Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
1 клас
ТЕМА. Чи можливе на Землі життя без Сонця ?
Мета:
• формування предметних компетентностей:
розширювати знання дітей про Сонце та його властивості, дослідити значення Сонця для життя на Землі. Формувати навички дослідницької діяльності, вміння класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками. Розвивати фантазію, уяву, кмітливість;
• формування ключових компетентностей:
спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, компетентності в природничих науках, технологіях, екологічна грамотність і здоров’я
Очікувані результати:
Досліджує і з’ясовує значення сонячного світла і тепла на Землі, пояснює, навіщо він \ вона виконує певні дії, спостерігаючи за природними об’єктами \ явищами або експериментуючи з ними, пояснює значення сонячного світла для життя і розвитку рослин різні пори року
Прогнозує, яким має бути виріб, створює виріб за уявою з паперу та картону, дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів та пристосувань. Демонструє іншим результати власної діяльності
Пояснює, як Сонце впливає на здоров’я людини.
Освітні галузі: природнича; технологічна; соціальна і здоров'язбережувальна; мистецька.
Обладнання: мультимедійне обладнання, відео на тему «Чи можливе життя на Землі без Сонця?», макет ракети, сонця, набір лего, картон, кольоровий папір, клей, магнітні стікери
ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ
І. Організація класу
Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі.
Привітайте, в добрий час,
Гостей посмішкою й миром.
Ми вам раді люди добрі
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас.
І. РАНКОВА ЗУСТРІЧ – (15 хв)
1. Привітання
Це мій друг, ……. Привіт……….
Доброго ранку, Доброго ранку, Доброго ранку, всім!!!!
2. Робота з лего
Підніміть червону цеглинку ті діти, хто разом зі мною радий вітати усіх нас сьогодні. Помахайте цеглинкою та скажіть: «Привіт!»
– Підніміть жовту цеглинку ті, хто готовий подарувати посмішку один одному. Посміхніться!
– Підніміть зелену цеглинку ті діти, хто прийшов сьогодні до школи. А синю – хто приїхав.
– Підніміть блакитну цеглинку ті, кому подобаються походи та цікаві подорожі.
- Підніміть синю цеглинку ті, кому приємно, що до нас прийшли гості.
– Підніміть помаранчеву цеглинку ті, у кого гарний настрій.
А тепер давайте передамо свій гарний настрій один одному.
Я рада, що ми всі маємо гарний настрій і з ним ми розпочинаємо наш день.
– Підніміть башточку з усіх Шести цеглинок ті, хто хотів би сьогодні відправитись у подорож?
Тоді відправляємось у куточок щоденних новин
ІІ. Щоденні новини
-Які пори року ви знаєте?
-Яка пора року зараз? (Зима)
-Який місяць?
-Яке число?
-Чи дме вітер?
-Чи є опади?
-Який стан неба?
Сонечко світить? Гріє?
-Яку найбільше ви любите? Чому?
ІІ. Тема дня «Чи можливе життя на землі без Сонця».
ІІІ. Визначення теми дня
Відгадування загадки
Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає –
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте... (Сонце)
- Якого кольору сонечко? Підніміть такого кольору цеглинку.
Метод «Чарівна скринька»
Ой, а що це?
- Сонечко
Якесь воно не схоже на нього! Чому?
Так, воно «загубило» свої промінчики.
Діти! А чи знаєте ви, де «живе» сонечко? (Відповіді дітей)
Читання казки «Де сонечко живе?»
http://казка.укр/u_sonechka_v_gostjah.html
- Діти, а що ви вже знаєте про Сонце?
Розповідь вчителя про Сонце
Для жителів планети Земля велике значення мають сонячне світло і тепло. Сонце дає природі тепло,світло,енергію. Завдяки цьому ростуть рослини, живуть тварини і люди. Сонячні промені допомагають виробляти в тілі тваринних організмів корисні речовини – вітаміни. 13 Рослини жити без сонячного світла не можуть. Сонце допомагає рослині живитися.
Давайте переглянемо відео про Сонце та з’ясуємо його значення для життя
www.youtube.com/watch?v=QU0dZnVbUNc
Діти, давайте закриємо на хвильку свої оченята і
Уявимо: Якщо згасне Сонце: що буде?
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
IV. Робота в зошитах
с. 59
V. Робота в парах. Мистецька діяльність.
VІ. Рефлексія.
Що таке Сонце ? Далеко чи близько воно від нас ? Що Сонце дає людині ? Кому, крім людей, ще потрібне Сонце ?
-Гра «Мандрівка з промінчиком»
Уявіть, що вам до рук потрапив сонячний промінчик. Куди б ви з ним помандрували? (до мами, тата, бабусі, друга, дитячий будинок…)