Підсумково -інтегроване заняття по перевірці обсягу знань за програмою
« Впевнений Старт».
Тема: « День народження Катрусі».
( Старший дошкільний вік).
Вихователь: Шаткова М.В.
2020рік
Мета: -формувати вміння адекватно реагувати на різні життєві ситуації, стримувати негативні емоції, досягати мети в спільних іграх і досягати її, поглиблювати знання про поведінку в гостях, культуру «споживання їжі», виробляти вміння правильно користуватися чайним посудом, вміння правильно сервірувати стіл, охайно поводитись за столом,безшумно їсти;
- закріплювати уявлення дітей про органи чуття,під час малювання портрету, поняття про способи зміцнення здоров"я народною фітотерапією, лікарські рослини та методи їх застосування на практиці;
- збагачувати уявлення про дружні стосунки, взаємоповагу, поведінку, що гарна поведінка забезпечує радісне життя, дотримання способів рольової поведінки, норм та етикету спілкування, приділяти увагу збалансованості фондів « Хочу», « Можу», та « Треба», розвивати здатність поводитись совісно;
-спонукати дітей виражати ставлення до вчинків ровесників, давати об"єктивнуоцінку;
-розширювати уявлення про основну вимогу мовленнєвого етикету – ввічливість, уважність, чемність, поняття про те, що культура людини проявляється не лише в мовленні, але й в одязі, поведінці за столом;
-формувати вміння лічити м. 10,співвідносити число з цифрою, складати число з двох менших цифр,формувати інтерес до логіко – математичної діяльності, визначати предмети за висотою та кольором, розміщувати предмети у просторі та визначати напрям руху, розташовувати предмети відносно себе і будь – якого предмета,висловлювати власну думку на основі розумових висновків;
- перевірити знання дітей з теми «Квіти», « День народження» , особливостями вплітанняїх в український віночок;
-закріплювати вміння дітей приймати участь в діалозі з дотриманням елементарних норм .
Хід:
1.Привітання
- Доброго здоров' я, мир у ваших родинах!
- Моє вам шанування, спаси Вас Боже!
-Добрий день Вам ,добрі люди!
Хай вам щастя-доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік!
- Добрий день!
2. Сюрпризний момент « Посилка- повідомлення».
- На адресу нашого садка, у групу « Світлячок», від ляльки Катрусі прийшла посилка не проста, а з секретом.Вона нам хоче щось повідомити, давайте відгадаємо.
3. Д/в « Склади пазл».
- Що ви бачите на малюнку?
-Чому вони зібралися? Чому так вважаєте?
-Як ви гадаєте, скільки років їй виповнюється?Чому?
- Так , справді, Катрусі виповнюється 6 років і вона нас запрошує до себе на День народження.
4.Д/г « Картинки – хвилинки»
- Коли друзі йдуть на день народження, вони ретельно готуються, треба вчасно все зробити, щоб все встигнути. Я чула, що є такий чарівний годинник,який зможе нам допомогти. ( Прихід дитини-годинника).
* * *
Я годинник чарівний всім допомагаю
Друзів вірних у біді я не залишаю.
Поспішають без зупинки за хвилинкою-хвилинки.
І ви малята час не гайте картинки вірно розкладайте.
5.Д/г « Що спочатку, а що потім» ( квіти, подарунок, привітання, ігри-забави, чаювання).
- Чарівний годинник склали, можно вирушати. Годинник підказує : « Треба придбати квіти».
- Де їх можливо придбати? ( крамниця, сад, парк).
- А ми відправимось у чарівний гайок.
-Милуємось, насолоджуємось красою квітів. Як тут спокійно, затишно. Поглянте, яка тут краса. Давайте сядемо, та насолодимося їх красою.
- Квіти прокидаються та тягнуться до сонця.Вітер коливає квіти. Відчуваємо запах квіток. Прилітіла бджілка ( дз –дз). А ось і жучок ( ж-ж-ж). Метелик крильцями ( шур-шур). Коник – стрибунець (цок-цок).Квіти – це будинок для комах. Сонце спать лягає, квітку зачиняє.
7. Розповідь – бесіда « Цікавинки про рослинки».
-Всі урочисті події з давен-давен відзначали квітами. Народ звеличував їх у піснях, казках, легендах, віршах. Із квітів складають красиві букети. Це мистецтво виникло у давнину у Японії і називалося екібаною. Це поєднання квітів з іншими рослинами.
- Давайте не будемо ображати квіти та зробимо подарунок своїми руками, але не з живих квітів, а зі штучних та не звичайний букет, а український віночок. Кожний візьміть по 1 квітці. Що впліталася у вінок.
8. Д/г « Сплетемо віночок».
- Чудову квітку впліту у віночок – це ромашка. Ознака доброти та ніжності.
- Незабутка – символ нціжності.
- Червоний мак оберігав сон та думку.Символ любові та печалі.
- Волошка - це символ чистоти. Барвінок – символ життя.
- Гарний віночок, але прикрашали його щей ягодами. Посередині вплітали ягоди калини. Такий звичай існував на Україні.
- А що ще вплітають у віночок? ( Стрічки). Вони бережуть волосся від чужого ока. Давайте розкажимо, як дівча в"язала стрічки на вінок тазвідки взялися ці кольори.
- Сиділа, якось дівчинка та плела віночок. Подивилися на землю- матінку та прив"язала коричневу стрічку. А потім пригріло ніжне сонечко. Усміхнулась дівчинатеплим промінцям та прив"язала стрічку жовтого кольору. Вибилось із землі молоденьке житечко, і все зазеленіло. Та прив"язала зелену стрічку. А потім поглянула на небо, а воно синє – синє, та прив"язала стрічку синього кольору. Та почало в"янути житечко без водички. Покликала вона дощик. Набігли хмарки, і впали на землю перші краплини блакитні –блакитні. Зраділа дівча та прив"язала стрічку блакитного кольору. Зібрали люди врожай, напекла хліба. З"їла дівчина смачного хліба та прив"язала стрічку жовто – гарячого кольору. Стали люди багатими, бо хліб – це добробут і прив"язала дівчина рожеву стрічку. А щоб усі жили в мирі та злагоді прив"язала фіолетову.
- Ось який гарний подарунок вийшов. Багата та прекрасна наша природа. Зелені гаї, безкраї степи, квітучі сади – це усе моя Україна! Встигнули помилуватися квітами. А це що? Що це за деревце? ( грошове дерево).
Годинник: « Тепер можна придбати подарунки».
- Наш годинник підказує, що треба придбати подарунки. Вирушаємо. Та візмемо з собою грошове дерево, яке стане у пригоді.
- Де можемо придбати? ( У крамниці). Хто там працює? ( Продавець). А ось і він.
9. С/г « Крамниця – подарунків»
Діти: « Добрий день!»
Продавець: « Чим я можу вам допомогти?
Діти: « Нам треба придбати подарунки для нашої подруги Катрусі».
Продавец : « Скільки їй років виповнюється?»
Діти: « Шість років».
Продавець: «6 років зовсім велика, тому пропоную придбати шкільне приладдя, бо їй час вже збиратися до школи. У мене є товар.
В мене багатий шкільний базар
На ньому знайдете найкращій товар
Якість товару найвищий клас
Акція є в магазині для вас!
Продавець: « Я допоможу свій товар вам покажу».
(Предметні картинки на них прорізане місце для вставляння обличчя, дитина, що тримає картинку задає питання ( матеріал, кольор, призначення), а діти тільки відповідають « так чи ні». Потім діти складають опис-загадку, ведучий дає відповідь).
Діти: - Я хочу придбати книгу, скільки коштує? (2 гривні). ( Далі за бажанням дітей.Ускладнення сума не відповідає грошовим купюрам, закріплюєм склад числа).
Годинник: « Наступна зупинка «Привітання».Поспішаємо до Катрусі.
11.Д/В « Мікрофон».
-Добрий день Катруся. Діти –твої друзі прийшли тебе привітати з днем народження. Прийми від нас побажання.
- Будь гарною ,як принцеса!
- Будь здоровою та веселою!
- Будь сильною та сміливою!
-Будь доброю та щедрою!
- Май багато друзів!
- Будь розумницей та поважай дорослих!
- Та прийми від нас подарунки. Ти майбутня школярка, тому ми даруємо тобі шкільне приладдя та прикрасу своїми руками – український віночок.
12.Плакат – привітання « З днем народження Катруся». ( інд. робота читання речень).
- Дякую! Мені ляльки – друзі склали привітання, але я ще не можу прочитати. Допоможете мені?
Годинник: « Діти, зверніть увагу час для ігор».
-В мене настрій піднявся давайте гратися. Пропоную пограти у гру « Веселі кубики»
13. Д/г « Веселі кубики».(написані літери)
- Кубик візьми слово назови.
14. Д/г « Ковпачок – невидимка».
-Ковпачком букву закрий та придумай слово, щоб ця буква була в середині чи в кінці слова.
15.Гра « Кулька».
- Надуваємо кульку (Ф-ф-Ф), лопнула ( ш-ш-ш), ( с-с-с-).
- Які звуки промовляє кулька?
Відшукайте літеру, що позначає ці звуки?
17 «Фанти».( Коробка з предметами).
17.Д/г « Серверовка столу».
Годинник:-Добре ми розважились ,час святкувати та накривати стіл.
- Чого тут не вистачає? ( чайних ложечок, серветок, чашки, блюдца).Скільки?
- Як називається увесь цей посуд? ( чайний). Запрошую всіх до столу.
18. Д/Г « Кольорові напої».
Катруся хоче нас пригостити гарячими напоями та незвичайними, а кольоровими.
Давайте спробуєм на смак, відчуємо арамат.( Діти куштують впізнають лікарську рослину(малина, м"ята, ромашка, шипшина ) та називають лікарську дію).
-Дякуємо тобі, Катрусю!В тебе було чудове день народження. І тобі ,годинничо, за твою допомогу. Не забувай нас приходь до нас у гості, Катрусю!