Підготувала вчитель
початкових класів
Лисичанської ЗОШ І-ІІ ступенів № 18
Крив’якіна Наталія Іванівна
2020 рік
Тема. Закріплення вивчених способів додавання і віднімання
в межах 100.
Розв’язування задач.
Мета: формування предметних компетентностей: удосконалювати знання учнів з теми «Додавання і віднімання двоцифрових чисел»; навчати дітей застосовувати знання під час розв’язування задач та математичних виразів; вдосконалювати вміння обчислювати периметр чотирикутника; розвивати критичне мислення; формування ключових компетентностей.
Уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес.
Комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням термінів;
Соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату.
Здоров’язберігаючі
.
Тип уроку: удосконалення та застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання: ноутбук, проектор, презентація до уроку, картки з прикладами для усного рахунку, цеглинки ЛЕГО, «Чобіток засвоєння», математичні кубики Блума, сніжинки, ілюстрації.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
- Діти, до нас на урок завітали гості , привітайтеся, будь ласка.( Діти повертаються до присутніх і вітаються.)
Добрий день вам , люди добрі,
Раді всі вітати вас,
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
Станьте рівно, підтягніться,
Один одному всміхніться.
На урок старанність не забули взяти?
Сідайте рівненько, почнемо працювати.
Нагадаю, що у нас сьогодні працює 4 групи
Сніжинки, Крижинки, Зірочки, Краплинки.
А урок у нас з вами незвичайний .
- Тому, на уроці вам необхідно
(слайд №2):
Міркувати — швидко!
Відповідати — правильно!
Рахувати— точно!
Писати — гарно!
Відкрийте зошити, запишіть число, класна робота.
ІІ Мотивація знань
Про яку пору року йдеться мова.
( слайд 3)
А серед сніжинок, які вкрили дошку, знайдіть дату їх святкування.
2. СПІВВІДНОШЕННЯ ДАТИ ТА НАЗВИ СВЯТА
1 січняНовий рік
13 січня Свято Меланки
7 січня Різдво Хрестове
15 лютого Стрітення
6 січня Святвечір
19 січня
…… ………………..
Погляньте, ціла купа сніжинок закрила ще свято. А , яке – ви дізнаєтесь, коли розташуєте подані числа в порядку зростання.
3.Робота в парах
Перевірка
1 6 7 13 14 15 19
М И К О Л А Й
Слайд №4
ІІ Актуалізація знань
1.Каліграфічна хвилинка
Слайд 5
Алгоритм
Під час письма сидимо рівненько і правильно тримаємо зошит, ручку.
А що ви знаєте про свято Миколая?
( слайд 6)
2.Повідомлення теми та мети.
– Сьогодні ми будемо закріплювати вміння додавати й віднімати числа в межах 100. Розв’язувати задачі. А ще, математичні завдання, допоможуть нам відшукати нову, цікаву інформацію про Святого Миколая.
3. Мозковий штурм (кубик Блума)
За гарну роботу отримаєте інформацію.
Слайд 7
То ж : «Зробимо доріжку, до свого поріжка»
4.Усний рахунок «Шість цеглинок»
Слайд 8
Приготуйте, будь ласка, свої цеглинки. Ось шифр, за допомогою якого, розв’язуючи приклади, ви зробите свою доріжку .
Шифр
червона |
оранжева |
жовта |
зелена |
блакитна |
синя |
25 |
52 |
42 |
35 |
50 |
63 |
З ч ж б о с
-Які чудові у вас доріжки. Перевіримо, чи всі їх виклали правильно.
Слайд 9
Декілька дітей розказують, яка є у них доріжка за формою (ламана, пряма тощо)
5.Геометричний матеріал.
Чи знаєте ви, що кожні три дні помічники святого Миколая забирають з пошти близько двох сотень листів, а за рік до його резиденції приходять тисячі і тисячі побажань.
А хто допомагає Святому Миколаю розбирати листи ми дізнаємось , коли знайдемо периметр конверта.
Група «Сніжинки» – Називає, що таке периметр?
Група «Краплинки» - Як знайти периметр?
Група «Зірочки» - озвучують довжину сторін ( 12, 8 см)
Група «Крижинки» - коментує розв’язання
Р= 12+12+8+8= 40 см
Слайд 10
Часто Миколая супроводжують білокрилі янголята, а недалечко крутяться й чортики, котрі переконують Святого, що діти були нечемні, тому не заслуговують на гостинці.
Свято – це радість, пісні, веселі ігри і я пропоную вам пограти
6.Розв’язання прикладів
У мене - чарівна торбинка. Під музику ви будете передавати її один одному , той, на кому музика закінчила грати, розв’язує приклад.
Молодці гарно попрацювали і здобули нову інформацію.
Слайд 11
А тепер час перепочити і заспівати пісеньку
Фізкультхвилинка
Поки ми відпочивали до нас завітав гість, а хто він відгадайте загадку.
Ой, великий упертюх
Сей сіренький клаповух.
Кличе «І-я» до ясел,
Називається…
Віслюк привіз цілий візочок різних продуктів і пропонує вам розв’язати задачу.
А) Читання задачі вчителем
Для приготування печива купили борошно, мед, масло.
Борошно коштує – 10 грн. , мед – 25 грн, масло 45грн.
Скільки всього заплатили за продукти?
Б) Аналіз умови
- Які продукти купили?
- Якими грошовими одиницями користувалися?
- Скільки коштує борошно?
- Скільки коштує мед?
- Чи відомо, скільки коштує масло ?
- Прочитайте питання задачі? Так що треба знайти?
- Якою дією знаходимо скільки всього?
- Розв’яжіть задачу виразом.
В) Диференційна робота
Отримали нову цікаву інформацію
Слайд 10
Мало хто звертає увагу, що у святого був надійний помічник – віслючок. Він завжди подорожував із вірною тваринкою . Доречі в країнах Європи досі зберігалася цікава традиція : залишати поруч із ліжком чи чобітком декілька морквинок для віслюка Миколая.
8. Робота в групах
Віслючок на візочку привіз цілу купу продуктів для печива і пропонує кожній групі створити своє печиво ,потім презентувати свою роботу.
Показ створеного печива.
Презентація робіт
ІІ Підсумок уроку.
«Чобіток засвоєння». Учні прикріплюють на чарівний чобіток сніжинки : позитивні з «посмішкою»– все зрозуміло, «похмурі» – дещо не зрозуміло.
– Я вітаю вас з наступаючим святом. А ви можете також бути чарівниками. Для цього не обов’язково вам дарувати подарунки, можна просто допомоги близьким людям : комусь словом, а комусь і ділом.
– Ви розумники – впоралися з усіма завданнями, працювали дружно і старанно. За це Святий Миколай приготував для вас маленькі подарунки, адже свято ще попереду. І ваші найбільші подарунки ви отримаєте коли? (19 грудня).