Конспекти уроків з фізичної культури. Цикл «Самозахист без зброї». В ході занять учні продовжують розвивати основні фізичні якості ( сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність). Вивчення правил поведінки учнів в процесі занять. Прищеплюється почуття необхідності дотримання правил особистої гігієни на заняттях і в побуті. Виконуються вправи на зміцнення серцево-судинної та дихальної системи організму, кістково-м'язового апарату, корекція постави. Стійки, дистанції, пересування. Вивчення прийомів самострахування при падінні на спину, живіт, бік. Звільнення від захватів за руки, волосся. Вправи на гнучкість.Звільнення від захватів за одяг і обхватів. Захист від ударів ножем зверху, знизу, навідмаш. Захист від ударів предметом (пляшка, камінь, палиця та ін.)Удари кулаком, пальцями і долонями у відповідьВправи на витривалість. Захист від ударів руками, ногами, головою.Конвоювання. Затримання захватом руки, з використанням одягу, зв'язування. Прищеплюються навички особистої гігієни, дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Вправи на розвиток сили. Правила поведінки, особиста гігієна, попередження
травматизму на заняттях самооборони.
Мета уроку: освітня: 1. Продовжити розвинення основних фізичних якостей
( сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність)
2. Вивчення правил поведінки учнів в процесі занять.
Прищеплення почуття необхідності дотримання
правил особистої гігієни на заняттях і в побуті.
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, бруси, гімнастичні лави, висока та низька перекладини.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА ( 15-18 хв) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів.
|
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
5-6 хв.
3-4 хв.
30 сек. |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба. Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування.
Темп виконання повільний, дихання глибоке. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА ( 22-27 хв.) |
||
1.Вправи на розвиток сили Виконання вправ з обтяженням (вагою тіла) застосовуються в основному для розвитку сили й еластичності м'язів. Величина ваги залежить від того, наскільки велике навантаження, котре необхідно переборювати працюючи м'язами. Ці вправи різноманітні і проводяться на килимі і на гімнастичних снарядах
Заняття самбо при дотриманні методики навчання і тренування, вимог гігієни, режиму праці і побуту сприяють усебічному розвитку людини, збереженню гарної форми на довгі роки. Дотримання вимог гігієни запобігає захворюванням. Спортсмен повинен:
Гігієнічні вимоги до спортивної форми. Спортивну форму, бандаж (плавки) необхідно прати не рідше одного разу в тиждень, а носки щодня. Куртку необхідно просушувати після кожного заняття і прати не рідше одного разу в два тижні (після 6-8 тренувань). Черевики самбо повинні бути чистими. Мити їх водою не рекомендується. Необхідно чистити їх розчином нашатирного спирту. Найменші дефекти в одязі і в взутті усувають до заняття. Форма повинна бути підігнана точно по росту і відповідати вимогам правил. Вона не повинна стискувати рухів, бути зайво вільною. Спортивну форму варто надягати тільки для занять у залі. Не дозволяється тренуватися у формі, у якій самбіст займається іншими видами спорту чи яку носить повсякденно. Під час тренування одяг необхідно надягати так, як цього вимагають правила змагань. Взуття повинне бути зашнуроване до верху, а кінці шнурка заправлені у середину черевика. На взутті й одязі не повинний бути металевих і пластмасових застібок, пряжок, ґудзиків і ін. Гігієна місць занять. Входити в зал необхідно тільки в спортивній формі. При вході в зал, а також на килим необхідно витерти ноги. Зал для занять і килим повинні бути чистими. Спортсмени допускаються на заняття тільки в чистій спортивній формі. У залі варто регулярно проводити прибирання. Вентиляція дозволяє створювати в залі нормальний мікроклімат. При цьому треба стежити, щоб не було протягів під час занять, тому що вони можуть бути причиною простудних захворювань. Нормальна температура для занять у залі 16-18С. Не дозволяється проводити заняття в залі при температурі нижче 10С і вище 25С, на вулиці –при температурі нижче 12 С і вище 27С. Попередження травм. Міри, спрямовані на попередження травм, дозволяють зберегти здоров'я, а також прискорити ріст спортивної майстерності. Безпека під час занять забезпечується дотриманням наступних правил. 1.При виконанні прийомів і вправ партнери повинні страхувати один одного. Усі прийоми (кидки, больові прийоми, утримання) варто виконувати так, щоб вони були найбільш безпечні. Тому необхідно дотримуватись вказівок вчителя. Страховка включає виконання таких вимог: а) при кидках зм'якшувати падіння партнера, підтримуючи його; б) при розучуванні прийомів кидати партнера від центра до краю килима; в) не кидати партнера, якщо місце, де він повинен упасти зайнято, чи в найближчий момент буде зайнято іншою парою. Атакуючий повинен добре орієнтуватися в ситуації і перед кидком оцінити дії сусідніх пар; г)кинутому не лежати довго на килимі, коли поруч бореться інша пара, тому що можливо випадкове падіння інших учнів на лежачого чи сидячого; д)не проводити кидки, знаходячись на краю матів; є) не проводити прийоми за границею площі килима, відведеної для занять даної пари; е) не проводити прийоми (особливо не достатньо вивчені) без щільного захоплення; ж)проводити кидки так, щоб партнер не міг упертися рукою чи головою в килим; з) якщо супротивник знаходиться в небезпечному положенні, що загрожує травмою чи хворобливими відчуттями, проведення прийому чи інші дії негайно припинити і вжити заходів виведення партнера з небезпечного положення; і)спортсмен, вільний від виконання прийомів, повинен уважно стежити за діями товаришів і у випадку виникнення небезпечної ситуації прийти їм на допомогу. 2.Кожен самбіст повинен добре вивчити прийоми самостраховки по програмі, удосконалити їх, довівши виконання до автоматизму, і дотримуватись наступних вимог: а) не виконувати кидки, "устромляючи" партнера головою в килим; б) при виконанні кидків не упиратися випрямленою рукою в килим; в) не сідати на килим, якщо на ньому займаються інші; г) не боротись лежачи, якщо поруч проводять сутичку в стійці; д)не проводити прийоми, що вимагають великої сили чи гарної координації рухів, у стані сильної утоми; є) перед проведенням основної частини занять сутички робити розминку; е) якщо при розучуванні прийомів і проведенні сутичок неможливо виконувати дії з оптимальною силою, то варто перемінити партнера; ж) якщо партнер під час сутички починає "злитися", треба попросити тренера, щоб він підібрав іншого партнера.
|
12 хв.
10-15 хв.
|
В залежності від тренованості учнів, збільшувати кількість виконання вправ.
Контролювати правильність виконання вправи. Слідкувати за прогином спини.
Контролювати утримання основної стійки. Слідкувати за м’якістю приземлення.
Утримання рівноваги опорою на стіну або гімнастичну рійку. Контролювати правильність виконання вправи. Контролювати правильність виконання вправи.
В обхід по залу. Дихання глибоке. Під час ходьби рухи руками вгору, вниз супроводжуючи дихання.
Учні розміщуються на гімнастичних лавах, або в положенні сидячи на матах. Подання матеріалу в формі пояснення. |
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 3-5 хв. |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд.
Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо). Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Стійки, дистанції, пересування. Вивчення прийомів самострахування
при падінні на спину, живіт, бік.
Мета уроку: освітня: навчати положенням основних стійок, дотриманню
необхідної дистанції в разі нападу, елементам
пересування.
Продовжити навчання прийомам самострахування:
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (18-20хв) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Організуючі вправи, ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи в русі:
Силові вправи:
Спеціальні вправи:
|
1,5 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
5-6 хв.
3 хв.
6-8 хв.
|
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Контролювати правильність виконання вправ. Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (22-23 хв.) |
||
Стійки самбіста. Стійка самбіста – найбільш зручне положення для виконання наступальних і оборонних дій. Під час двобою самбіст може приймати різні положення, найбільш доцільні в тій чи іншій ситуації. Дистанції. У положенні стоячи існує п'ять дистанцій: а)поза захопленням; б)далека (коли супротивники захоплюють один одного тримаючись за рукава й одяг на грудях); в) середня (коли супротивники захоплюють один одного за одяг на грудях і пояс попереду); г) ближня (коли захоплення відбувається на спині); д) у притул. Пересування. Найкращою стійкою самбіста вважається така, коли ступні його ніг розташовані на ширині плечей і положення тулуба пряме. Пересування в різних напрямках обов'язково починаються з тієї ноги, що ближче до напрямку руху. А потім переміщається друга нога.
Вправи на засвоєння
2.Самострахування при падінні на спину, живіт, бік. Вивчення самостраховки при падінні на спину починається з вивчення кінцевого положення, що повинен зайняти самбіст при падінні. Для цього потрібно лягти на спину, піджати ноги до грудей і обхопити гомілки руками; не відпускаючи ніг, зробити кілька перекатів уперед та назад на спині. Потім при виконанні перекату назад на спині варто зробити хлопок руками по килиму. Після цього переходять до вивчення падіння на спину з положення сидячи. З цього положення, витягнувши вперед руки і пригорнувши підборіддя до грудей, треба плавно перекотитися на спину, виконавши руками хлопок по килиму. Ноги при падінні повинні бути притиснуті до грудей. При цьому потилиця не торкається килима, хлопок робиться долонями, руки розташовуються під кутом 45 до тулуба Після освоєння падіння на спину із положення сидячи переходять до вивчення падінь із присіду.
Самостраховка при падінні на живіт (на руки із стійки) розучується після падіння з колін на руки. З положення основної стійки витягнути руки долонями вниз і, не згинаючи тулуба, упасти вперед, амортизуючи падіння руками.
Самостраховка при падінні на бік зі стійки вивчається повторенням положення групування на боці.
|
13-15 хв.
8 -10 хв.
|
Учні шикуються попарно обличчям одне до одного. Пояснення супроводжується демонстрацією. Контролювати правильність виконання стійки. Пояснення супроводжується демонстрацією. Контролювати правильність утримання стійки і дотримання необхідної дистанції
Пояснення супроводжується демонстрацією. Слідкувати за чіткістю виконання команд.
Слідкувати за дотриманням основних положень, стійок. Зміна дистанцій без зміни основної стійки. Темп низький та середній.
Виконання з поступовим ускладненням.
Пояснення супроводжується демонстрацією, учні вишикувані в шеренги біля матів.
Дотримання основних правил групування. Повторне виконання вправи.
Дотримання основних правил групувань.
Дотримання основних правил групування. |
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (2-3 хв.) |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
|
До 30 сек.
До 3 хв.
|
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо). |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Правомірність застосування прийомів самооборони. Підручні засоби
самооборони. Вправи на розвиток спритності.
Мета уроку: освітня: 1. Продовжити розвинення основних фізичних якостей
( сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність)
2. Роз’яснення правомірності застосування прийомів
самооборони, розкриття причин найбільш поширених
правопорушень, та запобігання розбійному нападу
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, зонтик, сумка, дезодорант, дрібні гроші, ручка,
свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15-18 хв.) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів. |
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
5-6 хв.
3-4 хв.
|
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке.
|
ІІ. ОСНОВНА ЧПСТИНА (22-27 хв.) |
||
1. Закріплення матеріалу теми: «Самострахування при падінні».
2.Вправи на розвиток спритності вимагають уміння орієнтуватися в просторі і розвиненому вестибулярному апараті. Приклади вправ.
Вправи для відпрацьовування швидкості реакції виконуються з максимальною швидкістю за сигналом тренера.
2.Правомірність застосування прийомів самбо. Прийоми самбо можна застосовувати тільки з метою необхідної оборони. Під необхідною обороною в карному праві розуміється правомірний захист від суспільно- небезпечних зазіхань на інтереси держави, суспільні й особисті інтереси шляхом заподіяння шкоди. Прийоми самбо дозволяється застосовувати тільки у визначених межах. Перевищення ступеню необхідної оборони (невідповідність захисту і небезпеці зазіхання) спричиняє карну відповідальність. У відношенні жінок, неповнолітніх і інвалідів застосування прийомів самбо заборонено. Виключення - збройний напад з боку цих людей. Варто враховувати обстановку і ступінь небезпеки нападу. Навмисне заподіяння тяжкої чи середньої ваги шкоди здоров'ю, зроблене при перевищенні меж необхідної оборони, карається обмеженням волі на термін до двох років чи позбавленням волі на термін до одного року. Закон дає громадянам право активного захисту від хуліганів, чи грабіжників шляхом здійснення дій, що мають при інших умовах кримінальну відповідальність, але, що є правомірними при присіченні нападу. Громадяни мають право відбивати напад на них самих і на інших. Навмисне застосування прийомів самбо з метою нападу на інших є обтяжуючою обставиною при визначенні міри покарання. 3. Підручні засоби самооборони. За умов коли напад несе за собою загрозу для здоров’я або навіть життя застосування підручних засобів оборони є необхідним. Предмети які часто застосовуються у повсякденні (сумка, книга, авторучка, ключі, дрібні гроші, дезодорант.) можуть стати зброєю, яку можна використати для попередження нападу. Користуючись ними як засобами протистояння злочинним проявам агресії можна розсіяти увагу супротивника, використовувати в якості щита, вивести на деякий час органи чуття . чим надати можливість для виклику допомоги або втечі.
зонтика;
сумки;
дезодоранту;
|
5 хв.
7-12 хв.
4 хв.
6 хв.
|
Виконується за всіма правилами групувань і з виходом на основну стійку.
Слідкувати за групуванням під час приземлення і виходом на основну стійку.
Виконується за умовою чіткого засвоєння попереднього матеріалу.
Виконується в швидкому темпі із зміною умов.
Темп високий.
Слідкувати за чіткістю виконання команд.
Учні займають положення уваги на матах або гімнастичних лавах.
Застосувати метод власного показу.
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3-5 хв.) |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд.
Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо).
Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Звільнення від захватів за руки, волосся. Вправи на гнучкість.
Мета уроку: освітня: 1. Навчати прийомам звільнення від захватів за руки,
волосся .
2. Продовжити розвинення основних фізичних якостей
( сила, швидкість, витривалість, гнучкість, спритність)
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (15-18 хв.) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів. |
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
5-6 хв.
3-4 хв.
|
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА(22-27 хв.) |
||
1.Закріплення матеріалу «самострахування при падінні»
2.Пояснення матеріалу «Звільнення від захватів за руки, волосся» Прийоми самозахисту: звільнення від захоплення руки рукою.
Звільнення від захоплення руки двома руками зверху.
Звільнення від захоплення рук двома руками зверху. Виконується ривком руки по дузі (усередину до себе і на зовні) у бік великих пальців. Важливо при звільненні рук зробити крок назад, щоб суперник не завдав удару готовою в обличчя. Звільнення від захоплення за волосся спереду. Пригорнути руки нападаючого двома руками , крокуючи назад, збити на землю. При звільненні бажано впливати на кисть, виконуючи крок назад, незначно нахиляючись вперед. Виводячи супротивника з рівноваги больовим прийомом на кисть, можна завдати відповідного удару ногою (коліном) в обличчя нападаючому. 3.Вправи на розвиток гнучкості Вправи для розвитку гнучкості виробляють уміння виконувати рухи з великою амплітудою. Ці вправи роблять після гарної розминки (до поту) для підвищення еластичності м'язів.
килима (ноги не згинати).
ногами килим за головою (ноги не згинати).
килим.
подовжнього шпагату.
поперечного шпагату.
Вправи з партнером для розвитку гнучкості.
|
10-12 хв.
5-7 хв.
7-10 хв. |
Виконання вправ згідно вимог техніки безпеки.
Багаторазове повторення вправи з незначним опором.
Багаторазове повторення вправи з незначним опором.
Дії звільнення від захвату рішучі з дотриманням правил техніки безпеки.
Дії звільнення від захвату рішучі з дотриманням правил техніки безпеки.
Багаторазове повторення вправи.
Контролювати дотримання вимог техніки безпеки при виконанні больових прийомів.
Не допускати надвисокої швидкості виконання вправ.
Виконання вправи не згинаючи коліна. Утримуватись руками за підлогу.
Темп виконання низький. За умов високої підготовки учня прийняти положення лежачи. Рухи дозовані, руками утримуватись за килим.
Рухи дозовані, руками утримуватись за килим
Виконання вправ з дотриманням правил техніки безпеки і контролем з боку викладача. |
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3- 5 хв.) |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд.
Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо).
Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Звільнення від захватів за одяг і обхватів.
Мета уроку: освітня: 1. Навчати виконувати прийоми звільнення від захватів
за одяг: а) захват одежі на грудях;
б)захват за рукава.
2.Навчати виконувати прийоми звільнення від
обхватів: а) спереду;
б) ззаду.
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (17-20 хв.) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів.
|
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
4-5 хв.
2-3 хв.
3-5 хв.
30 сек. |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20-25 хв.) |
||
1.Повторення матеріалу теми «Звільнення від захватів за руки, волосся»
2.Вивчення прийомів звільнення від захвату одежі на грудях. Звільнення від захоплення одягу на грудях. Звільнення від захоплення одягу однією рукою.
Від захоплення одягу (шиї) двома руками:
3.Звільнення від обхватів. Звільнення від обхвату тулуба позаду (без захоплення рук).
Звільнення від обхвату тулуба попереду з руками. Упором руки в низ живота і нахилом. Вихід униз із захоплення. Звільнення від обхвату можна комбінувати з кидком захопленням двох ніг. Захист від спроби удушення позаду рукою (плечем і передпліччям). При усіх варіантах нападу удушливим захопленням необхідно блокувати руку суперника, послабляючи тиск на горло. Захопити передпліччя двома руками і пригорнути до своїх грудей - кидок через спину з захопленням руки через плече. |
5-6 хв.
7-10 хв.
7-10 хв. |
Виконання прийому з незначним опором.
Контролювати дотримання техніки безпеки.
Виконання з незначним опором і дотриманням техніки безпеки.
Рішуче виконання дій звільнення з дотриманням рекомендацій захисту від контратаки.
Виконання з дотриманням правил техніки безпеки.
Виконання з дотриманням правил техніки безпеки.
Дозування сили удару.
Багаторазове повторення вправи.
Імітація ударів без відповідного контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3-5 хв.) |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо). Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Вправи на витривалість. Захист від ударів руками, ногами, головою.
Мета уроку: освітня: : 1. Навчати прийомам захисту від нападаючих ударів
противника, виконання блокування ударів.
2. Продовжити розвинення основних фізичних
якостей ( сила, швидкість, витривалість, гнучкість,
спритність).
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів.
|
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
4-5 хв.
2-3 хв.
3-5 хв.
30 сек |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20-25 хв.) |
||
1. Вправи на витривалість:
2. Повторення матеріалу теми: Звільнення від захватів за одяг і обхватів.
3.Захист від ударів руками, ногами, головою
Захист від удару кулаком збоку.
Захист від прямих ударів руками.
Захист від удару кулаком знизу. Зупинка передпліччям і больовий прийом і вузол плеча з кидком задньою підніжкою.
Захист від ударів ногами в положенні лежачи на спині. Опинившись на землі, необхідно розгорнутися ногами до нападаючого, контролюючи всі його дії. З першою ж нагодою постаратися піднятися в стійку.
Захист від удару ногою знизу.
Захист від ударів головою.
|
8-10 хв.
5 хв.
7-10 хв. |
Виконувати індивідуальний підхід в дозуванні навантажень, слідкувати за самопочуттям учнів.
Виконання прийомів в середньому і високому темпі з невеликим опором атакуючого і дотриманням правил техніки безпеки.
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
Виконання прийомів з незначним опором і імітацією різноманітних ситуацій.
Контролювати правильне положення блокуючої кінцівки. Кидки з дотриманням правил техніки безпеки.
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо). Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Захист від ударів ножем зверху, знизу, навідмаш. Захист від ударів
предметом (пляшка, камінь, палиця та ін.) Удари кулаком, пальцями і
долонями у відповідь.
Мета уроку: освітня:1. Навчати виконувати прийоми захисту від ударів
ножем, іншими предметами.
2. Застосування ударної техніки для припинення
нападаючих дій суперника.
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, макет ножа, палиця, цеглина, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів. |
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
4-5 хв.
2-3 хв.
3-5 хв.
30 сек |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування. Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке. |
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20-25 хв.) |
||
1.Повторення матеріалу теми» Захист від ударів руками, ногами, головою».
2.Захист від ударів ножем зверху, знизу, навідмаш. З використанням предметів одягу. При нападі противника, особливо якщо він збройний, необхідно використовувати різні підручні засоби для підвищення своїх захисних можливостей. Куртку чи піджак можна використовувати для обмеження орієнтації в просторі противника, накидаючи предмет на голову для здійснення захисту, впливаючи на руку противника, озброєну ножем.
Захист від удару ножем знизу
Захист від удару ножем наотмах.
Захист від прямого удару ножем.
3Захист від ударів предметом (пляшка, камінь, палиця та ін.) Захист -дії самбіста, що перешкоджають виконанню супротивником прийомів нападу. Захист буває активним , коли спортсмен пересуванням створює умови, що перешкоджають виконанню прийому, і пасивними, коли самбіст протиставляє зусиллям супротивника рівні і протилежно спрямовані зусилля, заважаючи йому провести атаку.
Захист від удару ціпком зверху.
Захист від ударів предметами зверху (стілець, пляшка і т.п. ). Випереджаючи, зблизитися і виконати кидок захопленням гомілки. 4.Застосування ударної техніки для припинення нападаючих дій суперника. Удари кулаком у відповідь – збоку або знизу у щелепу, основою кулака зверху по переніссю. Відповідні удари пальцями у вічі, око або горло і долонями по вухах. |
5 хв.
7-10 хв.
5-6 хв.
3-4 хв.
|
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
Виконання прийомів з невеликим опором і дозованим контактом.
Рішучі дії захищаючого і дотриманням правил техніки безпеки.
Контролювати положення блокуючої кінцівки і виконання больового прийому.
Імітаційні рухи ударної техніки без контакту і дотриманням правил техніки безпеки.
Роз’яснення супроводжується демонстрацією.
Імітаційні рухи з дозованим контактом і дотриманням правил техніки безпеки.
Імітаційні рухи з дозованим контактом і дотриманням правил техніки безпеки. Імітаційні рухи з дозованим контактом і дотриманням правил техніки безпеки. |
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо). Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Конвоювання. Затримання захватом руки, з використанням одягу,
зв’язування.
Мета уроку: освітня: навчати засобам затримання та конвоювання
правопорушника особистими силами ,з використанням
підручних засобів.
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: комбінований.
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, мотузка, свисток.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Спеціальні вправи:
Вправи самострахування при падінні.
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів. |
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
4-5 хв.
2-3 хв.
3-5 хв.
30 сек |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу. Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Підготовка до роботи м’язів тулуба.
Контролювати виконання основних вимог групування.
Контролювати координованість рухів, виконання основних вимог групування. Контролювати правильність групувань при падінні.
Темп виконання повільний, дихання глибоке.
|
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА (20-25 хв.) |
||
1.Повторення матеріалу теми: «Захист від ударів ножем.»
2.Конвоювання. Затримання захватом руки, з використанням одягу, зв’язування. Конвоювання захопленням руки між ногами супротивника. Тягою за кисть перекидати супротивника вперед, підсилюючи вплив передпліччям на його пах. Другою рукою утримувати конвойованого за комір чи волосся, направляючи рух. Прагнути збивати "підопічного" на одну ногу. Конвоювання важелем ліктя через передпліччя. Захопивши однойменну руку суперника за зап'ястя, вивести його з рівноваги ривком уперед. Другою рукою обхопити руку суперника, що атакується, таким чином, щоб передпліччя упиралося в лікоть. Накласти кисть на зап'ястя своєї руки, здійснюючи "замок". Домогтися больового ефекту в ліктьовому суглобі руки суперника. Супроводжувати суперника. Бажано крім перегинання руки в ліктьовому суглобі здійснювати скручування передпліччя назовні, домагаючись більш гострого болючого впливу.
Конвоювання високої людини важелем ліктя через плечі. У випадку, якщо супротивник вище ростом, можна використовувати спосіб конвоювання важелем ліктя через плечі. Захопивши зап'ястя однойменної руки суперника, виконати нирок під цю руку позаду Розвертаючи передпліччя назовні перегинаючи руку суперника в ліктьовому суглобі, домогтися больового ефекту, здійснювати супровід Дуже важливо вільною рукою фіксувати другу руку суперника. Затримання захопленням руки. Захопити передпліччя різнойменної руки суперника, розташовуючись збоку від нього. Другою рукою необхідно захопити кисть руки, що атакується, упираючись ліктем у свої ребра, здійснювати натиснення двома руками на кисть суперника, домагаючись болю, здійснити супровід. Можливий варіант конвоювання з впливом на кисть, розгорнуту пальцями нагору Зв'язування шнурком. Після виконання затримання перевести суперника на землю, виконуючи больовий прийом загин руки за спину Розташуватися верхом на супротивнику, щільно стискаючи його стегнами використовуючи шнурок-"зашморг", зв'язати зап'ястя супротивника |
10 хв.
10-15 хв. |
Дозований контакт з дотриманням правил техніки безпеки.
Виконання прийомів з незначним опором, відповідно до умов конвоювання
Виконання прийомів з дотриманням правил техніки безпеки.
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо).
Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Конспект уроку
з фізичної культури
Циклу «самозахист без зброї»
Тема: Т.О. виконання прийомів самозахисту, страховки від падінь,
затримання.
Мета уроку: освітня: Виявити рівень знань вмінь та навичок з питань
техніки безпеки на заняттях самооборони; елементів
самострахування при падінні; прийомів звільнення від
захватів; способів конвоювання; складання комплексів
вправ для розвитку фізичних якостей ( гнучкість,
швидкість, спритність, сила, витривалість).
оздоровча: зміцнення серцево-судинної та дихальної системи
організму, кістково-м’язового апарату, корекція
постави.
виховна: прищеплення навичок особистої гігієни,
дисциплінованості, почуття взаємодопомоги і
взаємоповаги, ввічливості, почуття колективізму.
Тип уроку: контролю і корекції знань, умінь та навичок
Комплекс використаних методів: розповідь, пояснення, демонстрація.
Список літературних джерел:
1.100 уроков самбо / Под ред. С.Е. Табакова. – Изд.6-е, испр. и доп. – М. : ФАИР – ПРЕСС, 2005.- 448 с. : - (Спорт).
2. «Фізичне виховання в школі». – 2006. - №6 – С.9-16
3. «Фізичне виховання в школі». – 2007. - №2 – С.3-8
4.Педагогика: Учеб.пособие. 2-е узд., перераб.и доп. – М.: Высш.шк., 1990.-576с.
5. Коджаспирова Т.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словар: для студентов.-Академия,200.
6.Шоган В.В. Технология личностно-ориентированого урока // Учитель,2003.
7.Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання.
8.Репкина Г.В., Заика Е.В. оценка уровня сформированности учебной деятельности. –Томск: пеленг,1993.
9.Щукина Г.И. Активация познавательной деятельности учащихся в учебном процессе: Учебн. Пособие для студентов пед. Институтов. – М.: Просвещение,1979.
10.Якиманська І. Особистісно-орієнтована система навчання (Завуч),1999.
11. Виговська О. Цілісний розвиток особистості школяра // Директор школи, ліцею, гімназії. – 2003. - № 3.
12. Букатов В.М., Ершова А.П. Я иду на урок ( Хрестоматия игровых приёмов обучения).
Обладнання : гімнастичні мати, бруси, гімнастичні лави, висока
та низька перекладини, зонтик, сумка, ручка, дезодорант, дрібні
гроші, цеглина, макет ножа, палиця, пляшка, стілець.
Структура уроку:
Хід заняття
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА (12-14 хв.) |
||
Шикування, рапорт, перевірка присутніх та готовності до заняття (самопочуття, наявність змінної форми одягу).
Ознайомлення учнів із темою і завданнями уроку.
Виконання організуючих вправ: повороти на місці, перешикування. Ходьба, біг та його елементи:
Відновлення дихання.
Загальнорозвивальні вправи:
Дихальні вправи і вправи на розслаблення м‘язів.
|
3 хв.
До 1 хв.
3-4 хв.
30 сек.
4-5 хв.
30 сек. |
Стежити за чіткістю поданих команд.
Вказати на необхідність дотримання правил особистої гігієни і дотримання правил техніки безпеки
Виконання у низькому та середньому темпі і утримуючи вказані дистанції руху.
Застосовувати метод власного показу.
Темп середній і високий, підтримувати максимальну амплітуду рухів.
Темп виконання повільний, дихання глибоке.
|
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА ( 26-30 хв.) |
||
Т.О. виконання прийомів самозахисту, страховки від падінь, затримання. Вступне слово: Тематичне оцінювання знань учнів за темою «Самооборона без зброї» здійснюється відповідно обсягу програмних питань за розділами:
Перевіримо засвоєння навичок самооборони:
|
26-30 хв. |
Чітко доводити вимоги складання заліку. Зосередити увагу на дотриманні правил техніки безпеки. Завдання відповідно відпрацьованому матеріалу.
Розподіл по бажанню.
Можливе попереднє практичне напрацювання прийому в межах часу, відведеного на підготовку.
Контролювати засвоєння знань циклу самооборона без зброї в обсязі вивченого матеріалу.
|
ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА (3-5 хв.) |
||
Шикування
Підведення підсумків уроку ( аналіз виконання вправ учнями, методичні рекомендації щодо виправлення помилок).
Домашнє завдання (завдання для самостійного опрацювання)
|
До 30 сек.
До 3-х хв.
До 2-х хв. |
Учні шикуються в шеренгу. Слідкувати за чіткістю виконання команд. Систематично оцінювати роботу учнів (незалежно від форм: оцінка, стягнення, заохочення тощо).
Чіткість формулювань завдань, доступність виконання. |
Додаток №1
Білет № 1
Білет № 2
Білет № 3
Білет № 4
Білет № 5
Білет № 6
Білет №7
Білет № 8
Білет № 9
Білет № 10
Білет № 11
Білет № 12
10 К Л А С |
№ з\п
|
Тема занять |
дата |
|
Самооборона без зброї, елементи самострахування.
|
|
|
Вправи на розвиток сили. Правила поведінки, особиста гігієна, попередження травматизму на заняттях самооборони.
|
|
|
Стійки, дистанції, пересування. Вивчення прийомів самострахування при падінні на спину, живіт, бік. |
|
|
Правомірність застосування прийомів самооборони. Підручні засоби самооборони. Вправи на розвиток спритності. |
|
|
Звільнення від захватів за руки, волосся. Вправи на гнучкість. |
|
|
Звільнення від захватів за одяг і обхватів. |
|
|
Вправи на витривалість. Захист від ударів руками, ногами, головою. |
|
|
Захист від ударів ножем зверху, знизу, навідмаш. Захист від ударів предметом (пляшка, камінь, палиця та ін.) Удари кулаком, пальцями і долонями у відповідь. |
|
|
Конвоювання. Затримання захватом руки, з використанням одягу, зв’язування. |
|
|
Т.О. виконання прийомів самозахисту, страховки від падінь, затримання. |