План-конспект інтегрованого уроку математики та основ здоров’я
« Математичне кафе «Здоров’ятко»»
1 клас
Вчитель: Полетун Н. Д.
2018
Тема уроку: Таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10. Здорове харчування.
Мета уроку: закріпити вміння й навички додавання й віднімання чисел в межах 10; вдосконалювати навички впізнавання геометричних фігур; вправляти учнів у розв’язуванні задач різних типів;
продовжувати формувати усні та письмові обчислювальні навички;
закріпити знання дітей про корисну і шкідливу їжу;
розвивати логічне мислення, увагу;
виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Обладнання : зображення смішариків, картки для д/г « Зваримо борщ», картки із зображенням геометричних фігур, геометричних фігур, фруктів, із зображенням корисної і шкідливої їжі, магнітофон.
І. Організаційна частина
Привітання з гостями
Сюрпризний момент
«Шифровка»
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
р |
м |
і |
с |
и |
а |
у |
ш |
к |
9-5=4 7-6=1
10-8=2 3+2=5
6-3=3 7+2=9
0+8=8 1+4=5
2+4=6
Розв’язування задач за малюнками (усно)
ІІ. Основна частина
На дошці безладно розміщені картки з числами на геометричних фігурах. Один учень викладає з них послідовність чисел від найменшого до найбільшого; клас читає її хором:
Цей код треба обов’язково записати в зошит, щоб не забути.
(Крош подає торт)
Допоможемо Совуні зварити борщ.
На дошці безладно розміщені зображення овочів, фруктів… Діти по черзі підходять до дошки, вибирають необхідний інгредієнт ( на зворотній стороні приклад), розв’язують приклад і кладуть до каструлі.
Другу страву пропонує Копатич. Він великий любитель овочів. Тож пропонує салат із свіжих овочів. Це корисна їжа?
Поки він готує салат, ми з вами трохи попрацюємо, бо, як кажуть в народі:
«Хто не працює, той не їсть».
Гімнастика для очей « Мушка»
-В наше кафе залетіла мушка. Можна бути мушці там , де їжа?
-Слідкуємо де ж вона сяде.
- Сіла мушка на стіл.
- Сіла мушка на двері.
- Сіла мушка на вікно.
- Сіла мушка вам на носик.
( Діти очима слідкують за уявною мухою. А потім «ловлять» іїї , плескаючи в долоні.)
Отож , салат готовий, але знову на кухні смішариків суперечка.
Розумний Пін вважає, що до салату слід подати кашу, а Бараш хоче картоплю фрі.
Було – 5 кг
З’їли – 3 кг
Залишилось - ?
Наша каша ще не готова, тому ми поки що розв’яжемо задачу з підручника
У бідоні було 6л води. Відлили 2л. Скільки літрів води залишилось у бідоні?
Один учень записує розв’язання і відповідь задачі на дошці, решта – в зошитах.
Фізхвилинка « Дискотека»
Настав час нам відпочити і порухатись , щоб краще засвоювалась їжа. Смішарики запрошують вас на дискотеку.
Поки ми танцювали, друга страва також готова, але ж яке частування в кафе без десерту.
Смішарики приготували для вас смачний і корисний десерт. Це фрукти і ягоди, які дають нам багато вітамінів.
9. Завдання з логічним навантаженням
- Поки ми куштували десерт, Їжачок готував компот. Послухайте, що він туди поклав: 4 яблучка, 2 груші, 3 полунички. Порахуйте, скільки всього фруктів він поклав до компоту. ( 6 фруктів, бо полуниця – це ягода).
III. Підсумок уроку
Он яке гарне меню підготували ваші друзі. Чи дійсно це здорова і корисна їжа?
Отже, всі страви були корисні і здорові. А на останок Смішарики пропонують дуже цікаве завдання, виконавши яке, ми доведемо, що дійсно знаємо, яка їжа корисна, а яка-ні, що дійсно добре вміємо додавати і віднімати в межах 10.
На середній дошці хаотично розміщені зображення корисної і некорисної їжі. На зворотному боці приклади. Треба розв’язати приклад. Якщо відповідь буде парним числом, то прикріплюємо зображення на праву дошку ( здорова їжа), а якщо непарним, то на ліву (некорисна їжа).