Daily routines (Presente Simple Tense)

Про матеріал
Фрагмент уроку «Teaching listening» Тема: Daily routines (Presente Simple Tense) Мета: вчитися на слух сприймати та розуміти іншомовне мовлення, розвивати фонематичний слух; виділяти з тексту головне. Обладнання: картки , малюнки, аудіоматеріал. Клас: 3
Перегляд файлу

Фрагмент уроку «Teaching listening»

Тема: Daily routines (Presente Simple Tense)

Мета: вчитися на слух сприймати та розуміти іншомовне мовлення, розвивати фонематичний слух; виділяти з тексту головне.

Обладнання: картки , малюнки, аудіоматеріал.

Клас: 3

            Зміст роботи

1.Look at the blackboard. The are a short rhyme. Let`s read it in chorus.

Nice to see you, Vicky!

Nice to meet you, Ralf!

How are you doing?

How`s life?

2.  Listen sentences and select predicate (присудок) in each of them.

I play tennis or basketball after school.

I play with my friends in the yar.

At 10 o’clock I go to bed.

3. Good, now I have one more exercise for you. So, try guess the riddle, ignoring unknown word.

Every morning I wake up in my… (bed)

I have my … in the kitchen. (breakfast)

Every morning I … my face in the bathroom  (wash)

4. Before you listen, look at the blackboard and learn some new verbs:

Take a bath                   Clean the room          Sweep the floor            Walk the dog

5. Now, listen to the text about Lena’s usual day and circle the pictures with action which Lena do according to the text:

Мой режим дня (наглядно)

Lena’s usual day

“It is Monday today. I get up at 7 o’clock, do my morning exercises and go to

the bathroom. I brush my teeth, wash my face and brush my hair.

Then I go to my bedroom, make the bed and get dressed.

I have my breakfast in the kitchen. Then I pack my bag. At 7.45 I go to

school.

I play tennis or basketball after school.

I come home at 3 o’clock and have my lunch. Then I do my homework and

read an interesting book. Sometimes I clean my room or sweep the floor.

I walk the dog and feed the cat. I play with my friends in the yard.

In the evening I and my family have the supper, watch TV or listen to music.

Sometimes I take a bath. At 10 o’clock I go to bed.”

6. Now try to remember:

 - What does Lena do in the morning?

 - What does Lena do in the afternoon?

 -  What does Lena do in the evening?

7. Try to retell Lena`s day, using the word from the blackboard.

After that

После этого

Then

Затем

Next

После (ставится в конце предложения)

At… o’clock / at … a.m.(p.m.)

В … часов / в … утра (вечера)

In the morning/afternoon/evening

Утром/днем/вечером

 

docx
Додано
28 жовтня 2021
Переглядів
792
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку