Тема: Складання розповіді за допомогою ілюстрацій до
української народної казки « Колосок».
Мета: навчальна: учити дітей складати розповіді за допомогою ілюстрацій до української народної казки « Колосок», відповідати повними реченнями;
розвиваюча: розвивати у дітей вміння граматично правильно будувати свій вислів, розвивати мову і збагачувати словниковий запас дітей;
виховна: виховувати увагу, активність, працьовитість, справедливість, інтерес до відповідей товаришів.
Матеріал: лист від зайчика, паперовий колосок, ілюстрації до казки « Колосок », пшеничний колосок.
Хід заняття
І. Організаційний момент
- Діти, сьогодні я отримала лист від нашого друга зайчика. Пропоную відкрити і прочитати.
ІІ. Основна частина
Вихователь читає листа.
Добрий день дорогі мої друзі, у мене трапилась біда. Злий чаклун зачаклував всі мої зернятка, вони стали паперовими, і я вже кілька днів не маю чого їсти. Допоможіть мені їх розчаклувати.
Зайчик.
- Ну що, діти, допоможемо нашому другові розчаклувати зернятка?
Перше зернятко.
- Діти, перше зернятко допоможе нам потрапити в казку.
По доріжці ми підемо
Прямо в казку потрапимо.
Раз, два, три, чотири, п*ять -
Буде казка оживать.
- Ви любите слухати казки? Я теж дуже люблю казки. А ви мені допоможете пригадати казку?
- Пропоную розглянути друге зернятко для того, щоб дізнатися у яку казку ми потрапили.
Друге зернятко.
- Нам пропонується пограти в гру « Казка з дірками». Я буду читати казку, а якщо я щось забуду, ви мені підкажіть ( вихователь підходить до фланелеграфу, де виставлені герої казки « Колосок»).
Хто любив грати і співати?
Двоє мишенят Круть і …( Верть)
Хто мишенят з ранку будив?
Хто на млин ходив, намолов борошна мішок? Це - ….( Півник ).
Пирогів напік він багато.
І запитав друзів він суворо:
« Що ви робили мишенята,
Від світанку до заходу? ( Мишенята танцювали та співали ).
- Діти, ви напевно здогадалися, як називається ця казка?
Третє зернятко.
- У цьому зерняткові нам пропонується завдання послухати казку « Колосок» ( вихователь читає казку « Колосок» ).
Четверте зернятко.
- Діти, ми послухали казку « Колосок ».Давайте подивимось, яке завдання нас чекає у наступному зерняткові.
Питання за змістом казки.
1. Як звали мишенят?
2. Як ви думаєте, чому їх так називали?
3. Що знайшов півник?
4. Що спочатку зробив півник з пшеничним колоском?
5. Що приніс півник із млина?
6. Що став робити півник із борошном?
7. Що зробив півник з тістом?
8.Що робили мишенята весь час, поки півник працював?
9. Коли пироги спеклись, і півник виклав їх на стіл, що сказали мишенята?
10. Що сказав півник мишенятам?
11. Як ви думаєте, чи правильно вчинив півник?
П*яте зернятко.
- Діти, в зерняткові пропонується пограти у гру « Хто що робив?». Ваше завдання розглянути картинки і розкласти по діям, що робили мишенята і що робив півник?
Шосте зернятко.
- Це зернятко пропонує нам відпочити.
Фізкультхвилинка.
Будемо відпочивати,
Нумо, вправу починати!
Руки вгору, руки вниз
І легенько потягнись.
Покрутились, повертілись,
На хвилинку зупинились.
Пострибали, пострибали.
Раз – присіли, другий – встали.
На місця всі посідали.
Сьоме зернятко.
- Нам зернятко пропонує розібрати картинки казки, викласти їх в порядку черговості: що було в казці спочатку, що потім.
Розповідь казки за картинками.
ІІІ. Підсумок заняття.
- Ми розчаклували колосок. Тепер я зможу колосок відправити зайчикові і він не буде голодний усю зиму.
- Діти, а як ми розчакловували колосок, що ми робили? ( Брали зернята і виконували завдання написані на них).
- Хто з героїв казки вам сподобався? Чому?
- Якими були миші на початку казки?
- Чому мишата встали зі столу і мовчки нахиливши голови пішли?
- Чому їм стало соромно?
- Чому нас вчить ця казка?
- Мишатам ми можемо дати пораду такими прислів*ями: « Хто не працює, той і не їсть», « Праця всіх годує, а лінь марнує ».