1
Майстер-клас
Мохнач Олеся Миколаївна, вчитель образотворчого мистецтва
Полонського НВК №2 «ЗОШ І-ІІІ ступенів №7, колегіум»
I.Підготовчо-організаційний етап.
Відчуваєте, як приємно і радісно у вас на серці? Вас люблять ваші друзі, дарують ласкавинки добра і (тепла), любові. А гарні, добрі побажання завжди здійснюються.
Ми будемо завжди добрими, чуйними, ввічливими
Такими тренінгами, нестандартними моментами я розпочинаю уроки образотворчого мистецтва з метою створення сприятливого психоемоційного клімату на уроці, встановлення доброзичливих стосунків між вчителем та учнями.
II. Основна частина.
Презентую вам власну методичну модель виховання духовності на уроках образотворчого мистецтва шляхом впровадження технології формування творчої особистості.
Принциповим положенням цієї моделі є створення сприятливих умов для формування духовно - творчих компетентностей школярів за законами духовності, фантазії, творчості, культури спілкування.
Вважаю, що успішна реалізація завдань кожного напрямку моделі буде ефективною лише за умови, що учень є суб'єктом навчально-виховного процесу, а вчитель забезпечуватиме доцільний вибір технологій, стимулюватиме розвиток його пізнавальних сил, роботу думки, постійну потребу вчитися, спостерігати, досліджувати
2
Змістові напрямки формування духовно-творчої та духовно-розвиненої особистості |
↓
Дивовижний світ фантазії і творчості |
Неповторний світ духовності |
↓ ↓
Організація групової діяльності |
Урок-мандрівка |
Розвиток критичного мислення |
Урок-сюрприз |
Проблемне навчання |
Урок-виставка |
Створення «ситуації успіху» |
Урок-розгадка |
Творчі проекти |
Урок-відкриття |
Ігрова діяльність |
Урок-свято |
Організація саморозвитку |
Урок-екскурсія |
↓ ↓
Рефлексія власної діяльності |
В своїй професійній діяльності я впроваджую пасивні методики та технологію формування творчої особистості. І можу порівняти ефективність впровадження кожної з них.
Критерії порівняння |
Пасивні методики |
Технологія формування творчої особистості.
|
1. Глибина вивчення змісту. |
Як правило, орієнтовані на рівень знання й розуміння.
|
Учні засвоюють усі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка). |
2.Відсоток засвоєння. |
Як правило, невисокий. |
Як правило, високий. |
3. Роль особистості педагога. |
Особисті якості педагога залишаються в тіні, він виступає як «джерело» знання. |
Педагог більш розкривається перед учнями, виступає як лідер, організатор. |
4. Роль учнів. |
Пасивна: учні не приймають рішень щодо процесу навчання. |
Активна: учні приймають важливі рішення щодо процесу навчання. |
5. Джерело мотивації навчання. |
Зовнішнє (оцінки, педагог, батьки, суспільство). |
Внутрішнє (інтерес самого учня). |
Про результативність моєї діяльності свідчить: учень восьмого класу Назарчук Дмитро зайняв перше місце в фіналі обласного огляду конкурсу плакатів «Моя
3
майбутня професія» серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів Хмельницької області.
Шукаючи шлях, щоб змінити життя на краще, визначила перспективи своєї діяльності:
1. Кожна дитина—це унікальна особистість, отож пріоритет – її інтересам і запитам .
2.Зробити все, щоб кожен учень прагнув не лише мати добрі знання з образотворчої грамоти, а й намагався самовдосконалюватись. Реалізуватись як творча особистість, і духовно збагачувався.
3.Не тільки навчати дітей висловлювати свої з задуми за допомогою художніх матеріалів, але й зробити їх гідними послідовниками тих духовних надбань, які залишились у спадок від наших предків
III. Проведення імітаційної гри.
- Хто з вас не прагне щастя?
Людина усе життя шукає своє щастя, в більшості своїй - методом проб і помилок. Як тут не пошукати собі помічника, порадника і просто друга. В українських казках є така лялечка-помічниця, яка оберігає, допомагає в справах і в пошуку свого призначення, щастя. Лялька на щастя єдина з народних ляльок має своєрідні туфельки - лапоточки, які допомагають їй на шляху пошуку щастя, тому що шлях буває довгим, що, напевно, і символізує довга коса, що перевищує зріст самої ляльки на щастя.
Лялька на щастя є м'якою іграшкою, забавною милою лялечкою, талісманом, вашою помічницею на шляху до досягнення мети, надією на прекрасне майбутнє, а виготовлення такої народної
ляльки своїми руками є побажанням щастя своїм близьким людям!
Мета:
навчальна: навчити виготовляти подарункові ляльки.
розвивальна: розвивати у дітей дрібну моторику рук і первинні навички рукоділля; розвивати і зміцнювати інтерес до культури українського народу;
виховна: виховувати у дітей уявлення про роль жінки як матері, охоронниці домашнього вогнища.
Обладнання та матеріали:
• 1 квадрат будь щільної тканини розміром 10 на 10 см;
• 1 квадрат світлої тканини (10 на 10 см);
• 2 кружечка (з квадратів 4 на 4 см);
• смужка кольорової тканини 5 на 14 см;
• червона стрічка;
• червоні нитки;
• голка, нитки;
4
• пряжа, 12 пасом завдовжки 50 см;
• ножиці.
Хід роботи
Лялечка Анюта на щастя - маленька дівчинка, яка спирається на свою довгу косу і з піднятими вгору, до сонця, ручками - це і помічниця, і подружка, і берегиня, і талісман.
1. Беремо квадрат будь-якої щільної бавовняної тканини і закручуємо в тугий джгут (по частковій нитці), зашиваємо відкритий край. Це будуть ніжки! Складаємо навпіл і обмотуємо червоною ниткою, закріплюємо.
5
2. Тепер шиємо лапоточки! Беремо два кружечка діаметром 4-5 см, і збираємо «через край».
6
3. Кожен з кружечків стягаємо.
7
4. Надягаємо на ніжки і пришиваємо.
8
5. Це у нас основа нашої лялечки - тулуб. Формуємо голівку.
9
6. Обмотуємо місце голови синтепоном, оформляємо кульку.
10
7. Інший світлий квадрат накладаємо на голову, складаємо по діагоналі. Зав'язуємо голову по шиї червоною ниткою.
11
8. Праворуч і ліворуч складаємо куточоки - ручки, формуємо долоньку. Зав'язуємо червоною ниткою.
12
9. Тепер потрібно зробити наряд для нашої ляльки. Для вбрання підійдуть невеликі шматочки яскравих натуральних тканин. Можна зробити тільки спідничку, можна зробити сарафан. Адже сорочка у нашої ляльки вже є.
13
10. Смужку складаємо навпіл, на виворітній стороні зшиваємо швом «назад голкою».
14
11. Вивертаємо і збираємо тканину на нитку,
15
12. Нарізаємо з пряжі коричневого кольору пасма волосся (12 ниток по 50 см).
16
13. У традиційній «ляльці Щастя» головне - це волосся, в них жіноча сила. Вовняні нитки прикладаємо до голови і пришиваємо по пробору. Пришите волосся рівняємо по голові
.
17
14. Ось таке виходить довге волосся.
18
15. Прив'язуємо волосся червоною ниткою до шиї.
19
16. Заплітаємо грубу, щільну косу. Вплітаємо стрічку і коса закручується.
20
17.Тепер лялька може стояти на ніжках, спираючись на косу!
21
18. Ось така мила і зворушлива лялька на щастя вийшла!
У неї можна грати, не побоюючись, що вона розкрутитися, тому - що, вона зшита. Діти можуть носити таку ляльку на щастя, як талісман, як брелоки на сумках, мобільних телефонах.
III. Афішуваня – представлення виконаних робіт.
Притча про щастя
Один перехожий по лісу блукав
Натрапив на яму і мало не впав
Це з ями так вчасно почулося: «Стій !»
Спитав чоловік: « Гей! Ти хто, спасителю мій?»
З ями голос: « Я- щастя твоє. Кажи найпалкіше бажання своє.»
Той тільки задумав бажання і вмить – мішок зі скарбами стоїть.
Звалив він на плечі мішок і пішов .
Пізніше цим шляхом іще хтось ішов.
І знову те саме: бажання, дари.
Мабуть, так було б до цієї пори.
Та якось усе повернулось не так.
Ішов повз ту яму щасливий юнак.
Почулося з ями знайоме нам: «Стій!»
Юнак зупинився. «Ти хто, спасителю мій?»
А голос із ями :« Я- щастя твоє. Кажи найпалкіше бажання своє!»
Юнак довгу палицю в лісі знайшов.
Дістав з ями щастя і далі пішов,
Сказавши: «Вилазь, щастя, з ями на світ!»
І щастя за хлопцем побігло услід.
Я вірю, що в житті ви будете добрими людьми, щастя завжди крокуватиме поруч, ви вміло будуватимеме свій Храм щастя. Ннхай вам щастить скрізь і в усьому!