Буква ь (знак м’якшення). Загадка. Опис предмета.

Про матеріал
Цей матеріал буде корисний для вчителів 1 класу. В доступній формі діти можуть засвоїти знання при вивченні м'якого знака. Тут подані цікаві загадки. Діти вчаться описувати предмети. Присутній також і додатковий матеріал.
Перегляд файлу

 

                                Українська мова                                    1 клас

 

Тема 1 : Буква ь (знак м’якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала.

(За підручником Українська мова . Большакова І.О, Пристінська М.С)

Очікувані результати :

 - читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5]

- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3];

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];

- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];

І.  Вступна частина

 

  1. Налаштування на урок

- Чи все необхідне до уроку ви приготували?

 

  • Діти (хором):

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб  бачити.

Руки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати .

 

  1. Мовна розминка

 

  1. Скоромовка

Бегемот роззявив рот:

Булку просить бегемот.

.

 

  1. Чистомовка (навпаки)

- вчитель читає речення,  а діти повторюють тричі останній склад

 

Жа-жа-жа — ми побачили… (вужа.)

Жу-жу-жу — по галявині… (ходжу.)

Жі-жі-жі — дуже гострі в нас … (ножі.)

Жи-жи-жи — ти мені… (допоможи.)

.

 

  1. Логопедичні вправи

 

Витягнути - розтягнути.
Інструкція: Розтягнути губи в посмішку так, щоб було видно всі зуби, і витягнути в
трубочку, щоб вийшов хоботок.
Стиснути - відпустити.
Інструкція: Міцно стиснути губи («рот на замок»), а потім плавно їх розпустити.

 Скласти рупором.
Інструкція: Потрібно зробити так, як я, щоб вийшов «рупор».
 

  1. Читацька п’ятихвилинка

ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ («Щоденні 5»)

  • Оберіть книжку
  • Виберіть місце для читання
  • Читайте 5 хвилин
  • Зберіться в коло
  • Розкажіть хто що прочитав чи які розглянув малюнки.

ІІ. Основна частина

 

  1. Письмова діяльність
  1. Каліграфічна хвилинка (у зошиті в косу)

Підготовка руки до письма : письмо овала

 

  1. Піктографічний диктант

(вчитель диктує слова,  діти замальвують за допомогою схематичних малюнків – піктограм)

  • Єнот, якір, юрта, яблуко, любов
  • повторіть слова за малюнками

 

Музична фізкультхвилинка

 

  1. Дослідницька діяльність
  1. Знайомство зі звуком

- Відгадайте загадку

 

 І великий ,  і красивий.

Як біжить — то в’ється грива.

Копитами туп-туп-туп,

По камінню — цок-цок-цок.

Хвіст у нього довгий-довгий,

Хвіст і грива — мов шовкові. (Кінь)

 

  • Назвіть кожен звук у цьому слові.
  • Спробуйте записати слово кінь з розрізної азбуки  (магнітні букви на дошці)

Дійшовши  до  слова кін,  учні  зупиняються (хто не знає букву ь).

— Прочитайте, яке слово вийшло? (Учні читають слово «кін».)

— Так, вийшло «кін», у кінці звучить твердий звук [н], а треба, щоб у кінці був звук [н’], м’який. Для цього в нашій азбуці є така буква, яка сама по собі ніякого звука не позначає. Але якщо її поставити поряд з іншою, то разом вони позначатимуть не твердий, а м’який приголосний звук.

 

2) Гра «Твердий – мякий»

- Я називатиму твердий звук,  а вам слід його помякшити

Л –ль         н – нь     с – сь     т – ть    р – рь    д – дь

 

3) Знайомство з буквою ь

  • презентація

https://vseosvita.ua/library/nus-prezentacia-pismo-bukvi-37407.html    

- на що схожа буква «ь» ? (відповідає кожен бажаючий)

  • обведіть кружечком  всі букви «ь» (картки Додаток 1)
  1. Робота в групах
  • З будь-яких матеріалів  викладіть букву ь

4) Робота в зошиті з друкованою основою

  • письмо в зошиті з друкованою основою (письмо маленької та великої друкованої букви «ь»,  друкування складів,  слів)

 

 

                             Пальчикова гімнастика

                             -кінезіологія

Постукайте по столу  розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.

- Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою.

- «Дзвінок». Спираючись на стіл долонями, зігніть руки в ліктях наполовину. По черзі повторіть жест «стрясаємо воду з пальців».

- «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.

- Постукайте кожним пальцем правої руки по столу під рахунок «1, 1-2, 1-2-3 і т. д.».

 

  1. Вчимося читати
    1. Робота з підручником ( с.72)

     Завдання № 1

  • Скільки букв «ь» у рядку?

Завдання № 2

  • Знайдіть слово підпис до малюнка.
  • Прочитаємо слова «ланцюжком»

РОБОТА З ПРАВИЛОМ, ПОРІВНЯЄМО ВИМОВУ, звуковий аналіз

Завдання № 3  (Робота в парі)

- Прочитайте опис предмета та знайдіть відповідну відгадку. Назвіть  

    номери відгадок ЧИТАЄМО З ДРУГОМ («Щоденні 5»)

 

  • Які слова були незрозумілі? Зверніть увагу на  «Стіну слів» (лось,  карась,  кріль,  кінь  : на картках зі словами – малюнки) РОБОТА ЗІ СЛОВАМИ («Щоденні 5»)
  • Про кого ви відгадали загадку на початку уроку? (Кінь)
  • Чи допомагає кінь людині? Як?
  • Розфарбуйте малюнок (Додаток 2)

     

ІІІ. Заключна частина

 

  1. Рефлексія

1) Робота зі «Щоденником вражень»

ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ «Щоденні 5»

- Зробіть запис (малюнок) у «Щоденнику вражень » : Що зацікавило на уроці?

 

2)Самооцінювання «Світлофор»

 

2. Здача зошитів,  підручників

 


                                                                                                                Додаток 1

 

                           

                       

 

 

                                                                                                         Додаток 2

 

Похожее изображение

 

 

             Використані  джерела:

  1. Скоромовки , вірші :  http://yrokiu.ru/skoromovki?start=15
  2. Картинки  https://www.google.ru/search?q=кінь&newwind
doc
Додано
19 березня 2020
Переглядів
2703
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку