Клас: 4
Вид : бесіда
Тема. День Св. Валентина
Мета: познайомити дітей з історією виникнення свята день Св.Валентина, розширити знання дітей про звичаї, традиції народів Європи. Розширити кругозір дітей. Виховувати культуру поведінки, культуру почуттів.
Обладнання: ілюстративний матеріал, половинки сердечок, валентинки.
Хід заняття
І. Організаційна частина
- Добрий день, діти! Сідайте рівненько. Наведіть порядок на столах
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
-
Скажіть, а яка зараз пора року? Правильно, зима.
-
А ви любите зиму? Чому? А які зимові свята ви знаєте?
-
А яке ж свято ми святкуємо на цьому тижні? Правильно, день Св.Валентина.
ІІІ. Повідомлення теми і мети
-
Отже тему нашої виховної години ми присвятимо дню Св.Валентина.
ІV. Основна частина
-
Діти, а хто знає, чому це свято так називається?
-
Це свято називається в честь християнського священика Валентина, який таємно вінчав солдатів імператора Юлія Клавдія ІІ. Коли імператор дізнався про це, то засудив Валентина на страту. Перед стратою, у в’язниці, Валентин закохався у доньку ката. На останок він залишив їй записку з прощанням і підписався: Твій Валентин! ( Так і з’явилися валентинки). Дата страти Св.Валентина – 14 лютого.
-
Так і почали святкувати це чудове свято. Але в кожній країні по-різному. Багато років тому в Англії наряджали дітей в одяг дорослих. Вони ходили від хати до хати і співали пісні про Св.Валентина.
-
В Уельсі з дерева вирізали дерев’яні ложки й дарували їх своїм коханим.
-
У Німеччині дівчата писали на цибулинах тюльпанів чоловічі імена. Який тюльпан зацвіте першим, за того хлопця дівчина і вийде заміж. А японці і по сьогодні вважають 14 лютого своєрідним днем вітання, коли подарунки отримують тільки чоловіки.
-
А що ви знаєте про святкування цього свята?
-
В цей день люди кажуть один одному компліменти, приємні і теплі слова.
а) робота в парах
- Зараз ви поділитесь по парам ( так як і сидите). І зробите один одному по три компліменти.
- Добре, молодці! А що ще приємне можна зробити в це свято? А як ще називається це свято? ( День закоханих)
- Правильно! В цей день закохані проводять час разом і вітають один одного. Ви, напевно, чули, як дорослі кажуть про свого чоловіка або дружину « моя друга половинка». А чи знаєте звідки пішов цей вислів? Послухайте уважно, які чудеса відбувалися в Давній Греції.
Першою людиною на Землі був Андрогін. Але це була незвичайна людина, бо з’єднував у собі2 початки: чоловічий і жіночий. Тобто раніше не існувало окремих жінок і чоловіків, а був лише Андрогін. І відчув він у собі велику силу і гармонію початків, зазнався і осмілився сказати навіть самому Зевсу, що він сильніший і кращий за нього. Розгнівався Зевс на Андрогіна і вирішив його покарати так, щоб запам’ятали люди надовго цю помсту. Він розділив Андрогіна на 2 половинки і сказав: « Відтепер людина зможе бути щасливою і сильною тільки, якщо знайде свою половинку в житті. З тієї пори люди ходять по Землі в пошуках своєї «другої половинки». Тільки разом вони стають дійсно сильними і щасливими.
-
Вам сподобалась легенда? А чи важно ви її слухали? Хто був першою людиною на Землі? За що покарав Зевс Андрогіна? А як саме покарав?
-
Гра «Краща пара»
-
Зараз ми проведемо з вами конкурс на «Кращу пару». Визначити кращу пару нам допоможуть ігри і журі. Переможці отримають призи.
І етап конкурсу гра : « Відшукай свою половинку»
-
Я роздала вам половинки сердечок. На них написані вислови, але вони не закінчені. На половинках, що у хлопчиків початок висловлювання, у дівчаток кінець. По черзі ланцюжком хлопчики читають напис, а дівчатка уважно слухають і доповнюють. Ви зрозуміли? Будьте уважні!
А журі ( учні, яким не знайшлося пари) в цей час оцінюють як швидко і правильно було складено вислів. І на листочках записують ту пару, яка була найспритнішою( одну).
Вислови:
-
Дружба й довіра не купуються….
…й не продаються.
-
Ми відповідаємо…
… за тих, кого приручили.
-
Жити – означає …
... любити.
-
Любов є …
… джерелом всього життя.
-
Раз нагріте добром серце ….
… повік не прохолоне.
-
Втрачену хвилину не зможе повернути…
… навіть сама вічність.
-
Зневажливе вибачення – це …
… ще одна образа.
-
Де вмирає надія…
… з’являється пустеля.
-
Мовчання іноді говорить …
… більше ніж слова.
-
Не змінюй людей …
… не змінивши себе.
-
Щасливі не стежать…
… за часом.
-
Щастя випадає на того …
…. Хто його не чекає.
-
Усмішка – повітря, яким…
… дихає душа.
-
Добре! Половинку свою знайшли!
-
Отже, наступний етап нашого конкурсу – знайомство. Що робити, якщо людина не знайома? – Правильно, познайомитись!
-
Дівчата по черзі ланцюжком будуть знайомитись зі своєю «половинкою». Пара піднімається з місця! Журі обирає також найкращу пару, з найоригінальнішим «знайомством».
-
Гаразд, познайомились. А тепер же треба і на побачення запросити.
ІІІ етап конкурсу « Запрошення на побачення».
-
Хлопчики по черзі запрошують своїх дам на побачення. Журі обирає найоригінальніше запрошення..
-
Отже, тепер журі радиться і на основі 3-х конкурсів обирає найкращу пару.
-
Поки журі обирає переможців, в мене до вас таке запитання:
-
В яких казках розповідається про справжнє кохання?
-
Отже, переможцями нашого конкурсу є…
ІV. Заключна частина
-
День Святого Валентина - це свято любові, радості та сміху. Не обов’язково дарувати валентинку лише тому, хто тобі подобається. Можна подарувати часточку свого тепла і батькам, і бабусі з дідусем, і своїм друзям, тобто людям, яких ти любиш, які тобі дорогі. Їм буде дуже приємно.
-
Тому зараз я роздам вам валентинки, а ви напишіть на них приємні і теплі слова і подаруйте їх кому забажаєте.
Підсумки:
Отже, діти:
-
Про яке свято ми сьогодні говорили?
-
В честь кого воно назване?
-
Як його святкують?
-
Яка легенда пов’язана з цим святом?
-
Молодці! Пройде зовсім небагато часу, і ви відчуєте це приємне відчуття – кохання. Так от я вам бажаю, щоб ваше кохання було взаємним і справжнім. На цьому наша виховна година закінчується.
АНДРОГІН
Святий Валентин
Юлій Клавдій ІІ