"Цікаві вправи для занять з природи"

Про матеріал

Цікаві вправи для занять з природи. Дидактичні ігри спрямовані на вирішення конкретних завдань навчання і виховання. Вони мають свою структуру: ігровий задум, мету, ігрове завдання, ігрові дії.

Перегляд файлу

Цікаві вправи для занять з природи

Етюд «Я— сонечко»

      Ви читаєте текст, а діти відтворюють пантомімою текст і повторюють разом: «Я — маленьке сонечко. Я подібне до жовтої кулі. В мені багато тепла і світла. Я дарую своє тепло всім на землі: лісам, полям, річкам, людям. Я перетворююсь на маленький сонячний промінчик і весело стрибаю, як сонячний зайчик».

 

Етюд «Я—хмарка»

      Ви читаєте текст, а діти повторюють його вголос і супроводжують пантомімою: «Я — велика, темна, пухнаста, легка. Мені радісно бути хмаркою я вільно пливу у синьому небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я піднімаю вгору очі і наповнююся світлом. Я стаю добрішою,

красивішою. Я відчуваю в собі дощ. Я можу подарувати свій дощ землі. Я видихаю дощ і прозорими крапельками падаю на землю».

 

Етюд «Я— листочок»

       «Я — маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю. Як хорошее кружляти над землею! А коли я втомлююся — спущуся на неї відпочити...»

 

      Перегляд відеофільму про живу природу (10 хв). Обговорення у колі, що рення у колі, що найбільше сподобалося у фільмі.

 

Арт - терапевтична техніка «Земля вода»

     Підготуйте аркуш паперу (A4). Поділіть простір паперу на 2 ділянки за допомогою дуги. Особливістю завдання «Земля — вода» є те, що розміщення екосфер відносно дуги залишається на вибір кожної дитини, тобто «Земля» може бути і у верхній частині паперу, і у нижній.

       Підготуйте 8 кольорів фарб або 8 фломастерів: сірий, темно-синій, зелений, жовтогарячий, жовтий, фіолетовий, коричневий, чорний. Виберіть спочатку ті кольори, якими ви замалюєте екосферу «Земля», а потім з решти виберіть кольори для екосфери «Вода». Замалюйте екосфери.

      По закінченні малювання спробуйте пояснити, що для вас означає кожен колір і чому ви обрали таке розміщення екосфер.

 

Мозковий штурм

     Ви запитуєте в дітей, що таке природа. Слово природа пишете на дошці. Всі відповіді дітей записуєте на дошці поряд з центральними словами.

 Узагальнюєте всі відповіді, говорячи, що всі вони правильні.

 

Завдання «Я—рослина»

      Заплющте очі і уявіть себе рослиною. Намалюйте цю рослину. А тепер розкажіть, що спільного у вас і цієї рослини. Опишіть цю рослину. Кожна дитина розповідає про себе.

 

Завдання «Я— тварина»

     Заплющте очі і уявіть себе твариною. Намалюйте цю тварину. А тепер розкажіть, що спільного у вас і цієї твариною. Опишіть цю рослину. Кожна дитина розповідає про себе.

 

 

Екологічна гра «Павутинка»

      Інструкція: дітям прикріплюють малюнки з назвами: липа, сонце, повітря, білочка, горішки ліщини, комаха, лелека, людина. Діти стають у коло, 1 (липа) — тримає клубок ниток та каже:

 

  «Я липа, мені потрібне сонце» (передає сонцю клубок).

 

— «Я сонце, сонце нагріває повітря» (передає повітрю)...

 

— «Повітрям дихає білочка».

 

— «Білочка їсть горішки ліщини».

 

— «На ліщині живуть комахи».

 

— «Комах поїдають лелеки».

 

— «Лелеки приносять весняне сонечко людині».

 

— «Людям потрібне сонце».

 

(Так зав'язується павутинка.)

 

Вправа «Мозковий штурм»

 

— Що трапиться, якщо:

 

... менше тепла і світла надходитиме від сонця;

 

... всіх комах знищать за допомогою отрутохімікатів;

 

... знищать жаб.

 

Обговорення:

 

— Чи сподобалось вам, як вас з'єднувала павутинка?

 

-    Ви відчули потребу один в одному?

 

Розминка-гра «30 секунд»

     Кожній дитині дається 30 секунд, протягом яких вона може сказати все, що захоче. Основне завдання вправи: навчити уважно слухати один одного, не перебиваючи того, хто говорить.

 

Гра «Асоціації»

      Ви пропонуєте слово - стимул і демонструєте його наочний зразок. Наприклад, слова: дерево, море, річка, ліс, повітря, людина, повінь і т.д.

Називаючи слово «дерево» — показуєте його на малюнку, малюєте на дошці, чи демонструєте на відеоматеріалі і просите дітей по черзі говорити все, що спаде на думку, доки вона дивиться на дерево.

 

 

 

BD21315_

 

 

Етюд «Квітка»

Всі діти присідають на носочки, опускають голови і уявляють себе насінинкою, з якої може вирости квітка. Отож, дітки уважно слухають та імітують пантомімою всі слова.

«Теплий промінчик упав на землю й зігрів у ній зернятко. З насіннячка виріс паросток. А з паростка виросла чудова квітка. Ніжиться квітка на сонці, підставляє теплу і світлу кожну свою пелюстку, повертаючи свою голівку слідом за сонцем».

 

Гра «4 стихії»

Чотири стихії — це земля, вода, повітря, вогонь. Землю ми будемопоказувати так: присідаємо, опускаємо руки вниз і торкаємося підлоги(землі). Воду ми будемо показувати так: простягаємо руки вперед і плавно їх опускаємо і піднімаємо перед собою. Повітря ми будемо показувати так: виконуємо кругові рухи руками перед собою.

Хід гри:

Ви називаєте одну із стихій, а всі інші показують цю стихію руками.

Кожен з дітей може бути в ролі ведучого.

Перегляд фільму про живу природу (10 хв). Обговорення того, що найбільше сподобалося.

 

Арт - терапевтична техніка «Фарби природи»

      На аркуші паперу дітям пропонується відтворити всі кольори, які вони бачили в природі, і розмістити їх в будь-якому порядку (використовувати бажано не олівці і фломастери, а фарби і пензлик).

Після малювання кожна дитина розповідає про свій малюнок.

 

 

 

BD21315_

 

doc
Пов’язані теми
Природничі науки, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 серпня 2018
Переглядів
2095
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку