Чорні метали: залізо, чавун, сталь.

Про матеріал
Розвивати в учнів поняття про чорні метали та їх загальні властивості: блиск, ковкість, плавкість, теплопровідність та електропровідність. Вчити класифікувати метали: чорні, кольорові, благородні та ра¬біоактивні; формувати та розвивати в учнів позитивні мотиви навчально-пізнавальної (позитивної) діяльності, творчої ініціативи й активності. Виховувати в учнів старанність, відповідальність, охайність, самостійність, працездатність, уважність, бажання активно працювати на уроці.
Перегляд файлу

Урок № клас дата

Тема: Чорні метали: залізо, чавун, сталь. Властивості чорних металів. Притягання чорних металів магнітом. Використання чорних металів у народному господарстві.

Задачі:

Корекційно-розвивальна: розвивати в учнів поняття про чорні метали та їх загальні властиво­сті: блиск, ковкість, плавкість, теплопровідність та електропровід­ність.

Навчально-корекційна: вчити класифікувати метали: чорні, кольорові, благородні та ра­біоактивні; формувати та розвивати в учнів позитивні мотиви навчально-пі­знавальної (позитивної) діяльності, творчої ініціативи й активності.

Корекційно-виховна: виховувати в учнів старанність, відповідальність, охайність, само­стійність, працездатність, уважність, бажання активно працювати на уроці.

Тип уроку: формування знань.

Обладнання: Зразки чорних металів, магніт, презентація «Чорні метали і їх застосування».

Хід уроку

І. Орг.момент. НПП

 Вітання вчителя з учнями. Рапорт чергового учня про присутність учнів класу.                   ІІ. Актуалізація опорних знань: Фронтальне опитування.

- Назвіть 3 агрегатні стани речовини.  До якого агрегатного стану відносяться метали?  Де (з власного досвіду) використовуються метали?

- Який метал дійсно ми можемо назвати незвичайним, адже він рідкий? (Ртуть, учні показують його місце в таблиці Менделєєва).  Назвіть загальні властивості металів (пластичність, ковкість, твердість, м'якість, електропровідність, теплопровідність, всі метали можна розплавити тільки при різних 1: плавлення).

- На які 4 групи поділяються метали? (Чорні, кольорові, благородні та радіоактивні).

- Які метали відносяться до чорних, кольорових, благород­них та радіоактивних? (Учні пояснюють).

Цікавинки:  Діти, а чи знаєте ви який метал з усіх, що ви мені назвали

є найдешевший?

І його є здавалося б найбільше в природі. (Діти відповідають).

- Можливо хтось із вас скаже, по якій ціні в даний час при­ймають на пунктах металобрухт заліза?

-Так, на сьогодні ця ціна складає  1 грн. 50 коп. за 1 кг.

  • Як ви гадаєте, це мало для людей, чи багато?
  • А для держави цей 1 кг заліза коштує в багато десятків раз більше.
  • На наступних уроках ви дізнаєтесь про те, що і як виробля­ють із залізної руди, яку добувають глибоко в шахтах та кар'єрах, потім в величезних доменних печах виробляють чавун, сталь в стале­плавильних печах, які безперервно працюють протягом 10 років. Най­більша домна у світі знаходиться у нас на Україні в м. Кривий Ріг.

Уявіть скільки людей працює над створенням чорних металів, які дуже потрібні нам як в побуті, так і в різних галузях промисловості.

Не так давно такі діти як ви, учні багатьох шкіл створювали команди і дійсно з великим ентузіазмом  збирали металобурхт, з якого переплавля­лись чорні метали, які були набагато дешевшими для нашої держави.

На превеликий жаль зараз учні металобрухт не здають, але є випад­ки, коли від села до села обрізають електролінії по яких проходить електричний струм, а це по незнанню призводить до трагічних випад­ків. 1.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, завдань уроку.              Діти, сьогодні на уроці фізики ми й далі будемо продовжу­
вати знайомство з металами, та їх властивостями, а також використанням. Дослідним шляхом ми можемо легко встановити, що не всі метали притягуються магнітом.

Дослід: Для цього ми проведемо дослід : беремо кілька предметів з чорних і кольорових металів.

а) Наблизивши магніт ми помітимо, що деякі із зразків притягу­ються, а інші залишаються нерухомими. Отже магнітом притягуються лише чорні метали.

б) Перевіряємо на досліді інші властивості чорних металів: бере­мо залізну проволку, стальну пружину, та чавунну деталь. Зігнувши залізну проволку побачимо, що після припинення дії сили вона набуде нової форми і буде в новому стані.

Проблемні запитання: Як називається така властивість. Така властивість називається пластичністю.

Під дією сили легко також змінити форму стальної пружини, але після припинення дії сили, вона набуде первісної форми. А ця властивість як називається? Ця власти­вість називається пружністю.

Учні розглядають таблицю пластичності, пружності та крихкості чавуну, коли вдарити по всіх зразках молотком. Отже чорні метали можуть бути і крихкими.

Також чорні метали змінюють свій об'єм при нагріванні та охолод­женні. (Демонструю слайди ), тобто при нагріванні розширюються, а при охолодженні - стискуються.

Фізкультхвилинка

Пропоную дітям дещо відпочити і проводжу вправи на зміцнення опорно-рухового апарату. (Руки то є магніт, стіл то є магніт, ноги то є магніт).

IV. Робота з підручником: Учні працюють самостійно кілька хвилин з підручником.

V. Рефлексія: Яку інформацію знайшли у підручниках? Чи знадобиться вона у житті? Чи сподобався урок? Чим запам’ятався?

VI. Підсумок уроку: Які метали ми відносимо до чорних? Який вони мають колір? Що можна сказати про пластичність, пружність та крих­кість? Які властивості металів виявляються при нагріванні і охолод­женні?

Оцінювання навчальної діяльності. Пояснюю порядок виконання домашнього завдання. Опрацюва­ти ……    Налаштування учнівського колективу на нормальний культур­ний відпочинок під час перерви.

Гра на уважність і кмітливість "Склади правильно слова".

Правильно відгадавши загадки, ви прочитаєте слово, яке характеризує один з чорних металів

1.Сформульоване поняття певної теорії (закон).

2. Один з чорних металів (сталь).

З. Срібно-білий метал (олово).

  1. Метал червонувато-жовтого кольору (мідь).
  2. Прилад для вимірювання миси тіла (терези).
  3. Прилад вимірювання температури (термометр).


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бурячковська Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
5255
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку