Урок."Про що говорять дерева."

Про матеріал

Розробра уроку образотворчого мистецтва для 5го класу,яка стане у нагоді вчителю.Презентація доможе більше поглиблненно розкрити тему.Образотворче мистецтво,мистецтво,малювання.

Перегляд файлу

Криворізька гімназія №127

 

 

 

 

Урок образотворчого мистецтва

4 клас

Малювання на тему осінньої природи «Осінній ліс»

 

Підготувала:

вчитель мистецтва

 Москальова І.Ю.

 

 

 

 

 

 Тема: Малювання та тему осінньої природи «Осінній ліс»

Мета: Вчити учнів створювати сюжетну композицію, дотримуючись законів лінійної  й повітряної перспективи, розвивати уявлення, увагу, спостережливість, логічне мислення, уміння спостерігати, визначати особливості будови дерев різних порід та забарвлення їх осіннього вбрання; закріплювати навички утворення кольорів шляхом змішування фарб на палітрі і гармонійного заповнення аркуша елементами зображення. Виховувати любов до живопису та природи рідного краю.

Обладнання: Репродукції картин І. Левітана «Золота осінь»,  С.Ф. Шишка «Осінь», М.Г. Бурачека «Золота осінь»,  І.Н. Штільман «Чернеча гора», І.С. Остроухова «Золота осінь»; аудіозапис «Жовтень» з «Пір року» П.І. Чайковського; осінні листочки, малюнки учнів про осінь.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

(Клас прикрашений осіннім листям, калиною, на дошці розвішані репродукції картин, ілюстрації, малюнки із зображенням осені.

  1. Загадка про осінь.

Коли з дерев всі листочки злітають

Коли вже на південь птахи відлітають, 

Коли небо сіре, холодний дощ ллється,

Оця пора року як зветься?  (Осінь)

  1. Вчитель. 

– Сьогодні ми поринемо у світ прекрасного, у світ осінньої природи. А допоможе нам у цьому мистецтво: музика, поезія, живопис.

Музику створює композитор, красу форм і кольорів відтворює живопис, картини малює художник. Про це все можна розповісти художніми засобами та поетичними словами.

  1. Бесіда про осінь.
  • Коли до нас приходить осінь за календарем?
  • Назвіть осінні місяці.
  • Як буває осінь? (Золотою)
  • А звідки в осені стільки золота?

Легенда.

За народним переказом Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і  стала на землі четвертою  порою року. Посилаючи осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою

і люди полюблять тебе.

І осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом.

  1. Прослуховування запису  «Жовтень» з «Пір року» П.І. Чайковського.

- Композитор Петро Ілліч Чайковський написав чудовий твір, присвячений усім порам року, в тому числі й осені. ( Під звучання твору       П. Чайковського  читаю учням «Жовтень»)

Жовтень – це вже справжня осінь.  Не рання, багато прибрана й чепурна, а інша  тужлива собою, у картатих шматочках  опалого листя, сумна, з тихим плачем дрібного дощу, словом, та Попелюшка, яку в нас звуть пізньою осінню. П’єса «Жовтень» називається «Осіння пісня». Тихий спокій відчувається у першій музичній фразі.

Та ось зазвучали два голоси. Один начебто намагається злетіти, розлитися легко і вільно… й одразу ж безсило зітхає. Дуже хочеться людині тепла, світла й щастя. Проте темно на душі. Знову злетів – і знову впав. Не піднятись, не вдихнути на повні груди… І хочеться плакати  від непорозуміло образи.

Інший голос упевнений – короткі музичні фрази заспокоюють, втішають.

Петро Ілліч Чайковський лише звуками у музиці чудово  малював природу.

Які почуття викликала у вас почута мелодія? (Спокій, радість, тепло, смуток)

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку

  •    Золота осінь – це незвична пора. По-різному її сприймають люди.  Багато віршів, пісень, музики складено про осінь. Краса осінньої природи надихає і художників.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з репродукцією картини художників та намалюємо малюнки «Осінній ліс»

Вчитель:

  • Художник Ілліч Левітан за все своє життя створив дуже багато красивих і цікавих творів живопису, в тому числі картин, в яких відтворена краса осінньої природи. Одним із кращих полотен є «Золота осінь». Ось репродукція цієї картини.

 

 Бесіда з учнями.

  • D:\картинки\0249becb284d.pngЯка різниця між репродукцією і справжньою картиною-оригіналом?
  • Який період осені зобразив художник?
  • Чому ви так вважаєте?
  • Який місяць? Чому?
  • Який стан осінньої природи передав художник на картині? (Спокій)
  • Які кольори використав художник?
  • Яких кольорів більше – теплих чи холодних?
  • Які барви головні?
  • Які рослини чимось виділяються?
  • Яке небо? Вода в річці? Погода?
  •         Який настрій викликає у  вас картина?
  • Я бачив листя не лише золоте і пурпурове, але й ясно-червоне,  фіолетове, коричневе, чорне,  сіре і майже біле. Фарби здавались особливо м’якими через осінню імлу, яка нерухомо висіла в повітрі. А коли ішли дощі, м’якість фарб змінювалась блиском. Небо, вкрите хмарами, все ж давало достатньо світла, щоб мокрі ліси могли загорятися здаля, як багряні пожежі. В соснових хащах тремтіли від холоду берези, обсипані позолотою… Дерева почали жовтіти знизу: я бачив осики, червоні внизу і зовсім ще зелені на верхівках.

                                                                                  (За К. Паустовським)

Ostrouhov Zolotaya Osen.jpg- А  тепер  погляньте, як чудово намалював осінь художник Ілля Семенович Остроухов. Він назвав свою картину «Золота осінь».  На картині ви бачите старі, але гарні дерева у парку. Дві сороки прилетіли на галявину, радіють теплому дню.  Могутні крони дерев позолотила осінь. Відчувається теплий осінній день. Яка гарна й багата рідна природа, скільки чарівної краси в осінніх барвах.

 

-  Ви послухали і подивились, як поети, художники, композитори змальовують осінь, а тепер  прийшла і ваша черга бути у ролі художників.

Ознаки осені:

   Погода: тиха, суха, тепла, привітна, прохолодна, спокійна.

   Небо: синє, блакитне, ласкаве, чисте, кришталево-прозоре, сіре, безхмарне, хмарне.

   Сонце: привітне, тепле, сумне.

Дерева:  золотисті, різнобарвні, святкові, задумані, позолочені, святково вбрані.

Листочки: золоті, пурпурні, коричневі, ясно-червоні, жовті, багряні, зелені.

Вода в річці: холодна, чиста, прозора, кришталева, синя, глибока, голуба.

ІV. Поетапне виконання композиції учителем

V. Практична діяльність учнів

VІ. Підсумок уроку.

  • Чи сподобався урок?
  • Чи сподобались репродукції  картин художників.

Вчитель:

 - Ми сьогодні говорили про осінь, слухали поезію, музику,  милувалися осіннім пейзажем. Ви прагнули передати свої враження, всі знання з теми «Осінь». Вчилися малювати осінь.

 Хотілося б , щоб ви завжди були уважні до природи, розповідали про спостереження, намагалися передати у словах та на папері власні почуття.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 жовтня 2018
Переглядів
1495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку