"Чарівні олівці" заняття-квест

Про матеріал
Освітні завдання: Сприяти розвитку логічного мислення, окоміру, уяви, мовлення, моторики рук, кольоророзпізнавальних і форморозрізнювальних функцій очей. Виховувати доброзичливість, бажання допомагати іншим; бережливе ставлення до предметів, зокрема кольорових олівців. Закріпити сенсорні еталони: знання дітей у називанні кольорів(жовтий, синій, зелений, червоний, оранжевий, фіолетовий); у розрізненні форми (кругле); у диференціюванні однорідних предметів за довжиною (довгий, короткий) та величиною (велика, мала); у називанні ознак предметів за дотиковими відчуттями (тверда, холодна, гладенька). Вчити розрізняти поняття «один», «багато»; групувати предмети за кольором та орієнтуватись на площині ( вгорі, внизу, по середині). Збагатити словник дітей узагальнюючим словом «різнокольорові» та назвами кольорів, активізувати в мові дітей використання прийменників «біля», «під», «на».
Перегляд файлу

ЧАРІВНІ ОЛІВЦІ

Заняття-квест для дітей з порушеннями зору, ІІ молодша група

Підготувала вихователь Граудс Ірина Савівна

Освітні завдання:

Сприяти розвитку логічного мислення, окоміру, уяви, мовлення, моторики рук, кольоророзпізнавальних і форморозрізнювальних функцій очей.

Виховувати доброзичливість, бажання допомагати іншим; бережливе ставлення до предметів, зокрема кольорових олівців.

Закріпити сенсорні еталони: знання дітей у називанні кольорів(жовтий, синій, зелений, червоний, оранжевий, фіолетовий); у розрізненні форми (кругле); у диференціюванні однорідних предметів за довжиною (довгий, короткий) та величиною (велика, мала); у називанні ознак предметів за дотиковими відчуттями (тверда, холодна, гладенька).

Вчити розрізняти поняття «один», «багато»; групувати предмети за кольором та орієнтуватись на площині ( вгорі, внизу, по середині).

Збагатити словник дітей узагальнюючим словом «різнокольорові» та назвами кольорів, активізувати в мові дітей використання прийменників «біля», «під», «на».

Матеріал: коробка з кольоровими олівцями, сюжетний малюнок, сонечко, хмаринки з прищіпками, іграшковий їжачок з різнокольоровими листочками та корзинками, зображення ворони, намистинки, вірш О. Ковальчука «Веселі олівці».

Хід заняття:

-Подивіться, скільки гостей завітало до нас сьогодні. Давайте привітаємось з ними.

-Ой, діти, подивіться, що я вам принесла... (Показую коробку).(Олівці).

-Великі, яскраві, чарівні. Ними малювати одне задоволення. А ще підготувала для вас малюнок. Я його цими олівцями намалювала. Хочете його побачити? (Так).

-Сідайте на стільчики, роздивитесь його. (Відкриваю картину, а там лише силуетне зображення).

-Дивно, тут був яскравий малюнок: жовте сонечко, сині хмаринки...

-Ой і коробка порожня... Ви не знаєте у чому справа, куди олівці могли подітися? (Ні).

-Може вони заховалися?

Це вони мабуть злякалися

Що будуть неприбрані,

Поламані і кинуті.

-А разом з чарівними олівцями втекли і кольори, тому вони зникли з картини. - Діти, а ви не знаєте де вони могли заховатися? (Ні).

-Я знаю                 -Швидше всього, кольори,

                                Наші олівці

                                Щоб чого не сталось-

                                В казці заховались.

-А ви хочете потрапити в казку, а заодно і знайти наші олівці? (Так). -Вставайте швиденько:

Ми казкою підемо

І олівці усі знайдемо.

(Встають діти зі стільчиків і підходять до сонечка).

-Малята, хто це нас зустрічає, впізнали ви його? (Так, це сонечко).

-Яке воно за формою? (Кругле).За кольором? (Жовте).

-А ще яке воно? (Тепле, яскраве, гаряче, сумне).

-Так, воно сумне, бо загубило свої промінчики. Давайте допоможемо їх зібрати. Візьміть кожен по промінчику.

-Чи однакові вони за довжиною? (Ні).

-Який в тебе промінчик? (Довгий).

-А в тебе ... (Короткий).

-Давайте полагодимо наше сонечко.

(Поправляю ротика на сонечку).

-А тепер яке сонечко?(Веселе).

-За нашу допомогу сонечко хоче подарувати вам ось таке маленьке сонечко. Щоб нам радісно і весело було завжди. А ще у нього є олівець, якого ми шукаємо.

-Ось він! Якого він кольору? (Жовтого). Давайте покладемо його у нашу коробку, щоб часом знову не загубився.

-Діти, подумайте і скажіть, а що ще може бути жовтого кольору? (листочок, цукерка, платтячко...).

-Ну що ж, малята,

      Будем далі мандрувати

      Олівці свої шукати. Ходім далі.

-А це хто? (Хмаринки).

-Якого вони кольору? (Сині).

-Чи однакові вони за розміром? (Ні).

-Покажи мені велику хмаринку...

-А ти... маленьку.

-Хмаринки просять ,щоб ми допомогли позбирати їм їхні краплинки.

-Ой, які ви молодці, а за це візьміть хмаринку в подарунок і звичайно олівець. Якого він кольору (синього).

(Кладемо олівець в коробку). Але вона ще не повна, підемо далі олівці шукати.

-Ой, а хто це там заховався під пеньочком і плаче? Ви впізнали його? (їжачок). Він каже, що хотів собі житло на зиму змайструвати, утеплити. Та подув сильний вітер і всі його листочки порозкидав. Адже він один, а листочків скільки? (Багато). Сам він не в змозі їх позбирати, допоможемо йому? (Так).-

-Чи однакові листочки за кольором ? (Ні). (Червоні, оранжеві, зелені).

-Ще одним словом можна про них сказати, що вони різнокольорові.

Ось їжачок і корзинки нам підготував. Чи однакові вони за кольором? (Ні).

Покладіть у них листочки відповідного кольору.

Що там лежить, заховане під ялинкою? (Олівці наші знайшлися)

-Якого вони кольору? (Оранжевий, зелений, червоний). Одним словом які вони? (Різнокольорові).

-За вашу допомогу їжачок хоче подарувати вам ось таке деревце і листочки. Щоб ми не забували про нього.

-Діти, подивіться, чи повна коробка, чи всі олівці у нас є? (Ні, не всі).

-Що ж робити, де ж ті олівці шукати?

-Ви чуєте? (Звучить каркання ворони).

-Як ви думаєте, хто так голосно може кричати? (Ворона). Але де ж це вона заховалась?

Вправа для очей.

-Так, дійсно, це ворона на ім’я Каркуша.

Вона скрізь літає,

Все про всіх знає.

-Може це вона наші олівці заховала? Та з нею трапилось лихо:

Довго десь вона літала

Доки намисто своє не порвала.

-Діти, допоможемо Каркуші, зробимо для неї намисто. Візьміть намистинки. Які вони на дотик? (Тверді, холодні, гладенькі).

-Якого кольору в тебе намистина? А в тебе? (Фіолетова).

-Погляньте, а в нашій коробці є олівець фіолетового колу? (Ні).

-Ти , Каркушо не хитруй

       Олівця нам подаруй.

Ось і наш олівець. То якого він кольору? (Фіолетового). Ось і всі наші олівці.

Казці час уже кінчатись,

Тепер ми можем повертатись.

(Звучить казкова мелодія, діти сідають на стільчики).

-Залишилось нам картину нашу оживити. А допоможуть в цьому наші подарунки, які ми отримали.

-Що в нас є ? (Сонечко).

-Куди ми його помістимо: вгорі чи внизу? (Вгорі).

-Хмаринку ? (Біля сонечка).

-А деревце де розташуємо? (По центру картини).

-Листочки?(Під деревом, на дереві).

-Ну що, малята, сподобалась вам картина, яку ми разом з вами створили, а подорож?

-А щоб з вашими олівцями не трапилось лиха, послухайте вірш, який підготував Діма Ш.

О.Ковальчук

Ми-веселі олівці

Наче сонця промінці.

По паперу помандруєм-

Все ,що схочеш, намалюєм.

Тільки нас не розкидай,

А в коробочку складай.

-Ось так. Це правило повинен знати кожен з вас. А як ви його запам’ятали - дізнаємось згодом. Скажем нашим гостям : «До побачення».

1

 

docx
Додано
12 лютого 2020
Переглядів
2066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку