Тема уроку: Чи може існувати спільнота без законів і правил?
Мета:
формувати предметні компетентності: повторити нумерацію чисел в межах 100, формувати навички обчислення прикладів на додавання та віднімання у межах 100; розвивати математичні вміння дітей, вміння порівнювати числа в межах100; розвивати логічне мислення та математичне мовлення учнів.
Формувати в учнів уявлення про спільноту; уточнити знання учнів прожиття і працю в колективі; ознайомити з правилами та законами спільноти; розвивати товариські стосунки, уміння співпрацювати; виховувати бажання працювати задля спільноти.
формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися в часі та берегти його , планувати свої дії, доводити роботу до кінця), загальнокультурні (дотримуватись норм поведінки на уроці, дбайливе ставлення до свого здоров’я), соціальна (продуктивна праця з однокласниками, прояв ініціативи, підтримувати та керувати власними взаєминами з іншими), здоров’язберігаючі (правильне сидіння за партою), виховувати почуття дружби, бажання прийти на допомогу.
Очікувані результати: сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі; виділяє голосом ключові слова та фрази; пояснює чому потрібно дотримуватись певних правил; співпрацює колективно, розробляє спеціальні правила; обчислює суму(додає),різницю (віднімає) зручним для себе способом у межах 100; пояснює важливість добрих учинків для людини.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Ранкова зустріч.
1. Привітання.
Другу подаруй тепло своїх долонь.
З добрим ранком привітай,
Добра й щастя побажай.
Щоб міцнішим стало наше дружне коло.
2. Актуалізація опорних знань і вмінь.
Робота на килимку. Відгадування загадки.
До нас гостя прилетіла.
В неї шуба сніжно- біла,
Цікавинок повен міх,
Завдань вистачить на всіх! ( Зима).
2. Новини дня. Дитина дня.
Календар погоди. Повідомлення синоптика.
Сьогодні___ (число)__________ (місяць)_________ (день тижня).
На дворі________ (пора року).
Коли в ранці я йшла до школи небо було _____(ясним, похмурим).
Опади (були/не було).
Поділ на групи за кольорами зими.
1
II. Повідомлення теми уроку. Спільнота. Чи може існувати спільнота без законів і правил? А ще ми з вами здійснимо подорож до Святого Миколая, та спробуємо виконати його завдання.
Вступне слово вчителя.
- Сьогодні урок незвичайний у нас
Готовий до нього, бачу, кожен з вас:
Посмішка, впевненість.
Що ж: «Так тримати!»
Сідайте за парти, пора починати.
1. Вправа 1.
У кожній країні є правила, яких мають дотримуватися всі громадяни. Ці правила називають законами.
- Де вони записані?
- Усі закони записані в Конституції України.
- Конституція - це Основний Закон держави.
- Чи знаєш ти, які закони діють в українському суспільстві?
2. Робота з кубиком Блума
3. Відео від Тітоньки Сови “Свої права дитино знай, але й про обов’язки не забувай”.
https://www.youtube.com/watch?v=aLhZXaahyO0&feature=emb_logo
- Кожен громадянин України має певні обов’язки.
4. Гра – руханка “Конституція дружби”.
Якщо ви дотрумуєтесь цього закону – плескайте в долоні, якщо ні присядьте . Орієнтовний список законів:
-завжди прислухаюся до думки іншого;
- не обманюю ;
- люблю кривдити та обзивати ;
- завжди підтримую товариша;
- залишаю друга з бідою наодинці;
- завжди чиню по справедливості;
- не поступаюся товаришеві;
- допомагаю іншому;
- не дотрумуюся свого слова;
- не визнаю свої помилки;
- ціную думки і почуття друзів.
4. Робота в групі «Правила життя в спільноті»
Утвори правила, поєднавши слова в правильній послідовності:
Дружба – це правда доброта і чесність кожного.
Поважайте іншого, ніколи не обманюйте і не ображайте.
Будьте ввічливими, грайте чесно, не дражніться.
Умієте гарно щось робити, то навчіть інших.
Успіху можна досягти тільки разом , тільки у спільноті. Що вимагаєш від інших, насамперед вимагай від себе.
5. Гра « Кого скільки?»
ІІІ. Яке свято ми всі чекаємо, а особливо той хто був слухняним?
Вікторина від Святого Миколая
- Сьогодні ми разом з вами здійснимо подорож у той час, коли жив Святий Миколай, дізнаємося про його добрі справи.
1.Вправа з Lego. Робота в групахах.
Як ви думаєте, на чому подорожує Миколай взимку? ( На санях)
( Діти складають з Лего санчата та виставляють їх біля дошки).
Давайте добре потренуємося перед початком подорожі та повторимо написання цифр.
2. Написання цифр без ручки і зошита.
- Напишіть 1 правою рукою в повітрі.
- Напишіть двома руками одночасно 2, 3.
- Напишіть 8 і 9 носиком.
3. Вправа на відновлення числового ряду.
Після розмов про сніг стало щось зовсім зимно.
Нумо, потанцюймо « Танці-зігріванці».
ІV. Фізкультхвилинка « Танці-зігріванці».
Зігрівшись, можемо подорожувати далі
V. Тренувальні вправи.
1. Галявина Помилок.Обчислення виразів. Виправлення помилок.
Виправимо всі помилки, щоб подорожувати далі
11 + 50 = 71 81 + 4 = 95
32 + 17 = 49 38 + 12 = 50
43 – 40 = 6 65 – 15 = 25
Молодці, дітки! Ви добре виконали завдання.
Ви пам̕ ятаєте , що Миколай любить слухняних, чемних та розумних діток.
2. Він пропонує вам розв`язати приклади користуючись цеглинками лего.
3. Миколай ще пропонує вам розв̕ язати зимову задачу. Тож покажемо, як ми це вміємо робити.
Вчитель: Діти, ми з вами досягли мети нашої подорожі. Перед вами будиночок, де мешкає святий Миколай. Історія Святого Миколая почалася дуже давно, ще з 17 століття. Ще коли Миколай був звичайним священником, він намагався допомагати людям. Зробив багато добрих справ, за що і був визнаний святим. В Україні свято Миколая вперше відзначили 19 грудня 1920 року. Тобто майже 100 років тому.
4. Ялинка добрих справ
Діти, Святий Миколая передав нам ялинку, але не звичайну. Це ялинка добрих справ. Давайте прикрасимо ялинку своїми добрими справами, щоб до нас завітав Святий Миколай.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
Отже, діти, будемо виконувати заповідь Святого Миколая. Бо творити добро на Землі- найголовніша справа кожної людини.
За вашу плідну працю на уроці Миколай передав вам подаруночки.