5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ-ХV ст.

Про матеріал
Мета:дати уявлення про характерні ознаки середньовічного світогляду, місце і роль церкви в житті суспільства. Завдання:охарактеризувати причини розколу християнства на католицизм та православ'я; з'ясувати: як впливала діяльність чернечих та духовно-рицарських орденів на зміцнення авторитету католицької церкви; якими методами боролась католицька церква із «інакомислячими» людьми; формувати історичні компетентності; сприяти вихованню в учнів історичного світогляду та толерантного ставлення до історичних явищ, подій та процесів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ-ХV ст. Вчитель історії Полатайко Світлана Михайлівна, вчитель історії КЗ «Полтавський ліцей»Лозівської міської ради. Харківської області

Номер слайду 2

Мета УРОКУдати уявлення про характерні ознаки середньовічного світогляду, місце і роль церкви в житті суспільства.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 3

завдання УРОКУ охарактеризувати причини розколу християнства на католицизм та православ'я; з'ясувати: як впливала діяльність чернечих та духовно-рицарських орденів на зміцнення авторитету католицької церкви; якими методами боролась католицька церква із «інакомислячими» людьми; формувати історичні компетентності; сприяти вихованню в учнів історичного світогляду та толерантного ставлення до історичних явищ, подій та процесів.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 4

Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть: охарактеризувати основні відмінності між католицизмом і православ’ям;визначати за картою межі поширення впливу католицької і православної церков;обґрунтовано оцінювати вплив церкви на суспільство;застосовувати та пояснювати поняття: «єретик», «інквізиція», «реформи», «схизма», «католицька, православна церква», «чернечі ордени»;давати характеристику історичним діячам;самостійно працювати з різними джерелами знань.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 5

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Актуалізація опорних знань учнів. Робота в парах До якого стану належав даний персонаж? Якими справами він займався? За якими ознаками ви його впізнали?

Номер слайду 6

Запитання до бесіди Де і коли виникло християнство?Яким спочатку було ставлення до християнства в Римській імперії?Коли та ким офіційно було дозволено вільно сповідувати християнство?Яка книга була головною у християн?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 7

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Мотивація навчальної діяльності учнів. Католицький хрест Православний хрест. Визначити спільне та відмінне на зображе- ній ілюстрації. Де використовуються зображені предмети?Якій релігії належать дані предмети?

Номер слайду 8

План Вивчення нової теми уроку1. Роль церкви у середньовічному суспільстві.2. Церковний розкол 1054 року.3. Чернечі та духовно-рицарські ордени.4. Піднесення ролі пап.5. Єрисі та інквізиція.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 9

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}• була опорою феодального ладу;• частина феодального суспільства; великий землевласник;• панувала в усіх галузях суспільного життя;• гальмувала розвиток науки;• впливала на внутрішній світ людини;• опікувалась хворими, бідними, немічними;• переслідувала іновірців та інакодумців;• на основі християнських цінностей об'єднувала європей- ські народи; • заохочувала і виправдовувала війни;• не дбала про соціальну рівність у суспільстві.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Роль церкви у суспільстві{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Контроль{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Низи. Знать

Номер слайду 10

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Робота з історичною картоюрозглянути карти і дати відповіді на питання: А. Б. Порівняти карти. Визначити спільні та відмінні риси. Дати назву карті А та Б.3)   Чи можна сказати, дивлячись на карту Б, що кордони церковного розколу повторюють кордони Східної та Західної Римської імперії?4)   Назвіть народи, які сповідували католицтво, а які прийняли православ'я?

Номер слайду 11

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Наслідки: створення у Західній Римській імперії римо-католицької церкви, а у Східній –грецької (православної); культурна ізоляція Візантії від Західної Європи.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінності між Західною та Східною церквою Католицька церква Православна церква Критерії порівняння Від Бога-Отця і Бога-Сина. Сходження Святого Духу на людину. Від Бога-Отця. Мали право читати і тлумачити лише духовні особи. Біблія. Мали право читати всі люди, тлумачити лише духовні особи. Дотримувались всі духовні особи Целібат (безшлюбність) Дотримувались лише монахи. Вчення про чистилище.Індульгенція. Чистилище (пере-хідний стан між пеклом і раєм)-П'ятьма пальцями. Кладуть хрест. Трьома пальцями Обливання водою. Обряд хрещення Занурювання у воду. Хлібом і вином причащалось лише духівництво. Причастя. Хлібом і вином усі прихожани. Проводилась латинською мовою, миряни сиділи. Служба Божа Місцевою мовою, прихожани стояли. Готичний стиль. Архітектура. Романський стиль

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відмінності між Західною та Східною церквою. Причини: великі розміри Римської імперії; відмінності у традиціях земель Західної та Східної Римської імперії. Наслідки:створення у Західній Римській імперії римо-католицької церкви, а у Східній – грецької (православної); культурна ізоляція Візантії від Західної Європи.

Номер слайду 13

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Православна церква. Візантійський імператор, якому підпорядковувався Константинополь. Патріарх. Владика. БлагочинніСвященники. Монахи. Прихожани. Церковна ієрархія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Католицька церква. Папа. Кардинал. АрхієпископЄпископ. Абат. ЧенціМиряни{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Духовні особи католицької церкви

Номер слайду 15

Духовні особи православної церкви{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}

Номер слайду 16

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Обрядові центри християнської релігіїСобор святого Петра і Павла у Римі – з 1626 р. резиденція Папи Римського. Собор Святого Георгія у Стамбулі – з 1601 р. резиденція Константинополь-ського патріарха.

Номер слайду 17

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тевтонці Духовно-рицарські ордени{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПІДТРИМКА руху хрестоносців{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЗБРОЙНИЙ ЗАХИСТ Святоі Землі від нападів «невірних»1113 р. Госпітальєри. Тамплієри 1119 р.1190 р. Тевтонці Організації рицарів, які боролись проти «ворогів» християн-ської церкви. «Моли- лись і воювали».

Номер слайду 18

Духовно-рицарські ордени{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рицарі давали три чернечі обітниці: бідність, послух, безшлюбність.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}БОРОТЬБА З ворогами християнства{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ПІДТРИМКА Авторитету католицької церкви. Чернечі ордени –об'єднання ченців у католицькій церкві. «Молились і працювали»

Номер слайду 19

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Є р и с іКатарипроповідували, що Земля і порядки на ній є не божим творінням, а породженням диявола;людина повинна порвати із живим світом і лише тоді зможе врятувати душу.вальденсизасновник купець Вальдо, роздав своє майно бідним. його прибічники закликали до «Євангелійської бідності». Вважали, що розбещена багатством Римська церква втратила святість і її таінства не мають сили. проповідували аскетизм, відмову служителів церкви від власності, проведення богослужіння рідною мовою.

Номер слайду 20

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Причини виникнення єрисі:церева нагромадила великі багатства та отримала величезну політичну владу;зосередила в руках великі маєтності, стала великим землевласником; протиріччя між офіційним вченням церкви про порятунок душі та реаліями життя.Єрись – переконання або вчення сильно відмінне від загальноприйнятих або традиційних поглядів, відхилення від офіційного віровчення будь- якої релігії.

Номер слайду 21

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Інквізиція – церковний суд у справах єретиків. Хрестові (військові)походи проти єретиків, іновірцівІнквізиція. Відлучення від церкви. Боротьба церкви із єриссю

Номер слайду 22

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Анклав – спалення єретиків на вогнищі.

Номер слайду 23

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Узагальнення та систематизація набутих знань Із переліченого вибрати зайве {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} А. Хрест кладуть п'ятьма пальцями; Б. Миряни під час служби сидять; В. Хрещення приймають шляхом обливання водою; Г. Хлібом і вином причащаються усі прихожани.

Номер слайду 24

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Низи. Знать{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}• Вибрати із переліченого, що у християнській церкві приносило людям користь, а що шкодило. Позитивне Негативне1. була опорою феодального ладу;2. частина феодального суспільства; великий землевласник;3. панувала в усіх галузях суспільного життя;4. гальмувала розвиток науки;5. впливала на внутрішній світ людини;6. опікувалась хворими, бідними, немічними;7. переслідувала іновірців та інакодумців;8. на основі християнських цінностей об'єднувала європейські народи;9. заохочувала і виправдовувала війни;10. не дбала про соціальну рівність у суспільстві.

Номер слайду 25

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} Співставити термін і визначення 1. Чернечі ордени 2. Духовно-рицарські ордени 3. Єрись 4. Інквізиція {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}А. Переконання або вчення сильно відмінне від загальноприйнятих або традиційних поглядів, відхилення від офіційного віровчення будь-якої релігії. Б. Спалення єретиків на вогнищі. В. Організації рицарів, які боролись проти «ворогів» християнської церкви. «Молились і воювали»Г. церковний суд у справах єретиків. Д. Об'єднання ченців у католицькій церкві. «Молились і працювали

Номер слайду 26

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} 1. Опрацювати п.16 ст.168-178 Вміти наводити приклади для ілюстрації процесів християнізації Європи. (до 7 балів) 2. Написати розповідь «Роль чернечих орденів у зміцненні християнської релігії». (7 і більше балів) 3. Підготувати повідомлення на тему «Школа і університет у Середньові- ччі», «Зародження дослідницьких знань. Алхімія» (На вибір). (об'ємом одна друкована сторінка). (7 і більше балів)Домашнє завдання

Номер слайду 27

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Джерела • https://portfel.info/load/7_klas/istorija.../vlasov/89-1-0-2842 • https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna.../navchalni-programi • www.lvtest.org.ua/ • https://naurok.com.ua/biblioteka/upload

Номер слайду 28

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Дякую за увагу. Допобачення.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гура Ірина Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
12 березня 2019
Переглядів
2690
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку