«Чарівний наш килимок для здорових ніжечок»
(заняття з елементами ступнетерапії)
Мета: навчити дітей правильно виконувати вправи для профілактики плоскостопості, привити їм почуття необхідності дбати про власні ноги, як основу рухливого життя. Розвивати м’язи ніг, рівновагу, увагу, координацію рухів, зміцнюючи опорні сили власного організму шляхом використання ножного масажу через використання камінців, килимків з шипами тощо.
Хід заняття
Учитель: Хіп-хоп, ми зібрались в залі цій оздоровитися усі.
Тож заняття починаймо й нові рухи всі вивчаймо!
Доброго дня, дорогі діти! Сьогодні ми з вами вирушимо у цікаву подорож, де нас на нас чекатимуть різні перешкоди та цікаві завдання. А наша дружба допоможе подолати усі перешкоди.
Давайте всі разом скажемо наш девіз: «Здоровим зростай, про хвороби не знай!»
Рефлексія. Яскраве сонечко щодня влітку по небу гуляє.
Чого ж блукає? Бо воно для себе друзів скрізь шукає.
Блукає сонечко удень, в усі шпаринки заглядає,
Для всіх і радість, і тепло, і усмішку веселу має.
Ти, друже, посмішку свою даруй навколо повсякчасно.
Нехай всі посмішки добра вмикаються повсюди рясно!
Учитель: Давайте ж посміхнемося один одному, цим самим бажаючи гарного настрою на цілий день. Чи всі готові ви почати, ну шо ж, рахуємо: два, три, п’ять, починаєм крокувати.
(розминка під музику)
Раз, два, три, чотири, витрачаємо ми сили,
Організм ми зміцнюємо, пісеньку присвистуємо.
На носочках ходимо, фіззарядку робимо,
Потім повертаємо й знову починаємо.
На носочках ходимо, фіззарядку робимо…
Раз, два, три, чотири, витрачаємо ми сили,
Організм ми зміцнюємо, пісеньку присвистуємо.
Ось ми з вами і прийшли до чарівної галявинки. Ой, хто це?
(виходить сумний гномик)
Гномик: Я маленький гномик в лісі заблукав, бо у школі завжди лише трійки мав.
І тепер не знаю, як додому йти, друзі, поможіть мені стежечку знайти.
Учитель: Що ж, малята, допоможемо маленькому гномику? Але перш за все, слід виконати завдання. Відгадайте загадку:
Пять братів, п’ять силачів не здаються нам малими,
Можеш все робити ними: і писати, й майструвати…
Хто вони, зумій вгадати.
Так, це пальці. А зараз давайте під музику станцюємо «пальчиковий танець».
Учитель: Молодці! Що ж, а тепер давайте, навчимо гномика нашої пісні.
(мелодія пісні «Маленькой елочке»)
Крок вперед і крок назад, ми усі йдемо гулять.
Не сумуй ти, раз, два, три, а за нами повтори.
Гномик в лісі заблукав, повернутись як – не знав.
Порахуй з ним: раз, два, три і на стежку поверни.
Ми крокуємо усі і щасливі й радісні,
З килимками (чобітками) новими будемо здоровими!
Учитель: Що ж, гномику, йдемо разом з нами, проте слід після прибрати. На галявинці серед твоїх речей Курка Ряба розкидала свої яйця-м’ячики, з яких потім вилупляться маленькі ціпоньки. Давайте позбираємо розкидані яйця-м’ячики і виконаємо з ними вправи.
Учитель: Молодці, гарно виконали вправи. Ой дивіться, з наших яєць-м’ячиків вилупилися жовтенькі пухнасті ціпоньки, які виконають для нас свою веселу пісеньку.
(пісня «Ціпоньки», муз. С. Петросяна, сл. А. Канич)
Учитель: Що ж. діти, подякуймо нашим ціпонькам та рушаймо з гномиком вперед. Наша мандрівка продовжується.
1. Ходьба по «Доріжці здоров’я» (перекочуємося від п’яти до носка).
2. Ходьба «Через пеньочки» (крокуємо, високо піднімаючи (переступаючи пеньки) ноги).
3. Вправа: «Катання» - катання стопою м’ячика.
4. Вправи біля стільчиків: «Стоун терапія» (самомасаж стоп камінчиками).
5. Рухлива вправа: діти імітують стрибки жабки (козенятка, зайченятка тощо).
Учитель: Що ж наша подорож добігає кінця і ми, посміхнувшись, побажаймо один одному щирі побажання (діти по колу говорять побажання).
Наостанок пригадаймо наш девіз: «Здоровим зростай, про хвороби не знай!» Нехай ця фраза стане в нагоді у нашому житті.
Кожна людина нехай усвідомить:
Коли ноги болять, коли поперек ломить –
Треба ступні свої масажувати,
Щоби відмінне здоров’ячко мати!
Будьте здоровими та щасливими. До побачення!