Як звірі до зими готуються

Про матеріал
формувати екологічні знання та уявлення дітей; закріплювати знання про диких звірів; поширювати уявлення про життя лісових звірів восени; ознайомлювати з тим, як дикі звірі готуються до зими; розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення, мовлення, естетичні почуття (уміти бачити та відчувати красу природи, милуватися нею), моторику руки.
Перегляд файлу

Тема:« Як звірі до зими готуються»

Мета : формувати екологічні знання та уявлення дітей; закріплювати знання про диких звірів; поширювати уявлення про життя лісових звірів восени; ознайомлювати з тим, як дикі звірі готуються до зими; розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення, мовлення, естетичні почуття (уміти бачити та відчувати красу природи, милуватися нею), моторику руки.

Матеріал: загадки про диких звірів; картинки диких звірів ( білка, зайчик, лиса, вовк, ведмідь, їжак); роздатковий матеріал на кожну дитину: картки диких звірів; дидактична гра « Склади звірка », пазли до дидактичної гри.

Хід заняття

І.Організаційний момент.

Загадка про осінь.

Прийшла дівчина до хати,

Узялась хазяйнувати:

Вправно скриню відімкнула,

В жовту свитку ліс вдягнула.

  •    Про яку пору року ця загадка? (Осінь)
  •    Як ви здогадалися, що це осінь?  .

2. Основна частина.

  •    Ми вирушаємо в осінній ліс. Там дізнаємося, як звірі готуються до зими. Заплющте оченята та тихенько покружляйте!

Всі разом покрутіться,

У листочки перетворіться,

В осінньому лісі опиніться!

  •    Ми з вами опинилися в осінньому лісі. Пригадаймо, як правильно поводитися у лісі (у лісі не можна галасувати, адже можна налякати лісових мешканців; не можна кидати сміття, ламати гілки).
  •    Послухайте загадочку і спробуйте її відгадати.

В неї хата горна, тиха,

Взимку повненька горіхів,

В лісі любить вона жити, Відгадайте, хто це, діти? (Білка).

(Діти піднімають картинку білки)

  •    Так, це білка.

Вихователь вивішує на дошку картинку білки та розповідає про те, як вона готується до зими.

  •    Влітку білка руда. А восени шубка у білки линяє. Руденька шорстка випадає, а на її місце виростає нова сіренька, тепленька шорстка. Сірий колір потрібен для того, щоб її було важче помітити на деревах, так вона рятується від

хижаків. Тепла шубка їй потрібна для того, аби не боятися морозів узимку. Восени ще білка робить запаси на зиму.

  •                   Що запасає білка? (Горіхи, шишки, гриби) 
  •                   Відгадайте загадку.

Я маленький, я вухатий,

Сірий, білий, волохатий,

Я стрибаю, я тікаю,

Дуже куций хвостик маю.( Зайчик.)

(Діти показують картинку зайчика).

  •                   Заєць теж линяє. Влітку у нього шубка сіренька а коли зайчик готується восени до зими то шубка стає пухнастою, теплою та білою. Біла шубка йому потрібна для того, щоб його не помітили лисиця та вовк. Восени зайчик не робить запаси, як білка, тому що взимку він харчується корою дерев та кущів. Фізкультхвилинка.

Діти виконують рухи за текстом вірша.

Зайчик біленький сидить і вухами ворушить.

Ось так, ось так! І вухами ворушить.

Зайцю холодно сидіти, треба лапочки погріти.

Ось так, ось так! Треба лапоньки погріти Зайцю холодно стояти треба трішки пострибати. Ось так, ось так! Треба трішки пострибати!

А хто зайця налякав, зайчик стриб та пострибав! •

- А поки ми грали, хтось тихенько підкрався. Відгадайте, хто це!

В темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має,

їй на місці не садиться, Як зовуть її? (Лисиця)

(Діти показують картинку лисиці).

  •                   Але лисичка підкралася не сама. Послухайте з ким це вона.

Сірий, злючий

У зимові дні холодні

Пісню тягне, знай свою

З завірюхою:« У-y-yl». (Вовк)

(Діти піднімають картинку вовка).

Розповідь вихователя про те, що вовк та лисиця восени теж готуються до зими.

  •                   Вони теж линяють. Шерсть у них стає теплішою, а колір залишається таким самим, тому що їм немає від кого ховатися, вони самі - хижаки. Ходять лісом та шукають собі здобич.

- Діти, а хто це за звір!

 

 

 

 

Буркотливий, вайлуватий,

Ходить лісом волохатий.

Мед шукає і ожину.

Літом любить полювати,

А узимку в лігві спати.

Як зачує він весну -

Прокидається від сну.( Ведмідь)

(Діти називають та показують картинку ведмідя).

-Так, це ведмідь. Він великий, товстий. Ведмідь восени добре наїдається ягід, у нього під шкірою накопичується жир, а взимку він впадає в сплячку.

  •                   Де ведмідь спить узимку? (У барлозі)
  •                   Так, ведмідь наносить у барліг сухих гілочок, моху, гілки з ялинки, щоб йому було тепліше. А снігова ковдра накриває зверху, і ведмедю буде тепло в його берлозі.
  •                   Послухайте загадочку, хто ще з лісових звірят взимку впадає в сплячку?

Сердитий недоторка,

Живе в лісовій глушині.

Голок дуже багато має,

А ниток не однієї (їжак)

(Діти відгадують та показують картинку їжачка).

  •                   Так, їжак як і ведмідь, восени наїдається, а взимку впадає у сплячку. Коли на вулиці стає холодно їжачок з опалого листя в ямці вимощує ліжечко, зверху накидає гілочки та опале листя ніби ковдру. Скручується клубочком Б ліжечку і засинає до весни.
  •                   А що їсть їжачок? (ягоди, гриби)

fljr« Так чи ні»

Мета: закріпити отриманні на занятті знання про звірів, їх повадки.

Хід гри: вихователь показує картинку звіра і називає ознаки, якщо вони збігаються то діти плескають у долоні, якщо ні - тупають ніжками. Вихователь повідомляє дітям, що цікава подорож осіннім лісом завершується.

  •                   Прощаймося з лісовими мешканцями до весни і повертаймося в садочок.

Листочки, листочки,

У діток перетворіться,

У дитячий садок поверніться!

3. Підсумок заняття.

  •                   Пригадаймо, з ким ми зустрілися у лісі.

Д/г« Склади звірка ».

Мета: продовжувати вчити складати цілісне зображення картинки з окремих частин.; розвивати просторове уявлення; розвивати мислення, пам*ять, увагу, кмітливість, дрібну моторику руки; прививати бережне ставлення до живої природи.

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
3272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку