Конспект уроку на тему: Що ви знаєте про українських винахідників?
Дана розробка створена відповідно до Державного стандарту початкової освіти НУШ, ознайомлення учнів з українськими винахідниками у формі діалогу. На уроці застосовувалися різноманітні методи та прийоми а також інтерактивні: "Асоціативний кущ", "Мозкова атака", "Коло ідей". Діти, дізналися що таке винаходи та відкриття та хто їх робить, спообували себе у ролі винахідників під час індивідуальної роботи "Я-винахідник" за допомогою фантазії та уяви зобразили на аркушах паперу свої винаходи та презентували у зв'язку із пандемічними заходами (дослідницька та групова робота не проводилася).
2 клас Тема уроку: Що ви знаєте про українських винахідників?
Мета: формувати предметні компетентності: ознайомити із відомими у світовій історії іменами українських винахідників, чиї винаходи відомі у всьому світі[2 ГІО 3.-1.,1-2], розвивати світогляд учнів, допитливість[2 ГІО 5-3.,2-2], формувати в учнів вміння дослідницької діяльності, ознайомити з можливими способами розвитку в собі вміння винахідника, навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з одноклассниками;
розвивати громадянську та історичну[2 ГІО 2-2.,3-1], інформаційно-цифрову компетентність[2 ІФО 1-1.,1-1]: вміння уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування, виховувати працелюбність і допитливість;
виховувати гордість за співвітчизників, патріотизм.
Тип уроку: формування умінь та навичок
Форма проведення: урок-діалог
Методи і прийоми:
Здоров’язберігаючі технології: динамічна пауза, вправи для очей.
Міжпредметна інтеграція: українська мова, мистецтво, англійська мова, природознавство.
Обладнання: мультимедійна презентація, картки із завданнями, відео-ролики, комп’ютер, проектор, проекційний екран або мультимедійна дошка.
Література:
Інформаційні ресурси:
Хід уроку
І. Вступна частина
1.Організаційний момент (1 хв)СЛАЙД
- Доброго ранку! Доброго дня!
Зичимо щастя усім і добра!
2.Актуалізація опорних знань (3 хв) СЛАЙД
1.Вікторина «Так це ж винахід!»
КОЕЛСО (колесо)
ОМЛОКОТ (молоток)
ВОНЕЧ (човен)
ЛЕТЕНОФ (телефон)
ЧРУАК (ручка)
Ми оточені речами, якими повсякчас користуємося, не замислюючись, звідки вони взялися, хто їх винайшов, і як вони змінили на краще життя людей. Навіть у звичайному шкільному класі можна побачити чи мало винаходів.
3. Повідомлення теми та мети уроку (1 хв) СЛАЙД
— Люди винайшли різні речі, щоб змінити життя на краще. Серед них є чимало й українців. Сьогодні ми поговоримо про внесок українців у розвиток світової науки.
Отже, тема уроку «Що ви знаєте про українських винахідників?».
ІІ. Основна частина
СЛАЙД Винахідник- це людина, яка придумала якусь нову річ. Або новий спосіб щось робити. Також він поліпшує, удосконалює те, що вже є.
—Що для вас є винахід?
СМАРТ-ДОШКА
СЛАЙД Винахід-це створення чогось такого, чого раніше не існувало.
Відкриття-це виявлення того, що вже існувало. Просто про нього ще не знали.
Слова для довідки: Марс, зорі, велосипед, сила тяжіння, мікроскоп, пеніцилін, дзеркало, розетка, рух планет, ножиці.
Винаходи: велосипед, мікроскоп, винахід, ножиці, розетка, пеніцилін.
Відкриття: Марс, зорі, сила тяжіння, дзеркало, рух планет.
СЛАЙД Один давньоримський учитель додумався виготовити дошку і поставити її в класі. А наштовхнули його на цю думку тодішні звичаї. Виявляється, у Давньому Римі дозволено було писати й малювати на... стінах. І римляни охоче це робили. Ці помальовані та обписані стіни й підказали вчителеві зробити в класі дошку, на якій писатимуть школярі...
Але ж яка зручна річ — дошка! Написав — стер, написав... І помилку легше виправити, ніж у зошиті!
СЛАЙД Українські вчені зробили безліч відкриттів, і деякі з них були неймовірно важливими для людства. Наприклад, Олександр Шаргей (відомий як Юрій Кондратюк) описав власну схему посадки космічного корабля на Місяць. Саме завдяки цьому була реалізована програма НАСА «Аполлон».
СЛАЙД Володимиру Хавкіну людство взагалі зобов'язано порятунком, адже саме він створив вакцину від холери(гостра інфекційна хвороба) (і випробував її на собі!).
Всі винахідники дуже добре розуміються у своїй науці, і тому змогли зробити щось нове і корисне для людства.
СЛАЙД—А хто на вашу думку може стати винахідником?
—Не лише дорослі придумують нові винаходи. Винахідниками можуть стати і діти. Так в Україні 17 січня святкували День дитячих винаходів. Зараз я вам хочу розповісти про деяких юних винахідників.
СЛАЙД Молодий українець, Іван Селезньов, винайшов рукавички для просторової орієнтації людей з вадами зору, його винахід увійшов у трійку винаходів світу 2014 року.
СЛАЙД Максим Лема, юний львів’янин, створив модель робота, який здійснює заміри приміщень і складає їх план.
СЛАЙД Катя Михалко, Микита Владикін та Євген Шило вигадали вічний блокнот та олівець! Уявіть блокнот, який ніколи не закінчується, який не потребує заточування і заміни. Це не фантастика, а реальні винаходи українських школярів. Записи будь-якою ручкою легко витираються із сторінок. Ідеально підходить для студентів!
СЛАЙД Сергій Корольов - українець, який відкрив людству шлях у космос. Конструктор перших штучних супутників Землі і космічних кораблів, вчений і конструктор у галузі ракетобудування й космонавтики.
СЛАЙД Ігор Сікорський – творець гелікоптера. Київський авіаконструктор, який емігрував до США запатентував свій винахід у 1931 році. А у 39 почалися випробовування гелікоптера.
Розгорніть зошити з Я досліджую світ на ст 23. Виконаємо завдання № 3 та 4.
3.Які риси характеру, на твою думку, притаманні справжнім винахідникам? Напиши.
4.Дізнавшись з додаткових джерел та запиши прізвища відомих вчених
СМАРТ-ДОШКА
ІІІ. Заключна частина
Пропоную кожному з вас скласти і записати побажання для наших українських винахідників. Приклейте стікер на плакат так, як це зроблю я: «Я бажаю українським винахідникам розквіту».
Учні наклеюють стікери, за бажанням коментуючи зміст побажань.
1