Число і цифра 3. Об'єднання множин. Кількість елементів множини. Поняття «зліва», «справа».

Про матеріал
формувати вміння учнів об’єднувати фігури в множини за певними ознаками, закріпити знання учнів про геометричні фігури, ознайомити з утворенням числа 3 і цифрою 3, навчити правильно і охайно писати цифру, розвивати увагу, пам’ять, виховувати старанність, працьовитість.
Перегляд файлу

Урок – подорож з математики у 1 класі.

Тема. Число і цифра 3. Об'єднання множин. Кількість елементів множини. Поняття «зліва», «справа».

Мета: формувати вміння учнів об’єднувати фігури в множини за певними ознаками, закріпити знання учнів про геометричні фігури, ознайомити з утворенням числа 3 і цифрою 3, навчити правильно і охайно писати цифру, розвивати увагу, пам’ять, виховувати старанність, працьовитість.

Обладнання: зображення поросят, будинків, таблиці із геометричними фігурами, демонстраційний матеріал, друкована і писана цифра 3.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Вчитель. Любі діти, до нас у клас

                 Завітали гості щирі.

                 Привітайте ж в добрий час

                 Гостей усмішкою й миром.

Діти. Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

  • Дітки, а який девіз нашого уроку?

Діти. Граючись — навчаємось!

 

ІІ. Вступна бесіда вчителя. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

  • Діти! Сьогоднішній урок математики – незвичайний. Ми з вами вирушимо в казку. Згадайте  з якою казкою ми знайомились на уроці читання? (3 поросят)
  • Як звати головних героїв? (Наф-наф! Нуф-нуф! Ніф-ніф!)

Зачитування вірша

Якось троє поросят

Рахували все підряд:

Три дубочки у гайку,

Три горішки на пеньку.

У Наф-Нафа — три хустинки,

У Нуф-Нуфа — три кофтинки.

Тут Ніф-Ніф заговорив:

«Всіх нас разом також три!»

«От так диво! — всі регочуть, —

Всюди трійка лізе в очі!»

  • Ой, малята, а з яким числом ми зустрічалися у вірші? ( з числом 3)
  • Ми сьогодні на уроці, з допомогою наших казкових героїв  довідаємося, як утворюється число 3, якою цифрою воно позначається. Ознайомимося з ці-

кавими віршами, математичними загадками та іграми, будемо об’єднувати фігури у множини за певними ознаками

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

•• Робота з геометричним матеріалом.

Учитель. У казковому лісі поросятам потрібно пройти до галявини, щоб побудувати кремезні, міцні, цегляні будиночки. Вони просять вашої допомоги.

— Малята, якою стежиною їм швидше дійти до галявини? ( показую дві галявини з кольорового паперу)

— Яку лінію вам нагадує ось ця стежина? (Пряму).

— А ось ця? (Криву).

— То ж якою стежиною будемо йти до галявини? (прямою стежкою).

— Чому? (Бо вона коротша).

  • Давайте прикріпимо нашу стежину, щоб поросята змогли пройти на галявину. (Учень чіпляє на дошку стежку)
  • Наші казкові друзі дібралися галявини, а тепер нам потрібно допомогти їм побудувати будинки.
  • Ой, погляньте, а у Ніф-Ніфа на п`ятачку є завдання. Давайте зараз його виконаємо і допоможемо йому з житлом.

— А для вас від нього цікаве завдання. Подивіться уважно на малюнок. Які геометричні фігури тут є? (Точки, прямі, криві лінії, відрізки, кути).

— Щиро вдячне вам поросятко, тепер в нього завдяки вам є будинок.

•• Усна лічба.

  • А ось і другий казковий герой — Нуф-Нуф... Він разом з нами прийшов до першого класу і нещодавно навчився рахувати. Перевіримо його! Ось як він рахував!

Вчитель рахує і навмисно пропускає числа 1, 2, *, 4, 5, *,7, *, 9, 10.

Діти виправляють.

— Давайте його навчимо рахувати в зворотному боці! (Від 10 до 1 — лічба хором).

— Наш друг хоче пограти з вами в гру «Лічи вперед, лічи назад».

•• Гра «Лічи вперед, лічи назад».

8 — лічи вперед; 5 — лічи назад.

6 — лічи вперед; 3 — лічи назад.

  • Погляньте на Нуф-Нуфа, у нього в руці для вас завдання і якщо ми його виконаємо, то зможемо і цьому поросяткові допомогти з будинком.

•• Веселі задачі на кмітливість.

