Цінуй і бережи своє здоров'я

Про матеріал
ознайомити учнів із визначенням поняття «здоров’я», «здоровий спосіб життя», визначити фактори, які сприяють і які шкодять здоров’ю людини; виховувати прагнення зберегти своє здоров’я.
Перегляд файлу

 

 

(Заняття з елементами тренінгу)

 

D:\Музика\ьбл\74389.001.png

 

 

 

Тема: Шкідливі звички та їхні наслідки.

Мета: Поглибити знання учнів про шкідливі звички та їхні наслідки.

Обладнання: плакат «Сонечко»,паперові промінці сонця, бланки  міні-тесту, м’ячик, паперові квіточки.

 

                                              Хід заняття

І. Вступне слово психолога

   Добрий день! Я рада вас усіх знову бачити. Сьогодні на занятті ми з вами пригадаємо, що таке «шкідлива звичка». У кожного з нас вони є, і позбавитися від них інколи дуже складно. Також ми на занятті спробуємо подивитись на наші звички з іншого боку та прийняти їх або ж подумати про те,  щоб відмовитися від них взагалі.

ІІ. Основна частина

  1. Прийняття правил роботи у групі

     Але спочатку ми з вами повинні встановити правила, яких будемо дотримуватись на занятті. Діти по черзі коментують правила та висловлюють свою згоду чи незгоду.

Правила роботи:

  1. Говорити коротко і по черзі.
  2. Повага один до одного.
  3. Правило піднятої руки.
  4. Один говорить, інші слухають.
  5. Конфіденційність.
  6. «Маю право».

 

Вправа  Очікування «Сонечко»

   Учням пропонується записати на вирізаних промінцях сонця свої очікування від заняття та розмістити їх біля намальованого сонячного кола.

 

Вправа «Знайомство»

   Учасників просять назвати себе, а також одним словом вказати на свою погану звичку, зробити чесний самоаналіз. Наприклад: Миколка – жадібний, Оленка – вередлива. Потім учасники говорять декілька слів про свої шкідливі звички.

 

Міні-тест

-         Що таке шкідливі звички? (Учні відповідають)

-         Які шкідливі звички ви знаєте?

   Щоб усе це з’ясувати, пропоную вам пройти тест «Що я знаю про шкідливі звички?».

Потрібно позначити правильні варіанти відповідей.

1.Шкідливі звички – це:

   а)мити руки з милом перед їжею;

   б)палити, вживати алкоголь та наркотики;

   в)вранці та ввечері чистити зуби;

   г)човгати ногами, смоктати пальці, гризти нігті.

 

2.Що відбувається з дитиною, яка вживає алкоголь?

   а) вона швидше росте;

   б)у неї покращується пам’ять;

   в)вона гарно вчиться;

   г)вона завдає неабиякої шкоди власному здоров’ю.

 

3.Які наслідки може викликати паління?

   а)захворювання на рак легенів;

   б)піднесення настрою;

   в)зниження гостроти зору, слуху;

   г)прискорення процесів дорослішання.

 

4.До чого призводить вживання наркотиків?

   а)з’являється унікальна можливість відвідати віртуальні світи;

   б)виникає фізіологічна і психологічна залежність від отрути;

   в)деградує мозок людини;

   г)людина стає більш розкутою і товариською.

 

Правильні варіанти відповідей:

  1. б,г
  2. в,г
  3. а,в
  4. б,в

За кожну правильну відповідь учень зараховує собі 1 бал.

 

Інтерпретація результатів

8 балів – учень має чіткі уявлення про наслідки шкідливих звичок.

7-5 балів – загалом учень знає про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини, але не уявляє конкретних наслідків вживання цих небезпечних речовин.

4-0 балів – учень потребує особливої уваги педагогів та батьків  і додаткової роз’яснювальної роботи щодо наслідків шкідливих звичок.

   Обговорення результатів тесту.

 

Гра «Чому курять?»

   Учасникам пропоную об’єднатися у дві групи. Кожна група має намалювати на ватмані причини, які можуть підштовхнути людину до куріння та шляхи оминання чи подолання цих причин.

   Обговорення малюнків.

 

Гра «Наслідки вживання алкоголю»

   Учням треба вказати, до яких наслідків може призвести вживання алкоголю, колективно доповнюючи список. Обговорення.

 

Вправа «Дім звичок»

   Учасникам потрібно на ватманах  намалювати дім із Чарівної країни для своїх звичок.

   Тут ви можете намалювати дім для однієї або декількох звичок. Головне – вказати особливості цієї звички та зобразити їх схематично на малюнку.

   Презентація та обговорення малюнків.

 

Рефлексія «М’ячик»

  Учні по черзі кидають один одному м’ячика. У кого він опиняється в руках, той розповідає про свій  емоційний стан на кінець заняття та зазначає, чи збулися його очікування. У кого очікування справдилися, той отримує  різнокольорову квітку й утворює  під сонечком галявину здоров’я, в якій немає темних кольорів, які б асоціювалися з палінням, алкоголем, наркотиками.

 

Завершення заняття

   Учасники по черзі кажуть побажання своєму сусідові: «Я бажаю тобі і твоїй звичці…»

docx
Додано
4 листопада 2023
Переглядів
100
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку