Число і цифра 3. Попереднє і наступне числа. Поняття «третій». Написання цифри 3.

Про матеріал
Урок математики у першому класі на тему Число і цифра 3. Попереднє і наступне числа. Поняття «третій». Написання цифри 3.
Перегляд файлу

Урок математики у 1 класі

Тема. Число і цифра 3. Попереднє і наступне числа. Поняття «третій». Написання цифри 3.

Мета: ознайомити учнів із числом та цифрою  3, учити писати цифру 3, порівнювати числа в межах трьох,  ознайомити учнів із попереднім та наступним числом; розвивати логічне мислення учнів шляхом формування прийомів розумових дій: аналізу, синтезу, порівняння; формувати вміння раціонально та з користю витрачати свій час,  виховувати самостійність, допитливість, культуру поведінки

 Очікувані результати: учень називає попереднє та наступне число, розуміє поняття «третій»;  вміє писати цифру 3; порівнює предмети за кількістю; розпізнає і описує предмети за їх формою

Освітні галузі: математична освітня галузь, природнича освітня галузь, мистецька освітня галузь, соціальна і здоров’язбережна освітня галузь.

Обладнання: набір геометричних фігур та цифр; конструктор LEGO «Шість цеглинок», інтернет-ресурси

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

Добрий день, мої любі діти!

Я щаслива зустріти вас.

Хай вам радісно сонечко світить

Й будем вчитися… В добрий час!

2. Психологічне налаштування на роботу на уроці « Усмішка»

Якщо посміхнутися перехожому-він посміхнеться у відповідь.

Якщо посміхнуться небу і сонцю-розійдуться хмари.

Якщо посміхнуться Всесвіту- трапиться щось казкове.

Давайте посміхнемося губами, долонями,  очима, серцем.

ІІ. Актуалізація знань.

2. 1.Усний рахунок. Лічба ланцюжком у прямому і зворотному напрямі».

 ( Один учень починає називати числа підряд від одного, але за командою 

 вчителя «Стоп!» зупиняється і продовжує інший ).

2.2. Гра «Весела лічба». Віршовані задачі з логічним навантаженням.

Сидів хлопчик біля річки,

Він спіймав аж три плотвички.

Кошенятко одну вкрало.

Скільки рибок в нього стало?  (2)

На горбочку біля річки

Випурхнули із травички

Два метелики біленькі,

Потім ще один жовтенький…

Ви їх, дітки, не ловіть,

А швиденько полічіть. (3)                                        

- Хлопчик, ти чому сердитий?

- Слив не можу полічити.

П’ять було, а дві я з’їв.

Скільки мамі залишив?        (3)

2.3. Мотивація навчальної діяльності. Робота з ілюстраціями.

  • Розгляньте зображення.

C:\Users\Пользователь\Desktop\казки.PNG

  • Що ви бачите?
  • Скільки ви бачите поросят?
  • Скільки голів у Змія Горинича?
  • Скільки виросло горішків?
  • Про яку цифру йдеться у казках?

ІІІ. Повідомлення теми уроку та мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

  • Чи здогадалися, яку цифру сьогодні ми будемо вивчати?

ІV. Основна частина.

1. Ознайомлення із цифрою 3. Бесіда з опорою на життєвий досвід дітей 

- Назвіть, яких предметів у класі по три.

- Чого завжди три? ( кожна пора року має три місяці,  три ока у світлофора)

- Назвіть казка , у яких є цифра 3 ( Три богатиря, Три ведмедя)

2.  Формування поняття про число 3.

Три світла в світлофорі є,

А жовте – приготуйтесь вмить.

І кожне з них наказ дає.

Зелене світло – можна йти.

Червоне – стійте всі, не йдіть!

Накази ці виконуй ти!

Рухлива гра « Світлофор» https://www.youtube.com/watch?v=HpUd1BKdAZo

3. Робота з підручником. Число і цифра 3.

  • Розгляньте зображення.
  • Що ви бачите?
  • Чого на малюнку є по 3?

C:\Users\Пользователь\Desktop\3.PNG

  • Кількість порахованих предметів — це … число.
  • На письмі число записують за допомогою значка, який називається … цифра.
  • Коли записують кількість предметів, використовують … цифри.
  • Коли запитують скільки, то називають … число.

Гімнастика для очей https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM

4. Ознайомлення із поняттям «третій».

  • Розгляньте зображення.

C:\Users\Пользователь\Desktop\потяг.PNG

  • Що ви бачите?
  • Якого кольору третій вагон у потязі?
  • Числа 1 і 3 – «сусіди» числа 2.
  • Число 1 попереднє щодо числа 2.
  • Число 3 наступне щодо числа 2.

5. Фізкультхвилинка  https://www.youtube.com/watch?v=3suQb7il4kM

V. Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок.

1.  Письмо цифри 3.

- Давайте пригадаємо, як правильно сидіти під час роботи в зошиті, як правильно тримати ручку, зошит.

- Подивіться, як правильно писати цифру 3 https://www.youtube.com/watch?v=srWYlMlJgl4

- Цифра 3 складається з двох напівовалів. Верхній повинен бути трохи меншого розміру.   Починати писати трійку потрібно трохи вище і правіше середини верхньої лінії. Перший півовал малюється так само, як і в двійці. Середина цифри повинна бути практично в самому центрі клітини знаходиться трохи правіше і вище. Робиться відразу ж з цієї точки ще один півовал, але вже більшого розміру.

C:\Users\Пользователь\Desktop\3.PNG

 

2. Робота в зошиті.

Учні виконують у зошиті завдання.

  • Напишіть за зразком. C:\Users\Пользователь\Desktop\цифра.PNG

 

3. Пальчикова гімнастика. Вправа з нейрогімнастики https://www.youtube.com/watch?v=RDCcqeyYeLo

4. Гра «Доміно»

Намалюйте крапки в нижніх частинах так само, як вони намальовані у верхніх.

Картинки по запросу завдання з цифрою  3

 

5. Робота в парі.  Виконання Online завдання https://learningapps.org/watch?v=p6sj1to0a22

VІ. Заключна частина. Рефлексія.

1. Робота з конструктором «LEGO».

- Викладіть з конструктору цифру 3.

  • C:\Users\Пользователь\Desktop\лего.PNG
  •  Про що ви дізналися на уроці?
  • Що ви знаєте про число 3?

2. Рефлексія. Вправа «Покажи свій колір».

  • Оберіть відповідну цеглинку
  • C:\Users\Пользователь\Desktop\цеглинки.PNG

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
1611
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку