Українська мова 1 клас
Тема 1 : Буква ь (знак м’якшення). Загадка. Опис предмета. Друкування букв, складів, слів, речень. Підготовка руки до написання рукописних букв: письмо овала.
(За підручником Українська мова . Большакова І.О, Пристінська М.С)
Очікувані результати :
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
- підтримує аргументами власні думки або спростовує їх [2 МОВ 1-1.6-5]
- ставить запитання за змістом тексту для уточнення свого розуміння [2 МОВ 2-2.1-3];
- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
- з увагою сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1];
І. Вступна частина
- Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова-щоб слухати.
Вуха-щоб чути.
Очі-щоб бачити.
Руки-щоб їх піднімати.
Серце-щоб усе відчувати .
Бегемот роззявив рот:
Булку просить бегемот.
.
- вчитель читає речення, а діти повторюють тричі останній склад
Жа-жа-жа — ми побачили… (вужа.)
Жу-жу-жу — по галявині… (ходжу.)
Жі-жі-жі — дуже гострі в нас … (ножі.)
Жи-жи-жи — ти мені… (допоможи.)
.
Витягнути - розтягнути.
Інструкція: Розтягнути губи в посмішку так, щоб було видно всі зуби, і витягнути в
трубочку, щоб вийшов хоботок.
Стиснути - відпустити.
Інструкція: Міцно стиснути губи («рот на замок»), а потім плавно їх розпустити.
Скласти рупором.
Інструкція: Потрібно зробити так, як я, щоб вийшов «рупор».
ЧИТАННЯ ДЛЯ СЕБЕ («Щоденні 5»)
ІІ. Основна частина
Підготовка руки до письма : письмо овала
(вчитель диктує слова, діти замальвують за допомогою схематичних малюнків – піктограм)
Музична фізкультхвилинка
- Відгадайте загадку
І великий , і красивий.
Як біжить — то в’ється грива.
Копитами туп-туп-туп,
По камінню — цок-цок-цок.
Хвіст у нього довгий-довгий,
Хвіст і грива — мов шовкові. (Кінь)
Дійшовши до слова кін, учні зупиняються (хто не знає букву ь).
— Прочитайте, яке слово вийшло? (Учні читають слово «кін».)
— Так, вийшло «кін», у кінці звучить твердий звук [н], а треба, щоб у кінці був звук [н’], м’який. Для цього в нашій азбуці є така буква, яка сама по собі ніякого звука не позначає. Але якщо її поставити поряд з іншою, то разом вони позначатимуть не твердий, а м’який приголосний звук.
2) Гра «Твердий – м’який»
- Я називатиму твердий звук, а вам слід його пом’якшити
Л –ль н – нь с – сь т – ть р – рь д – дь
3) Знайомство з буквою ь
https://vseosvita.ua/library/nus-prezentacia-pismo-bukvi-37407.html
- на що схожа буква «ь» ? (відповідає кожен бажаючий)
4) Робота в зошиті з друкованою основою
Пальчикова гімнастика
-кінезіологія
Постукайте по столу розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.
- Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою.
- «Дзвінок». Спираючись на стіл долонями, зігніть руки в ліктях наполовину. По черзі повторіть жест «стрясаємо воду з пальців».
- «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.
- Постукайте кожним пальцем правої руки по столу під рахунок «1, 1-2, 1-2-3 і т. д.».
Завдання № 1
Завдання № 2
РОБОТА З ПРАВИЛОМ, ПОРІВНЯЄМО ВИМОВУ, звуковий аналіз
Завдання № 3 (Робота в парі)
- Прочитайте опис предмета та знайдіть відповідну відгадку. Назвіть
номери відгадок ЧИТАЄМО З ДРУГОМ («Щоденні 5»)
ІІІ. Заключна частина
1) Робота зі «Щоденником вражень»
ПИСЬМО ДЛЯ СЕБЕ «Щоденні 5»
- Зробіть запис (малюнок) у «Щоденнику вражень » : Що зацікавило на уроці?
2)Самооцінювання «Світлофор»
2. Здача зошитів, підручників
Додаток 1
Додаток 2
Використані джерела: