Конспект уроку з математики у 1 класі (математика за програмою «Росток»)
Тема тижня Осінь
Тема уроку: Число 3. Цифра 3. Відношення: довше – коротше, однакове. Трикутник.
Мета : формувати поняття про число як про кількісну
характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати поняття довше, коротше, однаково; формувати поняття про число 3; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 3; розглянути числові рівності; ознайомити учнів зі способом утворення числа 3 прилічуванням одиниці до попереднього ; формувати уявлення про відрізок, трикутник; створювати моделі трикутника з підручного матеріалу; розвивати логічне мислення , мовлення, творчі здібності.
Предметні компетентності:
- Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;
- Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;
- Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.
Очікувані результати:
Обладнання: підручники, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», картки для гри «Знайди помилку», малюнок світлофора, відеоматеріали.
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Щоб вести кораблі,
Щоб у небо злітать.
Треба добре нам всім
Математику знать.
ІІ. Усні вправи .
1.Гра « День – ніч»
2. Гра « Числовий ряд».
- Знайди помилку
1 2 7 4 3 5 6 8 9 10
- Назвіть попереднє число для чисел 9, 7, 10, 20, наступне число для чисел 5, 8, 20.
- Назвіть сусідів чисел 8, 13, 20.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
1.Робота з ілюстраціями.
- Розгляньте ілюстрації.
На всіх картинках зображені родини. На всіх картинках зображено по троє героїв.
- Кожен в світі хоче мати родину. Коли у вас є рідні, то ви почуваєте себе захищеними, у родині всі гуртом розв’язують проблеми, допомагають одне одному, поділяють турботи й радості.
2. Робота з прислів’ями
В гостях добре, а вдома краще.
У дружній родині і в холод тепло.
У своєму домі і стіни допомагають.
В хорошій сім’ї хороші діти ростуть.
3. Віршовані задачі
Біг зайчисько - куцохвіст,
Моркву на сніданок ніс.
Дві морквини — у кишені,
А одна морквина — в жмені.
Відгадай одразу:
Скільки буде разом?( 3)
В клас зайшов Мишко,
А за ним – Петько,
А за тим – Маринка,
За нею – Яринка,
А за нею Гнат.
Скільки всіх хлоп’ят? (3)
- Що спільного в загадках?( В них зустрічається число 3)
- Визначте тему уроку. ( Тема уроку число і цифра 3)
Фізкультхвилинка
Три світла в світлофорі є,
І кожне з них наказ дає.
Червоне — стійте всі, не йдіть!
А жовте — приготуйтесь вмить.
Зелене світло — можна йти.
Накази ці виконуй ти!
- Скільки очей у світлофора?
- Якого кольору очі у світлофора?
- Що вони означають?
IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Число і цифра 3.
Ось і третя цифра — трійка,
Що звилася, наче змійка.
Люблять трієчку казки:
«Три чарівні волоски»,
«Три бажання»,
«Три брати»…
Три в трикутника кути!
2. Місце числа 3 в ряду чисел
- На якому місці в натуральному ряду чисел стоїть число 3?
- На скільки число 3 більше, ніж 1, 2?
- На скільки число 1 менше, ніж 3?
- На скільки число 2 менше, ніж 3?
- Як можна одержати число 3?
3. Хвилинка – цікавинка.
- Число 3 завжди вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді про три бажання, про трьох ведмедів. А ще у нашому державному символі – Гербі – у Тризубі відображено триєдність життя. Це – Батько, Мати, Дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов.
- Огляньте наш клас. Що у класі три?
V.Вправи для розвитку навичок письма
1. Пальчикова гімнастика
2. Правила посадки при письмі.
3. Виконання завдань в підручнику.
Робота з друкованою цифрою.
- Розгляньте друковану цифру 3. На що вона схожа?
Робота з набором «Лего»
Завдання:
З цеглинок виготовіть цифру 3.
Запитання:
Робота з відеоматеріалами
https://www.youtube.com/watch?v=beIXxI6c-zM
Робота з рукописною цифрою.
Фізкультхвилинка
V . Закріплення вивченого
1. Робота в підручнику( № 1с.32)
- Який олівець довший? Який коротший? Що можна сказати про жовтий і синій олівці? Про що в класі можна сказати, що воно довше? Коротше? Однакове?
2. Геометричні фігури. ( №2 с. 32)
- Як називаються ці геометричні фігури? Який відрізок довше? Коротше?
- Як називається намальована фігура? Чому в неї така назва?
Сторони три, три кути
— Познайомся з ним і ти!
Це трикутник, що за диво!
Перетвориться сміливо:
То дитяча піраміда,
То ялинка вже красива,
Дах на домі, гір вершина,
В шлюпці нашій він вітрило.
- Викладіть у себе на столі трикутник (з цеглинок « Лего», олівців)
- Накресліть у підручнику трикутник.
3. Додавання та віднімання ( №4 с.32)
- Розгляньте малюнки. Яке завдання потрібно виконати?
( Самостійне виконання , перевірка за ілюстрацією на дошці)
№ 5 с.32
- Розгляньте малюнки. Яку дію потрібно виконати? ( Віднімання)
- Скільки фігур намалюєте в третьому мішку? ( Один червоний кружечок)
- Який приклад можна скласти за цим малюнком?( 3 – 2 = 1 )
- Підкресліть частини і ціле.
( Робота за малюнком другого рядка проводиться аналогічно)
4. Сприймання й інтерпретація художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»
- Послухайте вірш . Розпізнайте місяць за його ознаками.
Чарівник прийшов у ліс,
фарби, пензлика приніс.
У діброві та садочку
стали жовтими листочки.
- Чому другий місяць осені назвали жовтнем?
- Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.
Казка про трійку.
Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками. Верхній менший, півовал завжди катається на нижньому, більшому. І погукує: «Тр-тр-тр!»
Якось третього дня тижня пішла трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори – звичайна їжа.
(Виховний момент про осінній ліс)
5. Мистецька хвилинка
- Восени часто йдуть дощі. А після дощу в лісі виростають гриби. Давайте з пластиліну зробимо гриби для нашої лісової галявини (виставки)
- Скільки грибів зробили? Як вони називаються?
VІ. Етап рефлексійно-оцінюючий
1