Олімпійський урок в початкових класах

Про матеріал

Розповідає про олімпійські ігри , досягнення українських спортсменів на олімпійських іграх , сприяє гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюджує гуманстичні ідеї олімпізму.

Перегляд файлу

Олімпійський урок

Мета: сприяння гармонійному розвитку особистості дитини та розповсюдження гуманістичних ідеалів олімпізму.

Обладнання: плакати з олімпійської тематики, мультимедійна апаратура для демонстрації слайдів.

 

Учитель: 9 лютого відкрилися 23 зимові Олімпійські ігри в Пхьончхані у Південній Кореї. На підтримку олімпійського руху сьогодні ми проведемо Олімпійський урок він буде складатися з двох части : 1 – теоретична; 2 – практична. Олімпійські ігри зародились у Стародавній Греції ще у 8 ст. до н.е. і проводились  кожні 4 роки понад тисячу років. Зародження Олімпійських ігор пов’язують із іменами легендарного грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта. (слайд 1,2) Що ж ми знаємо про перші Олімпійські ігри?

Учень:  Перші Олімпійські ігри відбулися у 776 р. до н.е. Під час Ігор дотримувались священного миру. Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувались Олімпійські ігри, заборонялись. (слайд 3,4)

Учитель: Учасниками Ігор могли бути вільні греки – чоловіки та юнаки. Для жінок у Греції проводились – Ігри на честь богині Гери.

 Учитель :Перші Олімпійські ігри тривали один день, а програма включала лише один вид спорту – біг. У період розквіту вони проходили протягом п’яти днів. Програма змагань включала біг на різні дистанції, панкратіон (поєднання боротьби з кулачним боєм), пентатлон (п’ятиборство, до нього входили стрибки у довжину, біг, метання диска, метання списа і боротьба), кулачний бій, перегони на колісницях. (слайд 5,6) Чим нагороджували переможців?

Учень: Нагородження переможців відбувалося у п’ятий день олімпійських святкувань. Переможців Олімпійських ігор увінчували вінком з гілок оливи, а також пов’язували вовняними стрічками навколо голови, рук. (слайд 7)

 

Учитель: Проіснували Ігри декілька віків,

А потім римський імператор Феодосій

Заборонив їх існування, а роки,

І варвари й стихії

Знесли, прибрали з пам’яті людської

Славетне місто ритуалів і споруд.

Учитель:

І ось людина – П’єр де Кубертен,

Французький педагог, барон, спортсмен,

З палким натхненням взявся за роботу,

Щоб відродити славу давніх днів,

Щоб олімпійське гасло засіяло всім. (слайд 8)

Учитель: У червні 1896 р. П’єр де Кубертен скликав у Парижі міжнародний конгрес для вирішення питання про відновлення Олімпійських ігор. На ньому було ухвалено рішення про відновлення Олімпійських ігор та створення Міжнародного олімпійського комітету. На першій афінській Олімпіаді виступали лише 245 спортсменів із 14 країн світу. Атлети змагалися у 9 видах спорту: греко-римській боротьбі, велосипедному спорті, гімнастиці, легкій і важкій атлетиці, плаванні, стрільбі, тенісі та фехтуванні.  (слайд 9)

 

Учитель:

І сталося диво!

Вже друге століття

Священний вогонь олімпійський палає.

Мільйони атлетів з усіх континентів

На форум спортивний всіх разом збирає.

Щоб мірятись силою, знать, хто найшвидший,

Хто вищу за інших планку здолав.

Проводяться Олімпійські ігри кожні 4 роки. Сучасні Олімпійські ігри поділяються на літні та зимові. У них зявилися свої символи та традиції.

Учень: До олімпійської символіки належать олімпійська емблема, олімпійський прапор, олімпійське гасло, олімпійський гімн, олімпійський вогонь та олімпійський смолоскип. (слайд10)

Учень: П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене на білому полотнищі – це олімпійський прапор. Він урочисто піднімається на головній спортивній арені міста-організатора на церемонії відкриття Олімпійських ігор. (слайд  11)

 

Учень: Гаслом Олімпійських ігор є слова «Citius. Altius. Fortius», що означає «Швидше. Вище. Сильніше». (слайд 12)

Учень: Олімпійський вогонь запалюють в Олімпії. За допомогою естафети олімпійського вогню він закінчує свою подорож у великій чаші олімпійського стадіону, в якій палає протягом усіх олімпійських змагань. (слайд 13)

 

Учитель: Олімпійська емблема визначена Олімпійською Хартією, правовим документом олімпійського руху. Основним елементом емблеми є п’ять кілець у поєднанні з іншими елементами. Кільця символізують толерантність і дружбу між усіма спортсменами,  з п’яти континентів нашої планети. (слайд 14)

 

Учень: Олімпійська клятва «Від імені всіх учасників змагань я клянусь, що беручи участь у цих Олімпійських іграх, я змагатимуся чесно та згідно з правилами, а своєю участю прославлятиму свою країну та спорт» .(слайд 15)

 

Учень: Кожна країна,де відбуваються олімпійські ігри, створює спеціальний    символ – талісман, який розповідає про її культуру, традиції. (слайд 16)

  • Переважно обирають звірятко, яке символізує національні риси та особливості країни. (слайд 17.18)
  • Вперше талісман з′явився на Олімпійських іграх в Мехіко 1968 року. Це був ягуар.

Учень: Головні церемонії Олімпійських ігор це – церемонія відкриття, церемонія закриття, та церемонія нагородження переможців.

Учитель: До 1994 року наші спортсмени виступали у складі збірної Радянського союзу, а у 1994 команда незалежної України вперше виступила на зимових Олімпійських іграх у Ліллехаммері.

 Імена  українських спортсменів записані золотими літерами на сторінках спортивної історії нашої держави.

Учитель: Олімпійські чемпіони радянської України: (слайди 19-21)

  • Зінаїда Турчина
  • Валентин Манкін
  • Володимир Голубничий
  • Борис Шахлін

 

  • Ольга Бризгіна
  • Лариса Латиніна
  • Поліна Астахова
  • Віктор Чукарін

 

  • Юрій Сєдих
  • Валерій Борзов
  • Сергій Бубка

  Учень : Олімпійські чемпіони незалежної України: (слайди 22-25)

  • Оксана Баюл
  • Володимир Кличко
  • Інеса Кравець

Учень : 

  • Лілія Підкопаєва
  • Катерина Серебрянська
  • Ірині Мерлені

Учень : 

  • Юрій Нікітин
  • Валерій Гончаров
  • Юрій Білоног

  Учень : 

  • Рустам Шаріпов
  • Яна Клочкова
  • Наталя Добринська

 

Учитель:

Про те, що спорт – чесність,

Про те, що спорт – сила,

Про те, що спорт – миру посол на Землі,

Про те, що він – радість і справедливість,

І плідність, і виклик, й могутній прогрес.

Що він – благородство,

Що він – будівничий,

Що він – насолода для тіла й душі!

До спорту і ти приєднатись спіши!

Учитель:

Найвище досягнення спортсмена це участь і перемога в Олімпійських іграх. А ми попробуємо себе в ролі спортсменів, позмагаємось у спритності та кмітливості. І на продовження уроку ми проведемо «Малі Олімпійські ігри». Для початку розподілимося на дві команди. Програма перших Олімпійських ігор складалася здебільшого із легкоатлетичних видів. Одним з головних був біг, і ми розпочнемо змагання з бігу.

 

 Конкурс «Найшвидший»

На відстані 10 м від лінії старту навпроти кожної команди лежать букви з яких треба викласти слово «Олімпіада». Учасники по черзі приносять по одній букві і викладають слово.  Перемагає команда, що швидше впоралася із завданням.

 

Вед: Ось і зроблено перший крок до перемоги. На стародавніх Олімпійських іграх дуже популярними були перегони на колісницях. Давайте і ми спробуємо відтворити ці змагання. Але замість колісниць у вас будуть обручі.

 

2 Конкурс «Перегони на колісницях»

 Перші номери команд (наїзники) мають обручі (колісниці). За командою наїзники з колісницею рухаються до позначки на відстані 10-15 м від них, оббігають її та повертаються назад. Беруть пасажира (другого гравця) і з ним вдвох у обручі рухаються до позначки. Там перший номер залишається, а другий (пасажир) стає наїзником і рухається за іншим пасажиром. Переможе команда, що першою перевезе команду за позначку.

 

 

3 Конкурс  «Мячик стрибунець»

З  кожної команди вибирають одного гравця. Їм дають тенісні ракетки та тенісні м’ячі. Два учасники протягом однієї хвилини вибивають м’ячі від  ракетки. Хто виб'є більше – той перемагає.
 

3 Конкурс «Стрибки по купинах»

На спортивному майданчику малюють купини на відстані 1 м одна від одної. Діти перестрибуючи з купини на купину долають дистанцію. Виграє команда, яка вправніше виконає завдання.

4 Конкурс  «Влуч  у  мішень»

Учасники команд стають на протилежних сторонах майданчика. Кожний гравець тримає в руках малий м'яч, посередині майданчика лежить великий м'яч.

Учитель дає сигнал, після чого гравці по черзі  кидають свої м'ячі у великий м'яч, намагаючись зсунути його на бік суперника. Коли м'яч буде зрушено, гравці збирають свої м'ячі й стають на місця.

Виграє команда, яка зрушить м'яч в сторону суперника.

5 Конкурс  «Веселий м’яч»
Кожна команда отримує волейбольний м’яч. За сигналом перший гравець взявши м’яч між ноги стрибає до фінішної лінії. Назад повертається бігом, передає м’яч наступному учаснику. Команда яка виконає завдання першою перемагає.

 
6 Конкурс «Повітряна кулька»

Команди отримують повітряні кульки. Учасники за допомогою гімнастичної палиці переносять повітряну кульку з лінії старту в корзину. Перемагає команда – чиї кульки раніше будуть в корзині.

 

7 Конкурс  «Гігантський крок»

Учасники команд один за одним долають дистанцію широкими кроками, або стрибками. Перемагає той, хто долаючи дистанцію зробить менше кроків.

Виграє команда, яка має більше переможців.

 

Підведення підсумків змагання.

Ведучий

Ну от і все, звучить свисток,
Гра закінчилася щасливо.
Виходять переможці на місток,

Вітайте їх! Ось наша сила!

От і закінчився наш олімпійський урок. Сподіваюсь, що ви діти дізнались щось нове, отримали заряд позитивної енергії. Пам’ятайте, у кожного є своя олімпійська сходинка, своя олімпійська висота, і щоб її досягти потрібно мати велике бажання, віру у свої сили і щоденно докладати зусиль для здійснення своєї мрії. Бажаю кожному із вас обов’язково її досягти! Учасники нагороджуються медалями.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
6715
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку