Дубенський ліцей №5
Урок математики в
2 класі
Тема. Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.
Автор. Залужна Т.В., вчитель початкових класів Дубенського ліцею №5
Урок математики, 2 клас
Автор. Залужна Т.В., вчитель початкових класів Дубенського ліцею №5
Тема. Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.
Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв’язувати задачі; формувати поняття центнер; повторити відомості про зимуючих звірів; через практичну роботу поглиблювати знання учнів про прямокутники; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.
Обладнання: картки для роботи в парах, групах, картинки, мультимедійна презентація, геометричні фігури, набори цеглинок LEGO, математичні планшети.
ХІД УРОКУ:
I. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ
1. Вправа «Додай слово»
Починається урок ...
Сидимо - …!
Міркуємо - …!
Відповідаємо …!
Настрій - …
Погода - …
До роботи!
- Яким буде урок?
- Які у мене діти?
- Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Які почуття живуть у вашому серці?
- До кого ми виявляємо любов та добро?
- Подаруйте любов через усмішку мені, сусіду по парті, нашим гостям.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВПРАВА «ОЧІКУВАННЯ»
- Для чого ми вивчаємо математику?
- Що ви очікуєте від уроку?
IІІ. ВИВЧЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
- Щоб дізнатися, яка буде тема нашого уроку, прочитайте шифрограму. Щоб її прочитати, треба забрати букви А, О, М.
- Ото ж тема нашого уроку: Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.
- Які завдання ми поставимо, виходячи з теми уроку?
- Сьогодні на уроці ми будемо виконувати, дії з іменованими числами, порівнювати їх, дізнаємося, що таке центнер, будемо розв’язувати задачі та розрізняти геометричні фігури.
ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
- Яку тема нашого тижня?
- Сьогодні ми подорожуватимемо в зимовий ліс, де поспостерігаємо за звірями, як вони зимують.
- Які звірі водяться в лісах України? Яких з них ми не зможемо зустріти зараз? Чому?
- Та перед тим, як відправитися в ліс, скажіть, де найближчий до нас ліс? Яким транспортом ми можемо туди дібратися?
VІ. РОБОТА В ГРУПІ З ЛЕГО
- Об’єднайтеся у групу і створіть за допомогою цеглинок транспорт для подорожі. На виконання роботи 2 хвилини!
- Молодці!
VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- А щоб розпочати подорож, треба завести мотор. Для цього проведемо усний рахунок.
- Як називаються числа при додаванні?
- Як знайти невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)
- Щоб знайти периметр чотирикутника, треба.. додати всі сторони.
30+5 30-5 47+3 47-3
- 70 зменшити на 1.
- Знайти суму чисел 70 і 1
- Порівняй
- Ось мотор і запрацював! Рушаймо!
- Центнер - слово словникове, наголос у слові падає на перший склад. (вивішую на дошку слово)
- Як ви думаєте, що таке центнер?
- Де ми можемо дізнатися, що таке центнер?
- Центнер – одиниця вимірювання маси.
- Як ви думаєте, ви можете підняти центнер?
- Що може важити центнер? Які об’єкти?
- Які одиниці вимірювання маси ви вже знаєте?
- Як ви думаєте, скільки кілограмів має 1 центнер?
- Щоб відповісти на це запитання попрацюйте в парах і виконайте дії з іменованими числами. Відповіді запишіть у зошит.
- Яка таємниця заховалась в прикладах?(усі приклади на додавання, в усіх відповідь 100)
- Чи здогадались ви, яке співвідношення між кілограмом і центнером?
- Де можемо перевірити наші припущення? Відкриємо наш підручник с.82
- Що дізналися про центнер? Як його записують скорочено?
- 1ц – 100кг. Запишимо ці відомості в зошит.
VІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
- І ось ми вже в зимовому лісі.
- Яких тварин ми зустріли?
- Об’єднайтеся в групи і пригадайте, як зимують тварини: козулі та олені; лисиці; вовки; кабани( роздаю картинки звірів).
- Як зимують козулі, олені? А кабани? (При відповіді картинки вивішуються на дошку.)
- Подумайте і скажіть, у кого з цих тварин найбільша вага? Хто з них може важити 1центнер? Скільки це кілограм – 1центнер?
- Хто важить більше центнера?
Щоб відповісти на це запитання давайте розв’яжемо задачу.
- Маса козулі 35 кг, а її кабана – на 65 кг більша. Яка маса кабана?
- Про кого задача? Яка маса козулі? Що відомо про масу кабана? Як її знайти?
- Давайте запишимо розв’язок.
Кабан – 1ц
Заєць – 3 кг
Лисиця – 14 кг
Вовк – 80 кг
Козуля – 35 кг
Олень – 2 ц
- Один олень важить 2 ц. Скільки центнерів важать 2 оленя, 4 оленя?
- Скільки важать 5 кабанів? 7 кабанів?
- На скільки кабан легший за оленя? На скільки 4 кабана важчі за оленя?
- Складіть нерівності на основі даних відомостей про вагу тварин.
- А тепер попрацюйте самостійно №488
- Щоб повернутися назад нам треба придбати квитки. Серед поданих фігур оберіть ті, що є прямокутниками. Працюємо в групах.
- Доведіть, що це прямокутники.
- Побудуйте 2 прямокутники так, щоб один прямокутник був у іншому.
- Ось ми і повернулися!
X. Рефлексія
- Чи збулися ваші очікування?
- Чи виконали ми завдання уроку?
- Про що дізналися?
- Що навчилися?
- Чим корисні отримані знання? Де ви їх будете застосовувати?
- Що робили?
- Що дізналися про центнер? Скільки це кілограм?
- Що сподобалось робити на уроці?
- Що робити було важко?