Урок математики та основ здоров'я

Про матеріал
Інтегрований урок з математики та основ здоров'я. Узагальнення і систематизація знань учнів. Вправи на застосування вивчених таблиць додавання і віднімання в межах 10. Здорове харчування. Корисна, некорисна їжа
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект інтегрованого уроку  математики та основ здоров’я

« Математичне кафе «Здоров’ятко»»

1 клас

 

 

 

 

Вчитель: Полетун Н. Д.

 

2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:  Таблиці додавання і віднімання чисел в межах 10. Здорове харчування. 

Мета уроку: закріпити вміння й навички додавання й віднімання чисел в межах 10; вдосконалювати навички впізнавання геометричних фігур; вправляти учнів у розв’язуванні задач різних типів;

                      продовжувати формувати усні та письмові обчислювальні навички;

                      закріпити знання дітей про корисну і шкідливу їжу;

                      розвивати логічне мислення, увагу;

                      виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.

Обладнання : зображення смішариків, картки для д/г « Зваримо борщ», картки із зображенням геометричних фігур,  геометричних фігур,  фруктів, із зображенням корисної і шкідливої їжі, магнітофон.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І. Організаційна частина

Привітання з гостями

Сюрпризний момент

  • Діти, це ще не всі гості. Сьогодні до вас завітали ваші друзі. А які саме, ви дізнаєтесь, розшифрувавши слово.

«Шифровка»

 

1

2

3

4

5

6

7

8

9

р

м

і

с

и

а

у

ш

к

  9-5=4                 7-6=1

10-8=2                 3+2=5

  6-3=3                 7+2=9

0+8=8                  1+4=5

2+4=6

  • Отже, загадку розгадано. Це наші друзі Смішарики. На якому уроці вони завжди з вами?  ( Основи здоров’я)
  • А сьогодні вони вирішили завітати до вас ще й на математику.
  • Вони, як завжди веселі й кумедні , і як завжди з купою  завдань для вас. Дуже хочуть якнайскоріше розказати новини із свого життя і просять допомоги у вирішенні деяких питань.

Розв’язування задач за малюнками (усно)

  1. Крош зібрав на городі 5 морквин, а Бараш – 3. Скільки всього морквин зібрали друзі?
  2. Копатич приніс для поливу 6 відер води, а Лосяш – на 2 відра менше. Скільки відер води приніс Лосяш?
  3. Нюша купила собі за літо аж 10 суконь, а Совуня – тільки 3. На скільки більше купила суконь Нюша, ніж Совуня?

 

ІІ. Основна частина

  1. Оголошення теми і мети уроку.
  • Нещодавно на уроці «Основи здоров’я» ми разом із смішариками  говорили про здорове і корисне харчування. Також дивились мультик. Його герої зрозуміли, що здорове і правильне харчування дуже важливе , тож сьогодні вони вирішили запросити вас до кафе здорової та корисної їжі «Здоров’ятко».

 

  1. Хвилинка каліграфії
  • Але кафе незвичайне. Математичне.
  • Для того, щоб воно запрацювало, ми маємо ввести пін-код, а заразом повторити нумерацію чисел і назви геометричних фігур.

На дошці безладно розміщені картки з числами на геометричних фігурах. Один учень викладає з них послідовність чисел від найменшого до найбільшого; клас читає її хором:

  • у прямому і зворотному порядку;
  • від 3 до 9;
  • від 8 до 4;
  • від 1 до 10 через 1;
  • від 9 до 4 через 1.
  • На якій геометричній фігурі записане число 2, 5, 8, 4, 7?
  • Назвіть числа, записані на трикутниках, кругах.
  • Які числа записані на чотирикутниках? Чи є серед них  квадрати? Під якими номерами?
  • Що ви можете про них сказати? (Парні)
  • Щоб дізнатись пін-код треба знайти суму цих чисел.

 

Цей код треба обов’язково записати в зошит, щоб не забути.

 

  1. Дидактична гра «Зваримо борщ»
  • Отже, кафе відкрито і першу здорову страву пропонує Крош.

(Крош подає торт)

  • Діти, а торт – це корисна їжа?
  • Совуня також вважає, що торт – іжа некорисна. Тому пропонує вам борщ.
  • А борщ – це корисна їжа? Чому?

Допоможемо Совуні зварити борщ.

На дошці безладно розміщені зображення овочів, фруктів… Діти по черзі підходять до дошки, вибирають необхідний інгредієнт ( на зворотній стороні приклад), розв’язують приклад і кладуть до каструлі.

 

  1. Робота з підручником

Другу страву пропонує Копатич. Він великий любитель овочів. Тож пропонує салат із свіжих овочів. Це корисна їжа?

Поки він готує салат, ми з вами трохи попрацюємо, бо, як кажуть в народі:

«Хто не працює, той не їсть».

  • Розгорніть підручник на ст.82.
  • Знайдіть завдання № 2.
  • Виконаємо це завдання на дошці і в зошитах.

 

Гімнастика для очей « Мушка»

-В наше кафе залетіла мушка. Можна бути мушці там , де їжа?

-Слідкуємо де ж вона сяде.

- Сіла мушка на стіл.

- Сіла мушка на двері.

- Сіла мушка на вікно.

- Сіла мушка вам на носик.

  • Лови мушку!!!

( Діти очима слідкують за уявною мухою. А потім «ловлять» іїї , плескаючи в долоні.)

 

Отож , салат готовий, але знову на кухні смішариків суперечка.

Розумний Пін вважає, що до салату слід подати кашу, а Бараш хоче картоплю фрі.

  • Як ви вважаєте, хто правий?
  • А поки Пін готує кашу,  ми ще трохи попрацюємо. І складемо задачу про кашу.
  1. Складання задачі за скороченим записом (усно)

Було – 5 кг

З’їли – 3 кг

Залишилось - ?

Наша каша ще не готова, тому ми поки що розв’яжемо задачу з підручника

  1. Робота з підручником. Розв’язування задачі.(письмово)
  • знайдіть у підручнику задачу 6(1) ст.. 82
  • Читаємо хором умову.

У бідоні було 6л води. Відлили 2л. Скільки літрів води залишилось у бідоні?

  • Про що йде мова в задачі?
  • Де була вода?
  • Що з нею робили?
  • Скільки літрів було в бідоні?
  • Скільки відлили?
  • Яке запитання задачі?
  • Якщо воду відливали, то залишилось у бідоні більше чи менше?
  • Якою дією розв’яжемо задачу?

Один учень записує розв’язання і відповідь задачі на дошці, решта – в зошитах.

Фізхвилинка « Дискотека»

Настав час нам відпочити і порухатись , щоб краще засвоювалась їжа. Смішарики запрошують вас на дискотеку.

Поки ми танцювали,  друга страва також готова, але ж яке частування в кафе без десерту.

Смішарики приготували для вас смачний і корисний десерт. Це фрукти і ягоди, які дають нам багато вітамінів.

  1. Робота в групах
  • Зараз попрацюємо в групах. В кожного на парті лежить зображення фрукта або ягід. З іншого боку прикріплений вираз. Коли ви обчислите його, то в групі треба знайти товариша, у якого буде такий самий результат.

9. Завдання з логічним навантаженням

- Поки ми куштували десерт, Їжачок готував компот. Послухайте, що він туди поклав: 4 яблучка, 2 груші, 3 полунички. Порахуйте, скільки всього фруктів він поклав до компоту. ( 6 фруктів, бо полуниця – це ягода).

III. Підсумок уроку

Он яке гарне меню підготували ваші друзі. Чи дійсно це здорова і корисна їжа?

Отже, всі страви були корисні і здорові. А на останок Смішарики  пропонують дуже цікаве завдання, виконавши яке, ми доведемо, що дійсно знаємо, яка їжа корисна, а яка-ні,  що дійсно добре вміємо додавати і віднімати в межах 10.

На середній дошці хаотично розміщені зображення корисної і некорисної їжі. На зворотному боці приклади. Треба розв’язати приклад. Якщо відповідь буде парним числом, то прикріплюємо зображення на праву дошку ( здорова їжа), а якщо непарним, то на ліву (некорисна їжа).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 липня 2019
Переглядів
490
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку