28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

чудеса на бабусиній кухні

Про матеріал
Навчати граючись. Цей вислів можна назвати основним правилом педагогіки, адже ігрова форма занять сприяє кращому запам’ятовуванню одержаних знань та їх закріпленню. Окрім того, вона є найкращим способом зацікавити дитину, а це вже більше, ніж 50% успіху навчання.
Перегляд файлу

Захоплююча хімія на бабусиній кухні. Виховний захід для учнів 3–4-х класів

Н. П. Труфин, вихователь ГПД, вчитель хімії Іспаської ЗОШ  І – ІІІ ступенів імені Миколи Марфієвича.

Навчати граючись. Цей вислів можна назвати основним правилом педагогіки, адже ігрова форма занять сприяє кращому запам’ятовуванню одержаних знань та їх закріпленню. Окрім того, вона є найкращим способом зацікавити дитину, а це вже більше, ніж 50% успіху навчання.

Навчальна мета. Розвивати допитливість, спостережливість, кмітливість, прагнення до  активності на уроках; напрацюванню  шанобливого ставлення до розуму й розумних людей, бажання стати мудрою людиною, сприяти формуванню навичок самостійно виконувати різноманітні пізнавальні завдання і вміння порівнювати предмети, виділяти їх істотні ознаки, встановлювати взаємозв'язки між ними, а також розкривати красу навколишнього світу, образність рідної мови та сприяти формуванню зв’язного мовлення молодших школярів.

Розвиваюча мета.  Вміння аналізувати, приймати  самостійно  рішення, вибирати правильну позицію; засвоєння основ хімії, вирішення практичних проблем, виявлення значення хімії в сучасному житті;

Виховна мета. Формування матеріального світогляду, впевненості, ідейної необхідності розумової  праці, виховання в дітей прагнення до добра, правди, справедливості, моральних цінностей, ідеалів, культурних традицій, етичних норм взаємин між близькими людьми і в суспільному оточенні, гідності, честі, людяності;  забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, , гармонійного  всебічного  розвитку дитини.

Форма проведення:  групова робота, хімічні демонстрації, веселі сценки.

Обладнання: аркуші паперу, ватмани, фарби, комп’ютер, мультимедійний проектор, плакати, хімічні реактиви.

Очікувані результати: Після цього заходу учні зможуть: вдосконалювати навички навчального співробітництва, вміння логічно й критично мислити; працювати в групах, самостійно навчатися та досліджувати навколишній світ.

Попередня робота: збір інформації, в бібліотеці, періодичній пресі, Інтернеті за темою; пошук цікавих хімічних дослідів.

Вікова категорія: 9 -11 років.

Епіграф заходу.

Чудеса там, де в них вірять, і чим більше в них вірять, тим частіше вони трапляються.

Кожен з нас - маг і чарівник. Тільки треба про це пам'ятати.

Дені Дідро

Хід заходу

Вчитель. Дорогі діти, сьогодні ви станете не тільки глядачами, а й учасниками незвичайного виховного заходу, що має назву: «Чудеса на бабусиній кухні». Отже, вмощуємось зручненько, слухаємо гарненько, пам’ятаємо правила поведінки для учнів.

не перебивати; уміти слухати;

відстоювати свою думку;

проявляти доброзичливість;

виявляти повагу один до одного;

точно виражати свої думки;

бути активним у роботі.

Сценка №1

На сцені імітація двох ліжок. На одному лежить старшокласник, на іншому – його менша сестричка.

Дзвонить будильник.

За сценою чути голос бабусі. – Андрійку, Марійко, час прокидатися, до школи запізнитесь.

Андрій: – Ну бабусю, ще трішечки, тут такий сон гарний приснився, та й на годиннику тільки сьома ранку.

Заходить бабуся.  – Ніяких відмовок не хочу чути, ану вдягай оту свою упряж та й будемо зарядку робити та снідати.

Андрій. – Бабусю, скільки разів тобі повторювати: то не упряж, то навушники.

Андрій, Марійка та бабуся під музику ( гурт Казка «Плакала») роблять ритмічні рухи до 1 хвилини.

Бабуся. – Так, а тепер вмиватися, чистити зуби, снідати, перевірити портфелі і гайда до школи.

Онуки сідають до столу.

Бабуся заносить велику миску з кашею.

Марійка. – Не хочу каші, хочу мюслі.

Бабуся. –  І де ти оту лайку почула, Марійко?

Марійка. – А то тьотя з телевізора вчора казала, щоб була струнка фігура, треба їсти мюслі.

Бабуся. – Ото понавидумували, колись було їли і кашу, і куліш, і мамалигу, і гойданку, і лемішку, і кутю, присмачували це молоком, горішками, халвою та й не гладшали, а тепер мюслі-тлюслі, тьху та й годі.

Андрій. – Бабусю, я без хліба буду їсти, а то там глютен є, він не корисний.

Бабуся. – І ти туди ж, глютен-пропен, та у хлібі вся сила, пам’ятаю смак свіжоспеченого хліба ще з дитинства, мама  з печі дістає духмяні паляниці, а вони так і просяться до рота, та й не козак той, що не їсть хліба. Де сила ? У здоровій їжі сила, мої любі внучатка.

Бабуся звертається до глядачів. – Діти, про їжу та напої складено багато загадок. Спробуємо відгадати їх і ми з вами.

На сцену запрошуються бажаючі. Загадки надруковані на картках, щоб учні самі зачитували їх, демонструючи навички читання вголос невідомого тексту.

№1. Ріжуть мене ножакою, б’ють мене ломакою; за те мене отак гублять, що всі мене люблять. (Хліб)

№2. Я росла у вогкій темниці, як зросла— взяли в світлицю, землі зверху нагорнули і до осені про мене всі забули. З мене шкуру всі деруть, мене варять, мене труть, пироги з мене печуть. Відгадайте, хто ж я є, і назвіть  моє ім’я. (Картопля)

№3. Морква, біб і цибулина, бурячок і капустина, ще й картопля — шусть у горщик.  Ну й смачний ми зварим …        (борщик).

№4. Лавр, укропчик, цибулина, Жменька рису і морквина. Рибки ще вкидаємо, Спеції всипаємо. додамо петрушки, ой смачна в нас буде … (юшка)

№5. Місили,місили, ліпили, ліпили, а тоді – хіп та в окріп! А вже на останку – масло та сметанку, хто зуміє відгадати того будем частувати.                 (Вареники).

№6. І поживне, і смачне, біле, пінне, запашне. Залюбки малята п’ють, здоровенькими ростуть.             (Молоко)

№7. Влітку ягід так багато. Їх спочатку буду рвати, Потім з цукром перетрем, от смачний й солодкий вийде   ( Джем )

№8. В землю кидалося, на повітрі кохалося, у печі гартувалося. Запахом своїм приваблює всіх, запшний -        (Хліб).

№8. З какао і з молока смакота оця, буває солодка, буває гірка, начинка різна бува: ізюм чи горіх, чи курага. Поділимо плитку велику на всіх! Усі нам підкажуть, що це …      (Шоколад).

№9. В борщі, у супі, для салатів теж годиться. Є пізня й рання, є червона й білолиця. Росте в стручках: така вже в неї доля, смачна й поживна в стравах. Це ... квасоля.

№10.  Буває рибний , м’ясний, і овочевий, Крокує гордо в кухні під бадьорий марш. Готуються із нього страви різні, ґаздиньці завжди він згодиться. Ви відгадали?  Це є -….

№11. Що за хліб такий святковий на рушник вмостився новий?  Гостей стрічаємо, друзів пригощаємо, сватів виглядаємо.    (Коровай).

№12. Є, як ниточка тоненька, єспіралькою, пряменька. Є довгенька, кручена, у завиточках, з сиром й маслом любить її дочка. Кетчуп в неї додамо –   задоволенням усі їмо!

№13. Солодкий, як мед, білий, як сніг. У пошані у всіх; до рота попав, там і пропав.  (Цукор)

№14. Тісто, ягоди і крем, шоколад, прикраси, джем. Дуже наїдок оцей люблю, рецепт в бабусі попрошу і сам її спечу.   (Тістечко).

№15. Був зелений – кислий був. Дозрів — і пожовтів. З жарких країн літаком я мандрував, щоб простуди жоден малюк не зазнав. До чаю додаси мене – ароматним і корисним стане твоє пиття.  (Лимон)

№16. У воді росте кохається, Вкинь у воду – злякається. Їдять її і друзів з нею пізнають, її нема – і їжа стане несмачна.   (Сіль)

№17. Я духмяний, в дірочках, а на смак так просто – ах! З пліснявою буваю я, але від того тільки зростає цінність моя.  (Сир)

№18. Багато в ньому вітамінів, втамує спрагу він відмінно. Його любитимуть повік, Смачний напій цей зветься...  (сік)

№19.  Холодильник похвалився, що на дім перетворився, де смачна корисна й свіжа проживає …                       (їжа).

№20. Наче сонечко, жовтеньке, а розтане – то м’якеньке. Молочко у ньому є, смак до каші додає.  (масло)

№21. Виростав зеленобокий, потім підрум’янив щоки. Гордий, як Тореадор. Це є ........ помідор

№22.  В одній діжці два тіста. Можу я його розбити, можу на обід зварити, свійська птаха нам його знесе, здогадались діти? Це -…..(яйце).

№23.  Смачні салати з неї різні, та іноді ця пані буває вельми грізна. Почистиш – і тоді побачиш, так запече, що аж заплачеш..      цибуля

№24. Що то за голова, що лиш зуби й борода? Сезон простуд лиш починається, тій голові усяк вклоняється.    (Часник)

№25. Кувікало, кричало, потім до столу попало, зробиш з нею бутерброд,  він так і заглядає кожному у рот. (Ковбаса)

№26. З далекої Америки приїхав, ми любимо його, їмо без засторог. Він брат канапки й бутерброда калорійний, зготуєш швидко цей простий, смачний ...   хот-до

№27. Усім потрібна я, бо я – життя, мене нема – і завмирає все довкола. Хто я така?        (Вода )

№28. М’яли, били і місили, і качали, і ліпили. Залишили підрости, щоб рогалики спекти.   (Тісто).

№29. Масляний чи сметанковий, шоколадний чи медовий, в торті дуже він смачний, калорійний, заварний, ще й горіх туди потрем, звісно, це є -  .... крем

№30. Картопляне чи овочеве ми візьмем, то голоду вже не зазнаєм. Коли ж фруктове ми берем, воно солодке, мов той джем.  .... пюре

Вчитель. Молодці, ми гарно справилися із завданнями, повернемося до наших героїв  та дізнаємося що у них відбувається.

Сценка №2.

Андрій. – Бабусю, ми вже зібралися з Марійкою, то вже будемо виходити.

Бабуся. – Так так, а що то ти на себе вдягнув?

Андрій.  – Та футболку і джинси, то є - ф’южн.

Бабуся. – Та то не ф’южн, то чистий паплюжн, ти до школи йдеш, то є храм знань. Так, швиденько сорочку ту, що я на паску тобі купила вдягни, форму шкільну з шафи витягай, а то міль скоро її догризе,  а я тобі тим часом покажу як треба до школи ходити. Сайт Іспаської школи знайшла, там діти тільки в шкільній формі до школи приходять. Любо глянути на тих діток. А що вже талановиті. От послухаймо як гарно співають.

Катя Мазуряк співає пісню.

Сценка №3.

Андрій. – Марійко, ти тут в скверику на лавочці мене почекай, я тільки на хвилинку забіжу ватман купити і підемо до школи. Тільки дивися, Марійко, з незнайомими не розмовляй.

Марійка. – Добре. (сідає на лавку і починає читати книжку)

Андрій іде.

З’являється дівчина вдягнута в футболку та штани, підходить до Марійки і починає розмову.

  • Привіт, мала, що школу прогулюєш?

Марійка. – Та ні, я брата чекаю, він зараз прийде і ми підемо до школи.

Незнайомка. – Та не парься ти тією школою, що гадаєш, там тільки треба все вчити?

Марійка (здивовано) – А, що, хіба ні?

Незнайомка. – А хочеш я навчу тебе прикольно відповідати на всі питання і ти будеш найкрутішою у класі?

Марійка (завагавшись) – Не знаю, та й брат буде сердитись, що я розмовляю з незнайомими людьми.

 НЕЗНАЙОМКА.  Давай історію одну  тобі розкажу. Питає мене якось вчителька:  - What is the capital of Great Britain?  (вот іс зе кепітал оф грейт брітен?).  – Я звісно, мовчу, як партизанка, своїх не видаю,  нарешті вчителька не витримує і каже:

- Ну як називається столиця Великобританії?

 Ха , та я це знаю   - Бухарест, - відповідаю. Вчителька нічого не відповідає, Васька починає питати, Васько мовчить і Світланка мовчить,  а я у Миколки питаю, що за справи такі. Миколка пояснює мені, що треба відповісти: «Ландан – іс зе капітал оф грейт брітен», ну я звісно шпаргалки пишу і ліплю сюди,  сюди  і ще тут ( вказати на підошву взуття,  на рукав і на низ штанів).

Виходжу на середину класу і так гордо: - the capital of Great Britain is -  адідас. Миколка починає сміятися, - я ще раз кажу: the capital of Great Britain -  is бавовна, дивлюся вже вчителька починає сміятися і тут я третій раз повторю: the capital of Great Britainis віскоза, отут вже всі не втрималися і почали сміятися. Ну, правда прикольно?

  • А ти, я дивлюся табличку ділення вчиш?

Марійка. – Та вчу, ніяк не можу запам’ятати .

Незнайомка. – А я й не вчила, я й так знаю, дивися, якщо вісім поділити на три, то дві відповіді буде (демонструє).

Марійка. – Ой, щось це все так підозріло.

Гра з глядачами про математику. Кожний вихованець ГПД отримує заздалегідь надруковану логічну задачу і, поміркувавши, вголос висловлює свій розв’язок задачі.

1.Іванко   прокинувся   три   години   тому   назад.   Через   чотири   години відправляється   поїзд,   яким   хлопчик   поїде   до   бабусі   на   гостину.  Коли відправляється поїзд, якщо Іванко прокинувся о десятій годині ранку?

2.Оленка   заплатила   двадцять сім   гривень   за   три   порції   морозива «Пломбір».   Михайлик   заплатив   дванадцять   гривень   за   дві   склянки соку   «Ягідка».    Скільки   заплатить   Миколка   за   одну   порцію   морозива    «Пломбір»   та   одну   склянку   соку   «Ягідка»   разом?

3.Бабуся   заготовляє   для   своєї   родини   курячі   яйця.   Вона   має    лотки, розраховані   на   п’ять   та   десять   яєць   відповідно.   Яку    найменшу кількість   лотків   треба   взяти   бабусі,   щоб   розкласти    п’ятдесят   п’ять яєць?

4.Кирилко   читає   по   дві   сторінки   кожні   десять   хвилин.   Скільки сторінок   прочитає   Кирилко   за   дві   години?

5.Від   колоди,  завдовжки   тридцять   один  метр   Данилко  з   дідусем відпиляли   чотири   частини   однакової   довжини,   і  ще   сім   метрів колоди   залишилося.   Яка   довжина   кожної   з   відпиляних    частин?

6. На  дні  народження    Андрійко,   Ромчик  і  Мар’ян   отримали   по дванадцять   цукерок   кожний.  По дорозі додому  кожний   із   хлопців    з’їв    по   дві   цукерки   і   по    одній   цукерці   віддали   своїм   матусям.   Скільки   цукерок   залишилося   у   хлопців   разом?

7. Годинник   показує  15:23.    Богданка   через   97   хвилин    повинна вийти   з   дому.   О   котрій   годині   вийде   Богданка   з   дому?

8. У   супермаркеті    кавун   вагою  п’ять  кілограмів   коштує   на дванадцять   гривень   більше,   ніж   кавун   вагою   три  кілограми. Скільки   заплатить   мама   за   кавун   вагою   п’ять   кілограмів?

9. З книжки   випало   підряд   декілька    аркушів.   Перша сторінка аркуша, що випав, має номер 15, а остання має двоцифровий номер, що  є сумою двох десятків та чотирьох одиниць. Скільки аркушів випало з книжки?

10. 1 грудня 2018 року Богданові виповнилося 9 років і 9 місяців, Дмитрові  - 10 років і 7 місяців. Чому дорівнює сума віку цих хлопчиків?

11. Двадцять четвертим днем цього місяця буде субота. Яким тоді днем  був перший день цього місяця?

12.Іринка купила два тістечка, а Ілона купила шість кексів. Кожна з дівчаток витратила однакову кількість грошей. Разом вони заплатили тридцять шість гривень. Скільки коштує окремо одне тістечко та один кекс?

13. На кожному з п’ятнадцяти столів поставили по одному підсвічнику. Шість підсвічників мають по п’ять розгалужень, решта – по чотири. Скільки свічок треба купити для всіх підсвічників?

14. Квиток для дорослого в зоопарк коштує тридцять п’ять гривень, а дитячий на десять гривень дешевший. Скільки гривень має заплатити тато, щоб відвідати зоопарк разом з трьома своїми дітьми?

15. У Тетянки є тридцять сім стрічок. Її найкраща подруга Оксанка сказала: «Якщо ти подаруєш  мені  десять своїх стрічок, то їх у нас стане порівну» . Скільки  стрічок є у Оксанки на даний момент?

16. Петрик запитав бабусю: «Котра зараз година?». Бабуся , хитро посміхнувшись, відповіла: «Через шість з половиною годин буде четверта година після опівночі». Спробуймо допомогти Петрикові зрозуміти котра година ?

17. Мама купила  шістдесят мандаринок. Катя з’їла половину всіх мандаринок,  Даринка посмакувала третиною всіх мандаринок,  Юлі залишилася  решта мандаринок.  Скільки мандаринок з’їла Юля?

18. Тарас зауважив, що фільм розпочався о 14:00 і закінчився о 16:05. За цей час фільм двічі переривався рекламними паузами. Одна тривала дванадцять хвилин, друга – п’ять хвилин. Допоможемо Тарасу визначити тривалість самого фільму.

19. У ставку плавало разом двадцять три качки та гуски. Качок було на п’ять більше, ніж гусей. Скільки качок та скільки гусей плавало на ставку?

20. Бабуся чекала в гості  трьох онуків і спекла для них пиріжки. Полічила пиріжки і думає: « По скільки пиріжків дати дітям? Якщо дати по п’ять, то один пиріжок залишиться у мене, якщо дати по шість пиріжків, то одному онукові не вистачить двох пиріжків.» Скільки пиріжків спекла бабуся?

21. За допомогою математичних дій надай правильного вигляду даним математичним виразам:

1  1  1  1 = 0

  1. 1  1  1 = 13

                                         1  1  1  1 = 22

22. Дід Максим, баба Оленка, онучка Варварка, собачка Жучка, кицька Мурка, мишка Сіроманка тягнули ріпку. Скільки рук тягнули ріпку? Скільки залишилося слідів від лапок?

23. Аліні за покупку треба заплатити дев’ятнадцять гривень. Вона має банкноти тільки по два гривні, а продавець – тільки по п’ять гривень. Чи зможе Аліна розрахуватися за покупку, як саме?

24. Над лугом літало п’ятдесят метеликів, три синички, вісімнадцять голубів, вісім джмелів. Скільки птахів літало над лугом?

25. У шкільній їдальні борщ окремо  коштує чотири гривні, картопля з котлетою – тринадцять гривень, салат – три гривні. «Спеціальне меню», у яке входить «картопля з котлетою, салат, борщ», коштує сімнадцять гривень п’ятдесят копійок. Чи зможеш ти зекономити, якщо замовиш «Спеціальне меню» замість трьох окремих страв? Скільки грошей зекономиш?

26. Вистава  розпочинається  об 11 годині 50 хвилин і триває одну годину двадцять п’ять хвилин. О котрій годині закінчиться вистава?

27. У сороканіжки було декілька черевичків. Учора вона купила і взула ще вісім пар нових черевичків. Однак вісім її ніжок залишилися босими. Скільки черевичків було у сороканіжки до здійснення покупки?

Незнайомка. – А я віщунка, давай вгадаю про що думаєш .

Незнайомка демонструє дослід №1.

Пішли зі мною, я тобі ще й не таке покажу.

Вбігає Андрій. – Марійко, а куди ти зібралася з незнайомою людиною іти. Запам’ятай, сестричко, і ви, друзі, також запам’ятайте, що з незнайомими людьми нікуди не можна йти, навіть якщо ці люди будуть обіцяти вам всі скарби світу.

Андрій.  -  А щоб ви побачили, що і ви можете бути чарівниками, пропонуємо вам чудеса які можна зробити разом з вашими рідними на вашій кухні.

 

Опис досліду №1. ТАЙНОПИС

Необхідно: аркуші паперу А-4, воскова свічка, гуаш, пензлики, ємність з водою.

 На аркуші паперу формату А-4 завчасно восковою свічкою зробити надписи: «хочу айфон», «морозива!», « хот-дог», «жуйку!». Фарбою починати розмальовувати аркуш допоки не проступить написане.

Опис досліду №2. ЧАРІВНА ГУМКА

Речовини: розчин марганцівки у спирті, 3% розчин перекису Гідрогену, ватні палички, серветки, кулькова ручка, аркуш паперу формату А-4.

Кульковою ручкою записуємо негативну оцінку на аркуші паперу формату А-4, проводимо по напису ватною паличкою змоченою розчином марганцівки у оцті, проводимо ватною паличкою з чистою водою, проводимо ватною паличкою змоченою розчином 3% перекису Гідрогену, висушуємо. Чергуючи таку послідовність нанесення розчинів, проводимо дослід до повного зникнення напису.

Опис досліду №3. ЖИВА ПОВІТРЯНА КУЛЬКА.

Речовини: пластикова пляшка (1,5 л) порожня, 2 ст. ложки харчової соди, 3 ст. ложки води, 1⁄4 ст. столового оцту (9%), гумова кулька.

Хід роботи: у порожню пляшку вливаємо 150 – 200 мл 9% оцту, у кульку заздалегідь всипаємо 3 ст. ложки харчової соди, обережно вдягаємо кульку на пляшку, притримуючи соду, щоб завчасно не всипати.

Опис досліду №4. ВУЛКАН

Речовини: порожня пластикова пляшечка, заготовка для верху вулкана, пластилін, розведена фарба, 1 ст. ложка соди, 1 ст. ложка засобу для миття посуду, 1⁄4 стакана столового оцту (9%), серветки, посуд для підставки.

Опис досліду №5. МОЛОЧНА МОЗАЇКА

Речовини:  миска з молоком, окремо розведені фарби ( зо 4 – 5 кольорів), ватні палички, попередньо замочені у засіб для миття посуду.

Хід: в глибоку миску влити молоко, обережно по черзі  вилити  фарби, ватну паличку, змочену засобом для миття посуду внести у молоко з фарбами.

Опис досліду №6. РІЗНОБАРВНИЙ КОКТЕЙЛЬ

Речовини: мед, підфарбована вода, олія, спирт, гайка (маленька), спіралька вермішелі, від Кіндер-сюрпризу пластмасова коробочка, маленький помідор, виноградинка.

Хід: на дно порожньої високої склянки виливаємо шарами мед, підфарбовану воду, олію, спирт ( вливати обережно, по стіночці склянки, щоб шари не змішувалися). Вкидаємо предмети у такій послідовності: гайка, спіралька вермішелі, виноградинка, помідор, пластмасова коробочка.

Опис досліду №7. ПІННА ЛАВА

Речовини:  пластмасова пляшечка (0,5 л), глибока прозора миска, барвник, перекис Гідрогену (100мл 3%), 1 ст. ложка сухих дріжджів, 2 ст. ложки теплої води.

Хід. У глибоку порожню миску ставимо порожню пляшечку, виливаємо у пляшечку перекис Гідрогену, додаємо барвник, всипаємо дріжджі, розведені водою

 Опис досліду №8. ЖИВІ  ДРАКОНИ

Досліди з серії "Фараонова змія" - це коли з нічого прямо на очах виростає щось незрозуміле і дивне.

Варіант перший. Кладемо на тарілку гірку просіяного піску з ямкою посередині і поливаємо його спиртом. Вийшов імпровізований пальник. В ямку засипаємо суміш - 1 \ 4 ложка соди + 1 ложка цукру. Підпалюємо. Набираємося терпіння.

Через хвилину-дві суміші почнуть чорніти і багаторазово збільшуватися у розмірах, виходячи що з ямки, як змія, дракон, змій або будь-яке інше чудовисько відповідно до інтересів вашої дитини.

Майте на увазі, що в місці проведення досвіду буде неприємно пахнути паленим цукром, так що краще всього влаштовувати цей експеримент на вулиці.

А ось ще одна варіація цього ж досвіду. Як пальник використовуємо таблетки сухого спирту. На них кладемо таблетки глюканату кальцію, які можна купити в аптеці. Підпалюємо. У цьому випадку шоу буде дещо відрізнятися: змій буде більшим, хоч вони будуть і дрібніші, а рости вони будуть швидше.

Опис досліду №9.  ГУМОВЕ ЯЙЦЕ

   Якщо покласти в оцет звичайне куряче яйце, то через пару днів ви отримаєте дивовижний результат. Шкаралупа яйця практично повністю розчиниться, залишивши лише тонку плівку. Яйце буде виглядати прозорим, а на дотик нагадувати гумовий м’ячик. Майте на увазі, що всередині - це все те ж сире яйце, так що занадто натискати на нього не варто, а вивчати краще над підносом. Цей досвід демонструє, як кислота впливає на кальцій, і є відмінною ілюстрацією до розповіді про користь чищення і догляду за зубами.

Опис досліду № 10  ВОГОНЬ БЕЗ ДИМУ

Речовини: підставка для досліду, 2-4 грами сухої марганцівки, 10 крапель гліцерину, вода для змочування.

Хід. На підставку для дослідів всипаємо марганцівку, робимо в ній заглиблення, наливаємо на заглиблення гліцерин, змочуємо водою зі шприца, десь через секунда відбувається самозаймання.

РОЗБРИЗКУВАННЯ!!!

Опис досліду №11  ЗМІНА КОЛЬОРУ

Речовини: гранатовий сік ( з двох гранатів) або сік червоної капусти ( містить антоціани, або чай каркаде

Хід: зробити 300 грам соку і розлити  у 6 маленьких скляночок. 1 скляночка – для порівняння, 2 склянка – приливаємо оцет, 3 склянка – додаємо харчової соди, 4 склянка – аміак, 5 склянка – засіб для очистки труб.

Опис досліду №12  РОЗЧИН ХАМЕЛЕОН

Речовини: вода, марганцівка, засіб для очищення труб, цукор

Хід: декілька кристаликів марганцівки всипати у воду, перелити в іншу посудину ( розчин повинен бути ніжно рожевим), в іншій посудині розчинити 0,5 чайної ложки цукру у воді додати до розчину цукру засіб для чищення труб, змішати два розчини, приливаючи до марганцівки. Розчину з марганцівкою має бути в три рази більше.

Вчитель.   От і добіг до завершення наш виховний захід. Заручившись підтримкою ваших рідних, Ви можете повторити всі досліди і на Вашій кухні, тільки пам’ятайте про правила техніки безпеки (додаток 1). Творіть, дерзайте, пізнавайте захоплюючий світ дивовижної науки «Хімія»!

Додаток 1.

Правила виживання на експериментальній кухні.

  Якщо у вас в руках рідина - не розлийте,

                                 порошок - не просипте,

                                 газ - не випустіть назовні. 

Якщо ввімкнули - вимкніть. 

Якщо відкрили - закрийте. 

Якщо розібрали - зберіть. 

Якщо не можете зібрати – покличте на допомогу того, хто зможе. 

Якщо ви чимось користуєтесь, дотримуйтесь чистоти та порядку. 

Якщо ви не знаєте, як це діє, заради Бога, не чіпайте. 

Якщо ви не знаєте, як треба робити – відразу спитайте.

(НЕ)    ЧІПАТИ, (НЕ)    ЗЛИВАТИ,     

(НЕ)   КУШТУВАТИ, (НЕ)    БІГАТИ,

(НЕ)    НЮХАТИ.

Використовуйте лише чистий посуд.

Залишки речовин не висипайте та не виливайте назад у склянку. По закінченню експерименту не виливайте у раковину залишки реактивів.

Поряд з хімічними речовинами не повинно бути продуктів харчування.

Без вказівки дорослого не змішуйте невідомі вам речовини!!!

 Якщо не засвоїли цих правил, не експериментуйте.

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

Джерело: http://dovidka.biz.ua/zagadki-pro-yizhu-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

https://naurok.com.ua/?from=library/muzicna-kuhna-zagadki-z-rebusami-9390.html загадки

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
114
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку