Ч. Дікенс – англійський письменник-романіст. Повість «Різдвяна пісня у прозі».

Про матеріал
Зацікавити дітей фактами біографії Дікенса; ознайомити з історією створення повісті, з особливостями різдвяних оповідань; вчити аналізувати прочитане; розвивати допитливість, уміння слухати і виступати з власним повідомленням; виховувати прагнення розуміти інших людей.
Перегляд файлу

Тема. Ч. Дікенс – англійський письменник-романіст. Повість  «Різдвяна пісня у прозі».

Мета: зацікавити учнів фактами біографії Дікенса; ознайомити з історією створення повісті, з особливостями різдвяних оповідань; вчити аналізувати прочитане; розвивати допитливість, уміння слухати і виступати з власним повідомленням; виховувати прагнення розуміти інших людей.

Обладнання: портрет Ч. Дікенса, різдвяна ялинка, мультимедійна проектор, тексти повісті, ілюстрації до твору.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Епіграф:         Ці радісні дні – дні милосердя, доброти,                                                                                                                               всепрощення. Це єдині дні в усьому                                                                                                                                             календарі, коли люди, наче за мовчазною                                                                                                                               згодою, вільно розкривають одне одному                                                                                                                               серця і бачать у своїх ближніх – навіть у                                                                                                                               бідних і знедолених  - таких самих людей,                                                                                                                               як вони самі.

             Ч. Дікенс

Хід уроку

І. Мотивація.

Як ви думаєте, до чого прагне кожна людина, чого намагається досягти в житті? Думаю, всі погодяться з тим, що такою метою є щастя. Але кожен розуміє щастя по-своєму. Так, для когось це служіння іншим людям – праця лікаря, який дарує радість відродженого життя, праця науковця, що відкриває нові шляхи удосконалення людської цивілізації, праця матері, яка живе турботою про свою дитину, присвячує їй своє життя, виховує в ній людину.

Але для когось щастя – то є нажива, накопичення, егоїстичне животіння, що, як доводить саме життя призводить до душевної холодності та спустошення, знищує людське в людині.

Світова література створювала доволі велику кількість таких характерів. Але святий обов’язок письменника – пробуджувати добро та милосердя, дзвонити у дзвони Різдва, «коли всі люди вільно відкривають свої серця, що досі були немовби замкнені на замок, і переймаються співчуттям до знедолених». Цього прагнув Ч. Діккенс, відомий англійський письменник.

Слайд  1,2 («Портрет», «Тема», «Мета»).

 

ІІ. Активізація опорних знань.

1. Інтерактивна технологія «Мікрофон».

- Що ви знаєте про Англію – батьківщину Дікенса?.

2. Повідомлення учня:

Англія – найбільша і найбагатша частина Великобританії. Тут знаходиться одне з найвідоміших доісторичних місць у світі – Стоунхендж. Це давнє коло з каменю, яке міститься на південному сході Англії. Його діаметр дорівнює 30-ти метрам, зроблено його з масивних кам’яних блоків до 4-х метрів заввишки. Чому він був збудований – загадка.

Але існують і інші, важливіші міста, наприклад Оксфорд, Кембрідж. Саме у них знаходяться найстаріші університети Англії.

Столиця Англії – Лондон, візитною картою якого є годинник Біг Бен, Тауерський міст. Багато туристів полюбляють дім-музей на Дауті-стріт, 48, де проживав Ч. Діккенс.

А народився він у мальовничому містечку Лендпорт.

Слайд 3 («Архітектурні пам’ятки Англії»).

3.Перевірка домашнього завдання

- Що,діти,ви запам’ятали про Ч.Діккенса?

Слайд 4(«Портрет»).

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Слово вчителя.

В Англії існувала традиція : перед Різдвом у пресі публікувати твори з різдвяною тематикою.

Діккенс  теж написав збірку «Різдвяні повісті».

Слайд 5(«Особливості «Різдвяних повістей»).

Сам письменник розглядав цей твір як заклик до єднання багатих і бідних. Автор не втомлювався

звертатися до людей з проповіддю добра і взаємодопомоги.

Слайд 6 («Епіграф») .

- Про які дні йдеться в словах,що є епіграфом до нашого уроку?

    

 

Слайд 7 :

- Коли відзначають Різдво у Англії?

(повідомлення учня англійською мовою)

Christmas is celebrated on the 25 th of December and symoboliyes thebirthday of Christ This day is marked bysetting a fur-tree anddecorating it with different toys and candels.

 

Children wait for Santa Claus who comes to every house and bringspresents. Going to bed children leave their stockings and Shoes to sents. Going to bed children leave their stockings and Shoes toreceive presents the next mornin?

-А як святкують Різдво на Україні?

2.Читання учнями віршів про Різдво. Звучить колядка «Свята ніч».

3.Слово вчителя.

У ці дні кожна людина чекає на диво ,бо душа потребує його. Для одних дивом буде річ ,про яку давно мріяв,

для інших - зустріч з друзями,рідними людьми. А є такі,для яких дивом буде зустріч з цікавою книгою .Саме

така зустріч чекає нас на сьогоднішньому уроці.

4.Інсценування епізоду.

Племінник: З веселим  Різдвом,дядечку! Щасти вам Боже!

Скрудж: Що за дурниці!

П.: Різдво дурниці,дядечку!

С.: «Веселе Різдво!»Яке ти маєш право веселитися? З якої речі тобі радіти? Ти,здається,доволі вбогий…

П.:Змилуйтеся!Скажіть, яке ви маєте право сумувати? Ви,здається доволі багаті! Та не гнівайтеся ж …

С.:Як же не гніватися,коли світ заселений такими дурнями, як ти! Я б кожного дурня ,що шуляється та славить Христа , зварив разом з його різдвяною стравою і поховав би , застромивши йому  ялинку в серце!

П.:Я вважаю Різдво святом найкращим в році: добрий , веселий , привітний день! Єдиний з усіх днів , коли вузькі серця ширшають . Я певний ,що воно мені дало добро і буде ще його давати; я славлю його!

5.Бесіда:

-  Чи впізнали ви героїв Ч.Діккенса?

Дома ви читали  І строфу повісті.

- Чи сподобався вам цей твір?

6  . За жанром «Різдвяна пісня у прозі »-  повість. Пригадайте,який твір ми називаємо повістю?

Слайд 9. Словникова робота.

7.Бесіда:

- Де і коли відбуваються події?

- Що очікують люди з приходом Різдва?

- Чому Скрудж вважає Різдво «дурницею»?

Слайд 10. «Це цікаво».

- Зачитайте,як автор характеризує Скруджа?Які епітети і порівняння використовує в описі його портрета?

Слайд 11. «Портрет Скруджа».

- Кого з літературних героїв нагадує портрет Скруджа?

Слайд 12. «Кола Вена»:

- Що об’єднує цих героїв?

- Як ви розумієте значення вислову «холод у душі Скруджа»?

- Зачитайте слова , які засвідчують душевну черствість героя.

 

Фізкультпауза:

Хто це, хто це там втомився

І наліво похилився?

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу розпочати.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вгору, руки в боки,

А тобі чотири скоки.

 

 

- Розкажіть про стосунки Скруджа з племінником, писарем та іншими людьми.

Слайди 13-14 «Ілюстрації»

-

- З якою метою племінник прийшов до Скруджа?

Слайд  15 «Три зустрічі»

- Хто завітав до Скруджа на передодні Різдва?З якою метою? (Робота зі схемою).

 

- Опишіть помешкання Скруджа. Чи хотіли б ви оселитися в цих просторих покоях? Чому?

- Як характеризує Скруджа його житло?

- Чому, на вашу думку, автор постійно акцентує увагу на холоді й темряві, які оточують старого? Як ви гадаєте, чому Скрудж любив холод і темряву?

 

Перша строфа називається «Марлеєва тінь».

- Хто такий Марлей?

- Розкажіть про візит Марлея до Скруджа.

- Що привид розповів про своє теперішнє становище?

 

8. Дослідницька робота: Простежте, які почуття охоплюють Скруджа під час зустрічі з другом?

(Перегляд відео.Слайд 17)

9.Робота в парах.

(«Все одно дурниці!Не вірю я у привиди» - «Все ж він не хотів вірити своїм очам» -«Від голосу привида у нього застигла кров в жилах» - «Пощади! Жахливе видіння, навіщо ти мучиш мене!» - «Скруджа почало трясти» - «Скрудж уже почав приміряти його слова до себе» - «Скруджа знову затрясло, як у лихоманці» - «Скрудж хотів було сказати «дурниці» та осікся на першому ж складі»).

Висновок:

Очевидно ,що що черствий і безжалісний Скрудж  не вірив у привиди , але прихід і розповідь Марлея вплинула на Ебенезера.І вже під кінець зустрічі герой не наважується сказати про все ,що відбулося,-«дурниці». З’являється надія,що герой задумається над своїм життям.

 

Вчитель:

Марлей багато працював, заробляв багато грошей. – Чому він називає своє життя «втраченим деремно»?

- В чому, за словами Марлея – привида, полягає призначення людини? А ви як гадаєте?

На початку уроку ми говорили про мету людини – бути щасливою.

Чи був щасливим Скрудж?

Слайд 18. «Займи позицію»

Учні обґрунтовують свій вибір.

Слайд 19. Підсумки уроку

Слайд 20. Домашнє завдання

Слайд 21. «Гра»

Слайд 22. «Відповідь»

 

Збіг урок наш, як коротка мить,

Дуже швидко час біжить

Ще попереду у вас багато кроків

І цікавих і важких уроків

Завдання покличе у мабутнє

Найскладніше є завдання – життя

Тож старайтесь вправно все вивчати

Пам’ятайте: учня скарб – знання.

   

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2022
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку