Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.

Про матеріал
Розроблено конспект уроку з теми: "Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач."
Перегляд файлу

Дубенський ліцей №5

 

 

 

Урок математики в

2 класі

 

Тема. Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор. Залужна Т.В., вчитель початкових класів Дубенського ліцею №5

 

 

Урок математики, 2 клас

Автор. Залужна Т.В., вчитель початкових класів Дубенського ліцею №5

 

Тема. Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.

Мета. Створити умови для формування ключової компетентності у молодших школярів, засобами  ІКТ формувати обчислювальні навички, поглибити уміння розв’язувати задачі; формувати поняття центнер; повторити відомості про зимуючих звірів; через практичну роботу  поглиблювати знання учнів про прямокутники; закріплювати навички роботи з іменованими числами та навички усних обчислень; розвивати логічне мислення; виховувати позитивне ставлення до роботи, бажання вчитися, старанність.

Обладнання: картки для роботи в парах, групах, картинки, мультимедійна презентація, геометричні фігури,  набори цеглинок LEGO, математичні планшети.

 

ХІД УРОКУ:

I. ОРГАНІЗАЦІЯ УЧНІВ ДО УРОКУ

 1. Вправа  «Додай слово»

 Починається урок ...

Сидимо - …!

Міркуємо - …!

Відповідаємо …!

Настрій - …

Погода - …

До роботи!

- Яким буде урок?

- Які у мене діти?

- Покладіть долоню на серденько. Б’ється серденько. Таке маленьке, а так багато працює. Які почуття живуть у вашому серці?

- До кого ми виявляємо любов та добро?

- Подаруйте любов через усмішку мені, сусіду по парті, нашим гостям.

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ВПРАВА «ОЧІКУВАННЯ»

-         Для чого ми вивчаємо математику?

-         Що ви очікуєте від уроку?

 IІІ. ВИВЧЕННЯ ТЕМИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ

-         Щоб дізнатися, яка буде тема нашого уроку, прочитайте шифрограму. Щоб її прочитати, треба забрати букви А, О, М.

 

-         Ото ж тема нашого уроку: Центнер. Дії з іменованими числами. Порівняння іменованих чисел. Розрізнення геометричних фігур. Розв’язування задач.

-         Які завдання ми поставимо, виходячи з теми уроку?

-         Сьогодні на уроці ми будемо виконувати, дії з іменованими числами, порівнювати їх, дізнаємося, що таке центнер, будемо розв’язувати задачі та розрізняти геометричні фігури.

ІV.  АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

-         Яку тема нашого тижня?

-         Сьогодні ми подорожуватимемо в зимовий ліс, де поспостерігаємо за звірями, як вони зимують.

-         Які звірі водяться в лісах України? Яких з них ми не зможемо зустріти зараз? Чому?

-         Та перед тим, як відправитися в ліс, скажіть, де найближчий до нас ліс? Яким транспортом ми можемо туди дібратися?

VІ. РОБОТА В ГРУПІ З ЛЕГО

-         Об’єднайтеся у групу і створіть за допомогою цеглинок транспорт для подорожі. На виконання роботи 2 хвилини!

-         Молодці!

VІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Усний рахунок

-         А щоб розпочати подорож, треба завести мотор. Для цього проведемо усний рахунок.

-         Як називаються числа при додаванні?

-         Як знайти невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)

-         Щоб знайти периметр чотирикутника, треба.. додати всі сторони.

30+5    30-5    47+3    47-3

-         70 зменшити на 1.

-         Знайти суму чисел 70 і 1

-         Порівняй

-         Ось мотор і запрацював! Рушаймо!

  1. Актуалізація опорних знань

-         Центнер -  слово словникове, наголос у слові падає на перший склад. (вивішую на дошку слово)

-         Як ви думаєте, що таке центнер?

-         Де ми можемо дізнатися, що таке центнер?

-         Центнер – одиниця вимірювання маси.

-         Як ви думаєте, ви можете підняти центнер?

-         Що може важити центнер? Які об’єкти?

-         Які одиниці вимірювання маси ви вже знаєте?

  1. Робота в парах на картках.

-         Як ви думаєте, скільки кілограмів має 1 центнер?

-         Щоб відповісти на це запитання попрацюйте в парах і виконайте дії з іменованими числами. Відповіді запишіть у зошит.

-         Яка таємниця заховалась в прикладах?(усі приклади на додавання, в усіх відповідь 100)

-         Чи здогадались ви, яке співвідношення між кілограмом і центнером?

-         Де можемо перевірити наші припущення? Відкриємо наш підручник с.82

-         Що дізналися про центнер? Як його записують скорочено?

-         1ц – 100кг. Запишимо ці відомості в зошит.

VІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Перегляд фільму «Тварини взимку»

-         І ось ми вже в зимовому лісі.

-         Яких тварин ми зустріли?

  1. Робота в групах

-         Об’єднайтеся в групи і пригадайте, як зимують тварини: козулі та олені; лисиці; вовки; кабани( роздаю картинки звірів).

-         Як зимують козулі, олені? А кабани? (При відповіді картинки вивішуються на дошку.)

-         Подумайте і скажіть, у кого з цих тварин найбільша вага? Хто з них може важити 1центнер? Скільки це кілограм – 1центнер?

-         Хто важить більше центнера?

Щоб відповісти на це запитання давайте  розв’яжемо задачу.

-         Маса козулі 35 кг, а її кабана – на 65 кг більша. Яка маса кабана?

-         Про кого задача? Яка маса козулі? Що відомо про масу кабана? Як її знайти?

-         Давайте запишимо розв’язок.

Кабан – 1ц

Заєць – 3 кг

Лисиця – 14 кг

Вовк – 80 кг

Козуля – 35 кг

Олень – 2 ц

-         Один олень важить 2 ц. Скільки центнерів важать 2 оленя, 4 оленя?

-         Скільки важать 5 кабанів? 7 кабанів?

-         На скільки кабан легший за оленя? На скільки 4 кабана важчі за оленя?

-         Складіть нерівності на основі даних відомостей про вагу тварин.

  1. Гра «Збудуй вежу»
  2. Порівняння іменованих чисел. Самостійна робота

-         А тепер попрацюйте самостійно №488

  1. Розрізнення геометричних фігур. Робота в групах

-         Щоб повернутися назад нам треба придбати квитки. Серед поданих фігур оберіть  ті, що є прямокутниками. Працюємо в групах.

-         Доведіть, що це прямокутники.

  1. Робота з математичними планшетами

-         Побудуйте 2 прямокутники так, щоб один прямокутник був у іншому.

-         Ось ми і повернулися!

X. Рефлексія

-         Чи збулися ваші очікування?

-         Чи виконали ми завдання уроку?

-         Про що дізналися?

-         Що навчилися?

-         Чим корисні отримані знання? Де ви їх будете застосовувати?

-         Що робили?

-         Що дізналися про центнер? Скільки це кілограм?

-         Що сподобалось робити на уроці?

-         Що робити було важко?

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Залужна Тетяна
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
8 жовтня 2023
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку