ЧАРІВНІ ОЛІВЦІ
Заняття-квест для дітей з порушеннями зору, ІІ молодша група
Підготувала вихователь Граудс Ірина Савівна
Освітні завдання:
Сприяти розвитку логічного мислення, окоміру, уяви, мовлення, моторики рук, кольоророзпізнавальних і форморозрізнювальних функцій очей.
Виховувати доброзичливість, бажання допомагати іншим; бережливе ставлення до предметів, зокрема кольорових олівців.
Закріпити сенсорні еталони: знання дітей у називанні кольорів(жовтий, синій, зелений, червоний, оранжевий, фіолетовий); у розрізненні форми (кругле); у диференціюванні однорідних предметів за довжиною (довгий, короткий) та величиною (велика, мала); у називанні ознак предметів за дотиковими відчуттями (тверда, холодна, гладенька).
Вчити розрізняти поняття «один», «багато»; групувати предмети за кольором та орієнтуватись на площині ( вгорі, внизу, по середині).
Збагатити словник дітей узагальнюючим словом «різнокольорові» та назвами кольорів, активізувати в мові дітей використання прийменників «біля», «під», «на».
Матеріал: коробка з кольоровими олівцями, сюжетний малюнок, сонечко, хмаринки з прищіпками, іграшковий їжачок з різнокольоровими листочками та корзинками, зображення ворони, намистинки, вірш О. Ковальчука «Веселі олівці».
-Подивіться, скільки гостей завітало до нас сьогодні. Давайте привітаємось з ними.
-Ой, діти, подивіться, що я вам принесла... (Показую коробку).(Олівці).
-Великі, яскраві, чарівні. Ними малювати одне задоволення. А ще підготувала для вас малюнок. Я його цими олівцями намалювала. Хочете його побачити? (Так).
-Сідайте на стільчики, роздивитесь його. (Відкриваю картину, а там лише силуетне зображення).
-Дивно, тут був яскравий малюнок: жовте сонечко, сині хмаринки...
-Ой і коробка порожня... Ви не знаєте у чому справа, куди олівці могли подітися? (Ні).
-Може вони заховалися?
Це вони мабуть злякалися
Що будуть неприбрані,
Поламані і кинуті.
-А разом з чарівними олівцями втекли і кольори, тому вони зникли з картини. - Діти, а ви не знаєте де вони могли заховатися? (Ні).
-Я знаю -Швидше всього, кольори,
Наші олівці
Щоб чого не сталось-
В казці заховались.
-А ви хочете потрапити в казку, а заодно і знайти наші олівці? (Так). -Вставайте швиденько:
Ми казкою підемо
І олівці усі знайдемо.
(Встають діти зі стільчиків і підходять до сонечка).
-Малята, хто це нас зустрічає, впізнали ви його? (Так, це сонечко).
-Яке воно за формою? (Кругле).За кольором? (Жовте).
-А ще яке воно? (Тепле, яскраве, гаряче, сумне).
-Так, воно сумне, бо загубило свої промінчики. Давайте допоможемо їх зібрати. Візьміть кожен по промінчику.
-Чи однакові вони за довжиною? (Ні).
-Який в тебе промінчик? (Довгий).
-А в тебе ... (Короткий).
-Давайте полагодимо наше сонечко.
(Поправляю ротика на сонечку).
-А тепер яке сонечко?(Веселе).
-За нашу допомогу сонечко хоче подарувати вам ось таке маленьке сонечко. Щоб нам радісно і весело було завжди. А ще у нього є олівець, якого ми шукаємо.
-Ось він! Якого він кольору? (Жовтого). Давайте покладемо його у нашу коробку, щоб часом знову не загубився.
-Діти, подумайте і скажіть, а що ще може бути жовтого кольору? (листочок, цукерка, платтячко...).
-Ну що ж, малята,
Будем далі мандрувати
Олівці свої шукати. Ходім далі.
-А це хто? (Хмаринки).
-Якого вони кольору? (Сині).
-Чи однакові вони за розміром? (Ні).
-Покажи мені велику хмаринку...
-А ти... маленьку.
-Хмаринки просять ,щоб ми допомогли позбирати їм їхні краплинки.
-Ой, які ви молодці, а за це візьміть хмаринку в подарунок і звичайно олівець. Якого він кольору (синього).
(Кладемо олівець в коробку). Але вона ще не повна, підемо далі олівці шукати.
-Ой, а хто це там заховався під пеньочком і плаче? Ви впізнали його? (їжачок). Він каже, що хотів собі житло на зиму змайструвати, утеплити. Та подув сильний вітер і всі його листочки порозкидав. Адже він один, а листочків скільки? (Багато). Сам він не в змозі їх позбирати, допоможемо йому? (Так).-
-Чи однакові листочки за кольором ? (Ні). (Червоні, оранжеві, зелені).
-Ще одним словом можна про них сказати, що вони різнокольорові.
Ось їжачок і корзинки нам підготував. Чи однакові вони за кольором? (Ні).
Покладіть у них листочки відповідного кольору.
Що там лежить, заховане під ялинкою? (Олівці наші знайшлися)
-Якого вони кольору? (Оранжевий, зелений, червоний). Одним словом які вони? (Різнокольорові).
-За вашу допомогу їжачок хоче подарувати вам ось таке деревце і листочки. Щоб ми не забували про нього.
-Діти, подивіться, чи повна коробка, чи всі олівці у нас є? (Ні, не всі).
-Що ж робити, де ж ті олівці шукати?
-Ви чуєте? (Звучить каркання ворони).
-Як ви думаєте, хто так голосно може кричати? (Ворона). Але де ж це вона заховалась?
Вправа для очей.
-Так, дійсно, це ворона на ім’я Каркуша.
Вона скрізь літає,
Все про всіх знає.
-Може це вона наші олівці заховала? Та з нею трапилось лихо:
Довго десь вона літала
Доки намисто своє не порвала.
-Діти, допоможемо Каркуші, зробимо для неї намисто. Візьміть намистинки. Які вони на дотик? (Тверді, холодні, гладенькі).
-Якого кольору в тебе намистина? А в тебе? (Фіолетова).
-Погляньте, а в нашій коробці є олівець фіолетового колу? (Ні).
-Ти , Каркушо не хитруй
Олівця нам подаруй.
Ось і наш олівець. То якого він кольору? (Фіолетового). Ось і всі наші олівці.
Казці час уже кінчатись,
Тепер ми можем повертатись.
(Звучить казкова мелодія, діти сідають на стільчики).
-Залишилось нам картину нашу оживити. А допоможуть в цьому наші подарунки, які ми отримали.
-Що в нас є ? (Сонечко).
-Куди ми його помістимо: вгорі чи внизу? (Вгорі).
-Хмаринку ? (Біля сонечка).
-А деревце де розташуємо? (По центру картини).
-Листочки?(Під деревом, на дереві).
-Ну що, малята, сподобалась вам картина, яку ми разом з вами створили, а подорож?
-А щоб з вашими олівцями не трапилось лиха, послухайте вірш, який підготував Діма Ш.
О.Ковальчук
Ми-веселі олівці
Наче сонця промінці.
По паперу помандруєм-
Все ,що схочеш, намалюєм.
Тільки нас не розкидай,
А в коробочку складай.
-Ось так. Це правило повинен знати кожен з вас. А як ви його запам’ятали - дізнаємось згодом. Скажем нашим гостям : «До побачення».
1