Цінуй себе і інші цінуватимуть тебе

Про матеріал
Цінуй себе і інші цінуватимуть тебе Виховна година для учнів 8 класів Виховання ціннісного ставлення до самого себе є вкрай необхідною та водночас дуже тяжкою працею. Кожна дитина повинна знати та пам’ятати про це з самого дитинства. Адже саме тоді формується в особистості вміння цінувати себе, здійснювати самоконтроль та само оцінювання.
Перегляд файлу

 

 

 

Відділ освіти Іванківської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

 

 

 

 

 

 

 

Цінуй себе і інші цінуватимуть тебе

Виховна година для учнів 8 класів

       

                    Сценарій підготувала

                                     Грищенко Світлана Вікторівна,

                                 класний керівник 8 - Б класу

                                    Іванківського районного ліцею

 

 

 

2020

 

ВСТУП

Виховання ціннісного ставлення до самого себе є вкрай необхідною та водночас дуже тяжкою працею.

Кожна дитина повинна знати та пам’ятати про це з самого дитинства. Адже саме тоді формується в особистості вміння цінувати себе, здійснювати самоконтроль та само оцінювання.

Велика увага повинна приділятися власним якостям особистості, адже підвищується боязливість отримати оцінку зі сторони оточуючих.

Найбільший сплеск оцінки себе як особистості проявляється в учнів 7 – 8 класів. В цей час зростає критичність до самого себе з приводу власних недоліків. Тому саме в цей період кожна дитина повинна формувати себе як принципово нову особистість, яка самостійна може цінувати себе та поважати інших.

Адже аналізуючи своє життя , кожна дитина помічає,що вона згадує та пам’ятає моменти, які пов’язані з чимось цінним, дорогим духовним.

Ця виховна година повинна дати поштовх дітям на створення свого власного «я» як особистості та  формування життєво важливих принципів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Цінуй себе і інші цінуватимуть тебе!

Мета : навчити дітей цінувати себе як особистість; продовжувати формувати ціннісне ставлення до себе; розвивати самооцінку та вміння оцінювати інших, пізнавальний інтерес та критичне мислення; виховувати уважність та чуйність до себе та інших людей.

Форма проведення: групова робота.

Вікова категорія : 12-14 років.

Обладнання: цитати «Дія не завжди приведе до щастя, але до щастя привести може лише дія»(Бенджамін Дізраелі)

«Розумні люди адаптовуються до світу самостійно. Нерозумні ж намагають підстроїти світ під себе. Ось тому і весь прогрес залежить від нерозумних»(Джордж Бернард Шоу)

Вірш  В. Шинкарук «Я заплутавсь в думках…»

Вірш Н.Красоткіна «Бажаю щиро»

Проектор, комп’ютер , олівці, плакати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід  виховного заходу

Епіграф

 “Є тільки один спосіб уникнути критики: нічого не робіть, нічого не говоріть і будьте ніким. “

Аристотель

 

Вчитель: Добрий день, дорогі учні!  Сьогодні ми будемо узагальнювати поняття цінностей,зокрема до себе, як до особистості.

У свідомості сучасної молоді  формується особистість , яка здатна цінувати не лише себе, а й інших. Вона передбачає цінувати себе, як носія фізичних, душевних та соціальних сил.

 Тому почнемо з вправи «Характеристика».

Кожен з учнів по черзі від всього серця по одному слову називає якості свого однокласника (однокласниці). Потім підраховується кількість однакових якостей кожного з учнів. Це дає змогу учневі  зрозуміти яким  саме його вважають.

Правила цієї  вправи:

  1.              Уважно слухати;
  2.              Говорити лише правдиві твердження;
  3.              Проявляти повагу один до одного.

Ставлення до самого себе визначає наше ставлення до світу загалом, і навпаки світу – до нас. Якщо це розуміти і засвоювати, то формується ціннісне ставлення до своєї зовнішності, стану здоров’я, розуміння у необхідності дбати про безпеку власної життєдіяльності. Це все сприяє самовдосконаленню,  пізнанню власного внутрішнього світу, формує життєві перспективи.

Вчитель: А зараз проведемо вправу «Мозгова атака»

Вчитель задає запитання учням (по черзі учні відповідають).

  1. Що робить вас сильними?
  2. Що таке самооцінка?
  3. Що таке компетентнісний підхід до інших?
  4. З якою метою ви порівнюєте один одного?
  5. Як ви формуєте ставлення до себе?
  6. Що ми повинні цінувати?
  7. Що ви розумієте під цінністю людини та її вчинки?

Вчитель: Для більшості з нас відомо гідне ставлення самої людини до себе залежить від того на скільки вона сама у себе вірить, чесно та щиро ставиться до самої себе.

Вправа «Продовж ланцюжок»

 Вчитель висловлює свою думку, описує ситуацію (наприклад, любов та повага). І в процесі обговорення учні по черзі називають слова, які пов’язані з оцінкою особистості. Ці слова всі записуються і утворюється ланцюжок. В кінці всі учні разом проговорюють ці слова з «ланцюжка».

Вправа «Моє Я».

Учні на листочках пишуть опис одного з однокласників. Кожен має впізнати себе.

Це завдання дає змогу побачити себе як особистість , не лише з своїх міркувань, а і з точки зору однокласників.

Вправа «ТАК або НІ»

Вчитель зачитує твердження, учні повинні за допомогою карток, казати так або ні.

  • Потрібно цінувати час.
  • Людина не повинна цінувати сама себе.
  • Кожен відповідає за себе та своє життя.
  • Цінуй інших.
  • Знай свої цінності.
  • Не роби самоаналіз.
  • Кожному потрібен діалог з собою.

Вчитель: В наш час  справжньою цінність є любов. Любов до себе, близьких.  Адже саме вона дає нам поштовх, на те , щоб вирости доброю та гідною людиною.

А зараз  послухайте вірш  В. Шинкарука  «Я заплутавсь в думках…»

Я заплутавсь в думках, як в липкім павутинні,

Заблудився в словах, як в похмурому лісі,

Колють небо гілками дерева осінні, –

По коліна в печалі і в мертвому листі.

Осипаються рештки ранкової зливи

На долоні озер – холодні і чисті.

Я стою серед спогадів полохливих, –

По самісіньке серце у мертвому листі.

Вправа «Плакат»

 Клас об’єднуються у групи(по 2-3 учні). Створюють плакат по темі виховного заходу, який потім  демонструють і коротко характеризують.

Вчитель: І закінчити цю виховну годину я хотіла б віршем Надії Красоткіної «Бажаю щиро»

Всім хочеться сердечно побажати
Здоров’я, сонця, щастя і тепла.
Щоб свого сина пригортала мати,
Й щоб доля в доньки гарною була.
А в світі всьому — мир і щастя всюди,
Щоб всі народи радісно жили.
А війн ніколи вже не знали люди,
Й красі радіти на землі могли.
Так хочеться, щоб стало все, як треба:
Чарівно, світло, гарно на землі…
І мирно усміхалось синє небо,
А люд земний — у щасті і в теплі…
Бажаю всім тепла й земного раю,
І спокою, й душевного тепла.
Я радості земної всім бажаю,
Щоб в серце — доброта до всіх зайшла…

Вчитель : А зараз перегляд  коротких мультфільмів, які допоможуть вам краще засвоїти ціннісне ставлення.

(«https://www.empatia.pro/5-multfilmiv»)

 

C:\Users\HP\Desktop\IMG_20200316_131527.jpg

C:\Users\HP\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\IMG_20200316_130913.jpg

(фрагменти з мультфільму «Вірте у любов»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

  1.              Школа класного керівника. -  Київ, «Шкільний світ», 2011 р.

Інтернет – ресурси

  1.              https://kolkyplast.wixsite.com/oznvk/moralni-cinnosti
  2.              http://www.osvitaua.com/shop/books-shop/4teacher
  3.              https://www.empatia.pro/5-multfilmiv
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горик Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 лютого
Переглядів
70
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку