cтаття "Формування і розвиток особистості у процесі вивчення інформатики"

Про матеріал

Зміни в суспільстві значно впливають на розвиток освіти. Виникає необхідність інноваційних підходів до навчання і виховання дітей.

У статті описано процес формування особистості під час вивчення інформатики. Описано як доцільно можна використовувати під час навчальної діяльності інноваційні технології, зокрема, мобільні телефони, окуляри віртуальної реальноиті.

Представлений мій досвід роботи та перспективи для розвитку.

Перегляд файлу

Формування і розвиток особистості у процесі вивчення інформатики

Зміни в суспільстві значно впливають на розвиток освіти. Виникає необхідність інноваційних підходів до навчання і виховання дітей.

Компетентності, які формуються на її уроках, можна застосувати для вивчення інших предметів. Поділюся досвідом. Аби сформувати й розвивати особистість учнів, пропоную їм практичні завдання; заохочую до додаткових знань; консультую з питань тематики робіт та пошуку матеріалів; навчаю опрацьовувати інформацію, складаючи план, тези, конспект, карти знань тощо; стимулюю критичне оцінювання учнівських робіт.

Діти опрацьовують матеріали з різних джерел; виділяють та комбінують великий масив даних. Упорядковують знання; взаємодіють з іншими; використовують на уроках нові інформаційні технології; представляють свої роботи у шкільній та позашкільній діяльності; займають призові місця на олімпіадах та конкурсах.

Курс інформатики вивчається з 2–11 класу за різними програмами підготовки. Формується та розвивається особистість учнів початкової школи через ігрову діяльність. Методичне призначення ігор на уроках – це засвоєння базових понять, розвиток критичного, аналітичного, логічного, асоціативного мислення, інформаційної культури, моторики рук. Школярі навчаються граючи, створюють ігри, демонструють іншим.

П'ятикласники, після вивчення інформатики у 2–4 класах, мають сформовану базу основних понять, інформаційних процесів. Застосовують знання для вивчення інших предметів, позашкільного навчання (комп’ютерні курси, літні санаторії з навчанням тощо), вступають у відповідні ВНЗ.

Вивчення інформатики основної і старшої школи поглиблюється за рахунок проектної та позакласної діяльності. Учні виконують індивідуальні та спільні проекти, представляють їх.

Інформатика вивчається із аспектом на практичне застосування. Кейс-уроки сприяють розширенню світогляду й зацікавленню у вивченні предмета. Основне джерело – «Гіпермаркет знань». З використанням кейс-методу організовується перевернуте навчання. Учні заздалегідь вивчають теми та виконують завдання, доповідають. Приклад – урок-дублер, де учні 6-го класу із вчителем підготували тему кейс-уроку «Хто такий Андроїд?» і провели заняття для учнів 4-го класу.

 

Отримувати знання, виконувати завдання, перевіряти рівень навчальних досягнень можна з мобільними телефонами. Вивчали тему «Мобільний телефон – моє все!», перевіряли знання з теми 7-го класу

«Моделювання».

 

В умовах сучасної освіти ми все більше чуємо про так звану віртуальну реальність, яка захоплює тим, що не виходячи з кімнати можна відчути себе в різних куточках світу, а то навіть і галактики. Впроваджую на своїх уроках окуляри віртуальної реальності Google Cardboard, які розробили учні для вивчення певних тем.

 

Одна з проектних діяльностей на інформатиці – інтеграція з українською мовою та літературою. Учні виконують проекти за тематикою української мови, такі як «Підготовка до ЗНО», буктрейлери. Результати: презентації із аудіо- та відеосупроводом; відео файли на вірш українських письменників, проект "Віртуально-реальна екскурсія" Шевченківським районом міста Києва. Робота над буктрейлерами розвиває асоціативне мислення, відеомонтаж – інформаційну культуру, точність, охайність. Роботи опубліковані на YouTube каналі спеціалізованої школи № 138.

Учні беруть участь у конкурсах, олімпіадах, захисті учнівських наукових робіт МАН України. Під час підготовки до них поглиблюють знання, розширюють кругозір і займають призові місця (I, II, III) на районному та міському етапах.

Уроки інформатики мотивують учнів на вибір професії у сфері інформаційних технологій.

pdf
Пов’язані теми
Інформатика, Інші матеріали
Додано
12 квітня 2018
Переглядів
639
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку