КЗ Солоницівська гімназія «Перлина»»
Заняття
з розвитку мовлення
і культури мовленнєвого спілкування
Тема: «Країна Чистоти»
вихователь: Загорулько
Валентина Михайлівна
2020
Блок «Про здоров’я треба дбати»
Тема: «Країна чистоти»
Мета:
Матеріали: ілюстрації до творів К.Чуковського «Мийдодир», Г.Бойка «Нечепура», набір тематичних карток із зображенням засобів гігієни.
Хід заняття.
У Країну Чистоти
Підем всі – і я, і ти,
Та в Країну Чистоти
Тільки чистим можна йти.
Щоб піти у цю країну,
Чисто вмиємося милом.
Одяг весь свій поперем,
Попрасуєм, одягнем,
Скрізь порядок наведем.
Мета: розвивати зв’язне мовлення, стимулювати вживання повних речень, відповідати на запитання.
Відповідають на запитання: «Як ти піклуєшся про своє здоров’я?» (тематичні ілюстрації)
УСКЛАДНЕННЯ:спонукати відповідати повним реченням; складати розповіді з 2-3 речень.
Д/гра «Що зробити, щоб з Мийдодиром дружити?»
Мета: вчити утворювати слова-дії, які підказують, що зробити. Наприклад: митися – помитися, вмитися; купатися – покупатися; прати – попрати, випрати тощо.
Мета: формувати навички вживання дієслів наказового способу з часткою хай, нехай.
Використання у мові слів хай, нехай
УСКЛАДНЕННЯ: назвати речі, які допомагають підтримувати чистоту. Назвати їх і визначити певний звук, сказати голосний він чи приголосний.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце,
Ми до нього потяглися, за промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали-сіли, встали-сіли,
Бачите, як звеселіли.
Стало сонце танцювати
Нас до танцю припрошати.
Ну-мо разом, ну-мо всі
Потанцюєм по росі.
Мета: стимулювати вживання речень з однорідними членами. (діти стоять у колі, з картками засобів гігієни)
Відповісти на запитання: який, яка, яке.
Наприклад: Мило яке? (пахуче, рожеве, гладеньке)
Повторити чистомовки, чітко промовляючи звуки
Су-су-су, су-су-су,
Я відро води несу.
Си-си-си, си-си-си,
Ти відро води неси.
Се-се-се, се-се-се,
Він відро води несе.
Вправа «Миємо руки»
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.
Вправа «Струшуємо водичку з рук»
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.
Вправа «Витираємо руки»
Рушничок я свій беру,
Швидко руки обітру.
Робота в зошиті:
Обвести і замалювати речі, які допомагають підтримувати себе в чистоті.
Підсумок. З ким хочу дружити? З Мийдодиром чи Нечепурою? Що будемо робити, щоб бути здоровими?