конспект уроку у 3 класі під час вивчення теми "Я, моя сімя та друзі" підтема"Будинок у селі".на даному уроці діти вивчають назви кімнат, ознайомлюються із прийменниками місця on the left, on the right, in, on ,under
Клас – 3
Вчитель: Усач Ю.А.
Тема: Будинок у селі
Мета: називати слова з даної теми, вживати прийменники in, on under, конструкцію on the left/on the right,вміти використовути прості речення та фрази у мовленні, розуміти основний зміст тексту, читати простий текст, що містить мовний матеріал , писати слова і речення; виховувати повагу до членів своєї родини.
Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи, для роботи в парах.
PROCEDURE
I. Introduction
1. Greeting
T: Good morning, dear children!
Ps:__________
2. Warming up
1). Look and say
2). Answer the questions
1.Have you got a family?
2.What’s your mother’s name?
3. What’s your father’s name?
4. What’s your sister’s name?
5. What’s your brother’s name?
6. Have your got a grandmother’s? What’s your grandmother’s name?
7. What’s your grandfather’s name?
3).Play a game “Ball” Complete the sentences.
Your mother’s sister is your_______.
Your father’s mother is your_______.
Your father’s son is your_______.
Your father’s brother is your_______.
Your father’s daughter is your_______.
Your mother’s father is your_______.
Your uncle’s son is your_______.
4). Work on the cards
3.Check your homework
4. Pronunciation Practice
(Look on the blackboard and choose and circle)
II. Main part
1.Look on the blackboard and write the words.Aim
Today we’ll continue speaking about the house. You’ll remember the names of the rooms in a house, read about a country house and practise saying where the things in the rooms are.
2.Vocabulary Revision and Practice
1) Listening
Teacher reads the dialogues and pupils listen and do the task ( Look and tick the correct picture) Dialogue 1, Dialogue 2.
2) Listening
Teacher reads the dialogues and pupils listen and do the task ( Complete the rhyme with the words from the box.)
3. Reading ( ex 3 p 37)
1) Pre-Reading Activity
T: Please look at exercise 3 on page 37. We can see a text here. The text is about a village house. Will you first look at the plan below the text? What rooms are there in this house?
2) Reading
3) Post-Reading Activity.
1) Ex 4 p. 37- ask and answer
Where is the kitchen?- It’s on the left. ….
2) Answer the question
Where is your book?
Where is your pen? …
4. Physical Activity
Sing song “Hockey-pockey”
5. Grammar Presentation and Practice
1) In, on, under
Учитель кладе олівець на парту і каже:
T: The pencil is on the desk.
Учитель кладе олівець у книжку і каже:
T: The pencil is іn the book.
Учитель кладе олівець під книжку і каже:
T: The pencil is under the book.
2)Ex 1 p. 36
3) Ex 2 p 36- play a guessing game
III. Final part
1. Homework
Write the rhyme My House into your copy books
2. Summarizing
T: What topic were we discussing?
What grammar did we practice?
What words have you learned?
What dames did we play?
MOTHER
FATHER
SISTER
BROTHER
SON
UNCLE
AUNT
PARENTS
HOUSE
IN THE
VILLAGE
BEDROOM
BATHROOM
LIVING ROOM
KITCHEN
HALL
DINING ROOM
BASEMENT
GARAGE
On [on]-на
In [in]- у(в)
Under [ᴧndǝr]-під
[mᴧðǝ]
[dↄ:tǝ]
DAUGHTER
[fɑ: ðǝ] [sᴧn]
[peǝrǝnts]
[ɑ:nt]
[ᴧnkl]
[brᴧðǝ]
COUSIN
[kᴧzn]