Сформувати у дітей поняття про життя як найвищу цінність і здоров'я як найважливішу умову щасливого життя; розвивати почуття власної гідності й неповторності; вчити поважати всіх людей.
Урок 12 Цінуй життя і здоров’я
Мета. Сформувати у дітей поняття про життя як найвищу цінність і здоров'я як найважливішу умову щасливого життя; розвивати почуття власної гідності й неповторності; вчити поважати всіх людей.
Обладнання. Ілюстрації, люстерка, олівці, аркуші паперу, букет польових квітів або малюнки, кольорові кружечки.
Хід уроку
І. Організаційний момент. Створення емоційного настрою уроку.
Привітання, побажання здоров'я.
(Діти висловлюють думки ,роблять висновок, що це — здоров 'я.)
1.Повідомлення плану і правил роботи на уроці.
2.Очікування.
ІІ. Аналіз щоденника здоров'я.
— Як ви гадаєте, діти, хто на Землі найголовніший? (Людина.)
Яка людина найголовніша у світі? Хто вона? (Діти розмірковують.) Чи бачили ви її? Сьогодні ви зможете побачити цю людину.
(Вчитель пропонує кожному підійти до столу і заглянути в люстерко. Діти, побачивши себе, посміхаються.)
— Найголовніша людина у світі — це кожен з вас, тому що світ неповторний і різноманітний завдяки людям. Людина народжується, щоб зробити світ кращим, ніж він є. Кожен може посадити зелені дерева чи запашні квіти, збудувати або прикрасити дім, допомогти товаришеві розв'язати складне завдання або приголубити, коли щось болить.
Ви народилися на планеті Земля. Сонце дарує життя всім на Землі. Воно є символом світла, добра і миру. Мами називають кожного з вас сонечком. Тому ви, як маленькі промінчики сонця, повинні робити добрі справи, щоб усім жилося весело і щасливо. А вам снитимуться гарні світанкові сни.
Наснилось, що я — сонечко,
Ясне вогонь - вогонечко.
Встаю з-за небокраю
Над горами, над нивами,
Усіх роблю щасливими,
Всіх грію-зігріваю.
То якою ж повинна бути найголовніша людина в світі? Звичайно, доброю,чуйною, турботливою, люблячою. Якщо така людина є поруч з вами, то ви також можете дарувати їй добро і тепло свого серця.
2. Практична робота.
Вчитель демонструє букет квітів, передає його дітям і просить розповісти наступне:
- Які квіти вам подобаються? Якого вони кольору? Як пахнуть? Чи відрізняються квіти між собою і чим саме?
Висновок. Абсолютно подібних квіток немає, але всі вони красиві. Далі вчитель пропонує дітям поглянути одне на одного.
— Чим ви подібні, а чим відрізняєтесь?
Діти зазначають, що у всіх однакові частини тіла, всі приблизно одного зросту і віку. Але всі, наче квіти, різні: по-різному одягнені, мають різну зовнішність, вдачу, уподобання і захоплення.
3. Гра.
— Чи знаєте ви своїх однокласників? Це можна перевірити у грі "На кого схожа ця людина?".
Діти стають у коло. Одна дитина ставить запитання, намагаючись упізнати учня, якого загадали інші діти:
---Який одяг їй личить?
Бажано, щоб у грі взяли участь усі діти по черзі і почули свою характеристику.
4. Фантазування.
Можна запропонувати кожному учневі на окремому аркуші намалювати квітку, на яку він вважає себе схожим. Малюнки розмістити на дошці. Це буде своєрідний "букет" класу.
Кожну дитину треба плекати і берегти так само, як і квіти, щоб планета була красивою і неповторною.
3.Відповіді на запитання.
V. Фізкультхвилинка.
Ми — берізки і кленці.
В нас тоненькі стовбурці.
Ми в стрункі стаєм рядки,
Випрямляєм гілочки.
Ледь зіп'ялись з корінців,
Дістаємо промінців.
Ми ховаєм їх вогонь
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці
Вліво-вправо стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд
Нахиля вперед-назад.
VI. Робота в зошиті.
VII. Практична хвилинка.
1. Тест на визначення самооцінки.
Матеріал. Лист паперу, на якому намальовані драбинки однакового розміру, що складаються з однакових сходинок. Над кожною драбинкою напис:
Щастя Здоров'я Розум
Інструкція. Тут намальовані драбинка щастя, драбинка здоров'я, драбинка розуму. На найвищій сходинці стоять найщасливіші, найздоровіші, найрозумніші діти, на найнижчій — нездорові, нерозумні, нещасливі. Відмітьте на кожній драбинці ту сходинку, на якій ви стоїте. Де ваше місце на драбинці щастя? Куди ви поставите себе на драбинку здоров'я? Яка ваша сходинка на драбинці розуму?
Аналіз результатів. Чому саме це місце ви обрали? На якому хотіли б опинитися?
Гра "Вибери кружечок".
На столі лежать кружечки (діаметром 3 см) — жовтий, зелений, червоний, синій. Кожен учень вибирає собі кружечок того кольору, який найбільш подобається. Вчитель швидко записує, хто з дітей який колір вибрав.
Золотий-жовтий — діти люблять порядок, тишу, завжди готові до заняття. Не люблять змін в останню хвилину, плутанини, нових способів виконання. Найкраще навчаються на природі, люблять все виконувати поетапно.
Зелений — аналітики, логіки, говорять більше, ніж вам хотілося б. Величезний словниковий запас, чіткі в роботі, самі оцінюють свою успішність Люблять фільми, книжки, обожнюють філософствувати. Це майбутні інженери, вчені. Не заважайте їм, коли вони працюють. Не люблять невизначеності, великих узагальнень, спонтанності. У них краще розвинене слухове сприйняття.
Жовтогарячий-червоний — легко йдуть на ризик, хороші лідери, не читатимуть і не дотримуватимуться інструкцій. Мають свій особистий простір, ніколи не говорять "Я не можу". Діти, які беруть на себе відповідальність. Не люблять, коли їм диктують, що робити, йти протореними стежками. У них розвинена здатність майструвати. Намагаються досліджувати всі можливості у виборі.
Синій — цих дітей мало цікавить природа, вони сприймають цілісність цього світу. Бувають дуже товариськими (за один раз десять друзів), чуйними, творчими, вразливими. Знають усього потрошку, нічого до ладу не доводять, нічого не викидають, їх ніколи не треба підганяти.
Мотивація не пов'язана із зовнішніми нагородами. Дуже добре читають мову тіла; емоційні. Ці діти, як лакмусовий папірець.
VIII. Підсумок уроку.
Покажіть свій настрій.
УРОК З ОСНОВ ЗДОРОВ’Я
1 КЛАС
Вчитель Коломоєць Л.М.