ТЕМА. Букви Х і х. Позначення букви. Навички читання слів з буквою Х.
Мета навчальна:
-ознайомити учнів з буквою;
-формувати уявлення про її назву та звукове значення;
-виробляти навички читання прямих і зворотних складів, слів з буквою [Х] (ха).
Розвивальна:
-розвивати уміння робити звуковий та звуко-буквений аналіз слів;
-збагачувати словниковий запас учнів;
-розвивати зорову, слухову, смислову пам'ять;
-активізувати пізнавальну діяльність учнів;
-формувати аудіативні навички, артикуляційний апарат дітей;
-залучати до вивчення рідної мови;
-розвивати мовлення і мислення дітей.
Виховна:
-виховувати бажання вчитися, самостійність;
-виховувати дбайливе ставлення до природи.
Ключові компетенції:
Уміння вчитися: учень вміє організовувати та контролювати свою навчальну діяльність; виконує розумові операції й практичні дії; володіє вмінням й навичками самоконтролю; прагне здобувати нові знання; має власну думку, обгрунтовує її.
Комунікативна: здатність успішно користуватися мовою в процесі спілкування, пізнання навколишнього світу; прагнення збагачувати словниковий запас; добре володіти усним і писемним мовленням.
Соціокультурна: охоплює загальнокультурний розвиток дітей, адаптацію їх до життя в певному соціальному середовищі, громадянське та естетичне виховання.
ОБЛАДНАННЯ: картки, презентація, роздатковий матеріал.
ХІД УРОКУ
Продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Наші вушка на маківці.
Очі ширше відкриваємо,
Слухаємо і запам'ятовуємо.
Ні хвилини не втрачаємо.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
_ліб _алва _рін
(хліб) (халва) (хрін)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні на уроці вам потрібні будуть максимум ваших уявлень і фантазій. Ось, наприклад, уявіть, що це:
Глянь: на небі біла вата
Хоче сонечко сховати.
Уявили? Що це?
- Що таке хмари? Звідки вони з’являються на небі?
(Учні пригадують, що таке хмари. Учитель додає, що це скупчення краплин води.)
- Коли хмара переповнена , то вони випадають у вигляді дощу, снігу, граду, роси. А яка перша буква у цьому слові? Вірно, буква (ха). Сьогодні ця буква буде головною на нашому уроці.
ІV. Робота з підручником.
Відшукай слово до схеми.
V. Робота над новим текстом ««Смачна» дорога».
Яка звукова модель відповідає відповідає якому слову.
- - о - |
|
- о |
- о |
- о |
|
- о = |
- о - |
|
- о |
= о - |
Слух хатина пальчик гайок
ХВОСТИ
Сірий вовчик, лев і птах,
Поні волохаті –
Всі з хвостами, при хвостах,
Всі такі хвостаті.
І собаки, і коти,
І слони, і миші:
Де не глянь, хвости, хвости –
З ними красивіше.
Тільки в нас хвостів нема,
Чи то літо, чи зима:
Ні у мами, ні у тата,
Ні у маминого брата.
Ще й сусіди й гості –
Геть усі безхвості.
У такій родині
Сумно жить дитині.
Григорій Фалькович
- Діти,що ж це таке-хризантеми? (Квіти)
- Хто може дати точну назву? (Рослина)
- Які ви знаєте ще рослини,квіти,ягоди,фрукти,овочі,
в яких є літера Х? ……. Хурма, хміль,горох
- Розгляньте велику і малу букви Х, х, порівняйте їхні форми і розмір. - Порівняйте форму літер Х – К, Х – У. Що в них спільне? Чим відрізняються?
- Давайте за допомогою Лего побудуємо цю букву. - Як ви гадаєте,який колір має ця буква? (показують цеглинку Лего) - А запах який має? (припущення учнів
Гра з м’ячиком «Моє слово останнє». (діти називають слова, де трапляється буква Х)
(хамелеон,черепаха,хрущ,хом’як,єхидна) - Скільки слів назвали хлопці? 5
Гра для дівчаток (халат,художник,хом’як,хліб) - Скільки слів назвали дівчатка? 4 - Який висновок ми можемо зробити за допомогою цих циф? (що 5 більше за 4 на 1) - Який приклад ми можемо скласти з цими цифрами на знаходження суми? (5+4=9) (Скласти учні можуть за допомогою роздаткового матеріалу,що роздасть вчитель). 5. Прочитайте склади, утворені з буквою «ха».
- Учням необхідно знайти і разом розфарбувати заготовки.
- Ви вже потомилися? Давайте відпочинемо. Встаємо і повторюмо рухи за котиком. (Відео – руханка).
Індивідуальна робота Надрукувати Намалювати Дати пояснення Скласти речення (Хтось друкує на дошці з карток слово,інший учень звуковий аналіз та наголос. Разом оплесками визначаємо кількість складів.) - Діти,скажіть ,де можуть рости рослини? (в лісі,в саду,на городі,на клумбі,на полі)
Гра «Що де росте» Правила гри: З шести цеглинок, які є у кожного на парті, учасники обирають той колір, на якому, на їхню думку, розміщена правильна відповідь, і піднімають цеглинку обраного кольору. Правильних відповідей може бути декілька.
(діти по черзі виходять до дошки) Зразок
(читає кожна група по черзі). Перед тим як читати кожна група скаже свою назву. Обов’язково має бути літера Х.
- Сьогодні на уроці ми вивчали букву… - Вона позначає звуки… - Про що читали на уроці?
VII. ПІДСУМОК УРОКУ. - На дошці зображення СОНЕЧКА та ПТАХА. В кого не було труднощів на уроці,кріплять промінці до сонечка.В кого були невеличкі труднощі-для пташки кріпить пір’їнки.
|
А за хатою – садочок, Там травичка й холодочок. В холодочку Харитинка Гарну вишила хустинку.
|
|
|