Картка опису цифрового ресурсу
1. |
Назва ресурсу |
Використання LEGO на уроках математики в 1 класі НУШ |
2. |
Анотація |
Серія цифрових ресурсів «Використання LEGO на уроках математики в 1 класі НУШ» розроблена для уроків математики в 1 класі. В серії висвітлено матеріали з тем: «Обчислення математичних виразів», «Усний рахунок з LEGO», «Цікаві задачі з LEGO », «Склад числа» |
3. |
Вид ЕОР |
Презентації |
4. |
Автор |
Колісніченко Лілія Василівна |
5. |
Навчальна дисципліна |
Початкова освіта - Математика |
6. |
Клас, розділ, тема |
1 кл. – Використання LEGO на уроках математики в 1 класі НУШ до тем«Обчислення математичних виразів» «Усний рахунок з LEGO». «Дні тижня.» «Цікаві задачі з LEGO ». «Склад числа» |
7. |
Аудиторія |
Учителі, здобувачі освіти |
8. |
Рік видання ресурсу |
2024 |
9. |
Джерело |
ОЗО «Христинівський ліцей» Христинівської районної ради Черкаської області |
10. |
Адреса джерела |
https://naurok.com.ua/prezentaciya-obchislennya-matematichnih-viraziv-za-dopomogoyu-lego-149240.html https://naurok.com.ua/prezentaciya-z-lego-dni-tizhnya-dlya-usnogo-rahunku-114369.html |
11. |
Мова ресурсу |
Українська |
12. |
Ключові слова |
«Обчислення математичних виразів» «Усний рахунок з LEGO». Дні тижня. «Цікаві задачі з LEGO ». «Склад числа»
|
Колекція цифрових ресурсів
Даний цифровий ресурс розроблено згідно програми «Типових освітніх програм для закладів загальної середньої освіти» за новим Державним стандартом початкової освіти та до підручників «Математика», 1 клас.
Даний ресурс розрахований на пояснення матеріалу з тем:
1.Обчислення математичних виразів за допоротою Lego.
2. Усний рахунок з Lego . Дні тижня.
3. Цікаві задачі з використанням Lego.
4. Склад числа.
Метою даної роботи є допомога вчителю в організації і структуруванні уроків, змозі унаочнити заняття у вигляді презентації і при необхідності мати можливість доповнити її своїми елементами.
Даним ЕОР показано практичне впровадження методики компетентнісного навчання «Шість цеглинок» в освітній простір 1 класу НУШ (математична освітня галузь).
Серія цифрових ресурсів стане в нагоді вчителям та учням початкових класів.
«Завдання з використанням кубиків LEGOна уроках математики»
ЛЕГО – одна з найвідоміших і найпоширеніших нині педагогічних систем, яка широко використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання і розвитку дитини.
Перспективність застосування ЛЕГО - технології обумовлюється її високими освітніми можливостями: багатофункціональністю, технічними та естетичними характеристиками, використанням у різних ігрових і навчальних зонах,адже основним видом діяльності школярів є гра. Робота з конструктором ЛЕГО дозволяємолодшим школярам у форміпізнавальноїгридізнатисябагатоважливихідей і розвинутинеобхідні в подальшомужиттінавички. Відбуваєтьсязнайомство з навколишнімсвітом за допомогоюгри та творчості.
На кожному занятті педагог пропонує певну тему, що стосується математики, історії, географії, культури, техніки, містобудування та ін. А діти конструюють на задану тему. Особливості конструктора ЛЕГО, його висока якість дозволяють дітям втілити найрізноманітніші проекти, працюючи за своїм задумом і в своєму темпі, самостійно вирішуючи поставлену задачу, бачити продукт своєї діяльності, конструювати свої простори, в яких можна з задоволенням грати, змінювати і вдосконалювати.
Метою дослідження вважаю необхідність дослідити впливLEGO на створення атмосфери, в якій діти відчувають себе господарями, творцями; встановити, як активізується словниковий запас дитини, розвивається творчість дітей, формуються математичні компетентності ; описати конкретні завдання з використанням LEGO на уроках математики.
Завдання з використанням LEGO:
1.Вчимо дітей рахувати за допомогою LEGO: додавати і віднімати.
Рахуємо або самі деталі LEGO, або точки на них.
Тривалість вправи:1-2хв
Кількість дітей:2
Основні завдання:
1.Запропонуйте взяти із середини столу певну кількість цеглинок і покласти їх навпроти своєї лівої руки. Потім взятиіншу кількість цеглинок і покласти навпроти правої руки.
2.Порахувати загальну кількість цеглинок.
3.Запропонуйте взяти певну кількість цеглинок і з’єднати їх між собою.
4.Запропонуйте забрати певну кількість цеглинок.
1.Яка кількість цеглинок залишилася?
4+3=7 6-2=4
2.Моделювання цифр.
За допомогою цеглин LEGO змоделювати цифру 7.
Тривалість вправи: до 5 хв
Кількість дітей:2
Основні завдання:
1.За допомогою цеглинок змоделюйте(складіть) цифру(на вибір).
2.Назвіть її.
3.Пояснюємо «більше-менше» за допомогою LEGO.
Тривалість вправи: до 5 хв
Кількість дітей:2
Основні завдання:
1.Запропонуйте взяти дві базові цеглини, з’єднатиі покласти навпроти лівої руки.
2.Запропонуйте взяти певну кількість базових цеглин, з’єднати їх і покласти навпроти правої руки.
3.Порівняйте кількість цеглин зліва і справа і зробіть висновок(два менше ніж п’ять).
5
4.Вивчаємо кількісну і порядкову лічбу.
Тривалість вправи: до 5 хв
Кількість дітей:2
Основні завдання:
1.Викладіть на столі певну кількість цеглин.
2.Порахуйте їхню кількість.
3.Викладіть на столі певну кількість різнокольорових цеглин.
4.На якому місці знаходиться маленька помаранчева цеглинка?(рахувати зліва направо; на 5 місці)
5.Математичний диктант
Тривалість вправи: до 5 хв
Кількість дітей:4
Основні завдання:
“Будуємо дім”
Допоможітьбудівельнику збудувати дім:
1.Викладіть для 1поверху4 цеглини.
2.Викладіть для 2поверху на 1 цеглину менше.
3.Викладіть для 3поверху на 1цеглину менше, ніжна другому.
4. Викладіть для 4 поверху на 1цеглину менше, ніжна 36
5.З’єднайте ваші поверхи і утворіть стіну.
6.Порахуйте загальну кількість цеглин.
6.Креслимо геометричні фігури.
Тривалість вправи: до 5 хв
Кількість дітей:4
Основні завдання:
1.Запропонуйте дітям взяти білий аркуш паперу і олівець.
2.Взяти цеглину, покласти її на папір і обвести.
3.Прибрати цеглину і назвати геометричну фігуру(прямокутник, квадрат).
Запитання до дітей:
1.Чи можна за допомогою цеглинок накреслити геометричну фігуру?
2.Де можна використати дану вправу?(при малюванні різних предметів)
7.Вимірювання довжини предметів за допомогою цеглин LEGO.
Виміряти довжину долоні за допомогою великих цеглинок LEGO.(3)
Тривалість вправи:1-2хв
7
Кількість дітей:2
Основні завдання:
1.Запропонуйте дітям покласти ліву або праву долоню на парту.
2.З середини парти взяти почергово ту кількість цеглинок, щоб виміряти свою долоню.
3.Після завершення вправи діти називають кількість використаних цеглинок.
Запитання до дітей:
1.Чи можна за допомогою цеглинок виміряти довжину інших предметів? Яких?
8. - Склади башту з 7 цеглинок.
1.Поясни як утворюється число7.
2.Виклади з конструктора цифру 7.
Висновки
Отже, на основі проведеного дослідження можна зробити висновок, що використання конструкторів LEGOсприяє розвитку образного мислення,уваги,просторової уяви,ментальної(когнітивної) гнучкості,має позитивний вплив на вміння довести розпочату справу до кінця, на вміння контролювати свою діяльність і отримувати якісний результат, що є дуже важливим при навчанні в школі.
Список використанихджерел:
1.Гра по-новому,навчання по-іншому.Методичний посібник/упорядник О.О.Рома-TheLEGOFoundation,2018.-44с.
2.Методичний посібник «Шість цеглинок в освітньому просторі школи»(упорядник Оксана Рома,2018).
3. Програма розвитку конструктивних здібностей у дітей дошкільного віку«ЛЕГО-конструювання».Автор Пеккер Тетяна Володимирівна, керівник дошкільного напряму Технічної студії «Винахідник» Товариства з обмеженою відповідальністю «Пролего».Схвалено до використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України (протокол засідання комісії № 4 від 22. 10. 2010).