Тема:« Як звірі до зими готуються»
Мета : формувати екологічні знання та уявлення дітей; закріплювати знання про диких звірів; поширювати уявлення про життя лісових звірів восени; ознайомлювати з тим, як дикі звірі готуються до зими; розвивати уяву, пам'ять, логічне мислення, мовлення, естетичні почуття (уміти бачити та відчувати красу природи, милуватися нею), моторику руки.
Матеріал: загадки про диких звірів; картинки диких звірів ( білка, зайчик, лиса, вовк, ведмідь, їжак); роздатковий матеріал на кожну дитину: картки диких звірів; дидактична гра « Склади звірка », пазли до дидактичної гри.
Загадка про осінь.
Прийшла дівчина до хати,
Узялась хазяйнувати:
Вправно скриню відімкнула,
В жовту свитку ліс вдягнула.
Всі разом покрутіться,
У листочки перетворіться,
В осінньому лісі опиніться!
В неї хата горна, тиха,
Взимку повненька горіхів,
В лісі любить вона жити, Відгадайте, хто це, діти? (Білка).
(Діти піднімають картинку білки)
Вихователь вивішує на дошку картинку білки та розповідає про те, як вона готується до зими.
хижаків. Тепла шубка їй потрібна для того, аби не боятися морозів узимку. Восени ще білка робить запаси на зиму.
Я маленький, я вухатий,
Сірий, білий, волохатий,
Я стрибаю, я тікаю,
Дуже куций хвостик маю.( Зайчик.)
(Діти показують картинку зайчика).
Діти виконують рухи за текстом вірша.
Зайчик біленький сидить і вухами ворушить.
Ось так, ось так! І вухами ворушить.
Зайцю холодно сидіти, треба лапочки погріти.
Ось так, ось так! Треба лапоньки погріти Зайцю холодно стояти треба трішки пострибати. Ось так, ось так! Треба трішки пострибати!
А хто зайця налякав, зайчик стриб та пострибав! •
- А поки ми грали, хтось тихенько підкрався. Відгадайте, хто це!
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має,
їй на місці не садиться, Як зовуть її? (Лисиця)
(Діти показують картинку лисиці).
Сірий, злючий
У зимові дні холодні
Пісню тягне, знай свою
З завірюхою:« У-y-yl». (Вовк)
(Діти піднімають картинку вовка).
Розповідь вихователя про те, що вовк та лисиця восени теж готуються до зими.
- Діти, а хто це за звір!
Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом волохатий.
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати,
А узимку в лігві спати.
Як зачує він весну -
Прокидається від сну.( Ведмідь)
(Діти називають та показують картинку ведмідя).
-Так, це ведмідь. Він великий, товстий. Ведмідь восени добре наїдається ягід, у нього під шкірою накопичується жир, а взимку він впадає в сплячку.
Сердитий недоторка,
Живе в лісовій глушині.
Голок дуже багато має,
А ниток не однієї (їжак)
(Діти відгадують та показують картинку їжачка).
fljr« Так чи ні»
Мета: закріпити отриманні на занятті знання про звірів, їх повадки.
Хід гри: вихователь показує картинку звіра і називає ознаки, якщо вони збігаються то діти плескають у долоні, якщо ні - тупають ніжками. Вихователь повідомляє дітям, що цікава подорож осіннім лісом завершується.
Листочки, листочки,
У діток перетворіться,
У дитячий садок поверніться!
3. Підсумок заняття.
Д/г« Склади звірка ».
Мета: продовжувати вчити складати цілісне зображення картинки з окремих частин.; розвивати просторове уявлення; розвивати мислення, пам*ять, увагу, кмітливість, дрібну моторику руки; прививати бережне ставлення до живої природи.