|
|
|
План конспект уроку
Тема: Чому ґрунт -важливе тіло природи
Мета
Орієнтовне забезпечення уроку Презентація ,підручник ,зошит .Підручник 3 клас / Я дослідую світ
Робочий зошит Я досліджую світ : робочий зошит для 3 класу.
Тип уроку Комбінований
Хід уроку
І Організація класу, привітання
Встаньте, діти, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться ви до мене,
Посміхніться і до себе,
Привітайтесь: «Добрий, день!»
Добрий день мене звати Ангеліна Володимирівна і сьогодні я проведу для вас урок я досліджую світ
Щоб наш урок був продуктивним та цікавим вам потрібно дотримуватися певних правил:
Давайте перевіримо, чи є у вас на парті книга для сьогодняшньої роботи та зошит ?
2. Календар погоди
Розгорнули свої зошити
Скажіть ,будь ласка , яка зараз пора року? (Осінь)
А який місяць? (листопад)
Яке сьогодні число ? (21)
Яким було небо ,коли ви йшли до школи? (хмарним або безхмарним )
Скільки градусів було?()
Чи був сьогодні вітер ?
ІІ Перевірка раніше засвоєного матеріалу
Так , у мене до вас є запитання ,пригадайте, що таке ґрунт. Що входить до його складу? (Мінеральні частинки ,Вода, Повітря, Живі організми) В грунті геолог(це фахівець, який досліджує землі у пошуках корисних копалин, вивчає особливості й багатства надр Землі.) він досліджує корисні копалини, а на які 3 великі групи поділяються ці корисні копалини ?(Руди металів або рудні корисні копалини,горючі й будівельні)
Опишіть ці групи корисних металів, рудні ,горючі та будівельні .
Ру́дні корисні копа́лини — це гірські породи, з яких одержують різні метали.
Горю́чі кори́сні копа́лини — природні сполуки, що мають здатність горіти, їх використовують у господарстві як джерело теплової енергії.
Будівельні кори́сні копа́лини — природні матеріали, з яких виготовляють будівельні матеріали.
ІІІ Актуалізація опорних знань учнів
Інтерактивні вправи «Вірю-не вірю» .
Кожне запитання починається словами: «Чи вірите ви, що …». Учні повинні погодитися з цим твердженням чи ні
Чи вірите ви, що ґрунт складається тільки з землі? (Ні)
Чи вірите ви, що в ґрунті живуть тільки комахи? (Ні)
Чи вірите ви, що ґрунт – це певний фільтр, який очищує воду? (Так)
Чи вірите ви, що рослини можуть рости без ґрунту? (Ні)
Чи вірите ви, що ґрунт є домівкою для багатьох тварин? (Так)
ІV Повідомлення теми, мети, мотивація навчальної діяльності
Щоб дізнатися що ми будемо вчить сьогодні на уроці ,пропоную вам ребус .
А тепер загадку.
Так ,правильно ,наша тема це ґрунт, а саме Чому ґрунт -важливе тіло природи.
Ґрунти нашої планети унікальні. Вони утворюють ґрунтову оболонку особливу природну «плівку»
Крім того, ґрунт середовище проживання більшості живих істот (мікроорганізмів, тварин і рослин).
Як ви вважаєте чи існувало б життя на нашій планеті ,якщо грунт зникне?
Асоціативний кущ “Грунт ”. Ось ми з вами розгадали нашу тему уроку, а які у вас асоціації виникли ,коли я перший раз сказала словом грунт?
Сьогодні ми дізнаємося, чому ґрунт такий важливий для рослин, тварин і для нас з вами. І зрозуміємо, чому його називають "шкірою" нашої планети.
V Засвоєння нових знань, формування умінь і навичок
Що таке грунт .
Ґру́нт — це верхній родючий шар землі, на якому ростуть рослини і де живуть різні організми. Ґрунти утворюються з гірських порід, які під дією тепла і холоду, води і вітру поступово подрібнюються та розпушуються. Гірські породи руйнуються, поки не перетворються на пісок і глину.
Опале листя, стебла та коріння рослин, відмерлі рештки тварин — усе це стає їжею для мешканців верхнього шару землі. Так у результаті життєдіяльності рослин, тварин, грибів і мікроорганізмів, а також під впливом сонячного тепла, світла й опадів упродовж тривалого часу утворюється ґрунт.
Значення грунту.
- Давайте пригадаємо: Яку користь приносять ґрунти.
Ґрунти – це не просто верхній шар землі, а живий організм, що забезпечує життя на нашій планеті.
Уявіть. Ґрунту раптом не стало. Кругообіг речовин зупинився. Зникнуть рослини і тварини. А значить не зможуть жити на Землі і люди. Ось чому говорять, що ґрунт дорожчий за золото. Без золота люди змогли б прожити, а без ґрунту – ні.
Ось основні значення та користь ґрунтів:
Склад грунту .
Робота з малюнками підручника, Давайте поглянем на сторінку 121 вашого підручника . На цьому зображенні ми бачимо склад ґрунту . Хто хоче зачитати
До складу ґрунту входять повітря, вода, перегній, пісок, глина, мінеральні солі, залишки гірських порід і живих організмів. За своїм складом ґрунти бувають піщані, глинисті, кам'янисті.
Від складу ґрунту залежить його основна властивість — родючість.
Ми знаємо ,що в грунті міститься вода . А як же це перевірити ? Давайте подивимось відео .https://www.youtube.com/watch?v=sz__JUcJ7eI&list=LL&index=1&t=581s
(8:00-9:45)
Що ми спостерігали в відео?
Що ви помітили?
Чому з’явились крапельки на скельці?
Отже , в грунті є вода .
Основна властивість грунту -родючість .
Родючість — це здатність забезпечувати рослини водою з розчиненими в ній поживними речовинами та повітрям.
Гумус, або перегній, — найважливіша частина ґрунту, що утворюється в результаті розкладання рослинних і тваринних решток.
• Від цієї органічної речовини залежить його родючість , тобто здатність забезпечувати рослини поживними речовинами й вологою.
Гумус-речовина темного кольору тому що темніший ґрунт то він родючіший.
Типи грунтів
Грунти дуже різноманітні за своїм складом, властивостями та кольором. Це залежить від багатьох факторів, таких як клімат, рельєф, рослинність і материнські породи. Кожен тип грунту має свої особливості і пристосований до певних умов.
Ґрунт чорного кольору називають чорноземом. У ньому багато перегною. Чорнозем добре пропускає воду і повітря, зберігає вологу.
Ґрунт, у якому багато піску, називають піщаним. У піщаному ґрунті мало повітря. Він швидко пропускає воду, але погано її зберігає. Вода швидко випаровується, і ґрунт стає сухим.
Ґрунт, у якому міститься багато глини, — глинистий. Він містить дуже мало повітря, повільно пропускає воду, але довго її зберігає. Коли багато вологи, глинистий ґрунт стає в'язким, а після висихання — твердим і щільним
Грунт – це не просто верхній шар землі, а складний живий організм, який відіграє ключову роль у функціонуванні нашої планети. Це дивовижне природне утворення, яке утворюється в результаті взаємодії багатьох факторів: клімату, рельєфу, живих організмів та материнських порід.
Для чого рослинам і тваринам потрібний ґрунт?
З ґрунту рослини корінням вбирають воду і розчинені в ній мінеральні речовини. Опале листя, стебла рослин, рештки відмерлих тварин перегнивають завдяки мікроорганізмам, і з них утворюється перегній (гумус). У ґрунті живуть дощові черв'яки, комахи та їхні личинки, кроти, землерийки та інші тварини. Вони роблять ходи у ґрунті і полегшують проникнення в нього води й повітря.
Руханка
А зараз пропоную трохи розім’ятись та провести руханку
https://youtu.be/YcdTXsIJC9A?si=Gnb1HB8Fzns8X1i7
VІ Закріплення
Пригадай. Які є види ґрунту? (Піщаний. Глинистий. Чорнозем)
Пропоную завдання. Подивіться та з’єднайте який опис підходить до того чи іншого виду грунту .
- Багато піску і мало повітря, добре пропускає воду, але погано її зберігає, вода швидко випаровується і ґрунт стає сухим. Піщаний
- Мокрий ґрунт сильно в’язкий, після висихання Глинистий
– твердий і щільний.- Містить багато перегною, добре пропускає воду та повітря Чорнозем
Робота в зошиті .
А зараз розгорнемо зошит на сторінці 50.Вам потрібно записати складники грунту.
Дидактична гра «Продовж речення»
1. Верхній пухкий родючий шар землі називається грунт
2.Найродючішим ґрунтом є чорнозем
3. До складу грунтів входять: мінеральні частинки, органічні речовини, вода, повітря, живі організми.
4.Грунт є домівкою для багатьох живих організмів: рослин, тварин, мікроорганізмів.
5. Грунти, в складі яких є багато піску, називаються піщаними.
6.Грунти, в складі яких багато глини, називаються глинистими
З’єднай та поясни як ти розумієш дані прислів’я.
Гра "Виправ помилки"
Верхній пухкий, родючий шар землі, у якому ростуть рослини, називається перегноєм.(Грунтом)
У чорноземі добре ростуть рослини, але дають низький урожай. (високий урожай)
Чим більше в ґрунті перегною, тим ґрунт світліший(темніший)
Грунт, в якому багато перегною, називають піщаним.(чорноземом)
Опале листя, рештки відмерлих рослин і тварин повільно перегнивають, і утворюється ґрунт. (перегній)
Прочитай вірш та виконай завдання.
2.
Наголошені голосні звуки вимовляються та чуються чітко ,натомість ненаголошені невиразно так ненаголошений голосний [е] у вимові наближається до звуку [и]
Весна - наголос у цьому слові припадає на останній склад, а голосний [е] в корені слова чується майже як [и].
Зазвичай правопис слів залежить від наголосу:
якщо голосний звук наголошений, треба писати той, який чуємо;
якщо голосний звук ненаголошений, треба з'ясувати, чи можна зробити перевірку, і перевірити слово наголосом. Для того, щоби перевірити наголосом правопис ненаголошеного звука в корені слова, треба змінити його форму чи підібрати йому споріднене слово так, щоби ненаголошений звук став наголошеним.
Весна наголос на останньому складі ,звук е всередині кореня невиразний наближається до [и]. Змінім форму слова на множину “ весни” чи став звук [е] всередині кореня наголошеним і чітким? Став!
Для того, щоби перевірити, якою літерою треба позначити в корені ненаголошені голосні
[е] та [и], треба:
• змінити форму слова так, щоби наголос припадав на питомий звук;
• підібрати споріднене слово так, щоби наголос припадав на питомий звук.
VІІ Підсумок уроку
Рефлексія
Оцінювання
ДЗ
|
|
|