Конспект заняття « Чому зайчик засумував?»
Мета: продовжувати формувати уявлення дітей про пори року, характерні ознаки та явища для різних пір року, розуміти процеси їх виникнення. Розширювати знання дітей про воду ( рідкий та твердий стани), властивості води ( ллється, розчиняє речовини, набуває різного кольору). Розвивати активне мовлення, відповідати на запитання, збагачувати активний словник прикметниками та дієсловами. Проявляти підвищений інтерес до незнайомих явищ, ставити запитання. Виховувати допитливість, спостережливість. Працювати злагоджено.
Матеріал: силует хмаринки, краплинки, сніжинки, зайчика; д/г « Потяг», символи краплинок, фарба, пензлики, прилади для дослідів з водою, льодом.
Хід заняття:
І. Вступна частина.
Вихователь: Добрий день, діти! До нас прийшли гості, давайте привітаємо гостей.
Малята, сідайте тихенько, слухайте гарненько.
Зараз ми пограємо та порозмовляємо.
В казку всі підемо, друзів там знайдемо.
ІІ. Основна частина. ( На дошці з*являється Хмаринка).
Жила була на світі одна пречудова мама. А звали її Хмаринка. Вона жила високо – високо в небі. Ось там. Хмаринка ця була дуже працьовита і любила все довкола поливати. Коли приходило літо, її з нетерпінням чекали в гості. І тоді Хмаринка пропливала над садами, городами, полями. А там де вона з*являлася , йшов теплий дощик ( показ краплинок з хмар).
З краплинками дружив Зайчик, вони разом бігали, грались під літнім дощиком. Одного разу Зайчик прокинувся і здивувався. Листя на деревах стало різнокольоровим, а його краплинка стала чомусь прохолодною.
Агов, Краплинко, давай пограємося! Друзі весело і безтурботно стрибали. А сьогодні Зайчик прокинувся, став кликати свою подругу, і до нього прилетіла Сніжинка.
- Ти хто?
- Я Сніжинка, сестричка Краплинки.
- Що це? Я нічого не розумію! Де моя краплинка?
Сидить, сумує Зайчик. Чекає і зітхає. Хотів писати вірш, а слів не вистачає.
Вихователь: Діти, давайте допоможемо Зайчикові – розкажемо йому про зиму.
Дидактична гра « Потяг» ( на правильні відповіді дітей у вагончики сідатимуть правильні зображення подій).
Питання до д/г « Потяг».
- Чому прилетіла сніжинка? ( бо прийшла зима).
- Яка зима? ( холодна, біла, снігова).
- Що таке снігопад? ( це коли падає сніг з неба).
- Сніг який? (білий, м*який, пухкий, мокрий, холодний, іскристий).
- Вітер який взимку? ( холодний, крижаний).
- Небо взимку яке? ( сіре, похмуре).
- Що робить мороз? ( щипає, морозить,коле).
- Що можна робити із снігу? ( ліпити сніговика, грати в сніжки).
- Що любить їсти сніговик? ( лід, сніг).
Вихователь: Діти, Зайчик питає: - Але де ж мої подружки – краплинки?
Для того щоб Зайчик усе зрозумів наберемо води і поставимо її в холодильник, а поки вода охолоне, давайте трішки відпочинемо.
Р/г « Зайчик сірий умивається».
Загадка.
« Відома всім вам рідина, усі її вживають, буває хмаркою вона, сніжинкою буває, бува як скло, бува тверда, це звичайнісінька … ( вода)».
Дослід 1. Вода тече, приймає різні форми, проливається крізь сито, а лід – ні.
Повторення правил техніки безпеки.
Дослід 2. Рідка вода – розчинник (сіль, цукор, фарба). А лід ні.
Дослід 3. Перехід води з твердого стану в рідкий ( лід на долоньках перетворюється на воду).
- А що ж буде з сніжинкою, коли вона впаде на долоньку?
- Що буде з краплинкою коли прийде зима?
- Діти, Зайчик каже, що він зрозумів, що Сніжинка, це його подружка Краплинка взимку.
ІІІ. Підсумок заняття.
- А щоб Зайчик не сумував зимою за Краплинкою, давайте подаруємо йому веселі краплинки . Колективна робота ( діти наклеюють краплинки).