12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Конспект уроку на тему: Що ви знаєте про українських винахідників?

Про матеріал

Конспект уроку на тему: Що ви знаєте про українських винахідників?

Дана розробка створена відповідно до Державного стандарту початкової освіти НУШ, ознайомлення учнів з українськими винахідниками у формі діалогу. На уроці застосовувалися різноманітні методи та прийоми а також інтерактивні: "Асоціативний кущ", "Мозкова атака", "Коло ідей". Діти, дізналися що таке винаходи та відкриття та хто їх робить, спообували себе у ролі винахідників під час індивідуальної роботи "Я-винахідник" за допомогою фантазії та уяви зобразили на аркушах паперу свої винаходи та презентували у зв'язку із пандемічними заходами (дослідницька та групова робота не проводилася).

Перегляд файлу

2 клас Тема уроку: Що ви знаєте про українських винахідників?

Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити із відомими у світовій історії іменами українських винахідників, чиї винаходи відомі у всьому світі[2 ГІО 3.-1.,1-2], розвивати  світогляд учнів, допитливість[2 ГІО 5-3.,2-2], формувати в учнів вміння дослідницької діяльності, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з одноклассниками;

розвивати громадянську та історичну[2 ГІО 2-2.,3-1], інформаційно-цифрову компетентність[2 ІФО 1-1.,1-1]: вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість;

виховувати гордість за співвітчизників, патріотизм.

Тип уроку: формування умінь та навичок

Форма проведення: урок-діалог

Методи і прийоми:

  •   словесні: бесіда, розповідь, пояснення;
  •   практичні: метод вправ, робота з зошитом, практична робота, інструктаж;
  •   наочні: ілюстрація, демонстрація;
  •   інтерактивні методи і прийоми: «Так це ж винахід», «Асоціативний кущ», «Коло ідей», «Я-винахідник», «Побажання».

Здоров’язберігаючі технології: динамічна пауза, вправи для очей.

Міжпредметна інтеграція: українська мова, мистецтво, англійська мова, природознавство.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданнями, відео-ролики, комп’ютер, проектор, проекційний екран або мультимедійна дошка.

Література:

  1. Державний стандарт початкової освіти : [Електроний ресурс] : Редакція від 21.02.2020, підстава - № 87 . – Режим доступу : https://nus.org.ua/news/uryad-opublikuvav-novyj-derzhstandart-pochatkovoyi-osvity
  2. Типова освітня програма початкової освіти освіти : [Електроний ресурс] : Наказ Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 року № 1272. – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf
  3. Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші. Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: методика навчання інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1–2 класах закладів загальної середньої освіти на засадах компетентнісного підходу» : – Київ. : Видавництво «Алатон», 2019. — 128 с.
  4. Грущинська І.В. Я досліджую світ. Підручник для 2 класу закладів загальної середньої освіти (у 2-х частинах) : Частина 1 // І.В. Грущинська, З.М. Хитра. — К. : УОВЦ «Оріон», 2019. — 144 с. : іл. — С. 97

Інформаційні ресурси:

  1. Українські винахідники у світі : [Електроний ресурс] : – Режим доступу : https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-1-4-klas/2019/11/1-2-dodatki.pdf/  - Назва з екрана. – (Дата перегляду 08.01.2021).
  2. Ми – дослідники. Ми – винахідники : [Електроний ресурс] : – Режим доступу : https://naurok.com.ua/post/mi-doslidniki-mi-vinahidniki-19-tizhden-nush-dodatkovi-materiali-ta-rekomendaci/ - Назва з екрана. – (Дата перегляду 08.01.2021).
  3. Ти теж так можешь: 8 українських школярів-винахідників: [Електроний ресурс] : – Режим доступу : https://naurok.ua/student/blog/ti-tezh-tak-mozhesh-8-ukra-nskih-shkolyariv-vinahidnikiv/ - Назва з екрана. – (Дата перегляду 19.01.2021).
  4. LearningApps.org: [Електроний ресурс] : сервісом для підтримки процесів навчання та викладання за допомогою невеликих інтерактивних модулів. – Режим доступу : https://learningapps.org/

Хід уроку

І. Вступна частина

1.Організаційний момент (1 хв)СЛАЙД

- Доброго ранку! Доброго дня!

Зичимо щастя усім і добра!

2.Актуалізація опорних знань (3 хв) СЛАЙД


1.Вікторина «Так це ж винахід!»

  • Відгадайте назви винаходів склавши анаграми.

КОЕЛСО (колесо)

ОМЛОКОТ (молоток)

ВОНЕЧ (човен)

ЛЕТЕНОФ (телефон)

ЧРУАК (ручка)

  • Як ви розумієте значення слова «винахід»? (результат інтелектуальної діяльності людини в будь-якій сфері технології.)
  • Чому винахідники запозичують ідеї у природи? (Вона повсюди розставила свої підказки. Будь те спостережливими й уважними-тоді вам відкриються неймовірні ідеї для майбутніх винаходів)
  • Які винаходи змінили наш світ? (Паровий двигун, колесо, друкарський верстат, комп’ютер, Інтернет, Всесвітня павутина, телебачення, лампочка, пеніцилін, телефон і багато чого іншого…)
  • Навіщо люди створюють винаходи? (Для покращення існуючих пристрої або створення нових корисних пристроїв.)

Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей. Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чи мало винаходів.

3. Повідомлення теми та мети уроку (1 хв) СЛАЙД

— Люди винайшли різні речі, щоб змінити життя на краще. Серед них є чимало й українців. Сьогодні ми поговоримо про внесок українців у розвиток світової науки.

Отже, тема уроку «Що ви знаєте про українських винахідників?».

ІІ. Основна частина

  1. Вивчення нового матеріалу (15-25 хв) СЛАЙД
  1. Вправа «Асоціативний кущ» (1 хв)
  • Як народжуються винаходи?
  • Хто їх знаходить? (винахідники)

СЛАЙД Винахідник- це людина, яка придумала якусь нову річ. Або новий спосіб щось робити. Також він поліпшує, удосконалює те, що вже є.

—Що для вас є винахід?

Великі винахідники. Великі винаходи ❤️ | СвітСМАРТ-ДОШКА

 

СЛАЙД Винахід-це створення чогось такого, чого раніше не існувало.

  • А що таке відкриття?

Відкриття-це виявлення того, що вже існувало. Просто про нього ще не знали.

  • Зараз, я вам пропоную записати слова із довідки у дві колонки на аркушах, які лежать у вас на партах. СЛАЙД

Слова для довідки: Марс, зорі, велосипед, сила тяжіння, мікроскоп, пеніцилін, дзеркало, розетка, рух планет, ножиці.

Винаходи: велосипед, мікроскоп, винахід, ножиці, розетка, пеніцилін.

Відкриття: Марс, зорі, сила тяжіння, дзеркало, рух планет.

  1. Розповідь із елементами бесіди (3 хв)

СЛАЙД Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...

Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті!

СЛАЙД Українські вчені зробили безліч відкриттів, і деякі з них були неймовірно важливими для людства. Наприклад, Олександр Шаргей (відомий як Юрій Кондратюк) описав власну схему посадки космічного корабля на Місяць. Саме завдяки цьому була реалізована програма НАСА «Аполлон».

СЛАЙД Володимиру Хавкіну людство взагалі зобов'язано порятунком, адже саме він створив вакцину від холери(гостра інфекційна хвороба) (і випробував її на собі!).

Всі винахідники дуже добре розуміються у своїй науці, і тому змогли зробити щось нове і корисне для людства.

СЛАЙД—А хто на вашу думку може стати винахідником?

—Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти.  Так в Україні 17 січня святкували День дитячих винаходів. Зараз я вам хочу розповісти про деяких юних винахідників.

СЛАЙД Молодий українець, Іван Селезньов, винайшов рукавички для просторової орієнтації людей з вадами зору, його винахід увійшов у трійку винаходів світу 2014 року.

СЛАЙД Максим Лема, юний львів’янин, створив модель робота, який здійснює заміри приміщень і складає їх план.

СЛАЙД Катя Михалко, Микита Владикін та Євген Шило вигадали вічний блокнот та олівець! Уявіть блокнот, який ніколи не закінчується, який не потребує заточування і заміни. Це не фантастика, а реальні винаходи українських школярів. Записи будь-якою ручкою легко витираються із сторінок. Ідеально підходить для студентів!

СЛАЙД Сергій Корольов - українець, який відкрив людству шлях у космос. Конструктор перших штучних супутників Землі і космічних кораблів, вчений і конструктор у галузі ракетобудування й космонавтики.

СЛАЙД Ігор Сікорський – творець гелікоптера. Київський авіаконструктор, який емігрував до США запатентував свій винахід у 1931 році. А у 39 почалися випробовування гелікоптера.

 

 

 

 

 

 

  • СЛАЙД А зараз  я вам пропоную переглянути  відео про «Українських винахідників» (відео 2:32), дивіться уважно після перегляду розповісте кого ви запам’ятами і який саме винахід був створений.
  • Кого із видатних українських винахідників ви запам’ятали? (Йосиф Андрійович Тимченко-зняв перші в світі кінострічки, Борис  Грабовський-першу в світі електронну систему телебачення)
  • Як ви гадаєте, що допомогло цим людям створити винахід?
  • Який винахід вас найбільше вразив?
  1. Інтерактивний метод «Коло ідей» (3-5 хв) СЛАЙД
  • Діти утворіть коло, я буду кидати м’яч та промовляю початок речення, а ви про­довжує кожен по одному слову: «Українські винахідники-це люди, які… (створили щось нове, винайшли багато пристроїв, інструментів, тощо»).
  1. Фізкультхвилинка «Hare Dance» (1:02) СЛАЙД
  2. Робота з підручником, читання статті учнями самостійно (3 хв) СЛАЙД
  • Прочитайте про українського ученого-винахідника в підручнику на. С. 97
  • Знайдіть рецепти збереження здоров’я від ученого.
  • Зверніть увагу на монету із зображенням винахідника.
  • Як звати ученого-винахідника? (Микола Амосов)
  • Що він почав робити один із перших в Україні? (почав проводити складні операції на серці)
  • Як називається професія в якій він розвивався?
  • Чому Миколу Амосова називають винахідником? Що саме він винайшов? (розробник унікального системного підходу до здорового способу життя)
  1. Робота в зошитах (2 хв) СЛАЙД

Розгорніть зошити з Я досліджую світ на ст 23. Виконаємо завдання № 3 та 4.

3.Які риси характеру, на твою думку, притаманні справжнім винахідникам? Напиши.

4.Дізнавшись з додаткових джерел та запиши прізвища відомих вчених

  1. Робота з онлайн додатками https://learningapps.org/16920077  (1 хв)

СМАРТ-ДОШКА

 

 

 

 

 

 

 

  1. Індивідуальна робота «Я – винахідник» ( 10 хв) мультимедійний супровід СЛАЙД
  • Чи хотіли б ви створити винахід, який у всьому б допомагав?
  • Зробити щось корисне для людства може кожен! Головне – захотіти та жваво взятися за справу.
  • Давайте спробуємо себе у ролі винахідників. Кожен винахід, перш ніж стати якимось предметом, спочатку з’являвся в уяві та фантазії винахідника. Для фантазії та створення власного винаходу пропоную вам відповісти на наступні питання:

 

 

  • Чого не вистачає особисто вам?
  • Яка річ могла би значно покращити ваше життя?
  • Як ви гадаєте, така річ уже існує?
  • Навіть якщо вона вже існує, можливо, її можна покращити?
  • Як ви гадаєте, чого не вистачає не лише вам особисто, а й вашим товаришам та рідним?
  •                   Спробуйте винайти щось нове і цікаве в світі будівництва, транспорту, рослин, тварин. Не забудьте дати йому назву, як справжні винахідники, та обов’язково презентуйте і розкажіть про користь вашого винаходу. У кожного із вас на парті лежать аркуші паперу та різнокольорові олівці вони вам допоможуть зобразити ваш винахід на папері з подальшим його створенням. СЛАЙД
  •                   Презентація та аналіз зображених винаходів

ІІІ. Заключна частина

  1. Стіна слів до 19 тематичного тижня "Ми-дослідники. Ми-винахідники"Вправа «Побажання» (2 хв) СЛАЙД+ПЛАКАТ НА ДОШЦІ

Пропоную кожному з вас скласти і записати побажання для наших українських винахідників. При­клейте стікер на плакат так, як це зроблю я: «Я бажаю українським винахідникам розквіту».

Учні наклеюють стікери, за бажанням коментуючи зміст побажань.

  1. Рефлексія (1 хв)
  •         Що ви дізналися про українських винахіжників?
  •         Чи запам’ятали ви хто  вигадав вічний блокнот та олівець?
  •         Хто такий Микола Амосов?
  1. Оцініть свою роботу на уроці за допомогою цеглинок. СЛАЙД
  • Зелена-Хто дізнався щось нове!
  • Червона-Хто активно працював!
  • Блакитна-Хто комусь допоміг!
  • Жовта-Кому було нецікаво!
  • Помаранчева-Хто задоволений своєю роботою!
  • Синя- Хто не хотів працювати!

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бояринова Людмила
    Цікавий матеріал! На жаль немає слайдів...
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого
Переглядів
1506
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку