Тема. Число і цифра 4. Написання цифри 4. Порівняння чисел у межах 4
Мета: показати, як утворити число 4 шляхом додавання 1 до попереднього числа; ознайомити з цифрою 4, вчити писати цю цифру; розвивати логічне мислення, увагу.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Повторення вивченого
• Робота з набором цифр.
Учитель показує число, учні показують дві картки чисел, з яких складається це число.
• Індивідуальна робота з картками.
Обвести відповідну до кількості малюнків цифру.
• Лічба предметів.
2. Веселі задачі
• Три веселі киці грались на травиці.
Песик теж до них прибіг —
Скільки котиків усіх?
Метушаться цуценята.
Двоє білих, наче сніг,
Одне чорне — скільки всіх?
II. Вивчення нового матеріалу
1. Утворення числа 4
Проводиться вивчення аналогічно вивченню числа 3, на основі роботи з геометричним матеріалом різного кольору і форми.
2. Знайомство з цифрою 4
Вигинає лікоть вліво.
— Це число зустрічається часто. Наприклад, у собаки й кішки по чотири лапи. У стола й стільця чотири ніжки. На що схожа цифра 4? (На стілець)
— Цифра 4 складається з трьох елементів: короткої прямої похилої лінії, короткої горизонтальної лінії та довгої прямої похилої лінії. Починаємо писати посередині верхньої сторони клітинки на горизонтальній лінії квадрата і ведемо вниз ліворуч коротку похилу пряму лінію нижче середини клітинки. Далі, не відриваючи руки, пишемо другий елемент —
горизонтальну пряму лінію праворуч, не доводячи до правої вертикальної сторони. У верхньому правому куті квадрата ставимо крапку і ведемо вниз довгу пряму похилу лінію так, щоб вона перетнулась з другим елементом правої сторони клітинки, і ведемо вниз до середини нижньої сторони клітинки.
3. Письмо цифри 4
4. Фізкультхвилинка (за вибором учителя)
5. Робота з підручником
• Порівняння чисел (С. 16, № 2, 3).
• Завдання з логічним навантаженням.
Поставити числа у правильному порядку.
7. Гра «Збери врожай»
На картках намальовані гілки дерева. Біля гілок написана цифра. Діти
повинні на гілочках намалювати яблучка відповідно до цифри.
III. Підсумки уроку