  1. Скільки кроків зробить горобець за 7 років? (Жодного, бо горобець не ходить, а стрибає).
  2. На дубі 3 гілки, на кожній гілці – по 6 яблук. Скільки всього яблук? (На дубі не ростуть яблука).
  • Ось ми допомогли і цьому казковому герою побудувати міцний будинок. •• Фізкультхвилинка.
  • Дітки, а хто мені скаже, як розмовляють поросятка.
  • А давайте запитаємо один в одного, як поросята. Втомилися?
  • Втомилися… (хрю-хрю сумно) головою вверх-вниз.
  • Ні, хрю-хрю (весело) головою вліво-вправо
  • Далі будем працювати? (хрю-хрю весело)

ІV. Робота над новим матеріалом.

•• Утворення числа 3.

  • Діти, скільки ми побудували будинків? (2)
  • А скільки в нас поросят? (3)
  • Чи можемо поселити всіх поросят в ці 2 будинка? (Ні)
  • То ж скільки ще будинків нам залишилось побудувати? (1)
  • У нас 2 будинка є, якщо ми побудуємо ще 1. То скільки їх отримаємо? (3)
  • Отже, сьогодні ми будемо вивчати число 3.
  • Погляньте, що у нашого казкового героя на хвостику?
  • Це ж завдання для нас. І ми повинні їх виконати, щоб побудувати житло для Наф-Нафа.

•• Ознайомлення з цифрою 3.

Продовжіть речення

  • числа позначаються… ( цифрами)
  • числа ми …  (називаємо та чуємо)
  • цифри ми … (бачимо й пишемо)
  • цифрою 3 … (позначають число три)
  • воно наступне …  (після числа 2)
  • число 2 передує … (числу 3)

Схожість числа.

  •      На що схожа цифра 3? Так, на букву З. Число три вам добре відомо.
  •      Скільки кольорів у світлофора? ( три ) А на який колір ми будемо переходити вулицю? (зелений)
  •      А яка зараз пора року? (осінь) Скільки осінь має місяців? (3) Назвіть їх.
  • Дітки, а я дуже люблю природу і спостерігати за метеликами. І знаєте, що я помітила? Що наш метелик також схожий на трійку. Ось погляньте. (показую метелика)

V. Закріплення вивченого матеріалу.

•• Робота за підручником (с. 18, завдання 1–2).

Завдання 1 (інсценізація)

— А ось і наші старі знайомі, яких ми зустріли у лісі — Ніф-Ніф, Нуф-Нуф.

Скільки їх разом? Приєднався до них Наф-Наф. Скільки тепер стало? Хто зліва від поросятка, а хто справа?

Завдання 2 (малюнки на дошці)

1. Які предмети зображено на малюнку?

2. Яких предметів по 3? (Олівці, цукерки. Можливо, учні назвуть іграшки.)

3. У які множини можна об’єднати ці предмети?

4. А що таке множина?

- Дітки, завдяки нашої наполегливої і третє порося побудував собі будинок.

•• Робота в зошитах з друкованою основою. Написання цифри 3.

  • Малята, а чи любите ви свята? Наші казкові герої будуть святкувати те, що в них є нове житло. І запрошують нас до себе, але за однієї умови. Ми повинні навчитися гарно писати цифру 3. 
  • Але перед таким важливим завданням нам потрібно трішки відпочити.

•• Фізкультхвилинка.

Пояснення вчителя.

— Цифра 3 складається з верхнього і нижнього малих півовалів. Починають писати цифру трохи вище за центр. Верхній півовал доводять майже до центра клітини і, не відриваючи ручки від паперу, пишуть нижній півовал. Нижній півовал трохи більше за верхній.

Або

Ну що ж, у путь дорогу зберемось 
І трієчку писати навчимось. 
Голову – таку як двійка, 
Тільки меншу має трійка. 
І починається вона 
Там, де двійки голова. 
Верхній правий кут зрізає. 
Трохи праворуч середини спиняється. 
Спинкою на клітинку спирається, 
На нижню лінійку спускається. 
Ніжку їй догори закругляємо 
І гарнесеньку трієчку маємо. 

        Написання цифри вчителем на дошці, написання в повітрі, мокре письмо, самостійне написання в зошитах.

VІ. Підсумок уроку.

  • От і закінчується наша подорож. Ви молодці, гарно попрацювали!
  • Діти, а з яким новим числом ми сьогодні ознайомились? (з числом 3)
  • Як його можна отримати? Яке число передує числу 3?
  • Дітки, поросятам теж сподобалось з вами подорожувати і за вашу допомогу, а також за гарну роботу на уроці вони дарують вам повітряні кульки і запрошують на свято.
docx
Додано
1 квітня 2022
Переглядів
604
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку