Букви Х і х. Позначення букви. Навички читання слів з буквою Х.

Про матеріал
Букви Х і х. Позначення букви. Навички читання слів з буквою Х.ТЕМА. Букви Х і х. Позначення букви. Навички читання слів з буквою Х. Мета навчальна: -ознайомити учнів з буквою; -формувати уявлення про її назву та звукове значення; -виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха). Розвивальна: -розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів; -збагачувати словниковий запас учнів; -розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять; -активізувати пізнавальну діяльність учнів; -формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей; -залучати до вивчення рідної мови; -розвивати мовлення і мислення дітей. Виховна: -виховувати бажання вчитися, самостійність; -виховувати дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

ТЕМА. Букви Х і х. Позначення букви. Навички читання слів з буквою Х.

Мета навчальна:

-ознайомити учнів з буквою;

-формувати уявлення про її назву та звукове значення;

-виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха).

Розвивальна:

-розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;

-збагачувати словниковий запас учнів;

-розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;

-активізувати пізнавальну діяльність учнів;

-формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;

-залучати до вивчення рідної мови;

-розвивати мовлення і мислення дітей.

Виховна:

-виховувати бажання вчитися, самостійність;

-виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Ключові компетенції:

Уміння вчитися:   учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.

Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.

Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське та естетичне виховання.

ОБЛАДНАННЯ: картки, презентація, роздатковий матеріал.

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент

Продзвенів дзвінок,

Починається урок.

Наші вушка на маківці.

Очі ширше відкриваємо,

Слухаємо і запам'ятовуємо.

Ні хвилини не втрачаємо.

  • Доброго дня! Мене звати Ольга Володимирівна і сьогодні я проведу у вас урок української мови. Сонячні промені так щедро наповнили клас,що потрібно одягнути чарівні сонячні окуляри,через які видно лише добре. Передаючи окуляри один одному, кажіть компліменти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Гра «Знайдіть спільний звук»

_ліб            _алва            _рін

(хліб)           (халва)           (хрін)

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Сьогодні на уроці вам потрібні будуть максимум ваших уявлень і фантазій. Ось, наприклад, уявіть, що це:     

Глянь: на небі біла вата

Хоче сонечко сховати.

Уявили? Що це?

- Що таке хмари? Звідки вони з’являються на небі?

(Учні пригадують, що таке хмари. Учитель додає, що це скупчення краплин води.)

- Коли хмара переповнена , то вони випадають у вигляді дощу, снігу, граду, роси. А яка перша буква у цьому слові? Вірно,  буква (ха). Сьогодні ця буква буде головною на нашому уроці.

ІV. Робота з підручником.

  1. Знайдіть слово – підпис до малюнка.

 Відшукай слово до схеми.


V. Робота над новим  текстом ««Смачна» дорога».

  • Давайте прочитаємо текст: сторінка підручника 68 («Українська мова. Буквар» 1 клас, автори Большакова І. О., Пристінська М. С. 2 частина)
  •  Читання про себе.
  • Що незвичного ви помітили? Чи є закінчення цієї історії?
  • Тож ще одне завдання – придумайте, що буде далі.

Яка звукова модель відповідає відповідає якому слову.

-  -  о  -

 

- о

- о

- о

 

- о =

- о -

 

- о

= о -

 

Слух                         хатина                                  пальчик                              гайок

  1. Робота з віршиком.
    1. Читання вчителем.
    2. Напівголосне читання дітьми
    3. Читання дітей ланцюжком

ХВОСТИ

 

Сірий вовчик, лев і птах,

Поні волохаті –

Всі з хвостами, при хвостах,

Всі такі хвостаті.

 

І собаки, і коти,

І слони, і миші:

Де не глянь, хвости, хвости –

З ними красивіше.

 

Тільки в нас хвостів нема,

Чи то літо, чи зима:

Ні у мами, ні у тата,

Ні у маминого брата.

Ще й сусіди й гості –

Геть усі безхвості.

У такій родині

Сумно жить дитині.

                                 Григорій Фалькович

  1. Добір учнями слів зі звуками [х],[х’].

- Діти,що ж це таке-хризантеми?   (Квіти)

- Хто може дати точну назву?  (Рослина)

- Які ви знаєте ще рослини,квіти,ягоди,фрукти,овочі,

в яких є літера Х?  …….  Хурма, хміль,горох

  1. Графічний аналіз букви.

- Розгляньте велику і малу букви Х, х, порівняйте  їхні форми і розмір.

- Порівняйте форму літер Х – К, Х – У.

Що в них спільне? Чим відрізняються?

              

 

- Давайте за допомогою Лего побудуємо цю букву.

- Як ви гадаєте,який колір має ця буква?  (показують

 цеглинку Лего)

- А запах який має?  (припущення учнів

  1. Підбір слів з новою буквою

 Гра з м’ячиком «Моє слово останнє».  

(діти називають слова, де трапляється буква Х)

 

  1. Коли назвуть,пограти в «Зоопарк» для хлопчиків.  

 (хамелеон,черепаха,хрущ,хом’як,єхидна) 

- Скільки слів назвали хлопці?     5

                 

   Гра для дівчаток                          

(халат,художник,хом’як,хліб)

- Скільки слів назвали дівчатка?     4

- Який висновок ми можемо зробити за допомогою цих циф?    (що 5 більше за 4

 на 1)

- Який приклад ми можемо скласти з цими цифрами на

знаходження суми?   

  (5+4=9)

(Скласти учні можуть за допомогою роздаткового матеріалу,що роздасть вчитель).

5.  Прочитайте склади, утворені з буквою «ха».      

                

  1. Робота в парі.

- Учням необхідно знайти і разом розфарбувати заготовки.                                                                    

                      

  1. Хвилинка відпочинку.

- Ви вже потомилися? Давайте відпочинемо. Встаємо і повторюмо рухи за

котиком. (Відео – руханка).

  1. Слово дня - ХРИЗАНТЕМА   

                            Індивідуальна робота

Надрукувати        Намалювати                Дати пояснення           Скласти речення

(Хтось друкує на дошці  з карток слово,інший учень звуковий аналіз  та наголос.

Разом оплесками визначаємо кількість складів.)

 - Діти,скажіть ,де можуть рости рослини?  (в лісі,в саду,на городі,на клумбі,на

 полі)

  1. Індивідуальна робота  

                                  Гра «Що де росте»

                                                                   Правила гри:

        З шести цеглинок, які є у кожного на парті, учасники обирають той колір, на якому,

 на їхню думку, розміщена правильна відповідь, і піднімають цеглинку обраного кольору.

                                    Правильних відповідей може бути декілька.

  1.  Відшукайте в словах місце звука Х   

(діти по черзі виходять до дошки)

                                Зразок

 

 

 

 

 

 

         

 

  1. Змагання «Хто найкраще прочитає текст»

 (читає кожна група по черзі).

Перед тим як читати кожна група скаже свою назву.

Обов’язково має бути літера  Х.

 

C:\Users\User\Desktop\читай сам\6.jpg                               C:\Users\User\Desktop\читай сам\5.jpg

  1.   Гра «Закінчи речення»

- Сьогодні на уроці ми вивчали букву…

- Вона позначає звуки…

- Про що читали на уроці?

 

VII. ПІДСУМОК УРОКУ.

- На дошці зображення СОНЕЧКА та ПТАХА.

В кого не було труднощів на уроці,кріплять

 промінці до сонечка.В кого були невеличкі 

труднощі-для  пташки кріпить пір’їнки.

 

 

 

 

А за хатою – садочок,

Там травичка й холодочок.

В холодочку Харитинка

Гарну вишила хустинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Подворна Оля
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
1344
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку