Урок англійської мови у 3 класі на тему "Будинок у селі"

Про матеріал

конспект уроку у 3 класі під час вивчення теми "Я, моя сімя та друзі" підтема"Будинок у селі".на даному уроці діти вивчають назви кімнат, ознайомлюються із прийменниками місця on the left, on the right, in, on ,under

Перегляд файлу

 

Клас – 3

Вчитель: Усач Ю.А.

Тема: Будинок у селі

Мета: називати слова з даної теми, вживати прийменники  in, on under, конструкцію on the left/on the right,вміти використовути прості речення та фрази у мовленні, розуміти основний зміст тексту, читати простий текст, що містить мовний матеріал , писати слова і речення; виховувати  повагу до членів своєї родини.

Обладнання: підручник, робочий зошит, картки для індивідуальної роботи, для роботи в парах.

PROCEDURE

I. Introduction

1. Greeting

T: Good morning, dear children!

Ps:__________

2. Warming up

1). Look and say

2). Answer the questions

1.Have you got a family?

2.What’s your  mother’s name?

3. What’s your  father’s name?

4. What’s your  sister’s name?

5. What’s your  brother’s name?

6. Have your got a grandmother’s? What’s your  grandmother’s name?

7. What’s your  grandfather’s name?

3).Play a game “Ball” Complete the sentences.

Your mother’s sister is your_______.

Your father’s mother is your_______.

Your father’s son is your_______.

Your father’s brother is your_______.

Your father’s daughter  is your_______.

Your mother’s father is your_______.

Your uncle’s son is your_______.

4). Work on the cards

3.Check your homework

4. Pronunciation Practice

(Look on the blackboard and choose and circle)

II. Main part

1.Look on the blackboard  and write the words.Aim

Today we’ll  continue speaking about the house. You’ll remember the names of the rooms in a house, read about a country house and practise  saying where the things in the rooms are.

2.Vocabulary Revision and Practice

1) Listening

Teacher reads the dialogues and pupils listen and do the task ( Look and tick the correct picture) Dialogue 1, Dialogue 2.

2) Listening

Teacher reads the dialogues and pupils listen and do the task ( Complete the rhyme with the words from the box.)

3. Reading ( ex 3 p 37)

1) Pre-Reading Activity

T: Please look at exercise 3 on page 37. We can see a text here. The text is about a village house. Will you first look at the plan below the text? What rooms are there in this house?

2) Reading

3) Post-Reading Activity.

1) Ex 4 p. 37- ask and answer

Where is the kitchen?- It’s on the left. ….

2) Answer the question

Where is your book?

Where is your pen? …

4. Physical Activity

Sing song “Hockey-pockey”

5. Grammar Presentation and Practice

1) In, on, under

Учитель кладе олівець на парту і каже:

T: The pencil is on the desk.

Учитель кладе олівець у книжку  і каже:

T: The pencil is іn the book.

Учитель кладе олівець під книжку  і каже:

T: The pencil is under the book.

2)Ex 1 p. 36

3) Ex 2 p 36- play a guessing game

III. Final part

1. Homework

Write the rhyme My House into your copy books

2. Summarizing

T: What topic were we discussing?

What grammar did we practice?

What words have you learned?

What dames did we play?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MOTHER

FATHER

SISTER

BROTHER

SON

UNCLE

AUNT

PARENTS

 

 

HOUSE

 

IN THE

VILLAGE

 

BEDROOM

 

BATHROOM

 

 

 

LIVING ROOM

 

 

KITCHEN

 

 

HALL

 

DINING ROOM

 

 

BASEMENT

 

 

GARAGE

 

 

On [on]-на

In [in]- у(в)

Under [ᴧndǝr]-під

[mᴧðǝ]

[dↄ:tǝ]

DAUGHTER

[fɑ: ðǝ] [sᴧn]

[peǝrǝnts]

[ɑ:nt]

[ᴧnkl]

[brᴧðǝ]

 

COUSIN

[kᴧzn]

 

docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
3649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку