Урок "Мудра сова. Специфіка зображення тварин. Виконання графічного зображення сови (фломастери)".

Про матеріал

Ознайомить учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, забезпечить оволодіння учнями знань про передачу основних особливостей будови птахів; виразність форми, її художньо-образної насиченості; ознайомить учнів із будовою тіла птахів;


Перегляд файлу

Урок образотворчого мистецтва

4 клас

Тема. Мудра сова. Специфіка зображення тварин. Виконання графічного зображення сови (фломастери).

 

Мета: ознайомити учнів з анімалістичним жанром та його особливостями, забезпечити оволодіння учнями знань про передачу основних особливостей будови птахів; виразність форми, її художньо-образної насиченості; ознайомити учнів із будовою тіла птахів;

розвивати графічні, комбінаторні навички учнів, спостережливість, образне мислення, творчу уяву школярів, їх естетичні смаки;

виховувати любов до тварин, інтерес до образотворчого мистецтва.

 

Обладнання: мультимедійний комплекс, мультимедійна презентація Microsoft PowerPoint, підручник, матеріали для роботи у групах, технологічні картки «Послідовність зображення сови».

 

Матеріали та інструменти: альбоми, олівці, фломастери.

 

Зоровий ряд: репродукції творів художників (Кітагава Утамаро «Птахи»,

А. Торберн «Серія творів «Птахи»), схеми малювання птаха. 

 

Літературний ряд: загадки про птахів.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Словник термінів:

Анімалістичний жанр — жанр образотворчого мистецтва, що зображує тварин.

Анімаліст — митець, який зображує тварин.

 

План уроку

I. Організаційна частина

- Ранок! Сонце в небі піднімається…
     Наш клас із гостями вітається!

     Давайте усмішки всім дарувати:

      і другу, й подрузі, й мамі, і тату.

      Хай радість злітає у небо, як птах,

      і ввічливість сяє у нас на устах.

 

Перевірка готовності учнів до уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

-- Я знаю, що всі діти люблять відгадувати загадки. А ви любите?

  1.   Відгадування загадок про птахів.

 

По асфальту чимчикує,   
Із людьми про щось воркує… 
Сизокрилий, добрий птах,
Знається він на листах! (Голуб)


Довгі ноги  - довгий ніс.   
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)

 

У долині цілий день
Він співа дзвінких пісень.
Й тішить піснею людей
Гарна пташка — …(соловей).   

 

Що воно за дивна птиця –

світла денного боїться…

Дзьоб крючком, великі очі,

і не спиться їй щоночі.   

Відгадали хто вона? (Сова)

 

  • До якої групи тварин належать слова-відгадки? (Птахи)

 

  1.   Робота в групах.

Завдання:

1. Скласти зображення із запропонованих частин. (Сова)

2. Вибрати слова  - складові частини будови птаха.

(шия, лапи, роги, тулуб, хвіст, голова, дзьоб, руки, крила) (Сова)

3. Поєднати зображення птаха і його символічне значення. (Сова, голуб, соловей, лелека)

4. Порівняти і вказати різницю у співвідношенні частин тіла.

(Зображення лелеки і сови)

 

Звіт роботи груп

 

1 група

Склали зображення сови.

 

2 група

З яких частин складається тіло сови?

(шия, лапи, тулуб, хвіст, голова, дзьоб, крила)

 

3 група

Лелека -  символ сімейного благополуччя, любові до рідної землі.

Соловейко – символ весни і волі, співець добра і кохання.

Білий голуб – символ миру.

Сова -- символ мудрості.

 

4 група

Різниця у розмірі ніг, ший, голови і дзьоба сови та лелеки:

ноги у лелеки довгі, у сови -- короткі,

шия у лелеки довга, у сови -- коротка,

голова у лелеки маленька, у сови -- велика,

дзьоб у лелеки довгий і прямий, у сови -- короткий, гачкуватий.

 

  •                   Отже, ми визначили, що у всіх птахів тіло складається з однакових частин.  Але зовнішній вигляд птахів відрізняється співвідношенням довжини шиї, ніг, дзьоба, величини голови. Хоча, кожна пташка неповторна і прекрасна по своєму.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-- Світом птахів захоплюються і художники. Так, одні митці зображують пейзажі. Ми їх називаємо художниками-... (пейзажистами).  Інших приваблює зображення людей. Таких художників називають художниками-…(портретистами).

А є художники, які захоплюються життям тварин. Їм подобається спостерігати за тваринами і малювати їх. А називають таких художників художниками-анімалістами, тому що жанр образотворчого мистецтва, де зображені тварини, називають анімалістичним.

Діти, чи хотіли б ви навчитися так гарно малювати тварин?

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку.

 Тема нашого уроку: «Мудра сова. Специфіка зображення тварин. Виконання графічного зображення сови (фломастери).

Наші завдання:

  •       навчитися малювати птаха – сову;
  •       удосконалювати вміння передавати особливості будови птахів;
  •       розвивати графічні навички та навички комбінаторики, спостережливість;

-  розвивати творчу уяву, фантазію, тому, що будемо зображувати не просту сову, а мудру, яка дуже багато знає і, можливо, в майбутньому поділиться своїми знаннями.

Отож, сьогодні на уроці ми з вами будемо в ролі  художників -анімалістів.

 

 

 

 

V. Викладання нового навчального матеріалу   

1. Порівняльний аналіз фігури сови.

-- З яких основних частин складається фігура сови? (тулуб та голова)

-- Яка з цих складових часин більша? (тулуб)

-- Яку геометричну фігуру нагадує голова сови? (коло)

-- Яку геометричну фігуру нагадує тулуб сови? (овал)

 

2. Пояснення послідовності роботи.

 - Спочатку позначимо ширину і висоту всієї фігури. Знайдемо розміри основних частин. Для цього всю висоту розділіть на три частини. У верхній частині легкою лінією намітьте форму голови (коло), у нижній частині форму тулуба (овал).  Промальовуємо крила, позначимо хвостик, лапки. Потім точніше промалюйте характерні особливості цих частин. (вушка)

 На останньому етапі позначте очі, дзьоб, хвіст, лапки. Наша сова повинна бути цікавою для глядачів, тож додамо елементи, які підкреслять, що наша сова знаюча. Наприклад, указка, капелюшок професора, книжку під крильцем.

Після завершення лінійного рисунку, приступайте до кольорового вирішення роботи. Піря – короткими штрихами, або іншими способами, на ваш розсуд.

Проявіть творчу уяву, фантазію і домалюйте ще інші деталі (гілочку з листочками, глобус тощо)

 

  1. Робота з підручником.

Розгляньте зображення сови у підручнику на с. 54 та на картках, які лежать у вас на партах.

 

4. Оголошення критеріїв оцінювання робіт.

1. Композиція.

  2. Відтворення пропорцій птаха.

  3.Оригінальність роботи..  

 

VІ. Хвилинка відпочинку.

 Мудра сова підготувала вам подарунок: музичну фізкультхвилинку.

 

VІІ. Самостійна практична робота учнів

Провдиться індивідуальна робота з учнями.

 

VІІІ. Підсумок уроку  

  1. Оцінювання учнівських робіт (в індивідуальному порядку, на вушко)

 

  1. Аналіз 3-4-х учнівських робіт.

 

 

 

     3. Рефлексія

1)Всі молодці, гарно на уроці працювали. А чи справились ми  із завданнями уроку?

Наші завдання:

  • навчитися малювати птаха – сову;
  • удосконалювати вміння передавати особливості будови птахів;
  • розвивати графічні навички та навички комбінаторики, спостережливість;
  • розвивати творчу уяву, фантазію.

 

  1. Вправа «Незакінчені речення»
  • На уроці я дізнався (дізналася)….
  • На уроці я навчився (навчилася)…

 

Вчитель: мудра сова, портрет якої ви так чудово зобразили, вирішила віддячити вам за чудову роботу і дарує для нашої класної бібліотечки книгу. З цієї енциклопедії ви зможете більше довідатися цікавого про тварин.

 

    4.  Проголошення уроку завершеним.

 

 

 

 

doc
Додано
21 жовтня 2018
Переглядів
1201
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку