Інтегрований урок з математика та "Навколишнього світу"

Про матеріал
План-конспект бінарного уроку для 4-го класу з математики та «Навколишнього світу» за темою: « Повторення вивченого про дроби. Дії з іменованими числами. Карпати. Тварини і рослини Карпат. ( За програмою "РОСТОК")
Перегляд файлу

Відділ освіти Білгород-Дністровської міської ради

Сергіївська загальноосвітня школа I-III ступенів № 8

 

 

План-конспект бінарного уроку

для 4-го класу

з математики та «Навколишнього світу»

за темою: « Повторення вивченого про дроби.

Дії з іменованими числами.

Карпати. Тварини і рослини Карпат.

Автор:

Харитонова Тетяна Гаврилівна

Вчитель початкових класів

Вищої категорії, вчитель-методист

 

 

Білгород-Дністровський

 

 

Тема: Повторення вивченого про дроби. Дії з іменованими числами. Карпати. Тварини і рослини Карпат».

    Мета: повторити та закріпити навички порівняння дробів та виконання дій з дробами, з іменованими числами; удосконалення навичок усного рахунку; розв'язання задач на рух; розвиток логічного мислення;

                Ознайомлення з тваринним і рослинним світом, кліматом, особливостями природи Карпатських гір як природної зони України; розвиток пізнавального інтересу, уваги, зв'язного  мовлення; виховання патріотизму, дбайливого ставлення до природи.

     Обладнання: тематичні ілюстровані таблиці, індивідуальні картки, фізична карта України, ілюстративні матеріали, рушник з вишивкою карпатського регіону.

 

                                                    Хід уроку

 І Організаційний момент

ІІ Перевірка домашнього завдання

  1. Зачитування виразів. Назвати відповідь з найбільшим знаменником:

(4  11/23 + 1  3/46 = 5  25/46);

  1. Назвати відповідь – ціле число:

(5  3/9 + 4  6/9 = 10);

  1. Прочитати  вирази, у яких відповіді – правильні дроби:

(4/15 + 2/5 = 2/3;   7  1/10 – 6  8/10 = 3/10);

  1. Прочитати вирази, відповіді у яких – мішані дроби:

(4 - 6/8 = 3  2/8 = 3 ?)

ІІІ Актуалізація опорних знань:

  1. «Мозковий штурм»

- Що вам відомо про дроби?

2.  Усне виконання завдання:

- На дошці ви бачите дроби. Кожному з них відповідає картка з буквою. Розмістіть дроби в порядку зростання і ви дізнаєтесь тему сьогоднішнього уроку.

  1/100   1/9   2/12   1/5   3/12   7/4   6/6

    К       А      Р       П      А      Т      И

ІV Повідомлення теми та мети уроку

- Сьогодні наш урок не звичайний, а інтегрований. На ньому об'єднуються два предмети – математика та «Навколишний світ». Ми будемо працювати з дробами, іменованими числами і використаємо ці знання при вивченні чарівного світу природної зони Карпатських гір.

V  Вивчення теми уроку

1.Фронтальне опитування:

- Що називається природною зоною?

- Від чого залежать природні умови кожної зони?

- Які природні зони України ви вже знаєте?

  1. Робота з фізичною картою:

- Знайдіть карпати на карті України.

- У якій частині України вони знаходяться?

- Чому Карпати називаються українськими?

- На теріторії яких областей знаходяться Карпати?

- Визначте за умовними позначеннями, які корисні крпалини є на теріторії Карпат?

- Які ріки там протікають?

2. Розповідь вчителя:

- Назва Карпати походить від назви племені карпи, які мешкали тут у давнину. Це середні за висотою гори, їм 1,2 млрд. років. Зараз тут 18 млн. населення.Воно походить від етнографічних груп – бойків, лямків, гуцулів.

    Жителі Карпат відрізняються гостинністю та працелюбністю. На гірських схилах – полонинах вони здавна пасуть овець, займаються тваринництвом, різними видами народного мистецтва.

      Демонстрація зразків вишивки та ілюстративних матеріалів.

-  А тепер, користуючись поданною таблицею, давайте проаналізуємо климатичні умови Карпат.

                                       ( Робота за таблицею )

 - Завдяки своїм кліматичним умовам, Карпатські гори є джерелом чистих вод для України, там багато річок, чисте повітря, тому тут розміщено зони курорту та відпочинку. Наприклад, всесвітньо відомий  гірський курорт Буковель. (Показ ілюстрацій).

  1. – А хто з вас бажає побувати у Карпатах? Щоб відправитись у подорож, потрібно попрацювати з картою та визначити довжину нашого маршруту: Суми – Івано-Франківськ. При цьому використовуємо масштаб карти. Працюємо в парах.

- Що називається масштабом?

                                   Повторення визначення

                               Виконання завдання в парах

 Перевірка:    відстань дорівнює 1600 км.

- А тепер визначимо, скільки часу ми витратимо на подорож. Розв'яжемо задачу:

    За який час ми доїдемо від Сум до Івано-Франківська, якщо відстань – 1600км,? шляху машина буде їхати зі швидкістю 120 км/год., а решту шляху – зі швидкістю 100км/год.?

                              Самостійне розв'язання задачі

             Зачитування розв'язання   ( Відповідь: 14 годин )

  1. – Ось перед нами гори, які складаються з багатьох хребтів. Давайте за поданною таблицею визначимо висоту найбільших вершин.

                     Усний рахунок за таблицею:

 Говерла

 

   ?                   (2061 м)

Бребенескул

на 26 м менше

   ?                   (2035 м)

Ребра

на 35 м менше

   ?                   (2000 м)

Чорна гора

на 1/100 більше

   ?                   (2020 м)

Петрос

на 1/100 більше

   ?                   (2020 м)

Піп Іван

на 80 м менше

   ?                   (1940 м)

 

  1. Ознайомлення з тваринним світом Карпат:

       (Робота з таматичною ілюстрованою таблицею)

- За таблицею назвіть, будь ласка:

                     1) Тварин Карпат;

                     2) Рослини Карпат;

                     3) Комах Карппат

- У Карпатських горах мешкають 72 види тварин, занесених до Червоної книги України. Давайте ознайомимось з деякими з них.

                                 (Розгляд ілюстрацій)

Фізкультхвилинка

                                Гра «Впіймай тварину»

Учні встають між партами і плескають в долоні, коли вчитель називає тварину, яка мешкає у Карпатських горах.

  • Вогняна соломандра, бурий ведмідь, тушканчик, глухар, благородний олень, зебра, білка, лісовий кіт, козуля, лев, сова, фламінго, страус, леопард, тритон альпійський, колібрі, тетерів.
  1. Ознайомлення з рослинним світом Карпат

Робота з підручником

  • Що ви знаєте про зональну поясність?
  • За малюнком у підручнику визначте, які пояси рослинності є у Карпатах.
  • Чому вони виникли?
  • Назвіть рослини, які ростуть у Карпатах. (Використання ілюстрованих таблиць)
  1. Завдання – повідомлення від учнів класу:

І учень:

  • Запишіть вираз і обчисліть його значення: «Від 10000 відняти добуток чисел 300 і 2»   ( =400)

-Стільки років може прожити тис ягідний. Він вважається однією з найдавніших рослин світу. Це вічнозелене дерево в старовину називали королівським або «негній-деревом», бо воно має цінну міцну деревину, на яку не впливають кліматичні умови. В Івано-Франківській області є тисовий масив площею 206 га.

ІІ учень:

  • Частку чисел 600 і 200 збільшити у 10 разів. ( =30 )
  • Стільки метрів у висоту може вирости бук. Це високе міцне дерево живе до 400 років. Його стовбур к діаметрі може бути до 2 метрів. Деревина буку використовується для виготовлення меблів та будівельних матеріалів. Але найбільша цінність буку в тому, що з нього виготовляють музичні інструменти.

ІІІ учень:

  • 1 дм: 4    (=2,5 см)
  • Таку довжину має хвоїнка смереки.Кожна хвоїнка живе сім років, а потім відпадає. Хвоїнки розміщені з усіх сторін кожної гілки. Це відрізняє смереку від ялиці, у якої хвоїнки ростуть тільки з двох протилежних боків гілочки. Щоб смерека виросла до 35 метрів, потрібно 100 років.Старі смереки мають по півтора метри у діаметрі і живуть до 350 років. Корені сусідніх дерев переплітаються під поверхнею грунту, дерева стійкі, тому смерекові ліси стримують снігові лавини і не бояться вітру. Смерека виділяє фітонциди і має лікувальне значення.

8.   Розв’язання виразів з іменованими числами. (Учні викликаються до дошки)

  • З допомогою цих виразів ми зараз дізнаємось висоту деяких рослин Карпат, занесених до Червоної книги України.

 

  1. 30 см * 4 = 120 см  -  лілія лісова;
  2. 1 м – 7 дм = 30 см -  шафран Гейфеля;
  3. 23 мм *10 = 23 см  -  підсніжник білосніжний;
  4. 3 м 50 см: 10 = 35 см – нарцис вузьколистий.

9.   – Поблизу міста Хуст знаходиться найбільша у світі долина нарцисів. В період цвітіння це дуже красиве видовище. Її площа – 80 га. Давайте визначимо її у квадратних метрах.

                                          80 га = 800000 м2

                                        (Показ ілюстрації)

  • Значна територія Карпатських гір є заповідною. Найбільш відомий – Закарпатський біосферний заповідник. На його території можна зустріти 64 види рослин, занесених до Червоної книги України. ( Перегляд ілюстрованих таблиць). Його площа – 57880 га. Визначте її у кілометрах квадратних.

                                        57880 га = 578 км2 80 га

10.  – Завдяки гірській місцевості та хвойним рослинам у Карпатах дуже чисте повітря. Розв’яжемо задачу № 734 ( В. М. Богданович, Математика, 4 кл.)

                           Розв’язання задачі на дошці

VІ Закріплення вивченого

1.Гра «Впізнай число»

Вчитель показує картку з числом, а учні повинні згадати, що воно означає.

      1600 км ( відстань від Сум до Івано-Франківська )

      2061 м ( висота Говерли )

      300 років ( тривалість життя буку )

      120 см ( висота лілії лісової )

      800000м2 ( площа долини нарцисів )

      57880 га ( площа Закарпатського заповідника )

2. Робота в групах

Кожна група отримує завдання:

І-  Назвати рослинні пояси Карпат;

ІІ- Назвати тварини Карпат;

ІІІ- Назвати птахів Карпат;

ІV- Назвати рослини Карпат;

V- Пояснити, чому природа Карпат потребує захисту.

VІІ Підсумок уроку

 - Що нового ви дізнались на уроці?

- Яку інформацію ви вважаєте найбільш цікавою?

- Яке завдання сподобалось найбільше?

- Чим незвичайний був наш урок?

1

 

doc
Додано
19 лютого
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку