Цикл уроків з гімнастики

Про матеріал
Цикл уроків з гімнастики Теми: 1. Акробатичні вправи. Опорний стрибок через козла. 2. Техніка виконання вправ на брусах та поперечині. 3. Вправи на поперечині, канаті та колоді. 4. Вправи на гнучкість, «човниковий» біг 4х9 м. 5. Довгий перекид уперед; лазіння по канату; акробатичні вправи.
Перегляд файлу

Цикл уроків

з гімнастики

для учнів 6-х класів

 

 

Теми:

 

  1. Акробатичні вправи. Опорний стрибок через козла.
  2. Техніка виконання вправ на брусах та поперечині.
  3. Вправи на поперечині, канаті та колоді.
  4. Вправи на гнучкість, «човниковий» біг 4х9 м.
  5. Довгий перекид уперед; лазіння по канату; акробатичні вправи.

 


План-конспект уроку №1

з фізичної культури

для учнів 6-х класів

 

Дата проведення –

місце проведення – зал,

інвентар – мати, бруси, перекладина, колода, колода, канат.

 

Тема: акробатичні вправи. Опорний стрибок через козла.

Мета: сприяти розвитку гнучкості, спритності.

Завдання уроку:

  1. Вчити перешикуванню з однієї шеренги у дві.
  2. Закріпити техніку виконання акробатичних вправ: перекиди уперед, назад; берізка, міст, жабка.
  3. Виконувати тренувальні гімнастичні вправи в групах.
  4. Сприяти розвитку спритності та силових якостей учнів.

 

 

№ п/п

 

зміст навчального матеріалу

дозу-вання

організаційно-

методичні

вказівки

 

 

1

 

2

 

3

 

 

 

 

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

8

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

5

 

6

 

 

І Підготовча частина 10-12хв

Шикування у

шеренгу. Повідомлення завдань уроку.

Ознайомлення учнів з правилами ТБ під час занять гімнастичними вправами.

Повороти на місці.

Ходьба:

- на носках, руки за головою;

- на п’ятах, руки за спиною;

- на внутрішній і зовнішній стороні стопи, руки на поясі;

- навприсядки, руки на колінах.

Біг:

-з високим підніманням стегна;

- із закиданням гомілок назад;

- рівномірний із переходом на ходьбу.

Вправи на відновлення дихання.

Перешикування в колону по чотири (поворотом наліво).

Комплекс загально-розвивальних вправ на місці:

а) в. п. – о. с.; 1-2 – ліва нога назад на носок, руки вгору; 3-4 – те ж саме, права нога назад;

б) в .п. – ноги нарізно, руки на поясі; 1-3 – ліва рука за голову, три пружні нахили праворуч, 4 – в. п.; 5-8 – те ж саме з нахилом ліворуч;

в) в. п. – ноги нарізно, руки перед грудьми; 1-3 – права рука вбік, три пружні повороти тулуба праворуч, 4 – в. п.; 5-8 – те ж саме ліворуч;

г) в. п. – о. с.; 1 – упор сидячи; 2 – упор стоячи; 3 – упор сидячи; 4 – в. п.;

д) в. п. – ноги нарізно, руки на поясі; 1 – ліва нога вперед, оплеск під нею; 2 – в. п.; 3-4 – те ж саме, права нога вперед;

е) в. п. – ноги нарізно, руки на поясі; 1 – присісти на лівій нозі, праву на носок, руки вперед; 2 – в. п.; 3 – те ж саме на правій нозі;

є) в. п. – о. с., руки на поясі; 1 – стрибок у стійку «ноги нарізно»; 2 – в. п.;

ж) ходьба на місці.

Перешикування з колони по чотири в колону по одному.

 

ІІ Основна частина

25-30 хв

 

Перешикування з однієї шеренги у дві:

- розрахунок групи по два;

- перешикування по частинах другими номерами: «Другі номери, кроком лівою ногою назад – роби РАЗ! Кроком правою ногою вбік – роби ДВА! Приставити ліву ногу – роби ТРИ»!

Розподіл по відділеннях.

Перехід до першого виду занять.

І відділення – акробатика.

Перекид уперед:

а) упор присівши – встати;

б) лежачи на спині – групування;

в) лежачи на спині у групуванні – качалочка;

г) з упору присівши – перекат назад у групуванні – перекатом уперед упор присівши;

д) перекид уперед (з допомогою);

е) перекид уперед (без допомоги).

Перекид назад:

а) лягти на спину, поставити руки біля плечей і голови, підняти ноги і доторкнутися ногами за головою

б) перекид назад (з допомогою);

в) перекид назад з упору присівши на гімнастичну лінійку; 

г) перекид назад.

Стійка на лопатках:

а) сидячи поставити руки на поперек, долоні до спини;

б) стійка на лопатках із зігнутими ногами з опорою руками;

в) стійка на лопатках із положення сидячи

г) із упору присівши перекат назад у стійку на лопатках – перекатом уперед, упор присівши.

Жабка:

а) в упорі лежачи на стегнах зігнути ноги назад – «жабка».

Міст:

а) із положення лежачи на спині – «міст»;

б) міст із положення стоячи (з допомогою).

Акробатична комбінація (поєднання акробатичних елементів).

ІІ відділення – канат:

а) захват каната ногами, вставання на канат, приїзди і вставання стоячи на канаті;

б) виси на канаті і піднімання ніг якомога вище;

в)вис на канаті і захват його ногами;

г) стрибок у вис на зігнутих руках і захват каната ногами;

д) підтягування з вису на канаті і захват ногами, перехват руками (другий прийом).

ІІІ відділення – опорні стрибки;

а) через низького коня, зігнувши ноги (хлопці);

б) через низького козла з настрибуванням в упор присівши зіскоком вигнувшись (дівчата).

ІV відділення – підтягування;

а) у висі на високій перекладині (хлопці);

б) на низькій перекладині (дівчата).

V відділення – прес;

 піднімання тулуба з положення лежачи, ноги зігнуті в колінах , пальці рук з’єднані над головою.

ІV відділення – виси й упори на брусах.

Хлопці:

а) 3 стрибки наскок в упор;

б) мах уперед, мах назад. Махом уперед сід ноги нарізно з сіду на стегні зіскок з поворотом.

Дівчата: пересування у висі лежачи на похилій лаві.

Відділення міняють місця занять по колу.

Прибирання приладів.

Вправи на відновлення дихання.

 

 

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

4-5 разів

 

 

по 30м

 

 

 

 

 

 

 

 

по 1 діагоналі

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 вправи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

5-6 разів

 

 

 

 

 

15-20

разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 хв

1-2 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-4 рази

 

 

 

 

 

 

2-4 рази

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

 

2-3- рази

 

 

 

 

2 рази

 

 

 

 

по 2-3

рази всі

вправи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7-8

разів

 

12 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

за 30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

 

2-3 рази

 

 

 

 

2 хв

 

2-3 вправи

 

 

 

 

Провести короткий інструктаж.

 

Звернути увагу на поставу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за диханням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вагу тіла зберігати на опорній нозі.

 

 

Нахили виконувати енергійно, збільшуючи амплітуду.

 

З місця не сходити, ноги не згинати, не нахилятися

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ноги тримати прямими, оплеск робити енергійно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Команди: «По

два розподілись!», а потім «У дві шеренги шикуйся!», потім «В одну шеренгу шикуйся!»

 

 

 

 

 

 

 

 

Формувати з урахуванням фіз. підготовки учнів.

 

 

 

 

 

Виконати фронтальним методом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути увагу на постановку рук

 

 

 

 

 

 

Не ставати на коліна

 

 

 

 

Звернути увагу на правильність постановки рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за постановкою

рук.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спускатися слід почерговим перехопленням рук і за допомогою ніг.

Звернути увагу на страховку.

 

 

 

 

 

 

 

 

Підборіддя тримати вище за перекладину

 

 

 

 

 

 

Відштовху-

вання від мати ліктями забороняється

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стояти на страховці

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

3

4

ІІІ Заключна частина  3-5хв

Шикування в шеренгу.

Підсумки уроку.

Завдання додому.

Оцінювання учнів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


План-конспект уроку №2

з фізичної культури

для учнів 6-х класів

Дата проведення –

місце проведення – зал,

інвентар –мати, бруси,

перекладина, канати,

гімнастичні палиці.

Тема: техніка виконання вправ на брусах та поперечині.

Мета: сприяти фізичному розвитку учнів засобами гімнастики.

Завдання уроку

  1. Вчити правильно виконувати перехід через гімнастичного козла: дівчата – ноги нарізно, хлопці – зігнувши ноги.
  2. Удосконалювати  техніку раніше вивченої акробатичної комбінації.
  3. Закріпити техніку виконання вправ на паралельних брусах: хлопці – махи в упорі, дівчата – розмахування у висі на верхній жердині.
  4. Сприяти розвитку координації рухів учнів.

 

№ п/п

зміст навчального матеріалу

дозу-

вання

органі-

заційно

методичні

вказівки

 

 

 

1

 

 

 

2

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

5

 

6

 

7

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

10

 

11

12

І Підготовча частина

10-12 хв

 

Шикування. Рапорт. Привітання. Повідомлення завдань уроку. Визначення ЧСС

Стройові вправи на місці.

Ходьба:

- звичайна;

- на носках;

- на п’ятках;

- з високим підніманням стегон.

Біг та його різновиди:

- приставними кроками;

- схресним кроком;

- спиною вперед.

Вправи на відновлення дихання.

Отримання гімнастичних палиць.

Перешикування в колону по чотири поворотом наліво.

Вправи з гімнастичною палицею:

а) в. п. – стійка ноги разом, палиця вгору. 1-2 – палиця вгору, праву ногу назад на носок, потягнутися – вдих; 3-4 – в. п. – видих.

б) в. п. – стійка ноги нарізно, палиця вниз. 1-2 – нахил уперед,палицю на підлогу – вдих; 3-4 – в. п. –видих.

в) в. п. – стійка ноги нарізно, ступні паралельно, палиця внизу. 1-2 – повний присід, палицю вперед, 3-4 – в. п.

г) в. п. – стійка ноги разом, палиця горизонтально

за спиною під ліктями. 1 – випад лівою ногою вбік і нахил вправо; 2 – відш-

товхуючись лівою ногою, повернутись у в. п.; 3-4 – те саме в другий бік

д) в. п. – стійка ноги нарізно, палиця за головою на плечах. 1 – поворот тулуба вправо; 2 – в. п.; 3-4 – те саме в другий бік.

е) в. п. – основна стійка, палиця вертикально спереду. 1 – широкий вільний крок правою ногою вбік; 2 – приставити ногу;

 3-4 – те саме лівою ногою.

є) в. п. – лежачи на спині, палиця внизу, хват на ширині плечей; 1-2 – згинаючи ліву ногу вперед, просунути її над палицею і випрямити вгору;

 3-4 – в. п. те саме правою ногою.

ж) в. п. – стійка ноги на-

різно, палиця внизу ззаду, хват трохи ширше

плечей. 1-2 – нахил уперед прогнувшись, палицю високо назад – видих; 3-4 – в. п. – вдих.

з) в. п. – основна стійка, руки на поясі, палиця на підлозі збоку. Стрибки через палицю.

и) ходьба на місці.

Перешикування в колону по одному.

Замір ЧСС.

Вправи на відновлення дихання.

Розподіл по відділеннях. Перехід до першого виду занять.

 

 

 

3 хв

 

 

 

3-4

пово-

роти

одне

коло

 

одна діаго-

наль

по діаго-

налі

2-3

впр.

 

 

 

 

 

 

 

8-10

разів

 

 

 

 

 

8-10

разів

 

 

 

8-10

разів

 

 

 

 

 

 

5-6

разів

 

 

 

 

 

8-10

разів

 

 

 

 

 

 

 

10 -12

разів

 

 

 

 

 

 

6-8

разів

 

5-7

Разів

 

15-20

стриб-

ків

За 15с

2-3

впр.

4 від-

ділен.

 

 

 

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

 

 

 

Стегна піднімати до прямого кута

 

Стежити за диханням

 

 

 

 

 

 

 

Стежити за диханням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спина рівна

 

 

 

 

 

 

Кроки

виконую-

ться

неширокі

 

 

 

Спину не

згинати

 

 

 

 

Кроки

неширокі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити

за правиль-

ністю

викона-

ння

пульс

130-140

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13

 

14

15

16

ІІ Основна частина 25-30 хв

І відділення – опорний стрибок через козла; хлопці – зігнувши ноги, дівчата – ноги нарізно.

а) підвідні вправи:

- виконати розбіг з 5 кроків;

- виконати розбіг з наступним настрибува-

нням на місток двома ногами; 

- виконати розбіг з наступним відштовху-

ванням від містка;

- відштовхування від містка ноги нарізно, але не перестрибувати його

б) стрибок через козла ноги нарізно – дівчата, зігнувши ноги – хлопці.

ІІ відділення – акробатика.

Перекид уперед та назад:

- сід на п’ятках – нахил уперед;

- групування у присіді;

- сід у групуванні – перекат назад, повернення у в. п.;

- широка стійка ноги нарізно – перекат уперед у сід, ноги нарізно;

- те саме, але в сід у гру-

пуванні;

- те саме, але в упорі присівши;

- упор присівши – перекид вперед;

- сід на гімнастичному містку спиною до похилої

поверхні – перекид назад;

- упор присівши – перекид

назад з допомогою;

- перекид назад самостійно.

ІІІ відділення – на брусах:

а) хлопці – махи в упорі на паралельних брусах;

- в упорі маятникоподіб-

ні рухи тілом;

- в упорі махом уперед сід, ноги нарізно;

б) дівчата – розмахува-

ння у висі на верхній жердині;

- розмахування вигинами

у висі на верхній жердині (з допомогою).

ІV відділення – лазіння по канату в три прийоми:

- імітація лазіння стоячи на підлозі;

- те саме на гімнастичній

стінці;

- імітація захвату канату ногами в положенні сидячи;

- те саме з захватом канату ногами та руками;

- лазіння по канату.

Відділення міняються

місцями по колу.

Прибирання приладів.

Перешикування в одну колону.

Вправи на відновлення дихання.

 

 

 

 

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

2-3

рази

 

 

2-3

рази

 

 

 

 

2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

2-3

рази

 

2-3

рази

 

2-3

рази

2-3

рази

 

2 хв

 

 

 

 

 

Стежити

за

технікою

безпеки

під час

виконан-

ня вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спина

кругла

 

 

 

 

 

 

Стежити

за

технікою

виконан-

ня вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ноги і

тулуб

рівні

 

 

 

 

 

 

Стежити

за прави-

льністю

захвату

каната

 

 

1

2

3

4

5

ІІІ Заключна частина 

3-5хв

Шикування в шеренгу.

Підсумок уроку.

Виставлення оцінок.

Домашнє завдання.

Організований вихід із спортивного залу.

 

 

 

Підняття в сід за 30с


План-конспект уроку №3

з фізичної культури

для учнів 6-х класів

 

Дата проведення –           

місце проведення – зал,

інвентар – мати, бруси,

поперечина, скакалки,

канати, гімнастична

колода.

 

Тема: вправи на поперечині, канаті та колоді.

Мета: виховання бережливого відношення до свого здоров’я.

 

Завдання уроку

  1. Закріпити техніку виконання раніше вивчених вправ на низькій поперечині.
  2. Удосконалювати  техніку залікової акробатичної комбінації.
  3. Повторити техніку виконання вправ на канаті та гімнастичній колоді.
  4. Формувати стрибучість у вправах зі

скакалкою.

 

№ п/п

 

зміст навчального матеріалу

 

дозу-

вання

органі-

заційно

методичні

вказівки

 

 

 

1

 

 

 

2

3

 

4

 

 

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

І Підготовча частина 

10 -12 хв

 

Організований вхід до залу. Рапорт. Повідомлення

завдань уроку. Вимірювання ЧСС.

Правила техніки безпеки на уроках з гімнастика

Стройові вправи:

- повороти на місці та в русі.

Різновиди ходьби:

- звичайна;

- на п’ятках;

- на носках;

- на зовнішньому і внутрішньому боці ступні.

Різновиди бігу:

- звичайний біг;

- біг спиною уперед;

- біг правим і лівим боком уперед;

- біг із закиданням гомілок назад;

- біг з високим підніманням колін;

- біг з прискоренням за сигналом.

Вправи на відновлення дихання.

Замір ЧСС.

Загальнорозвивальні вправи:

а) в. п. – основна стійка. 1 – руки в сторони; 2 – руки за голову, піднятись на носки, потягнутись; 3 – руки в сторони, опуститися на всю ступню; 4 – в. п.

б) в. п. – стійка ноги разом, руки зігнуті за спиною. 1 – нахил вправо, ліву ногу в сторону; 2 – в. п.; 3-4 – те саме в другий бік.

в) в. п. – ноги нарізно, руки на поясі. 1- руки в сторони, повернути тулуб вправо; 2 – в. п.; 3- руки в сторони, повернути тулуб вліво; 4 – в. п.

г) в. п. – основна стійка. 1 – упор присівши; 2 – випрямляючи ноги, упор стоячи зігнувшись; 3 – випрямитись, руки до плечей; 4 – в. п.

д) в. п. – основна стійка. 1 – мах правою ногою вбік, руки в сторони; 2 – випад правою ногою, руки вгору; 3 – відштовхуючись правою ногою, стійка на лівій, руки в сторони; 4 – приставити праву ногу, руки вниз.

е) в. п. – стійка ноги нарізно, руки вгору – назовні. Колові рухи руками вперед і назад, змінюючи напрям рухів після кожних чотирьох кіл.

є) в. п. – основна стійка. 1- присісти, руки вперед; 2 – встати, руки вниз.

ж) в. п. – основна стійка, ноги нарізно, руки на поясі. 1 – 4 – нахилитись уперед і коловий рух тулуба вліво. Те саме вправо.

з) в. п. – основна стійка. 1 – упор присівши; 2 – поштовхом ніг упор лежачи; 3 – поштовхом ніг упор присівши; 4 – в. п.

и) ходьба на місці з енергійними рухами рук і глибоким диханням.

 

Перехід до першого місця занять.

 

 

 

3хв

 

 

 

 За 10с

 

 

2 впр.

 

 

По 20м

 

 

 

 

Біг по

одній

діаго-

налі

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2-3

впр.

За 10с

 

 

7-9

разів

 

 

 

 

 

6-8

разів

 

 

 

 

6-8

разів

 

 

 

 

8-10

разів

 

 

 

 

8-10 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4

Цикли

 

10-12

разів

 

4-6

разів

 

 

 

 

5-7

разів

 

20с

 

 

 

Перевіри-

ти готов-

ність

учнів до

занять.

 

 

 

 

Клас

рухається

в колону

по одному, спину тримати рівно.

У повіль-

ному

темпі.

Перший

сигнал –

приско-

рення,

другий –

повіль-

ний біг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Спину

тримати

рівно

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ногу не згинати.

 

 

 

 

Руки прямі.

 

 

 

 

 

Не нахи-

лятись.

 

 

 

 

по фіз.

підготов-

леності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11

 

12

13

ІІ Основна частина

25-30 хв

І відділення -   акробатика. Залікова комбінація (хлопці, дівчата):

- перекид уперед і назад; стійка на лопатках; міст; упор присівши; перекид назад; упор стоячи ноги нарізно; основна стійка.

ІІ відділення - вправи на низькій перекладині.

Хлопці:

- поштовхом однієї і махом другої підйом переворотом в упор;

- поштовхом двома ногами;

- зіскок махом назад;

- зіскок махом назад з поворотом на 90 градусів.

Дівчата – підтягування у висі лежачи.

ІІІ відділення – лазіння по канату в 3 прийоми:

- захват канату руками;

- виси на канаті і піднімання ніг якомога вище;

- захват канату ногами;

- стрибок у вис на зігнутих руках, захват канату ногами;

- підтягування з вису на канаті і захват ногами, перехват руками.

ІV відділення – вправи на гімнастичній колоді:

-ходьба по колоді стійка на носках, руки на поясі; 2-3 кроки на носках; поворот кругом і руки в сторони; мах лівою ногою, сплеск у долоні під нею; мах правою ногою – сплеск у долоні під нею; мах правою (лівою), поворот праворуч (ліворуч) на 90 градусів; упор присів-

ши на лівій (правій) нозі; стійка – ноги нарізно руки в сторони; упор присівши на правій (лівій) нозі поворот праворуч (ліворуч) в положення випаду, руки в сторони; швидкі кроки вперед; зіскок зігнувшись.

V відділення – стрибки через скакалку:

- скласти скакалку вдвоє, крутити її правою, а потім лівою рукою;

- крутити скакалку назад почергово кожною рукою;

- перестрибнути через скакалку, що обертається, з однієї ноги на іншу вперед;

- перестрибувати через скакалку на двох ногах вперед. Довести до 50-60 стрибків підряд;

- підскоки з однієї ноги на другу.

Відділення міняються місцями по колу.

Прибирання приладів.

Вправи на відновлення дихання та постави.

 

 

 

 

 

 

По 2

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4

рази

 

3-4

рази

 

 

 

10-12

разів

 

 

 

По

2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По

2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По 15с

 

 

 

 

 

 

 

50

стрибків

 

 

 

 

 

 

 

2хв

2-3 впр.

 

 

 

 

Стежити

за техні-

кою

викона-

ння кож-

ного

елементу

 

 

 

 

 

 

Махова

нога

рівна.

Поштовх

з силою.

 

Тулуб

не

згинати.

 

Спуск –

почерго-

вим

перехоп-

ленням

рук і за

допомо-

гою ніг.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

страховка

під час

викона-

ння вправ

 

 

 

тримати

відстань

між

учнями

 

 

 

стрибки

невисокі

 

 

 

 

 

 

 

1

 

2

3

 

4

5

6

 

ІІІ Заключна частина

3-5 хв

Шикування в одну шеренгу.

Вправи на увагу.

Підбиття підсумків уроку.

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання.

Вимірювання ЧСС.

Організований вихід

із залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

вправи

на

поставу

 

 


План конспект уроку №4

з фізичної культури

для учнів 6-х класів

 

Дата проведення –

місце проведення – зал,

інвентар – гантелі, мати,

кубики, гімнастичні лави,

гімнастична стінка.

Тема: вправи на гнучкість, «човниковий» біг 4х9м

Мета: підвищити інтерес учнів до уроків фізкультури.

Завдання уроку:

 

  1. Вчити виконувати комплекс загально розвивальних вправ з гантелями.
  2. Закріпити навички виконання основних гімнастичних вправ.
  3. Сприяти розвитку гнучкості, силових якостей учні.
  4. Виховувати почуття колективізму, комунікативних здібностей.

п/п

 

зміст навчального матеріалу

дозу-

вання

органі-

заційно

методичні

вказівки

Підготовча частина  10- 12 хвилин

1

 

 

 

 

2

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

6

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8

Шикування. Рапорт. Повідомлення завдань уроку. Теоретично-методичні знання.

Вимірювання ЧСС

Стройові вправи.

Ходьба в обхід по залу в колону по одному:

- на носках;

- на п’ятках;

-у півприсіді;

-у присіді;

- стрибками вперед у присіді.

Біг:

-з високим підніманням стегон;

-з закиданням гомілок назад;

- схресним кроком;

- стрибкові вправи;

- прискорення.

Вправи на відновлення дихання.

Перешикування в колону по 4, отримання гантелей.

Вивчення комплексу загально розвивальних вправ з гантелями:

-в. п. – стійка ноги нарізно, гантелі на поясі; поворот головою праворуч – ліворуч; нахил голови вперед, назад, у боки; колові рухи головою праворуч-ліворуч;

-в. п. – стійка ноги нарізно, гантелі вперед; 1 – гантелі до плечей; 2 – в. п.;

-в. п. – гантелі до плечей; 1-4 – колові рухи вперед; 5-8 – колові рухи назад;

-в. п. – основна стійка; 1 – гантелі до плечей; 2 – гантелі вгору; 3 – гантелі до плечей; 4 – в. п.;

-в. п. – гантелі в сторони; 1-4 – колові рух вперед; 5-8 – колові рухи назад;

-почергове згинання й розгинання рук; 1 – праву гантель до плеча, ліву – униз; 2 – теж саме навпаки;

-в. п. – о. с.; 1 – гантелі вперед; 2 - гантелі вгору; 3 – гантелі вперед; 4 – в. п.;

-в. п. – о.с.; 1 – гантелі в сторони; 2 – гантелі вгору; 3 – гантелі в сторони; 4 – в. п.

 Вправи на відновлення дихання.

3хв

 

 

 

За 6с

 

 

 

 

По 20м

 

 

По 2 діаго-

налі

 

 

 

 

2-3

впр.

 

 

 

 

 

4-8

разів

 

 

 

 

 

 

 

4-8

разів

 

 

4 рази

 

 

4-8

разів

 

4-8

разів

 

 

4-8

разів

 

4-8

разів

4-8

разів

 

2-3 впр.

Увага

зовні.

Виду

 

 

 

Руки на поясі, голову не нахиляти

 

 

 

Стежити

за техні-

кою

виконан-

ня вправ

 

 

поворо-том

наліво

 

 

викону-

вати впр.

повільно,

потроху

збільшу-

ючи

амплітуду

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути

увагу на

техніку

безпеки

під час

виконання

вправ

Основна частина   25-30 хв

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

11

 

12

 

13

Перешикування у колону по 5. Розведення по робочих місцях (станціях).

І станція – виконання вправ на гнучкість біля гімнастичної стінки:

-в. п. – стоячи спиною до гімнастичної стінки, взявшись руками за жердину на рівні голови. 1 – нахили вперед, зігнувши праву ногу вперед; 2- в. п.; 3 – нахил вперед, зігнувши ліву ногу вперед; 4 – в. п.;

-в. п. – стоячи боком до гімнастичної стінки, руками взявшись за жердину (однією над головою, другою – на рівні пояса). 1-3 – три відведення тулуба в сторону; 4 – в. п.;

-в. п. – стоячи боком до гімнастичної стінки гомілку на жердину. 1-3 – пружні нахили вперед; 4 – в. п.;

- виконання тесту на гнучкість на станку.

ІІ станція – «човниковий» біг 4 х 9 м:

- «човниковий» біг без кубиків;

- «човниковий» біг з перенесенням кубиків;

ІІІ станція – підняття в сід:

- підняття в сід, руки тримати біля тулуба;

- підняття в сід, руки тримати на грудях;

- підняття в сід, руки скріплені за головою.

ІV станція – стрибки у довжину з місця:

- імітація старту плавця;

- стрибок з присіду, але не на повну силу;

- стрибок у довжину з місця в повній координації.

V станція – вправи на гімнастичній лаві:

-в. п. – упор лежачи на гімнастичній лаві, виконувати віджимання від лави, згинаючи та розгинаючи руки;

- в. п. – упор лежачи, спираючись гомілками на лаву; руки розставлені; почергово згинати руки, переносячи вагу тіла на руку, що згинається;

- стрибки через гімнастичну лаву.

Учні міняються місцями занять по колу за сигналом вчителя.

Перешикування в колону по одному.

Вправи на відновлення дихання та поставу.

Замір ЧСС.

1-2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4

рази

 

 

 

 

 

3-4

рази

 

 

 

 

 

4-6

разів

 

2 рази

 

 

 

2 рази

 

 

2 рази

 

 

 

10

разів

 

 

за 30с

 

 

4 рази

4 рази

 

4 рази

 

 

 

 

 

 

10-12

разів

 

 

 

4-6

разів

 

2х20

разів

 

бігом

 

1 хв

 

3-4

впр

За 6с

 

 

 

Завдання

на кожну

станцію

 

 

 

слідкувати

за технікою

виконання

вправ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Заміри

результату

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звернути

увагу на

техніку

 

 

 

учні не

повинні

заступати

лінію

 

 

 

 

 

 

 

Дихання не затриму-

вати

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правиль-

но

дихати

Заключна частина   3-5 хв

1

2

 

3

4

5

Шикування класу.

Підведення підсумків занять.

Оцінювання учнів.

Домашнє завдання.

Вимірювання ЧСС.

 

 

 

 

 

За 6 с

 

 

 

Підняття

в сід за 30с

 

 

 

 

 


План-конспект уроку №5

з фізичної культури

для учнів 6-х класів

 

Дата проведення -  

місце проведення – зал,

інвентар – мати, бруси,

поперечина, канат, 

гімнастичний козел. 

 

Тема: довгий перекид уперед; лазіння по канату, акробатичні вправи.

Мета: розвивати кістково-м’язову та дихальну системи засобами фізичної культури.

 

Завдання уроку:

 

  1. Вчити учнів виконувати стрибки через козла способом «ноги нарізно», «ноги разом».
  2. Повторити техніку виконання вправ на низькій перекладині та канаті.
  3. Закріпити навички техніки виконання довгого перекиду вперед, стійки на лопатках.
  4. Виховувати у дітей потребу до систематичних занять фізичною культурою.

 

п/п

 

зміст навчального матеріалу

 

дозу-

вання

організа-

ційно

методичні

вказівки

І Підготовча частина          10-12 хв

1

 

2

 

3

4

5

 

6

Шикування. Рапорт. Привітання. Повідомлення завдань уроку.

Вимірювання ЧСС

Теоретичні відомості. Дотримання правил особистої гігієни.

Стройові вправи на місці.

Ходьба:

- звичайна;

- приставними кроками, руки на поясі;

- на носках, руки за голову;

- на п’ятках, руки за спиною.

 Вправи для м’язів плечового пояса в русі:

- в. п. – руки в сторони. 1-4 – згинання-розгинання пальців у кулак;

- в. п. – руки вперед. 1-4 – колові рухи кистями назовні; 1-4 – в іншу сторону;

- в. п. – руки вперед, кисті в «замок». 1-4 – «хвиля» кистями та передпліччям;

- руки зігнуті в ліктях, кисті в «замок». 1-4 – колові рухи «кистями»;

- в. п. – руки в сторони. 1-4 – колові рухи в ліктях на зовні; 1-4 – в іншу сторону;

- в. п. – руки прямі вгору. 1-4 – колові рухи вперед; 1-4 – колові рухи назад.

Перешиковування у колону по 5.

 

3хв

 

За 10с

 

1,5хв

2-3

впр.

 

По 30м

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По 4

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

По 4

рази

Перевіри-ти

наявність

форми

 

 

 

 

звернути

увагу на поставу

 

 

 

 

 

 

амплітуда

максима-

льна

 

 

 

 

 

 

 

амплітуда

максима-

льна

 

ІІ Основна частина 25-30хв

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

3

 

 

4

5

 

6

Виконання тренувальних вправ у групах.

І група – вправи на канаті:

- захоплення каната ногами, сидячи на стільці, та спроба витягти канат із захоплення, вставання на канаті, тримаючись за нього руками;

- захоплення каната ногами, вставання на канаті, присідання і вставання, стоячи на канаті;

- вис на канаті й піднімання ніг якомога вище;

- вис на канаті й захоплення його ногами;

- підтягування на канаті з вису лежачи;

- захоплення ногами, перехоплення руками;

- лазіння по канату з повною координацією.

ІІ група – акробатичні вправи:

а) стійка на лопатках:

- сидячи, поставити руки на поперек, долонями до спини;

- стійка на лопатках із зігнутими ногами, з опорою на руки;

- стійка на лопатках із положення сидячи;

-з упору присівши перекат назад і стійка на лопатках – перекат вперед упор присівши;

б) довгий перекид вперед:

- перекати згрупувавшись;

- довгий перекид уперед;

- два довгі перекиди уперед.

ІІІ група – опорний стрибок через козла:

- через низького козла, зігнувши ноги (хлопці);

- з настрибуванням в упор присівш і зіскоком вигнувшись (дівчата).

ІV група – хлопці: вис прогнувшись, вис на підколінках – через стійку на руках опускання в упор присівши – о. с.;

Дівчата – підтягування на низькій перекладині лежачи.

Естафети з акробатичними елементами.

Групи міняться місцями по колу (за сигналом учителя).

Прибирання приладів.

Вправи на відновлення дихання та поставу.

Вимірювання ЧСС.

 

 

 

 

 

 

По 2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По 2-3

рази

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По 2-3

Рази

 

 

 

 

 

 

 

 

3-4

Рази

 

 

 

 

 

 

3хв

 

 

 

 

2-3

рази

 

 

2х7

разів

 

5хв

 

 

 

 

2хв

2-3

впр.

 

 

 

За 10с

 

 

 

 

Слідкува-

ти  за

правиль-

ним захо-

пленням

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити

за

технікою

виконання

 

 

 

 

 

 

 

 

Стежити

за

постанов-

кою рук

 

 

 

 

 

 

Вчити

самостра-

ховки

 

 

 

 

спину

тримати

прямо

 

 

 

увага на

страховку

Заключна частина  3-5хв

1

2

 

3

 

 

4

Шикування.

Підведення підсумків уроку.

Домашнє завдання – згинання й розгинання рук в упорі лежачи.

Вимірювання ЧСС.

 

 

 

 

20

разів

Відзначити

кращих

учнів

 

 

 

docx
Додано
13 березня 2023
Переглядів
468
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку