Цикл уроків з легкої атлетики у 6 класі

Про матеріал
У посібнику подано матеріали для уроків з теми "Легка атлетика" у 6 класі. Методичка спрямована на допомогу вчителям фізичної культури. Посібник рекомендується для використання вчителями фізкультури.
Перегляд файлу

Управління освіти, молоді та спорту

 Корецької районної держадміністрації

Корецький районний методичний кабінет

Щекичинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

Корецької районної ради Рівненської області

 

 

 

Закордонець І. В.

Цикл уроків з легкої атлетики у 6 класі

Похожее изображение

 

2019

 

 

 

                         Автор і упорядник

Закордонець Іван Васильович,

вчитель фізкультури

Щекичинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів

 

 

 

У посібнику подано матеріали для уроків з теми "Легка атлетика" у 6 класі. Методичка спрямована на допомогу вчителям фізичної культури.

  

  

Посібник рекомендується для використання вчителями фізкультури.

 

 

 

Рецензенти:

Штогун О.О – директор Щекичинської ЗШ І-ІІ ст.

Никончук О.В.. – заступник директора по навчально-виховній роботі

 

      Розглянуто на методичній раді Щекичинської ЗШ І-ІІ ст.

Протокол № 1від  31.01.2019

 

 

 

Фізична культура , як складова частина навчально-виховного процесу школи, є одним з найголовніших в усьому переліку предметів, що вивчають учні. Адже тільки фізично здорова дитина  спроможна повноцінно оволодіти іншими дисциплінами, які пропонує школа для вивчення.

Велике значення для зміцнення здоров'я дитини має контакт вчителя з батьками. Тільки батьки знають і зобов’язані знати стан здоров'я своєї дитини. На основі бесіди з батьками і довідок від лікаря вчитель визначає  яке фізичне навантаження на уроці давати тій чи іншій дитині.

На початку уроку, в підготовчій частині, вчитель перевіряє ЧСС , яка не повинна перевищувати  105 уд/хв. в стані спокою. Крім цього потрібно запитати всіх учнів класу чи не має жалоб на здоров'я на даний час.

Кожен розділ програми з фізичної культури має свою специфіку, тому і існують вимоги з т/б для кожного модуля  окремо. Ці вимоги діти повинні знати на пам'ять, тому ознайомлюються з ними на першому занятті.

При плануванні та проведенні уроку вчитель повинен дотримуватись такої вимоги, як «щільність» уроку. Це поняття означає кількість дітей задіяних в виконанні тої чи іншої вправи одночасно. Для цього класи, які мають 20 учнів і більше поділяють на 2-3 групи. Перша група , наприклад, біжить 60м, друга -стрибає в довжину з розбігу, третя – метає м’ячики на дальність. Вчитель займається з тою групою , в якій є найбільша необхідність. Через зазначений час групи міняються місцями (базами). Дотримання т/б в таких групах оголошується окремо, при потребі призначається «старший» бази.

Ще однією специфікою уроків фізкультури є написання конспекту на урок. Програма побудована з модулів, спираючись на які вчитель складає календарне планування, враховуючи пори року та матеріальну базу школи. Немає потреби   формулювать окремо тему і мету уроку , як  з інших предметів. Тому конспект починається з задач уроку(2-4), переліку інвентаря , що буде використовуватись на уроці, вказується місце проведення, а потім вже сам хід уроку.

Урок фізкультури складається  обов’язково з трьох частин.

            I. Підготовча частина (10 хв.)

            II.Основна частина (30 хв.)

            III.Заключна частина (5 хв.)

Під час планування, наступний урок повинен бути, як продовження попереднього.

Ще одна деталь на яку потрібно звернути увагу – це оцінювання учнів. Не можна знижувати оцінку через те , що учень дуже худий чи дуже повний і не може на загальних вимогах виконувати ту чи іншу вправу. Оцінка має бути комплексна. За теоретичні знання, за рівень оволодіння навичками та уміннями, за старанність , за працю учня на уроці, а потім уже виконання самого нормативу.

Нижче подані конспекти трьох уроків в 6 класі з модуля  «Легка атлетика»

                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК №1

Задачі уроку: 1. Навчати техніці бігу з низького старту.

2. Розвивати швидкість.

3. Розвивати координацію рухів засобами рухливих ігор.

Інвентар: секундомір, гімнастичні лавочки, прапорці, м’ячі, стрічки.

 

№ п/п

                       Зміст уроку

Величина нагрузки

Методично-організаційні вказівки

1

2

3

4

І

Підготовча частина.

12 хв.

 

1.

Шикування, рапорт, вітання з класом.

Перевірка ЧСС учнів.

1.30 хв.

Перевірити готовність учнів до уроку

2.

Повідомлення задач уроку.

30 сек.

 

3.

Біг в рівномірному темпі.

1 хв.

Дихання вільне.

4.

Загальнорозвиваючі вправи:

а) різноспрямовані рухи руками і ногами одночасно і послідовно;

б) повороти і колові рухи тулубами, руками з великою амплітудою;

в) пружинисті нахили з різних вихідних положень;

г) різноспрямовані махові рухи ногами, розтяжки;

д) підскоки на двох ногах, із зміною положення.

6 хв

1.30 хв.

 

1.30 хв.

 

1 хв.

 

1.30 хв

 

 30 сек

 

Прогинати тулуб назад

Ноги в колінах не згинати.

Крок широкий, руки зігнуті в ліктях

5.

Спеціально-розвиваючі вправи:

1) біг з високим підніманням стегна;

2) біг з закиданням гомілки назад;

3) біг з викиданням гомілки вперед;

4) біг з прискоренням.

3 хв.

 

 

 

 

Звернути увагу на максимальну частоту рук та ніг.

Не відхиляти тулуб назад.

ІІ.

Основна частина.

30 хв.

 

1.

Вивчення техніки бігу з низького старту і стартового розбігу.

1.1. По команді «На старт!». Бігун займає положення, при якому відштовхуюча нога ставиться на одну стопу від лінії старту, а друга опускається на коліно – стопа від першої, відстань між стопами 15-20 см. Пальці рук ставляться на землю перед лінією старту, на ширині плечей. Плечі на лінії старту. По команді «Увага!» бігун відриває коліно від землі, піднімає таз – кут 900 і трохи подає плечі вперед за лінію старту. Вага тіла при цьому майже рівномірно розподіляється на ноги і на руки. По команді «Марш!» руки бігуна якнайшвидше відриваються від землі, одночасно ноги відштовхуються, починаючи біг. Після старту бігун поступово випростовуючись майже до вертикального положення, так продовжує біг до кінця дистанції.

1.2. Про бігання відрізків з низького старту.

10 хв.

 

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 р 15 м

Голова опущена вниз, руки паралельно одна одній, вирівняти в ліктях, спину не прогинати. Корпус послати вперед.

Таз високо не піднімати, спина майже паралельно землі, ось плеча повинна знаходитися за стартовою лінією (в сторону бігу). Стопу нести низько до землі (перший крок). Швидкий підйом голови і випрямлений тулуб на перших кроках стартового розбігу.

Не закидати голову і тулуб назад.

2.

Розвиток швидкості.

2.1. біг з максимальною швидкістю на відстані

А. 4 20 м Б. 2 30 м

2.2. Стоячи обличчям до лавочки, одна нога зігнута в коліні – на лаві, друга опорна – на землі. Вистрибуванням вверх з розгинанням зігнутої ноги і зміною положенням ніг в момент взльоту.

 10 хв

2 серії

 

3 підходи

Змагальний метод. Бігти по прямій лінії.

 

Повторний метод.

Швидкий жорсткий поштовх ногою вверх. Не нахилятися вперед, не робити судорожних рухів. Виконувати ритмічно.

3.

Розвиток координації рухів.

3.1. Рухлива гра – «До своїх прапорців».

3.2. Рухлива гра – «Куций заєць».

3.3. Рухлива гра – «М’яч капітану».

10 хв.

3 хв.

3 хв.

4 хв.

Змагально-ігровий метод.

ІІІ.

Заключна частина.

3 хв.

 

1.

2.

3.

Заключний біг з переходом на ходьбу, вправи на відновлення дихання.

Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

Домашнє завдання.

1 хв.

1.30 хв.

30 сек.

У повільному темпі.

Ранкова гімнастика.

Ранковий біг.

 

УРОК № 2

 

Задачі уроку: 1. Навчити техніці виконання стрибка в довжину з розбігу

способом «зігнувши ноги».

2. Закріпити техніку бігу з низького старту.

3. Розвивати швидкість за системою колового тренування.

Інвентар: легкоатлетичні резини, скакалки, секундомір, пояса вагою 3 кг.

Місце проведення: спортивний майданчик.

 

№ п/п

                      Зміст уроку

Дозування

        Методично-організаційні вказівки

І

Підготовча частина

10 хв.

 

1.

Шикування класу в одну шеренгу, рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку.

Перевірка ЧСС учнів.

2 хв.

Звернути увагу на зовнішній вигляд учнів.

2.

Теоретичні знання.

Стройові вправи на місці.

1 хв.

Повторення техніки безпеки на уроках легкої атлетики.

3.

Ходьба:

- на носках; - на п’ятках; - на внутрішній стороні стопи; на зовнішній, напівприсяді.

Біг:

- повільний; - приставним кроком лівим (правим) боком; стрибок у кроці;

-стрибки на правій (лівій).

1 хв.

 

 

 

1хв

Слідкувати за поставою.

Темп виконання вправ середній.

4.

Загальнорозвиваючі вправи на місці в парі.

1) В.п.: стійка на носках, обличчям один до одного, руки в «замок».

1 – Руки в сторони

2 - Вгору.

2) В.п.: стійка обличчям один до одного, руки на плечах, прогнувшись вперед.

1 – Поворот тулуба в одну сторону

2 – В.п. 3 – Поворот тулуба в іншу сторону. 4 – В.п.

3) В.п.: стійка обличчям один до одного, кисті разом.

1 – Мах правою ногою праворуч.

2 – В.п. 3 – Мах лівою ногою ліворуч.

4 – В.п.

4) В.п. стійка впр.3.

1 – Випад лівою ногою ліворуч.

2 – В.п. 3 – Випад правою праворуч.

4 – В.п.

5) В.п. Стійка обличчям один до одного, руки на плечах.

1 – Напівприсід, мах правою ногою назад.

2 – В.п. 3 – напівприсід, мах лівою ногою. 4 – В.п.

6) В.п. стоячи спиною один до одного, руки вгору, кисті разом.

1 – Нахил тулуба назад-вперед.

2 – В.п. 3 – нахил. 4 – В.п.

7) В.п. стоячи спиною один до одного, руки в замку. Присідання.

5 хв.

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

Перешикування в колону по чотири.

Щоб запобігти травмам, дотримуватися дисципліни,не застосовуйте надмірних зусиль.

Махи виконувати енергійно.

Ноги в колінах не згинати.

ІІ.

Основна частина

30-32 хв.

 

1.

Стрибок у довжину з розбігу способом «зігнувши ноги».

  •                               Стрибок в довжину з місця
  •                               з приземленням на махову ногу в положенні випаду.
  •                               Стрибок з трьох кроків розбігу в кроці
  •                               Стрибки з 5-7 кроків розбігу.

Стрибок з укороченого розбігу з відштовхуванням у районі планки, починаючи розбіг з однієї ноги.

Виконання стрибка в цілому.

10 хв.

2-3 рази

 

 

2-3 рази

 

5-6 разів

5-6 разів

 

3-4 рази

Розповідь, демонстрація.

Звернути увагу на своєчасне викидання махової ноги.

Приземлення на п’ятки.

Останній крок розбігу коротший і швидкий.

Корекція помилок.

2.

Закріпити техніку бігу з низького старту:

- біг з низького старту до 15 м;

- біг з низького старту, біг по дистанції, фінішування до 30 м.

- біг з низького старту 60 м.

6 хв.

 

3-4 рази

3 рази

 

1 раз

Звернути увагу на рухи руками на перших кроках, вони мають сприяти правильному напрямку при виході зі старту та збереженню рівноваги.

Після старту і стартового розбігу поступово переходити на біг по дистанції, тулуб поступово випрямляти, фініш максимальний. Звернути увагу при проходженні лінії фінішу.

3.

Розвиток швидкості засобами колового тренування.

3.1. Колове тренування по «станціях».

1 ст. – біг з прискоренням;

2 ст. – біг з резиною на місці;

3 ст. – човниковий біг;

4 ст. – стрибок у довжину з 5-7 кроків розбігу;

5 ст. – стрибки через скакалку;

6ст. – біг з вагою на поясі;

7 ст. – біг на місці у парі біля стінки з максимальною частотою кроків.

16 хв.

 

 

 

20 м

15 сек.;

4х9 м;

3 рази;

 

100 стриб.

30 м.

10 сек.

Метод тривалої безперервної роботи.

Не робити судорожних рухів.

На обох ногах.

Вага пояса 3 кг.

Не опускати голову вниз, не присідати

III.

Заключна частина.

4 хв.

 

1.

 

2.

3.

Шикування. Вправа на відновлення

серцево-судинної системи.

Підсумок уроку. Самооцінювання.

Домашнє завдання.

2 хв.

 

1. хв.

1 хв.

У повільному темпі.

Метод «Мозковий штурм»

Стрибки на скакалці.

                                                           

                                                            

 

УРОК №3

Задачі уроку: 1. Навчати техніці метання малого м’яча на дальність

з розбігу способом «із-за спини через плече».

2. Закріпити техніку виконання стрибка в довжину з

розбігу способом «зігнувши ноги».

3. Удосконалити техніку бігу з низького старту.

Інвентар: секундомір, м’ячики, рулетка.

Місце проведення: спортивний майданчик.

 

№ п/п

             Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

 

І. Підготовча частина

10хв

 

1.

Шикування. Рапорт чергового. Привітання. Повідомлення завдань уроку.

30 с

Нагадати правила техніки безпеки під час занять легкою атлетикою.

2.

Теоретико-методичні знання «Роль спорту у формуванні особистості».

Бесіда

- Які види легкої атлетики ви знаєте?

- Які фізичні якості тренують стрибки?

- Назвіть прізвища відомих легкоатлетів.

1 хв.

 

3.

Опитування дітей про самопочуття.

30 с

Діти підготовчої групи та дівчата з початковим рівнем підготовленості стають у кінець колони. Рекомендації індивідуального характеру.

4.

Стройові вправи на місці: повороти праворуч, ліворуч, кругом.

30 с

Звернути увагу на поставу.

5.

Ходьба:

  •                               звичайна;
  •                               на носках;
  •                               на п’ятах;
  •                               на зовнішньому боці стопи.

30 с

Тримати дистанцію 3 кроки

6.

Біг у повільному темпі.

Ходьба з дихальними вправами.

30 с

Дихати повільно.

7.

Перешикування в 4 шеренги.

30 с

 

8.

Комплекс загально розвивальних вправ на місці.

1. В.п. – о.с.

1 – стійка на правій нозі, ліву ногу – назад на носок, руки за голову; 2 – в.п.; 3 – стійка на лівій нозі, праву – назад на носок, руки за голову; 4 – в.п.

2. В.п. – о.с., руки на поясі.

1-3 – стійка на лівій нозі, праву – вбік на носок;

Три нахили праворуч, ліву руку – за голову;

4 – в.п.;

5-7 – стійка на правій нозі, ліву – вбік на носок;

Три нахили ліворуч, праву руку – за голову; 8 – в.п.

3. В.п. – о.с. ноги нарізно, руки на поясі.

1 – поворот тулуба ліворуч, ліву руку – в сторону;

2 – нахил уперед-праворуч, ліву руку – вперед до носка правої ноги; 3 – випростатися, ліву руку – в сторону; 4 – в.п.

4. В.п. – о.с. руки в сторони.

1 – мах лівою ногою вперед, руки вперед; 2 – в.п.; 3 – те саме правою ногою; 4 – в.п.

5. В.п. – о.с., ноги нарізно, руки на поясі.

1 – присід на правій нозі; 2 – перекат на ліву ногу;

3-4 – те саме в інший бік.

6. Стрибки: на правій, лівій, двох ногах.

6 хв.

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

 

 

 

 

6-8 разів

 

 

 

6-8 разів

Уперед не нахилятись.

Діти з порушенням постави виконують нахили уперед.

Махи виконувати з максимальною амплітудою.

Вправу виконувати обережно, не робити різких рухів.

Вистрибувати вище.

ІІ.

Основна частина

30 хв.

 

1.

Метання м’яча на дальність з розбігу способом «із-за спини через плече»:

- основне положення для кидка м’яча;

- імітація кидка м’яча з місця з положення натягнутого лука;

- крок лівою ногою вперед і кидок;

- крок лівою ногою вперед, схресний крок правою, крок лівою і кидок;

- виконання попередньої вправи у швидкому темпі.

12 хв.

 

3-4 рази

 

3-4 рази

 

5-6 разів

5-6 разів

Фронтально-потоковий метод

Виправляти помилки, вказівкою на недолік

2.

Виконання стрибка в довжину з розбігу способом «зігнути ноги»:

- відштовхування з 3 кроків розбігу та навички м’якого приземлення;

- відштовхування з 5 років з точки потрапляння на брусок відштовхування;

- відштовхування в стрибку способом «зігнувши ноги» з 10 кроків розбігу;

- стрибок з 18-25 кроків розбігу способом «зігнувши ноги».

10 хв.

 

5-6 разів

 

5-6 разів

 

 

5-6 разів

 

5-6 разів

Потоковий метод

Звернути увагу на енергійну роботу рук і ніг під час відштовхування, висоту та траєкторію польоту, незначний нахил тулуба вперед у фазі приземлення, енергійне винесення ніг при приземленні.

3.

Удосконалення бігу з низького старту:

- пробігання відрізків з низького старту;

- старти по сигналу з різних вихідних положень:

а) з упору присівши руки ззаду;

8 хв.

 

1 р. х 30 м

 

 

 

2 р. до 20 м

Не випростовувати тулуб з першим кроком.

 

б) з упору лежачи на землі;

в) з упору присівши рухи на колінах, спиною в сторону бігу;

- біг 60 м на результат.

2 р. до 20 м

2 р. до 20 м 1 раз

 

ІІІ.

Заключна частина

5 хв.

 

1.

 

2.

 

3.

Шикування. Вправи на відновлення дихання.

Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

Домашнє завдання.

2 хв.

 

2 хв.

 

1 хв.

Визначити кращих учнів в стрибках у довжину та бігу на 60 м.

Метання малого м’яча.

 

 

1

 

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
856
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку