Тема: Види декоративно – ужиткового мистецтва. Дизайн.
Практичне завдання: Створення ескізу проекту рамки для фото.
Мета: сформувати в учнів поняття « декоративно – прикладне мистецтво», «дизайн», ознайомити з різновидами декоративно – прикладного мистецтва; розвивати інтерес до пізнання українського народного мистецтва, естетичний смак; виховувати повагу до культурної спадщини народу, традицій; розвивати творчі здібності, фантазію, уяву дітей, образне мислення, вміння бачити прекрасне; прищеплювати любов до творів декоративного мистецтва, виховувати естетичні почуття, повагу до праці народних майстрів; формувати духовні і моральні загальнолюдські цінності.
Обладнання: мультимедійна дошка, проектор, ноутбук.
Матеріали та інструменти: двосторонній кольоровий папір, клей ножиці, гофрований папір, заготовки рамки для фото, картки для гр «Конструктор»
Зоровий ряд: мультимедійна презентація до уроку, зразки творів
декоративно- ужиткового мистецтва.
Тип уроку: творча майстерня.
Хід уроку
І. Організація класу.
Перевірка готовності.
Налаштування на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра « Знайди зайве».
Слайд 2-3.
У поданих рядках слів знайдіть і назвіть зайві.
До якого виду образотворчого мистецтва відносяться ці всі зайві слова?
(декоративно – прикладного). Отже, сьогоднішня тема це ознайомлення з різноманітними видами декоративно – прикладного мистецтва.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і завдань уроку.
- Якщо поглянемо довкола, то побачимо багато різних за призначенням предметів побуту: меблі і посуд, килими й покривала, різноманітні прикраси і багато іншого. Кожен з них по-своєму впливає на наш настрій, створює в приміщенні особливу атмосферу. Якщо передивитися бабусині речі, можна знайти вишитий рушник або різьблену скриньку. Предмет, якого торкалися руки художника – умільця, перетворюється на витвір декоративно – прикладного мистецтва.
Слайди 7-17.
ІV. Пояснення нового матеріалу
Слайд18.
Декоративно – прикладне мистецтво – це створення художніх предметів побуту.
Декоративний – від слова декор –прикрашати, красивий.
Прикладний (ужитковий) – придатний для використання в побуті.
Наші пращури – слов’яни здавна займалися різними прикладними мистецтвами. Секрети створення краси передавали від покоління до покоління. Наприклад в Опішні Полтавької області традиційно займаються гончарством, а в Решитилівці – килимарством. У Вижиці Чернівецької області спеціалізуються на художній обробці дерева. У селі Петриківці Дніпропетровської області розписують дерев’яні вироби і, навіть, будинки.
У наш час предмети побуту створюють масово на заводах і фабриках. Чи мистецтво це? Хто придумує зовнішній вигляд цих предметів? ( Відповіді учнів.) Правильно, художник – дизайнер. Мистецтво дизайну народилося в XX ст.., із розвитком промислового виробництва.
Слайд 19.
Дизайн ( від англ.design- «проектувати, конструювати»)- вид мистецтва, проектування утилітарних виробів масового виробництва або діяльність художників із розробки зразків предметного середовища (наприклад, ландшафту).
Слайд 20.
Сьогодні дизайн як галузь мистецтва охоплює конструювання предметного світу (посуду, меблів, одягу, автомобілів і т.ін.) та раціональну побудову предметного середовища (ландшафтний дизайн, дизайн інтер’єру, шоу, спортивних змагань тощо.) Художні образи комп’ютерних ігор для дітей і дорослих теж створюють за проектами дизайнерів. Багато речей, що мають особливе значення в суспільстві ( гроші, відзнаки, ордени, медалі, прапори, герби) належать до дизайнерської творчості.
У той час як дизайнери створюють образ великої промислової партії товарів, майстри декоративно - ужиткового мистецтва виготовляють унікальні, неповторні речі, що часто існують в одному екземплярі і тому так високо цінуються.
Проте і дизайнери, і майстри декоративно-ужиткового мистецтва створюють і прикрашають навколо нас предметне середовище, в якому ми працюємо, відпочиваємо, живемо.
V. Практична робота.
Слайд 21.
Сьогодні ми створимо предмет побуту, що стане прикрасою вашої домівки. Ми будемо оздоблювати рамку для фото. Рамки можна оздоблювати по різному.
1.Алгоритм створення рамки для фото в техніці ори гамі з кругів.
Для квітки візьміть 5 кругів діаметром 4 см і 1 круг діаметром 3см.
Склади круг вдвоє.
2. Самостійна робота учнів.
Фізкультхвилинка (відео-ролик)
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Слайд 30.
Бесіда
VІІ. Завершення уроку. Слайд 31.
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести гуаше-ві або акварельні фарби, прості олівці, гумки, пензлі, альбоми.
3. Проголошення уроку завершеним.
Додаток 1
Алгоритм створення рамки для фото в техніці оригамі з кругів
Для квітки візьміть 5 кругів діаметром 4 см, 1 круг діаметром 3см, 2 круги діаметром 6см. |
|
Робимо квіточку Склади круг вдвоє. |
|
Загни куток від середини вниз |
|
Підклей складку. Розгорни пелюстку. Вийшла об’ємна пелюстка. |
|
На менший кружечок наклеюй пелюстки накладаючи одну на одну. Приклей всі 5 пелюсток. Для серединки скоти з серветки кульки і прикрась серединку |
|
Робимо листочок Для листочка візьми зелений кружок і склади вдвоє. Загни трохи край від центру.
|
|
Відігни спереду і ззаду. Відкрий листочок.
Отримані квіти та листки приклей на рамку |
|