19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Декоративно – прикладне мистецтво. Створення композиції в колі Петриківським розписом.

Про матеріал

Мета уроку розширити поняття про види декоративно-прикладного мистецтва, ознайомити з традиціями і технікою петриківського розпису, навчити учнів створювати композиції в колі декоративним Петриківським розписом.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок на  тему:

 

«Декоративно – прикладне мистецтво. Створення композиції в колі Петриківським розписом»

 

 

 

 

 

 

 


Тема: Декоративно – прикладне мистецтво. Створення композиції в колі Петриківським розписом.

Клас: 7

Мета: розширити поняття про види декоративно-прикладного мистецтва, ознайомити з традиціями і технікою петриківського розпису, навчити учнів створювати композиції в колі декоративним Петриківським розписом

Виховати працелюбність, культуру праці, акуратність, бережливе ставлення до інструментів з якими вони будуть працювати, відповідальне ставлення до власності.

Розвинути загальні та спеціальні здібності, психофізіологічні функції організму, технічне і нове економічне мислення, творчі здібності, а зокрема пам'ять, логічне мислення, увагу, уяву, зорове сприйняття.

 

Обладнання : Зразки робіт петриківського розпису, фоторепродукції петриківських виробів, навчальні таблиці, зразки учнівських робіт, аудіо запис української народної музики; аркуш ватману круглої форми, альбомні аркуші, фарби, олівець, круглі пензлі.

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку.

  1.                Організаційний момент

Гра «Квітка настрою». Вчитель передає учням  штучну ромашку, на пелюстках якої написані  побажаннями вдалої, дружної роботи на уроці. Учні по черзі відривають пелюстки і зачитують  своє  побажаннями.

ІІ.  Актуалізація опорних знань

Бесіда.

  1.               Що таке декоративно-прикладне мистецтво?

/Вид образотворчого мистецтва, який існує для прикрашання побутових предметів/.

  1.               Як перекладається з французької мови слово «декор»?

/Прикраса/.

  1.               Назвіть відомі вам види декоративно-прикладного мистецтва.

 /Вишивка, гончарство, декоративний розпис, ткацтво, килимарство, писанкарство, різьблення по дереву, кості, бісероплетіння, лозоплетіння, витинанка та інші/.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Народна мудрість говорить, що той люд  не має майбутнього, який не пам’ятає свого минулого. Наші пращури, хоча й не були такими освіченими як ми, але  були надзвичайно талановитими та працьовитими і залишили нам чудове, неповторне, унікальне народне мистецтво, з яким ми сьогодні познайомимося.

 Отже, тема нашого уроку: Декоративно – прикладне мистецтво. Створення композиції в колі Петриківським розписом. Ми з вами будемо опановувати техніку петриківського розпису і малювати візерунок для круглого блюда.

 

ІV.  Вивчення нового матеріалу.

Навчання петриківському розпису розпочинається  із простих вправ. Виконуємо елементи, з яких утворюються всі малюнки. Найпростішим і найпоширенішим елементом петриківського розпису є «зернятко». Елемент називається так тому, що подібний до зернятка яблука, груші тощо. За допомо­гою тільки «зернятка» можна намалювати різноманітні квіти, листя, птахів, складні пейзажі тощо.

Досвідчені художники виконують малюнки без олівця, тримаючи весь малюнок у пам'яті. Ви  теж можете  виконувати розпис одразу фарбами, але не буде помилкою, якщо хтось спочатку зробить рисунок олівцем, намічаючи основні елемен­ти, потім менші і насамкінець — зовсім дрібні.

Для виконання мазка «зернятко» беремо м'який акварельний пензлик з ворсинок хутра білки з гострим кінчиком і гуашеву фарбу, яку розводимо водою в окремій невеличкій посудині. Фарба має бути доволі густою, щоб мазок вийшов виразним із чітко окресленими контуром. Набравши на пензлик фарбу, робимо на папері відбиток. Спочатку дотикаємося до паперу гострою частиною пензлика, а потім притискуємо п'ятку, тобто найширшу частину пензлика. Щоб збільшити розмір мазка, потрібно після гострого вусика кілька міліметрів протягнути пензлик і тоді притиснути п'яткою. Для виконання більших за розміром мазків можна використовувати більші пензлики.

Мазки, які поставлені поряд і починаються з потовщення, а закінчуються гострим вусиком, називають «гребінчиком». Його роблять натиском пензлика і закінчують легким дотиком. «Горішок» складається з двох мазків, вигнутих півлунками й поставлених один проти одного. Заповнивши порожнє місце між півлунками  гребінчиковим або двома – трьома зернятковими мазками, матимемо форму, подібну до лісового горіха. «Перехідний мазок» накладається одним пензлем, але двома фарбами. Спочатку фарбу умочують у одну фарбу, а потім у другу. Такий мазок утворює витончені переходи від одного кольору до іншого, чого не можна досягти ніяким попереднім змішуванням фарб. Перед кожним наступним мазком фарбу слід набирати знову. Освоєними мазками малюються квіти  «пуп’янки», «цибульки», «пірчасте листя» та інші листочки.

Ягоди калини, винограду, смородини зображають пучкою пальця, дрібні ягоди виконуються тичком.

Учитель демонструє типи мазків, прийоми розпису, можливі варіанти елементів. (Додаток 1). Пояснює, як краще компонувати елементи. Пропонує учням виконати вправи по засвоєнню мазків, прийомів розпису, зображенню елементарних мотивів. Усі елементи повинні бути настільки засвоєні, щоб їх можна було виконувати не задумуючись. Ось чому потрібне багаторазове повторення окремих вправ і мотивів.

  1.            Фізкульт  хвилинка
  2.         Практична робота
  1.               Вправа «Елементи розпису».

Учні виконують окремі елементи розпису: квітку «цибульку», пірчасте листя. Пучками пальців зображують ягоди: калину, смородину, виноград. Пензлями різного розміру малюють стеблини, листя, вусики.

  1.               Створення декоративної  композиції  в колі

Учням  потрібно зробити колективну  композицію  в колі, скомпонувавши її  з окремих елементів та мотивів. Для цього,  вони вирізують та збирають (наклеюють) в єдину композицію попередньо намальовані елементи розпису 

VІІ.  Підсумок уроку

Демонстрація композиції біля дошки. Учитель та учні аналізують роботи. Учитель відмічає кращі елементи та мотиви, звертає увагу на типові помилки та шляхи їх усунення.  Завдання на наступний урок: Розглянути предмети декоративно-прикладного мистецтва, які прикрашають оселю, дізнатися у батьків історію їх походження.

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
533
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку