Тема заняття. Де є добрі люди, там біди не буде.
Програмовий зміст.
Розвивати здатність розуміти необхідність хороших стосунків з ровесниками та іншими людьми. Формувати вміння висловлювати власну думку, об’єктивно оцінювати свої та чужі вчинки.
Виховувати любов і шанобливе ставлення до оточуючих, вміння відчувати настрій іншої людини, чутливість, доброту, прагнення допомагати слабшому, милосердя, любов та бережне ставлення до природи.
Продовжити знайомити дітей про добро і зло. Вчити співвідносити вчинки дітей із проявом доброти. Закладати основи розвитку духовності дитини.
Матеріал. По два предмети для гри «Поділися з друзями», ілюстрації до казок, саморобні крила, ілюстрації до казок, силует голуба.
Хід заняття
Вихователь. Доброго ранку, травам росистим,
Доброго ранку, квітам барвистим,
Доброго ранку, сонечку ясному,
Людям усім і всьому прекрасному.
Тож доброго ранку, вам, малята.
Діти. Доброго ранку!
Вихователь. Діти, а чому люди бажають один одному доброго ранку, доброго дня або доброго вечора? А як ви розумієте слово «доброта»? А чому потрібно бути добрими по відношенню один до одного? Я знаю, що ви всі любите і співати, і танцювати, і вірші розповідати. А хочете, ми сьогодні з вами пограємо в цікаві ігри.
Дидактична гра «Поділися з друзями»
Покладіть на стіл дві іграшки, дві цукерки, дві книги, два яблука. Нехай одна дитина підійде до столу і вибере собі одну пару предметів. Виберіть іншу дитину, з якою перший зміг би поділитися. Перед тим, як він поділиться, запитайте його: «А знаєш, якщо ти поділися своїм (яблуком), то у тебе залишиться тільки одне. Тобі це приємно?» Коли дитина буде ділитися, допоможіть йому сказати: «Я хочу поділитися тому, що це принесе мені радість. Коли ми ділимося, у нас залишається менше, та нам все одно приємно».
Гра « Роби як я»
Діти дивляться на ведучого, повторюють усі його дії: пострибати на одній нозі, закрити очі і повернутися кругом, обійняти сусіда і т. д. Гра закінчується словами: «Сядьте на підлогу!» «Покладіть руки, схрестивши їх на грудях».
Вихователь. Сподобалася вам гра? Що найбільше? Чому? А якби вам запропонували образити когось, чи зробили б ви це? Чому «так»? Чому «ні»? Чи небезпечно робити те, що роблять інші, не думаючи, які наслідки отримують? (або «який буде результат», чи «що вийде з цього»).
Вправа «Скільки коштує?..»
Дорослий ставить це запитання і допомагає на нього відповісти, наголошуючи на тому, що не все у світі можна купити за гроші. Наприклад, дружбу, доброту, здоров’я, любов, щирість, вдячність, милосердя, винахідливість, цікаві думки.
Вихователь. Ми з вами знаємо багато казок. Назвіть добрих героїв. (Колобок, Півник, Котик, Попелюшка). А тепер злих (Лисичка, Вовк, Змій).
Я вам пропоную пограти.
Гра «Як вчинити?» Казкові герої пропонують вам подарунок, у кого з них ви його візьмете. Чому? (діти мотивують свої відповіді).
Імітаційна вправа «Добрий голуб».
Діти стають в коло, лічилкою вибирають доброго голуба. Він по черзі облітає всіх і на вушко, пошепки, каже певне слово. Потім діти мімікою та жестами показують річ чи дію, що вони імітують.
Вихователь. А зараз я вам пропоную зробити з паперу цю пташку, яка щойно була з нами та подарувати її своїм друзям, одноліткам, адже вони також є частинкою добра в цьому світі.
Аплікативна робота «Голуб добра».
Вихователь. Молодці, які яскраві голуби.
Слабким не чиніть і найменшого зла,
Хай вас не боїться пташина мала.
Хай ластяться котики і цуценята,
Метелика з квітки не треба зганяти!
Не ображайте дрібної комашки
Добрим бути – це зовсім не важко!
Вихователь. На закінчення - запам’ятайте: робіть добро і воно вернеться вам сторицею.