Цінність людини - в її унікальності

Про матеріал

Формування усвідомленого розуміння поняття «людина», унікальності, цінності. Довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.

Перегляд файлу

Виховна година (7 клас)

Тема: «Цінність людини – в її унікальності!»

Мета:

  • Формування предметних компетентностей: формування усвідомленого розуміння поняття «людина»,  унікальності, цінності. Довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з учнів знайти в собі те, що відрізняє їх від інших.
  • Діяльнісна: розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, спонукати учнів до роздумів над важливими життєвими проблемами.
  • Ціннісна: виховувати культуру спілкування, вміння висловлювати свої думки, формування високих морально-етичних ідеалів, особистої гідності.

Обладнання: стікери, постери-самореклами.

Епіграф уроку: «Пізнай самого себе».                                                              Афінський філософ Сократ

Хід заняття

І. Організаційний момент

Я рада бачити тих встають по черзі ті, кого стосується вітання), ….

  • Хто народився взимку!
  • Хто народився осінньої днини!
  • Хто найдобріші!
  • Хто найсильніші!
  • Хто любить цукерки!
  • Кому було 13 років!
  • У кого гарний настрій!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, що там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки(на дні скриньки дзеркало).

(Діти по черзі заглядають у скриньку).

  • То кого ви побачили в чарівній скриньці?
  •  Себе! – відповідають діти.
  •      Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, якої більше на цій землі немає і ніколи не було.

 «Пізнай самого себе» - цей вислів приписують афінському філософу Сократу. котрий жив ще у І сторіччі до н. є. З тих часів минуло дві з половиною тисячі років. Але й сьогодні багато філософів вважають що головне завдання, яке стоїть перед ними, - це дати відповідь на запитання:

  • Хто така людина?
  • Навіщо вона приходить у світ,
  • Чи може людина бути творцем і господарем свого життя?|

Повідомлення теми та мети уроку.

Тому тема нашої виховної години сьогодні дещо незвичайна: «Цінність людини – в її унікальності!»

Мета – довести ідею неповторності й унікальності кожної особистості, допомогти кожному з вас знайти в собі те, що відрізняє вас від інших.

ІІІ. Основна частина уроку

  •                    Людина. Таке близьке і зрозуміле всім слово. І разом з тим які різні відтінки ми вкладаємо в його значення…

Щойно народжене дитя – уже людина. І малюк, і підліток, і юнак – людина. Один, виправдовуючи свої помилки, промовляє: «Я ж тільки людина». Про іншого, захоплюючись силою чи розумом, умілістю, величчю чи благородством, говорять: «Оце людина!».

І я певна, що в кожному з вас є щось цінне, особливе, унікальне, цікаве й дивне. Тільки важко в собі це побачити.

Притча. Ось послухайте притчу про вільну людину.

Одна людина не мала, що втрачати, тож цим пишалась і вважа­ла себе вільною.

«Мені нічого утрачати, — говорила вона. —- Мені нічого втрача­ти!»

Якось вона захотіла побачити себе. Поглянувши на чисту по­верхню озера, вона дуже здивувалася, тому що вода відображала тільки небо і хмари.

«А де ж я?» — розлютилася людина.

«А тебе немає», — відповіло озеро.

Щоб така страшна річ не сталася з нами, ви дома мали виготовити постери-самореклами, де записали, зобразили, показали свою унікальність. Та представлятимете ви їх наприкінці уроку. Можливо дещо прийдеться добавити протягом уроку.

Чи знаєте ви, що особистість кожного з нас характеризується п’ятьма складовими.

Фізичний аспект - це наше тіло: шкіра і все, що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії, наприклад, сила м’язів, витривалість, гнучкість.

Емоційний аспект - це наші почуття: гнів, любов, сум.

Соціальний аспект  – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору.

Розумовий аспект - це наше мислення, здатність розуміти, розмірковувати, і розв’язувати проблеми,творчість і кмітливість.

Духовний аспект – це уявлення про віру, про сенс життя, моральні цінності людини.

І ми у кожному з цих аспектів маємо щось своє, унікальне.

Зараз ми проведемо кілька вправ, які допоможуть вам знайти в собі задатки до якихось видів діяльності, про які раніше ви не здогадувались.

Вправа - розминка «Рима до слова»

Пропоную розбудити в собі талант поета. Прошу назвати риму до даного слова (сонце, рік, поле,…)

Вправа «Нові застосування старим речам»

Для чого ще може пригодитися непрацююча лампочка, списана ручка, диван?

Вправа «Я так бачу»

(вчитель малює, наприклад, хвилясту лінію, учні кажуть,що вони бачать річку, стежину,черв’яка,нитку, …)

Ріпка

Зараз ми пошукаємо майбутніх акторів у нашому класі. Розберемо ролі. Коли чутимете згадку про свого персонажа, кажете ключову фразу і відповідний рух.

Приміром, ріпка - «оце так!», дідусь - «так, так»,бабуся - «ой, ой!», внучка - « Я готова», Жучка - «не зрозуміла», кішка - «краса», мишка - «пі-пі-пі, зараз витягнемо».

Посадив дідусь ріпку. Виросла ріпка велика-превелика. Став дідусь ріпку з землі тягти.

Тягне – потягне – витягти не може.

Покликав дідусь на поміч бабусю. Бабуся за дідуся, дідусь за ріпку:тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала бабуся внучку. Внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала внучка Жучку. Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся,дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть – витягти не можуть.

Покликала Жучка кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть-потягнуть — витягти не можуть.

Покликала кішка мишку. Мишка за кішку, кішка за Жучку, Жучка за внучку, внучка за бабусю, бабуся за дідуся, дідусь за ріпку: тягнуть – потягнуть — та й витягли ріпку!

Чи не задумувались ви, що можливо, деякі наші сторони особистості краще видно зі сторони. Тому пропоную вам записати на стікері риси характеру сусіда, які вам подобаються.

А тепер обміняйтеся записами і приклейте стікер на свій постер-саморекламу.

Подумайте, згадайте, що чули на уроці і допишіть ще речення-два,якщо потрібно.

А зараз найцікавіше. Пропоную представити свої постери-самореклами, які у вас вийшли. Поділіться з нами інформацією, яка для вас є дуже цінною, а для нас надзвичайно цікавою.

(Учні представляють свої постери. Однокласники дають запитання, обговорюють. Вчитель допомагає краще розкрити різні грані унікальності, дещо додає, підбадьорює.)

IV. Висновок

Сьогодні ми з’ясували, наскільки особлива та унікальна природа людини. Ваша особистість є цінною перш за все тому, що не існує нікого в світі, хто б повторював вас до дрібниць Вам ніколи не знайти людини, яка мала би ті самі відбитки пальців, як і ви. Генетична інформація в ДНК ваших клітин є унікальною і неповторною. Не буває людей з абсолютно однаковими почуттями і думками. Саме це робить кожну людину унікальною і особливою.

На завершення послухайте історію «Незвичне пограбування» і поміркуйте,що ж означає «бути особливим». Два хлопці у великому місті потайки пробралися у приміщення універмагу. Коли, через кілька годин, вийшли, обидва вдоволено посміхались, хоча не вкрали жодної речі. Те, що вони скоїли, було набагато гірше. Вони пройшли по усіх відділах, міняючи на товарах цінники. Наступного дня все в універмазі почалося як завжди. Лише через 4 години було помічено, що усі цінники на товарах переплутані.

Деяким покупцям пощастило - вони придбали коштовні речі за безцінь. Іншим не поталанило, і вони заплатили значні суми за речі, які того не варті.

Обговорення історії

Оскільки наша поведінка залежить від того, як ми самі до себе ставимося та від ставлення до нас інших людей, нам слід навчитися адекватно визначати нашу справжню цінність. Це означає, що ми повинні добре знати, якими якостями ми наділені, щоб не дозволяти ні самим собі, ні оточуючим повісити несправжні «цінники»

V. Рефлексія (перегляд відео)

VІ. Домашнє завдання

Памятка дітям:

  • - Не оглядайся на інших, не бійся того, що про тебе подумають.
  • - Стримуй свої емоції.
  • - Критично стався до різних «зірок», не бери собі кумирів.
  • - Не заздри іншим, не наслідуй їх в одязі і поведінці.
  • - Умій радіти тому, що ти маєш.
  • - Усвідом свої принципи, але не нав'язувати їх іншим, умій поступатися.
  • - Вмій зрозуміти іншу людину, не поспішай засуджувати.
  • - Допомагай іншим безкорисливо, не чекаючи подяки.

Памятайте про свою унікальність! Цінуйте кожну мить, кожну людину! Адже кожен з вас НЕПОВТОРИЙ!

doc
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
1274
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку