Cтворення презентації в сердовищі LibreOffice Impress.

Про матеріал
навчитися розробляти план створення презентації: визначати мету, сценарій та структуру презентації. Опанувати поняття шаблону презентації та створення презентації на основі шаблону в LibreOffice Impress.
Перегляд файлу

Розробка уроку

Тема: cтворення презентації. 

Мета: навчитися розробляти план створення презентації: визначати мету, сценарій та структуру презентації. Опанувати поняття шаблону презентації та створення презентації на основі шаблону в LibreOffice Impress.

Учень
пояснює призначення шаблону презентації;
описує: послідовність дій щодо створення презентацій засобами редактор презентацій.

Обладнання: ПК з встановленими ОС та LibreOffice, (дана) інструкція.

Структура уроку

  1. Організаційний момент.
  2. Актуалізація опорних знань.
  3. Вивчення нового матеріалу.
  4. Закріплення вивченого матеріалу.
  5. Підбиття підсумків уроку.

Хід уроку

1. Організаційний момент
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку. Перевірка виконання домашнього завдання.

2. Актуалізація опорних знань
 

  1. Що таке комп'ютерна презентація?
  2. Які типи презентацій ви можете назвати?
  3. Які розширення назви мають файли, створені у середовищі LibreOffice Impress?
  4. Які об'єкти можна розташувати на слайдах?
  5. Назвіть складові середовища редактора презентацій LibreOffice Impress.

3. Вивчення нового матеріалу

У процесі створення презентації потрібно проявити себе як сценарист, режисер і художник, вимогливий глядач. Створення презентації складається відповідно з трьох базових етапів:

  1. Планування.
  2. Розробка.
  3. Репетиція.

Планування презентації — це багатокрокова процедура, що включає визначення мети, дослідження аудиторії, формування структури і логіки подання матеріалу.

Розробка презентації — це власне підготовка слайдів презентації. Вона включає визначення змісту і співвідношення текстової та графічної інформації. Причому лише у момент наповнення Ви зрозумієте, коли є сенс показати матеріал одним цілим, а коли частини матеріалу потрібно подавати одна за одною.

Репетиція презентації — це перевірка та налаштування створеної презентації. Ви перевіряєте те, наскільки вдало Ви «змонтували» матеріал, наскільки доречні переходи між слайдами. Зрештою, Ви як дивитися на результати своєї роботи як сторонній спостерігач і запитуєте себе: наскільки презентація є ефективною і чи досягнуто поставленої мети?

Розглядаємо детально перший, але визначальний етап: планування презентації. На цьому етапі діють за такою схемою:

  1. Визначення мети створення презентації.
  2. Аналіз аудиторії.
  3. Створення сценарію презентації на основі результатів кроків 1–2:
    • визначення основної ідеї;
    • підбір основного й додаткового матеріалу;
    • підготовка вступу й заключної частини.
  4. Визначення структури презентації.

Визначення мети створення презентації. Мета будь-якої презентації — переконати й зацікавити аудиторію (яку? у чому? як?). Сприйняття презентації аудиторією важливіше, ніж сприйняття розробника чи навіть фахівця з розглянутих у презентації питаннь. Матеріал презентації має бути цікавим, інформативним, має привертати увагу і змістом, і формою подання. Правильна відповідь на питання щодо мети допоможе передбачити об'ємність того матеріалу, який буде подаватись на слайдах, його різноманітність і цікавість.

При підготовці презентації доповідач часто запитує себе: «Що я буду говорити?». Замість цього потрібно запитати себе про інше: «Навіщо проводити цю презентацію»? Презентацію за змістом і за формою подання матеріалу потрібно узгодити з відповіддю саме на це питання.

Аналіз аудиторії, якій адресовано презентацію, — наступний етап після визначення мети презентації. Потрібно врахувати кількість слухачів, їхній вік, характер зайнятості (учні, вчені, колеги, партнери тощо), особливості поведінки та спілкування.

Створення сценарію презентації здійснюють при дотриманні таких правил щодо її змісту та оформлення.

  1. Виділення основної ідеї:
    • слайд має ілюструвати лише одну думку;
    • інформація на слайді має містити лише основні положення виступу.
  2. Підбір лише такого матеріалу, що підтверджує основні ідеї презентації:
    • підбір графічного, аудіо- та відеоматеріалів;
    • подання прикладів, порівняння, довідкової інформації.
  3. Логічність послідовності подання матеріалу.

Матеріал презентації можна розташувати у хронологічній або тематичній послідовності.

Визначення структури презентації передбачає визначення кількості слайдів у презентації, наповнення кожного слайду. Для досягнення кращого результату бажано керуватися такими правилами:

  • Не заповнюйте слайд занадто великим обсягом інформації.
  • Використовуйте короткі речення.
  • Кількість рядків тексту на слайді і кількість слів у рядку — до 8.
  • Для виділення найважливішої інформації використовуйте рамки, границі, заливку, різні розміри та кольори шрифтів тощо.
  • Фон слайда й анімаційні ефекти не мають відволікати увагу від змісту.
  • Текст слайда має легко читатися, тобто бути контрастним відносно тла (темний текст на світлому тлі або білий — на темному) і достатньо великим, щоб було видно з останнього ряду.
  • Підпис до ілюстрації бажано розмістити під малюнком.

Детальніший виклад правил оформлення презентацій подано у домашньому завданні.

Основні способи створення презентацій за допомогою середовища LibreOffice Impress такі:

  • створення порожньої презентації за допомогою вказівки меню Файл / Створити / Презентацію, яку можна наповнювати інформацією;
  • використання майстра сторінок — після створення нової презентації можна вибрати стиль оформлення кожної окремої сторінки;
  • використання шаблонів оформлення за допомогою вказівки меню Файл / Шаблони та документи, що викликає таке вікно діалогу.

 

У цьому вікні потрібно вибрати шаблон оформлення (тло презентації) і далі наповнювати даними. При цьому кожен новостворений слайд матиме такий самий стиль оформлення, як у шаблоні. Але це можна змінити — див. далі Створення презентації на основі шаблоку.

  • з наявної презентації за допомогою вказівки меню Файл / Відкрити з наступним вибором файлу презентації, на основі якої буде створено нову презентацію.

Створення презентації на основі шаблону оформлення

Розглянемо детально створення презентації на основі шаблону. Для початку означимо поняття шаблону.

Шаблон оформлення  це файл, у якому записано загальні параметри презентації: типи і розміри маркерів і шрифтів, розміри та розташування текстових написів і рамок, параметри оформлення тла, кольорові схеми, зразок слайдів і додатковий зразок заголовків.

Шаблон оформлення можна вибрати під час створення нової презентації або застосувати його до відкритої презентації. Для того, щоб вибрати шаблон оформлення нової презентації, потрібно скористатися вказівкою меню: Файл / Шаблони та документи

 

У вікні діалогу потрібно вибрати Тло презентації. Після чого на панелі буде відображено список шаблонів.

 

Якщо в цьому вікні діалогу натиснути кнопку http://www.kievoit.ippo.kubg.edu.ua/kievoit/2013/9/04.png Попередній перегляд, то у вікні зразка можна переглянути, як буде виглядати слайд у вибраному шаблоні оформлення.

 

Після вибору шаблону натиснути кнопку Відкрити, щоб застосувати його до нової презентації.

 

Далі можна наповнити слайди, починаючи з титульного.

Створення нового слайду здійснюють викликом контекстного меню панелі Слайди (натисканням правої кнопки миші) і вибором Новий слайд

 

або, попередньо виділивши слайд, натисканням клавіші Enter. В останньому випадку новий порожній слайд з шаблоном оформленням попереднього слайду з'явиться після вибраного.

Редагування шаблону слайду здійснюють таким чином. У контекстному меню панелі Слайди (подано вище) вибрати Дизайн слайду для виклику вікна діалогу Дизайн слайду.

 

Є дві можливості:

  • змінити шаблон оформлення всієї презентації, поставивши мітку Змінити тло сторінки;
  • змінити шаблон оформлення лише активної (вибраної) сторінки. У цьому випадку мітку Змінити тло сторінки не висталяти.

 

Потім натиснути кнопку Завантаження... для виклику вікна діалогу Завантаження дизайну слайду.

 

Тут у категорії Тло презентації вибрати новий шаблон, який можна переглянути, якщо встановити мітку Попередній перегляд. Після вибору шаблону натиснути Гаразд для застосування змін.

Макет слайду — це умовна схема слайду, яка визначає розташування на ньому об'єктів.

Для редагування макету слайду потрібно у контексному меню панелі Слайди вибрати Макети слайдів. Вибір макету здійснюють на панелі Шари, розташованій праворуч на програмному вікні LibreOffice Impress.

 

4. Закріплення вивченого матеріалу
Виберіть правильну відповідь.

  1. Ця технологія дозволяє одночасно використовувати різні способи подання інформації — числа, текст, графіку, анімацію, відео, звук;
    • електронна таблиця;
    • презентація;
    • текстовий документ.
  2. Готовий зразок оформлення презентації — це:
    • макет;
    • слайд;
    • шаблон.
  3. Презентація, подану слайд-фільмом, називають:
    • потоковою;
    • слайдовою.
  4. Схема слайду, яка визначає розташування на ньому об'єктів — це:
    • зразок;
    • макет;
    • шаблон.

5. Підбиття підсумків уроку
Виставлення оцінок.

6. Домашнє завдання
Знати відповіді на такі питання:

  1. Етапи створення презентацій.
  2. З чого складається етап планування?
  3. Як визначити мету презентації?
  4. За якими правилами розробляють сценарій і структуру презентації?
  5. Перелічіть режими створення презентацій.
  6. Що таке шаблон оформлення презентації?
  7. Чи можна застосувати кілька шаблонів оформлення до однієї презентації?
  8. Що таке макет слайду?

Добрати стандартні шаблони, найдоречніші для презентацій на такі теми:

  • улюблений кінофільм;
  • наукова доповідь на обрану вами тему;
  • природа рідного краю;
  • наш клас;
  • рекламна компанія.

Ознайомитися з такими правилами створення презентації.


1. Вимоги до структури та змісту матеріалу

  • Стислий виклад матеріалу, максимальна інформативність тексту.
  • Використання лише знайомих аудиторії слів і скорочень.
  • Ретельно структурована інформація.
  • Відсутність нагромаджень.
  • Короткі заголовки, наявність маркованих і нумерованих списків.
  • Важливу інформацію подавати великим і виділеним шрифтом у лівому верхньому куті слайда.
  • Другорядну інформацію бажано розміщувати внизу слайда.
  • Кожне положення (ідею) подавати окремим абзацом.
  • Використовувати таблиці, діаграми та схеми, щоб подати матеріал компактно й наочно.
  • Графіка має органічно доповнювати текст.
  • Пояснення розташовувати якнайближче до ілюстрацій, з якими вони мають з'являтися на екрані одночасно.
  • Інструкції до виконання завдань потрібно ретельно продумати щодо їх стислості й однозначності.
  • Використовуйте емоційне тло: художню прозу запам'ятовують краще, ніж спеціальні тексти, а вірші — ще краще.
  • Текст потрібно ретельно перевірити щодо відсутністі орфографічних, граматичних і стилістичних помилок.
  • Використовувати для тексту i графічних зображень звуковий супровід.

Примітка. Як встановлено дослідженнями, ефективність слухового сприйняття інформації становить 15%, зорового — 25%. Їх одночасне залучення до процесу навчання підвищує ефективність сприйняття до 65%.

2. Вимоги до врахування фізіологічних особливостей сприйняття кольорів і форм

  • Теплі кольори сприяють збудженню й діють як подразники. За спаданням інтенсивності впливу:
     червоний,  оранжевий,  жовтий.
  • Холодні кольори заспокоюють, викликають сонливий стан. За спаданням інтенсивності впливу:
     фіолетовий,  синій,  блакитний,  синьо-зелений,  зелений.
  • Нейтральні кольори:  світло-рожевий,  жовто-зелений,  коричневий.
  • Поєднання двох кольорів — кольору знака й кольору тла — істотньо впливає на зоровий комфорт, причому деякі пари кольорів не лише стомлюють зір, а можуть спричинити стрес. Наприклад,

зелені символи на червоному тлі.

  • Найкращі поєднання кольорів шрифту і тла:

білий на темно-синьому,

чорний на білому,

жовтий на синьому.

  • Кольорова схема має бути однаковою для всіх слайдів.
  • Будь-який малюнок тла підвищує стомлюваність очей і знижує ефективність сприйняття інформації.
  • Чіткі, яскраві малюнки, які швидко змінюються, легко «вхоплює» підсвідомість, і їх краще запам'ятовують.
  • Будь-який другорядний рухомий (анімований) об'єкт відвертає увагу і знижує якість сприйняття матеріалу.
  • Показ слайдів зі супроводом нерелевантних звуків (пісень, мелодій) викликає швидку втомлюваність, сприяє розсіюванню уваги і знижує продуктивність навчання.

Примітка. Людина спроможна одночасно запам'ятати не більше трьох фактів, висновків, визначень.

3. Додаткові вимоги до змісту презентації (за Д.Льюїсом)

  • Кожен слайд має відображати одну думку.
  • Текст має складатися з коротких слів і простих речень.
  • Рядок має містити 6—8 слів.
  • Всього на слайді має бути не більше 6—8 рядків.
  • Загальна кількість слів не повинна перевищувати 50.
  • Дієслова мають бути в одній часовій формі.
  • Заголовки мають привертати увагу й узагальнювати основні положення слайду.
  • У заголовках мають бути і великі, і малі літери.
  • Слайди не мають бути надто яскравими. Зайві прикраси лише створюють бар'єр на шляху інформації.
  • Кількість блоків інформації під час відображення статистичних даних на одному слайді має бути не більше чотирьох.
  • Підпис до ілюстрації потрібно розмістити під нею, а не над нею.
  • Усі слайди презентації потрібно витримати в одному стилі.

 

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
898
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку