Цінність знань про природу в житті й діяльності людини

Про матеріал
Технологічну карту уроку складено на основі модельної навчальної програми «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.) та навчально-методичного забезпечення «Пізнаємо природу» 5 клас частина І (О.Янковець, О.Дубчак, Г.Ільченко).
Перегляд файлу

 

Технологічна карта уроку

Освітня галузь: природнича

Інтегорований курс: Пізнаємо природу

Клас: 5

Номер уроку:1

Тема: Цінність знань про природу в житті й діяльності людини

Дата: 01.09.2021

Мета: освітня - формувати в учнів поняття про складники природи і їхнє значення; розуміння важливості відкриттів та винаходів у житті людини; розвиваюча - розвивати вміння: застосовувати набуті знання та життєвий досвід для розв’язання проблеми; аналізувати та робити висновки; працювати в групі; оцінювати власну діяльність: виховна - виховувати в учнів: розуміння природної цілісності світу; цінності знань про природу для духовного та технологічного розвитку людства

Тип уроку: засвоєння нових знань

Основні терміни і поняття уроку: природа; людина- частина природи; вода, повітря, сонце, грунт; відкриття та винаходи

Устаткування: мультимедійний проєктор, презентація, підручники, зошити

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна обробка завдань, робота в парах та міні-групах

Епіграф уроку: «За наставницю собі я взяв природу, вчительку всіх учителів». Леонардо да Вінчі

 

Хід уроку       


Урок з елементами проблемного навчання

 

Етапи уроку

Завдання для учнів

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

Проміжний контроль

1

Вступна (організаційна) частина

Самоперевірка учнів готовності до уроку. Психологічне налаштування на роботу.

Привітання, забезпечення психологічного настрою учнів на комфортну роботу

Кожна пора у природі красива

Кожна пора у природі красива,
Криється в ній щось ліричне.
Будь то зима із туманами сива,
Осінь п’янка, поетична.
Літо веселе і щире, й привітне
Вабить, до озера кличе.
Луг, наче казка, метеликом квітне,
Чайка над морем кигиче.
Ну, а весна! Що є краще у світі!
Трепетна, ніжна і ясна!
Сонце так щиро, так молодо світить,
І на душі так прекрасно!
(Надія Красоткіна)

Визначення присутності всіх учасників діяльності

Перевірка доступних засобів для роботи

Самоконтроль

взаємоконтроль

 

2

Мотивація і стимулювання навчальної діяльності

Відімкнути та прибрати з робочого місця все, що може відволікати впродовж навчального процесу

Повідомлення значимості виучуваного матеріалу, постановка проблемного питання «Для чого досліджують природу?», формування в учнів зацікавленості до вивчення нової теми

 

Відкрити посібник на ст. 6 і повідомити назву параграфа, яка відповідає новому матеріалу

Обговорення поставленої проблеми

самоконтроль

3

Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів

Оцінити свої знання

Пригадати теоретичний матеріал

Проведення фронтальної бесіди.

Відповіді на  питання посібника ст. 6

самоконтроль,

взаємоконтроль,

контроль вчителя

4

Повідомлення теми, мети і завдання уроку

Уважно вислухати повідомлення, виконати інструкції

Розповідь, яка залучає учнів до цілеспрямованої, активної навчальної діяльності

Записати у зошитах дату та тему уроку

самоконтроль

5

Вивчення нового матеріалу

1.Називати:

А)Складники природи.

2.Пояснити:

А)Значення природних ресурсів.

Б)Цінність природи і знань про неї

В)Значення відкриттів та винаходів у житті людини.

2.Зробити записи у зошиті

Підготувати навчальні матеріали

Допомагати учням за необхідності

Робота з підручником. Опрацювати §1, с.6-7.

Робота з зошитом. Опрацювати теоретичний матеріал, поданий у вчительській презентації і записати в зошит складники природи. Виділити головне

 

самоконтроль,

взаємоконтроль,

контроль вчителя

6

Закріплення нового матеріалу

Поділ на міні-групи

Виконати завдання 1-4 з посібника

 

Поділити учнів на міні-групи.

Допомагати учням зорієнтуватися в сприйнятому матеріалі, створення атмосфери успіху

Самостійна робота. Завдання 2,4. Коментування.

Робота в парах. Завдання 1,3.Підбір та наведення прикладів

самоконтроль,

взаємоконтроль,

контроль вчителя

7

Рефлексія

Оцінити власний рівень розуміння та засвоєння  нового навчального матеріалу, власної діяльності на уроці шляхом виконання завдання 5 та опитування

 

(посилання на підручник) оцінювання ефективності заняття. Надати індивідуальну допомогу учням, що її потребують.

Підведення учнів до висновків

Обговорення завдання 5 в міні-групах. Озвучення спікером думки групи.

Відповіді на питання посібника

Озвучування власної думки на проблемне запитання «Для чого досліджують природу?»

самоконтроль,

взаємоконтроль,

вербальне оцінювання учнів

8

Повідомлення домашнього завдання

Виконати домашнє завдання

Повідомити і записати домашнє завдання на дошці.

Творче завдання: скласти сенкан до слова «природа».

Пройти тестування (ресурс НаУрок)

Записати домашнє завдання у щоденниках

самоконтроль,

контроль вчителя

 

doc
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
2770
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку