ЦИФРОВЕ ПОКОЛІННЯ: СОЦІАЛІЗАЦІЯ І БЕЗПЕКА

Про матеріал
В даній презентації розглядається ознаки цифрового покоління та їх особливості.Поняття кіберсоціалізації та інтернет-ризики. Види агресії в мережі та можливі показники психологічного неблагополуччя внаслідок зіткнення з онлайн-ризиками.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Лариса Желєзнякова. ЦИФРОВЕ ПОКОЛІННЯ: СОЦІАЛІЗАЦІЯ І БЕЗПЕКА

Номер слайду 2

Y+Z – цифрове покоління. Ніл Хоув, Вільям Штраус, 1991 рік

Номер слайду 3

Цифрові аборигени. Марк Пренскі, 2001 році

Номер слайду 4

ОЗНАКИ ЦИФРОВОГО ПОКОЛІННЯАмериканський дитячий психолог Ш. Постник-Гудвін визначає такі ознаки дітей покоління Z: Нетерплячість (виросли в онлайн-середовищі та звикають до того, що їхні бажання завжди будуть виконані у віртуальній реальності, але щоб зробити це в реальному житті, часто недостатньо просто натиснути на кнопку). Зосередження на короткострокових цілях (у всьому прагнуть отримати негайні результати, як в Інтернеті). Залежність від Інтернету (сидять у соціальних мережах, грають в Інтернет-ігри, постійно розповідають про своє життя в блогах і спілкуються в соціальних мережах)

Номер слайду 5

ОЗНАКИ ЦИФРОВОГО ПОКОЛІННЯФрагментарність образного мислення (не виховані на книгах, а тому максимум, що вони можуть читати, це будь-які статті, найчастіше – міні-новини, формат твітів і статусів у соціальних мережах). Швидко стають дорослими (виросли в епоху економічної кризи; а від них усі очікують тільки одного – бути успішним). Орієнтація на використання (знають, чого хочуть і як це отримати, тому мають у своєму арсеналі десятки аргументів, які використовують, коли просять щось у батьків). Цінують чесність, тому в соціальній мережі відкриті  (багато хто живе у світі фантазій, але деякі пишуть правдиво та чесно, інколи – дуже відкрито, чим шокують старше покоління).

Номер слайду 6

ОЗНАКИ ЦИФРОВОГО ПОКОЛІННЯВіртуальний світ на першому плані (у виборі між особистою зустріччю та спілкуванням у кіберпросторі віддадуть перевагу другому способу). Техніку знають краще, ніж розуміють почуття людей (запитують не у вчителів і батьків, а в Інтернеті, тому збільшується комунікативна відстань дітей від їхніх батьків і переривається ланцюг соціального наслідування, передавання досвіду). Розумні виконавці (легко піддаються впливу).

Номер слайду 7

Два світи сучасного підлітка. Реальний дім. Цифровий дім(он-лайн-світ)

Номер слайду 8

Кіберсоціалізаціячлен-респондент Міжнародної академії наук педагогічної освіти В. Плешаков, 2005 рік. Кіберсоціалізація - це «процес якісних змін структури самосвідомості особистості й мотива-ційно-потребової сфери індивідуума, що відбу-вається під впливом і в результаті використан- ня людиною сучасних інформаційно-комуніка- ційних, цифрових і комп’ютерних технологій у контексті засвоєння і відтворення культури в рамках персональної життєдіяльності»

Номер слайду 9

Цифрова соціалізація. Галина Солдатова. ЦИФРОВА СОЦІАЛІЗАЦІЯ- опосередкований усіма доступними інфокомунікаційними техно-логіями процес оволодіння та набуття люди- ною соціального досвіду, який черпається у он-лайн-контекстах і сприяє формуванню цифро- вої особистістості, як складової реальної особистості

Номер слайду 10

Цифрова соціалізація. Соціалізація здобувача освіти відбувається в двох контекстах: оф-лайн і он-лайн. ЦИФРОВА СОЦІАЛІЗАЦІЯ – частина традиційної соціалізаціїЦИФРОВА СОЦІАЛІЗАЦІЯ– процес становлення особистості, адаптації і ін- теграції в соціальну систему інформаційного суспільства

Номер слайду 11

Зміна механізмів формування особистостіЦифрова соціалізація. Цифрова особистість

Номер слайду 12

Цифрова особистість. Цифрова особистість виникає в результаті постійного оцифровування персо- нальних даних, індивідуальних потреб, діяльності, відносин, біографії, особли-востей та звичок Цифрова ідентифікація особистості – унікальний системний номер, що характеризує особистість і отожнюючий її з самою собою, обліковий запис на ресурсах, акаунти в соціальних мережах, особистий блог тощо. Частина цифрової особистості – підключені до мережі різноманітні гаджети, що належать людині, що стають її продовженням, змінюють та удоскона-люють різноманітні функції особистості. Реальна і цифрова особистість починають зближуватися

Номер слайду 13

Анкетування учнів ліцею, лютий 2020 року

Номер слайду 14

Результати досліджень, які були проведені в ліцеї в лютому 2020 року

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Скільки часу наші учні проводять в мережі ( дні навчання та вихідні дні)

Номер слайду 17

Цифрова особистість в різноманітних онлайн-контекстах. Когнітивні та особистісні зміни, які з'являютьсявнаслідок тривалого занурення дітей в ці контексти, знаходятьяскраве втілення в породжуваних ними феномени: інтернет-залежність, багатозадачність, приватність, фейсбук-депресія,номофобія, селфізм, медіавіруси, інтернет-меми тощо.

Номер слайду 18

Основні напрямки дослідження цифровий соціалізації та цифрової особистості в он-лайн-контекстах

Номер слайду 19

Класифікація інтернет-ризиків{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Контенті Виникають в процесі використання матеріалів, що містять проти- законну, неетичну і шкідливу інформацію - насильство, агресію, еротику і порнографію, нецензурну лексику, пропаганду суіциду, наркотичних речовин тощо. Комунікаційні Пов'язані з міжособистісними відносинами Інтернет-користувачів і включають в себе незаконні контакти (наприклад з метою зустрі-чі), кіберпереслідування, кіберприниження, грумінг тощо. СпоживчіЗловживання правами споживача: ризик придбання товару низької якості, підробок, контрафактної та фальсифікованої продукції, розкрадання грошових коштів зловмисником через онлайн-банкінг. ТехнічніМожливість пошкодження ПЗ, інформації, порушення її конфіден- ційності або злому акаунту, розкрадання паролів і персональної інформації зловмисниками за допомогою шкідливого ПЗІнтернет -залежність. Непереборна тяга до надмірного використання Інтернету. У під- літковому середовищі проявляється у формі захоплення відео- іграми, нав'язливою потребою у спілкуванні в чатах, цілодобовому перегляді фільмів і серіалів в Мережі

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Інтернет-залежністьІнтернет-залежність ( «надмірна захопленість Інтернетом», «Проблемне використання Інтернету») – застосування технологій на шкоду собі і іншим, що породжує конфлікт з іншими сферами життя і викликає переживання втрати контролю.

Номер слайду 22

Ключові симптомиінтернет-залежності

Номер слайду 23

Негативний контент. Як підлітки стикаються з негативним контентом?

Номер слайду 24

Як негативна інформація впливає на підлітків?

Номер слайду 25

Види агресії в Інтернеті

Номер слайду 26

Можливі показники психологічного неблагополуччя внаслідок зіткнення з онлайн-ризиками. Негативні емоційні переживання. Психологічний стрес. Розвиток девіантної поведінки. Деформація морально-етичної поведінки. Деформація емоційно-вольової сфери. Проблеми з формуванням ідентичностіНегативний вплив на психосексуальний розвиток. Соціальна ізоляція

Номер слайду 27

Номер слайду 28

ДЯКУЮ!

pptx
Додано
18 січня 2021
Переглядів
2373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку