Цікаві ігри та завдання з математики
1. «Розшифруй слово».
5 – 3 + 1 = … Б 2 + 3 – 4 = …К 6 – 4 + 2 = …З
6 – 3 + 2 = …А 5 – 2 + 3 = …Р 5 – 4 + 1 = …О
2. « На рибалці»
3. Гра «Редактор»
3.Допоможи лісовим жителям».
Вставити замість зірочки потрібні
математичні дії. Доречно провести цю гру з метою розвитку мислення та
закріплення обчислювальних навичок.
(10 * 4) : 2 = 7 24 * 2 *3 = 36 (12 -2) *3 =30 15 * 40 : 5 = 7
4.«Хто наступний?»
У кожному цифровому ряді знайди закономірність, тобто визнач, за яким правилом змінюються числа в даному ряді. Визнач, яке число повинно бути наступним, продовжити ряд, згідно з цим правилом. Запиши це число замість крапки.
1,2,3…. 9,8,7…… 1,2,1…. 4,4, 3,4….
5.Математичний диктант. Гра «Сніжки».
Вчитель кидає сніжок ,на якому написаний приклад. Учень дає відповідь.
48*1000 54*10
20*30 800*900
400*20 25*40
50*40 50*200
15*20 22*30
12*300 700*80
60*40 80*400
150*20 60*60
210*300 53*100
6. Кругові приклади «Тропічний урожай»
10. Гра «Назви сусідів»
Учасники стають у коло , в центрі якого – ведучий з м'ячем. Він кидає м'яч кожному учневі і називає число у межах вивчених. Той , хто піймав м'яч ,повинен називати « сусідів» названого числа . Числа можна називати у довільному порядку, повторюючи їх . Той хто не правильно назвав «сусідів» , вибуває з гри.
Ведучий : 5,7,9,2.
Гравець : 4,6 ; 6,8; 8,10;1,3.
11. Гра «Промовчу».
Проводиться на етапі закріплення таблиці множення.
Правила гри: учні рахують від 1 до 40 по одному. Замість чисел, що діляться, наприклад, на 2, закривають долонею рот і сидять мовчки.
12 Гра «Дятел»
Проводиться під час закріплення знань нумерації чисел в межах 20. Правила гри: на дошці таблиця із зображенням розрядів десятків і одиниць. Вчитель стукає олівцем по столу в розряді десятків, а потім стукає в розряді одиниць. Учні називають утворене число. Далі замість учителя виходить один з учнів.
13. Ребуси
14. Гра «Розкодуй слова».
Робота в групі. Завдання: обчислити приклади і розкодувати слова.
1 гр. 28*60 87*400 345*600 4107*90
2 гр. 25*300 69*400 236*500 5203*70
3гр. 144*20 345*600 916*300
4гр. 236*500 619*40 111*50 25*300
5гр. 222*40 619*40 144*20 916*300
С – 1680 З – 7500 Л – 2880
Г – 369630 М – 118000 І – 207000
А – 364210 Н – 348000 Д - 2748000
И – 27600 Р – 5550 Х – 8880 О – 24760
15. Гра « Збери горіхи для білочки»
16. Гра «Живі приклади»
Зміст гри: до дошки виходять чотири учні. Кожному видається карточка або з цифрами, або з арифметичними знаками. Учні повинні, тримаючи карточки в руках, стати так, щоб вийшов арифметичний приклад. Знак віднімання або ділення ускладнює завдання, оскільки учні повинні думати над тим, як їм стати, аби ці дії можливо було виконати. Учні класу вирішують приклад, і той, хто швидше за всіх це зробить ,виходить до дошки і стає з відповіддю після знаку рівності. Інші перевіряють.
17 .Гра «Футбол»
Клас ділиться на дві команди. Учень першої команди називає довільний приклад і вказує на учня з іншої команди, який буде відповідати. Якщо відповідь правильна, гра продовжується в зворотному напрямку. Якщо ж учень з іншої команди не впорався з прикладом, то зараховується цій команді «гол». Виграє команда, в якої менше «голів».
18. Гра «Забий гол»
У ворота, які прикріплюються на дошці, вчитель ставить «м'яч» з числом. Діти по черзі називають будь-який приклад результатом якого є даний м'яч. Виграє учень, який найбільше назвав пригладив.
19. Гра «Кращий обчислювач»
Учні розділяються на 2 команди. У кожної команди є кубик, на гранях якого написано число. Гравець однієї з команд кидає кубик і, називаючи число, яке йому випало, швидко додає до суми попередніх, і оголошує результат. Виграє команда, яка першою набере визначену для виграшу кількість очок. Якщо один гравець помилиться в обчисленні, усі бали з команди знімаються. Гра може бути індивідуальною. Тоді в ній беруть участь два, три і більше учнів.