарованими дітьми
|
Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми:
1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми.
2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.
3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.
4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.