Число 3. Цифра 3. Відношення: довше - коротше, однакове. Трикутник

Про матеріал
Конспект уроку математики 1 клас. Число 3. Цифра 3. Відношення: довше - коротше, однакове. Трикутник. Порівняння предметів за довжиною . Написання цифри 3. Даний урок розрахований для учнів 1 класу, які навчаються за підручником Л.Г.Петерсон
Перегляд файлу

Конспект уроку з математики у 1 класі (математика за програмою «Росток»)

Тема тижня Осінь        

Тема уроку: Число 3. Цифра 3. Відношення: довше – коротше, однакове. Трикутник.

Мета :  формувати поняття про число як про кількісну

характеристику класу скінченних еквівалентних множин; актуалізувати поняття довше, коротше, однаково; формувати поняття про число 3; учити співвідносити число предметів і цифру; учити писати цифру 3; розглянути числові рівності; ознайомити учнів зі способом утворення числа 3 прилічуванням одиниці до попереднього ; формувати уявлення про відрізок, трикутник; створювати моделі трикутника з підручного матеріалу; розвивати логічне мислення , мовлення, творчі здібності.

 

Предметні компетентності:

- Математичну компетентність шляхом розвитку цікавості учнів до математики, логічного мислення, зорової  пам’яті, свідомого сприйняття матеріалу; розв’язування математичних завдань, зокрема практичного змісту; вивчення та застосування лічби;

- Компетентність спілкування державною мовою для розуміння, пояснювання і перетворення математичних текстів; використання математичних термінів на початковому рівні;

- Загальнокультурну компетентність для бажання більше дізнатися про математичні знання в різних життєвих ситуаціях.

Очікувані результати:

  •       Лічить за правилами лічби об’єкти навколишнього світу.
  •       Порівнює і впорядковує об’єкти навколишнього світу за однією або декількома ознаками.
  •       Оперує числами в межах 10.
  •       Співвідносить кількість об’єктів навколишнього середовища з відповідним натуральним числом (до 10).
  •       Порівнює числа до 10.
  •       Визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації.
  •       Моделює об’єкти навколишнього світу, використовуючи готові геометричні фігури.
  •       Збирає дані, що відображають конкретну життєву ситуацію.
  •       Використовує зібрані (наявні) дані для спілкування щодо досліджуваної проблеми.

Обладнання: підручники, ручки, кольорові олівці та фломастери, набори «Лего», картки для гри «Знайди помилку», малюнок світлофора, відеоматеріали.

 

І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Щоб вести кораблі,

Щоб у небо злітать.

Треба добре нам всім

Математику знать.

ІІ. Усні вправи .

   1.Гра « День – ніч»

   2. Гра « Числовий ряд».

- Знайди помилку

1 2 7 4 3 5 6  8 9 10

- Назвіть попереднє число для чисел 9, 7, 10, 20, наступне число для чисел 5, 8, 20.

- Назвіть сусідів чисел 8, 13, 20.

ІІІ. Повідомлення  теми  і  завдань  уроку.

1.Робота з ілюстраціями.

- Розгляньте ілюстрації.

  • Скільки персонажів зображено на кожній ілюстрації?
  • Що в них спільного?
  • Чи знайомі вам ці герої?

Картинки по запросу Малюнок Три ведмедіКартинки по запросу Малюнок Троє поросят

На всіх картинках зображені родини. На всіх картинках зображено по троє героїв.

- Кожен в світі хоче мати родину. Коли у вас є рідні, то ви почуваєте себе захищеними,  у родині всі гуртом розв’язують проблеми, допомагають одне одному, поділяють турботи й радості.

2. Робота з прислів’ями

В гостях добре, а вдома краще.

У дружній родині і в холод тепло.

У своєму домі і стіни допомагають.

В хорошій сім’ї хороші діти ростуть.

3. Віршовані задачі

Біг зайчисько - куцохвіст,

Моркву на сніданок ніс.

Дві морквини — у кишені,

А одна морквина — в жмені.

Відгадай одразу:

Скільки буде разом?( 3)

 

В клас зайшов Мишко,

А за ним – Петько,

А за тим – Маринка,

За нею – Яринка,

А за нею Гнат.

Скільки всіх хлоп’ят? (3)

 

- Що спільного в загадках?( В них зустрічається  число 3)

- Визначте тему уроку. ( Тема уроку число і цифра 3)

Фізкультхвилинка

Три світла в світлофорі є,

І кожне з них наказ дає.

Червоне — стійте всі, не йдіть!

А жовте — приготуйтесь вмить.

Зелене світло — можна йти.

Накази ці виконуй ти!

F:\фото\19617_html_m27a92087.jpg

 

- Скільки очей у світлофора?

- Якого кольору очі  у світлофора?

- Що вони означають?

IV. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Число і цифра 3.

 Ось і третя цифра — трійка,

Що звилася, наче змійка.

Люблять трієчку казки:

«Три чарівні волоски»,

«Три бажання»,

«Три брати»…

Три в трикутника кути!

2. Місце числа 3 в ряду чисел

- На якому місці в натуральному ряду чисел стоїть число 3?

- На скільки число 3 більше, ніж 1, 2?

- На скільки число 1 менше, ніж 3?

- На скільки число 2 менше, ніж 3?

- Як можна одержати число 3?

3. Хвилинка – цікавинка.

- Число 3 завжди вважалося числом казковим, чарівним. У багатьох казках ви знайдете розповіді  про три бажання, про трьох ведмедів. А ще у нашому державному символі – Гербі – у Тризубі відображено триєдність життя. Це – Батько, Мати, Дитя, які символізують собою Силу, Мудрість, Любов.

- Огляньте наш клас. Що у класі три?

V.Вправи для розвитку навичок письма

1. Пальчикова гімнастика

2. Правила посадки при письмі.

3. Виконання завдань в підручнику.

Робота з друкованою цифрою.

- Розгляньте друковану цифру 3. На що вона схожа?

Картинки по запросу Друкована цифра 3Картинки по запросу Друкована цифра 3Картинки по запросу Друкована цифра 3

Робота з набором «Лего»

Завдання:

З  цеглинок виготовіть цифру 3.

Запитання:

  • Чи важко вам було зробити цифру три?
  • Чи всі цифри вийшли однакові?

Картинки по запросу Цифра 3 з лего

Робота з відеоматеріалами

https://www.youtube.com/watch?v=beIXxI6c-zM

Робота з рукописною цифрою.

Картинки по запросу Число 3

 

Фізкультхвилинка

V . Закріплення вивченого

1. Робота в підручнику( № 1с.32)

- Який олівець довший? Який коротший? Що можна сказати про жовтий і синій олівці? Про що в класі можна сказати, що воно довше? Коротше? Однакове?

2. Геометричні фігури. ( №2 с. 32)

- Як називаються ці геометричні фігури? Який відрізок довше? Коротше?

- Як називається намальована фігура? Чому в неї така назва?

738

Сторони три, три кути

— Познайомся з ним і ти!

  Це трикутник, що за диво!

 Перетвориться сміливо:

 То дитяча піраміда,

 То ялинка вже красива,

 Дах на домі, гір вершина,

 В шлюпці нашій він вітрило.

- Викладіть у себе на столі трикутник (з цеглинок « Лего», олівців)

- Накресліть у підручнику трикутник.

3. Додавання та віднімання ( №4  с.32)

- Розгляньте малюнки. Яке завдання потрібно виконати?

Картинки по запросу Число 3

( Самостійне виконання , перевірка за ілюстрацією на дошці)

№ 5 с.32

- Розгляньте малюнки. Яку дію потрібно виконати? ( Віднімання)

- Скільки фігур намалюєте в третьому мішку? ( Один червоний кружечок)

- Який приклад можна скласти за цим малюнком?( 3 – 2 = 1 )

- Підкресліть частини і ціле.

( Робота за малюнком другого рядка проводиться аналогічно)

4. Сприймання й інтерпретація художнього опису осені. Вправа «Упізнай місяць»

- Послухайте вірш . Розпізнайте місяць за його ознаками.

Чарівник прийшов у ліс,

фарби, пензлика приніс.

                                             У діброві та садочку

стали жовтими листочки.

- Чому другий місяць осені назвали жовтнем?

- Довколишні дерева зодяглися в найпривабливіший – жовтогарячий колір.

 

                                           Казка про трійку.

      Трійка дуже пишається тим, що схожа на велику букву «зе» або на два місяці, які з’єдналися ріжками. Верхній менший, півовал завжди катається на нижньому, більшому. І погукує: «Тр-тр-тр!»

        Якось третього дня тижня пішла трійка до лісу по гриби. Недовго блукала лісовими стежками – а кошик уже повний. Лежать у ньому три боровики, три лисички, три опеньки, три сироїжки. Бачила трійка три мухомори та брати не стала, бо знала, що вони отруйні. Але для деяких лісових мешканців мухомори – звичайна їжа.

               (Виховний момент про осінній ліс)

Картинки по запросу осінь

5. Мистецька хвилинка

- Восени часто йдуть дощі. А після дощу в лісі виростають гриби. Давайте з пластиліну зробимо гриби для нашої лісової галявини (виставки)

- Скільки грибів зробили? Як вони називаються?

Картинки по запросу гриби з пластиліну

VІ. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Що вивчили на уроці?
  • Що вам сподобалося?
  • Чого ви навчилися?

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 липня 2019
Переглядів
2482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку